М. О. Мястковська, асистент використання «хмарних» технологій в освіті у статті описано використання можливостей



Скачати 42.22 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір42.22 Kb.
УДК 378:004

М.О. Мястковська, асистент

ВИКОРИСТАННЯ «ХМАРНИХ» технологій В ОСВІТІ



У статті описано використання можливостей «хмарного» сервісу SaaS в навчальному процесі, описано загальні принципи роботи, переваги та недоліки.

Ключові слова: «хмарні» технології, сервіси, навчальний процес.

Модернізація вищої освіти висуває нові вимоги до використання інформаційно-комунікаційних технологій, кваліфікації професорсько-викла­даць­кого складу, мобільності як студентів, так і викладачів тощо. У зв’язку з цим «оголилися» проблеми недостатнього розвитку комунікацій та проблем інтеграції досягнень інформаційних технологій у сфері освіти.

Наразі спостерігається розвиток тенденцій інтеграції досягнень у сфері інформаційних технологій з різними областями людської діяльності. Одним з перспективних напрямів в даній області є застосування до озвученої проблеми технології хмарних сервісів.

У даній роботі представлений метод, що значно підвищує ефективність міжвузівської комунікації за допомогою використання хмарних сервісів. Наразі розвиток телекомунікацій досяг такого рівня, що дозволяє розв'язати дану проблему, не використовуючи значних фінансових і кадрових витрат.

Сьогодні під хмарними сервісами прийнято розуміти сервіси, що надають віддалені послуги, розміщені на деяких інформаційних ресурсах.

Хмарні послуги розділяються на декілька типів (за рівнем послуг, що пропунуються):



  • SaaS (software as а service) надання послуги віддаленого користування програмним забезпеченням;

  • PaaS (platform as а service) надання програмно-апаратних комплексів як послуги;

  • IaaS (infrastructure as а service) надання інфраструктури як віддаленої послуги;

  • DaaS (desktop as а service) надання віддаленого робочого місця як послуги.

Крім рівня послуг, що надаються, хмарні сервіси також прийнято поділяти за рівнем їх доступу: публічні хмарні сервіси та приватні хмарні сервіси.

У даній роботі пропонується зупинити увагу на такому типі хмарного сервісу як SaaS. Ми вибрали SaaS для впровадження в освітнє середовище, оскільки даний сервіс є публічним і доступний для широкого кола користувачів.

Опис принципу роботи Edu-cloud:


  • Лектор міста А читає лекції аудиторії, паралельно лекція записується на відео і передається в єдиний Дата центр.

  • У Дата центрі відео сортується за предметними мітками, і оновлюється список відео курсів.

  • Студенти міст B і С отримують доступ до відео курсів за допомогою інтернет серверу, який також керує правами доступу, у відповідності і типам призначеного для користувача аккаунта.

  • Після авторизації і вибору курсу студент дістає доступ до перегляду та скачування відеокурсів.

  • Також планується використовувати даний сервіс як обмін інформацією між викладачами та студентами.

Переваги використання даного сервісу в освітніх послугах:

  • Можливість надання доступу до віддаленого ресурсу з будь-якої точки світу.

  • Забезпечення високого рівня інтерактивності процесу навчання.

  • Високий рівень надійності зберігання даних (з багаторазовим резервуванням).

  • Висока відмовостійкість системи за рахунок використання розподіленої апаратної платформи.

  • Гнучкість масштабування.

  • Забезпечення високого рівня контролю над інформаційним ресурсом, що надається.

Застосування технології хмарних обчислень у сфері освітніх послуг дозволяє розв'язати наступні проблеми:

  • Нестача професорсько-викладацького складу.

  • Низький рівень комунікаційного обміну інформацією між викладачами та студентами.

  • Недостатня мобільність студентів та викладачів.

  • Обмежений доступ до освітнього ресурсу.

  • Високий соціальний поріг доступу до якісної освіти.

  • Наявність об’ємного місця в освітній інфраструктурі з точки зору використання інформаційних ресурсів, як засобу спілкування студентів.

Порівняння інших сервісів, які виконують схожі завдання.

    1. Освітні інтернет портали (Intuit, онлайн Вузи і тощо).

Недоліки: немає відео уроків, наявність лише текстових лекцій; вузько тематичні курси, в межах 1-2 спеціалізацій.

Переваги Edu-Cloud: всі пропоновані курси можна дивитися в режимі реального часу, або в режимі офлайн. Теми курсів різноманітні, залежно від типу предмету.



    1. Існуючі системи дистанційного навчання (Єшко, заочно-дистанційне навчання у Вузах).

Недоліки: обмежений процес взаємодії викладач-студент, представлена лише частина курсу.

Переваги Edu-Cloud: повністю віртуалізована комунікація викладач-студент, в різних режимах часу (онлайн/офлайн).



    1. Традиційна система освіти.

Недоліки: обмежена рамками стін Вузу.

Переваги Edu-Cloud: дозволяє повноцінно вчитися в будь-якій точці світу.



    1. Самоосвіта.

Недоліки: немає контролю над студентом, заняття не систематичні.

Переваги Edu-Cloud: заняття систематизовані розкладом курсів, і вимагають регулярного виконання завдань.

Водночас, використання хмарних сервісів в освіті вимагає точнішої доробки, не дивлячись на величезну кількість позитивних чинників. На нашу думку, потрібне розв’язання технічних задач: збір інформації; надання доступу користувачам; захист від зовнішніх загроз тощо.

У даній роботі запропонована інноваційна система забезпечення якості освіти, що враховує нові, специфічні критерії і показники, що істотно впливають на якість підготовки фахівця; відмінна тим, що здійснюється в тісному зв'язку з якістю управління освітньою системою в цілому.



Список використаних джерел:

  1. Гуриев М.А. Ожидаемая эволюция высшего образования в условиях ускоренного развития информационных технологий / М.А. Гуриев //Труды Всероссийской научно-практической конференции «Информационные технологии в обеспечении нового качества высшего образования». — Москва, 2010 г. — С. 13.

  2. I Foster, Y Zhao — Grid Computing Environments, California University, California 2008.

Inthearticletheuseofpossibilities of the «cloudy» service SaaS is described in an educational process, described general principles of work, advantages and failings.

Keywords: cloud computing, services, educational process.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка