Ліна костенко. Лірика викладач: Л.І. Зінченко



Скачати 189.93 Kb.
Дата конвертації25.05.2017
Розмір189.93 Kb.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛИПКОВАТІВСЬКИЙ АГРАРНИЙ КОЛЕДЖ


МАТЕРІАЛИ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ


З ДИСЦИПЛІНИ “УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА”
на тему : ЛІНА КОСТЕНКО. ЛІРИКА

Викладач: Л.І. Зінченко

Розглянуто та схвалено

на засіданні циклової комісії

соціально-гуманітарних дисциплін

Протокол № _____ від __________

Голова циклової комісії

___________________ С.М. Бондар

2017 р.

ЛЕКЦІЯ
Тема: Ліна Костенко. Лірика.

План:

1. Життєвий і творчий шлях.

2. Поезії “Страшні слова, коли вони мовчать”, “Вже почалось, мабуть, майбутнє”,”Хай буде легко”, “Недумано, негадано...
Література:

1. Р. Мовчан. Підручник “Українська література”, 11 кл,К.: “Ірпінь”, 2003.с.369.

2. Хрестоматія “Українська література”, К:.” Ірпінь”, 2005р.с. 468 - 473.

3. Н. Кривка “Українська література”; плани - конспекти уроків - 11 кл, Харків, “Ранок” - “Веста”; 2007 рік, с.177 - 184.


ЛІна Костенко. Крила
А й правда, крилатим грунту не треба,

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари.

В цьому, напевно, правда пташина...

А як же людина? А що ж людина?

Живе на землі, Сама не літає.

А крила має! А крила має!

Вони, ті крила, не з пуху - пір’я,

А з правди, чесності і довір’я.

У кого - з вірності у коханні.

У кого - з вічного поривання.

У кого - з щирості до роботи.

У кого - з щедрості на турботи.

У кого - з пісні, або з надії,

Або з поезії, або з мрії.

Людина нібито не літає...

А крила має. А крила має!

Це вірш видатної поетеси сучасності Ліни Василівни Костенко.Тільки справжній поет може так вірити у просту людину, у її крилатість. Крилами, які тримають людину на землі, є чесність, щирість, вірність, працьовитість, щедрість, поетичність, бо життя безкрилої людини, яка не вміє мріяти, сіре і нецікаве.

Це найпомітніша поетеса другої половини ХХ століття. Активна учасниця “шістдесятництва”. Письменниця наснажує читачів любов’ю до України, до нашої історії, до культури.



1. Коли і де народилася Ліна Костенко ? Хто були її батьки?

(Народилася поетеса 19 березня 1930 року на березі Дніпра у містечку Ржищів на Київщині. Коли їй виповнилося 6 років, сім’я у 1936 році переїхала до Києва, де Ліна закінчила школу на Куренівці і ще школяркою почала відвідувати літературну студію при журналі “Дніпро”, який редагував Андрій Малишко).



2. Яка страшна подія трапилася у сім’ї?

(Одного страшного дня було заарештовано батька та забрано від сім’ї на 10 років.

Маленька Ліна тоді ще й не уявляла, що таке бути дочкою “ворога народу”. Вона просто не могла змиритися з тим, за що і чому її такого доброго, розумного, інтелігентного татка так безцеремонно принизили, відірвали від неї і матері).

10 років провів батько у страшних сталінських таборах, де побували мільйони українців, де загинув цвіт нації.

Коли почалася війна з фашистською Німеччиною, їй було 11 років. Дитячі враження залишилися на все життя. Пам’ять зафіксувала пожежі, що розливалися навкруги і були схожі на вулканічну лаву, море диму, жаху і вогню, виття фугасів і смерть, яку дівчинка бачила впритул.

Мій перший вірш написаний в окопі,

На тій сипкій од вибухів стіні,

Коли згубило зорі в гороскопі

Моє дитинство, вбите на війні.

Був білий світ не білий вже, а чорний.

Вогненна ніч присвічувала дню.

І той окопчик -

Як підводний човен
у морі диму, жаху і вогню.

Мені б ще гратись в піжмурки і в класи,

В казки літать на крилах палітур.

А я писала вірші про фугаси,

А я вже смерть побачила впритул.

Страшна війна закінчилася перемогою, але ще й дотепер відлунює залишками “круппівського заліза” та трагедіями повоєнних вибухів. Бо скільки ж тієї зброї розкидано на ровах, лісах, садках.

На цю тему у поетеси є вірш “Пастораль ХХ сторіччя”. На самому ділі пастораль - це літературний жанр, який набув особливої популярності в ХVІІІ столітті - це ідеалізоване зображення чарівних і безтурботних пастухів та пастушок, які грають та співають і кохаються на лоні квітучої природи. Миром і благодаттю віяло від таких картинок.

“Пастораль ХХ сторіччя” Ліни Костенко - це смерть дітей ,що загинули від залишків війни, страшне горе матерів, жаль і скорбота усіх свідків трагедії.

( презентація вірша).

“Пастораль ХХ сторіччя” - трійко хлопчиків - пастушків розбирали заіржавілу гранату - Павло, Сашко та Степан...”Їх рвонуло навідліг” серед білого дня у мирний час. Дитячий непослух та необачність призвели до трагедії. Але цього не було б, якби по нашій землі не пройшла страшна війна. Поетеса з гірким болем у серці розповідає цю жахливу пригоду. “Набрякли від крові рядна,”бризнуло кров’ю з багаття”, “гарні діти були козацького доброго крою. І кульмінація - “як зносили їх, навіть сонце упало ниць”. Пастораль Ліни різко контрастує зі старовинними ідиліями. Там життя , поезія, кохання, а тут смерть страхітлива, жахлива. А особливо смерть дитяча. Горе матерів безмежне і ніяка Аріадна не може їх вивести з цього стану. Аріадна - із давньогрецької міфології - допомогла Афінському юнаку Тесею вибратись із лабіринтів півбика Мінотавра, давши йому клубок ниток, який і вказав вихід. З тих пір ниткою Аріадни - називають визвольний засіб із важкої ситуації. Ліна трансформує міф, співставляє ситуацію, у яку попали матері загиблих дітей. Тому така безнадія і відчай звучать у рядках поезії:

“І ніяка в житті Аріадна

Не виведе з горя оцих матерів”

Бо доля жінок не хоронити , а доглядати дітей, розчісувати їм голівки, чекати онуків. Тому жінки народжують дітей у будь - яких ситуаціях: війна чи мир, горе чи радість. Щоб провести старість у сімейному затишку. Вона утверджує вічний круговорот життя, його поновлення і розвиток.

“Пастораль ХХ сторіччя” волає: до чого ми дійшли, люди? Кому потрібні війни та їх криваві наслідки? На превеликий жаль, і зараз на нашій землі точиться війна, щодня гинуть українські воїни, багато поранених як серед воїнів, так і мирного населення.

Ліна і тут не стоїть осторонь. Вона передала воїнам АТО збірку своїх останніх віршів

через доньку Оксану Пахльовську. А також приєдналася до гуманітарної акції “Другий фронт АТО”.

На титульній сторінці однієї з книг вона написала рядки неопублікованого вірша:

“І жах, і кров, і смерть, і відчай,

І клекіт хижої орди,

Маленький сірий чоловічок.

Накоїв чорної біди,

Це звір огидної породи,

Лох - Несс холодної Неви.

Куди ж ви дивитесь народи?!

Сьогодні ми, а завтра - ви.

Для бійців добровольського загону особого призначення МВС “Київ -1”, а також для дітей, які залишаються в зоні АТО, зібрано гуманітарну допомогу і подарунки книжки. Командир батальйону “Київ - 1” Віталій Сатаренко дякує всім небайдужим, волонтерам, людям мистецтва, які передають допомогу в зону АТО.

19 березня бійці добровольчого батальйону особого призначення відправляються на фронт в Донецьку область.

3.. Чим займалася Ліна Костенко у повоєнні роки?

(Після війни Ліна почала відвідувати літературну студію при Спілці письменників України. Вона надовго запам’яталася ровесникам і навіть вже відомим талантам не тільки аристократичною красою, яка свідчила про глибоку духовність допитливої дівчинки, а й дивовижними своїми віршами, оригінальним поглядом на світ і вміння відтворити побачене).



4. Де навчалася Ліна?

(У 1946 році були опубліковані перші вірші.У цьому ж році дівчина вступила до Київського педагогічного інституту ім.О.Горького (тепер педуніверситет ім. М.Драгоманова). Але залишила його і поїхала навчатися в Московський літературний інститут ім.О.Горького, який закінчила з відзнакою у 1956 році).



5. Коли вийшла перша книжка поетеси ?

(1956 року вийшла перша книжка поетеси “Проміння землі”. Уже в перших книгах поетеса постала перед читачами поетом чесним, безкомпромісним і мислячим. Читачі гарно сприйняли її твори. Всі переконалися, що в поезію прийшов справжній майстер слова. У цій збірці переважає замилування красою світу. Те відчуття, яке в молодості дарує людині ілюзію її вічності. Органічне злиття з чарівним світом природи).



6. Коли вийшла друга збірка поетеси?

(1958р. - вийшла збірка “Вітрила”.

1961р. - третя збірка “Мандрівки серця”. Ця збірка на диво рівна, Тут немає слабких віршів. Є прекрасні і хороші поезії.)

7. Як Василь Симоненко відгукнувся на третю збірку?

(Він іі назвав “Краса без красивостей”. У цій збірці простежується одна із рис Ліни Костенко - простота.

Та не всі добре ставилися до молодих поетів. Були такі, що шельмували і звинувачували на різних зібраннях, пленумах, нарадах у формалізмі та інших гріхах.

Разом з Ліною перепадало Івану Драчу, Василю Симоненку, Миколі Вінграновському.

У вірші “Доля” поетеса розмірковує про свою позицію, про ту ношу, яку вона взяла на свої плечі. Поезія і правда - ось два напрямки творчого життя Ліни Костенко.

Доля


Наснився мені чудернацький базар:

під небом у чистому полі,

для різних людей,

для щедрих і скнар,

продавалися різні Долі.

Одні були царівен не гірш,

а другі - як бідні Міньйони.

Хто купляв собі Долю за гріш.

А хто і за мільйони.

Дехто щастям своїм платив.

Дехто платив сумлінням.

Дехто - золотом золотим.

А дехто - вельми сумнівним.

Долі - ворожки, тасуючи дні,

до покупців горнулись.

Долі самі набивались мені,

І тільки одна відвернулась.

Я глянула їй в обличчя ясне,

душею покликала очі...

-Ти, все одно, не візьмеш мене, -

Сказала вона неохоче.

- А може візьму?

-Ти собі затям,-

сказала вона суворо,-

за мене треба платити життям.

А я принесу тобі горе.

То хто ж ти така?

Як твоє ім’я?

Чи варта такої плати?

-Поезія - рідна сестра моя.

А правда людська - наша мати.

І я її прийняла, як закон.

І диво велике сталось:

Минула ніч. І скінчився сон.

А Доля мені зосталась.

Я вибрала Долю собі сама.

І що зі мною не станеться,-

У мене жодних претензій нема

До Долі - моєї обраниці.

8. Чому після 1961 року, коли Ліна видала поетичну збірку “Мандрівки серця”, наступна її збірка вийшла аж у 1977 році?

(Довгі 16 років твори Ліни Костенко не друкувалися. Бо уряд не міг простити поетесі, що вона не творила в рамках “соціалістичного реалізму”. У ліриці ж Ліни часто звучать мотиви від “імені болю”. Вона байдуже сприймає моду і “погоду”, без будь- яких зусиль стає улюбленцем молоді.

Офіційні критики відводили їй місце скромне, бо не було у її поезії так званих”громадянських поезій, де оспівувалось би комуністичне майбутнє.

А у ліриці Ліни є щось своє, особливе: первозданність, чистота, злиття з чарівним світом природи.

Їй подобалося оспівувати літо, осінь, опадаюче листя, синь неба, кохання, любов до рідної землі, до України, до простого народу.

Вона писала:

Осінній день, осінній день, осінній!

О синій день, о синій день, о синій!

Осанна осені, о сум! Осанна.

Невже це осінь, осінь, о! - та сама.

Останні айстри горілиць зайшлися болем.

Ген килим, витканий із птиць, летить над полем

Багдатський злодій літо вкрав, багдатський злодій.

І плаче коник серед трав - нема мелодій.

У її віршах звучать роздуми про місію митця, про вибір власної долі. У творі “Шлях”є рядки”Хто в житті надовго зупинився,на того шаром осідає пил.”

І томудві наступних збірки у 1962 році “Зоряний інтеграл” і 1972рік “Княжа доба” були розсипані.

Це не було дивним, адже звучання поезій збірок було настільки сміливим для того часу.

Поетичному слову Ліни було оголошено заборону, її твори не виходили окремими виданнями. Аж до 1977 року, до появи збірки “Над берегами вічної ріки”.



9. Чи писала Ліна поезії у цей період застою?

Поетеса писала “в шухляду”. У цей час були написані “Берестечко”, “Маруся Чурай” і вірші, які склали збірки:1980р. -“Неповторність”, 1987р. -“Сад нетанучих скульптур”, 1989р. - “Вибране”.



10. Які нагороди має Ліна Костенко за свою творчість?

За роман у віршах “Маруся Чурай”, виданий 1979р., отримала Державну премію України ім.Т.Шевченка.

1994 р. За книжку “Інкрустації”, видану італійською мовою, присуджено премію Франческа Петрарки, якою Консорціум вкнеціанських видавців відзначає твори видатних письменників сучасності.

1998 р. У Торонто Світовий конгрес українців нагородив медаллю Святого Володимира.

1999 р. - видано роман у віршах “Берестечко”, а також лекція “Гуманітарна аура нації, або Дефект головного дзеркала”, яка була прочитана 1 вересня 1999р. У Києво - Могилянській академії.

2000 р. - перший лауреат Міжнародної літературно - мистецької премії ім. Олени Теліги; Указом Президента України нагороджено Орденом князя Ярослава Мудрого V ступеня.



11.Яка тематика віршів Ліни Костенко?

(Людина і війна; кохання; роль митця - служіння народу; краса природи; простота; рідна земля; доля України; чесність; безкомпромісність).


Про чесність поетеси, її безкомпромісність ходять легенди. Більше 10 років тому вона вийшла зі Спілки письменників України. Керівники Спілки письменників хотіли висунути її на Нобелівську премію, але вона відмовилася, сказавши, що у неї немає ніяких прав на це, а також немає більш - менш удалих європейських перекладів її віршів, окрім італійських.

Перед цим вона відмовилась від нагороди орденом та присудження їй звання Героя України сказавши, що політичну біжутерію вона не носить.

Ні на які літературні зібрання вона не ходить роками, живе “затворницею”, практично не дає ніяких інтерв’ю.

Частіше всього її можна побачити в Чорнобильській зоні відчудження, серед кинутих сіл та небагатьох людей, які населяють цю зону. Треба бачити, як і ті люди радо її завжди зустрічають.

Ліна Костенко названа найвідомішим сучасним українським письменником.
Зараз будемо працювати над читанням та аналізом поезій Ліни Костенко.

1..Слухання поезій, які читають учителі математики, хімії, спецпредмету (відеозапис)

Студентам - завдання:

Визначити головну думку поезій:

а) “І як тепер тебе забути”

б) “Вечірнє сонце”

в) “Не треба думати мізерно”(листівка додається)



Вірш“ І як тепер тебе забути?

Душа до краю добрела

Такої дивної отрути

Я ще ніколи не пила.

Такої чистої печалі,

Такої спраглої жаги,

Такого зойку у мовчанні,

Такого сяйва навкруги.

Такої зоряної тиші,

Такого безміру в добі...

Це, може, навіть і не вірші,

...а квіти, кинуті тобі.



Основна думка: кохання - дуже хороше почуття, але не завжди у ньому проходить все радісно і без суму.
Вірш “Вечірнє сонце”

Вечірнє сонце, дякую за день!

Вечірнє сонце, дякую за втому.

За тих лісів просвітлений Едем

і за волошку в житі золотому.

За твій світанок, і за твій зеніт,

і за мої обпечені зеніти.

За те, що завтра хоче зеленіть,

за те, що вчора встигло одзвеніти.

За небо в небі, за дитячий сміх.

За те, що можу, і за те, що мушу.

Вечірнє сонце, дякую за всіх,

котрі нічим не осквернили душу.

За те, що завтра жде своїх натхнень.

Що десь у світі кров ще не пролито.

Вечірнє сонце, дякую за день,

за цю потребу слова, як молитви.

Основна думка : Оспівує красу природи, радіє гарно прожитому дню.
Вірш “Не треба думати мізерно...”

Безсмертя є ще де - не -де...

Хтось перевіяний,як зерно,

У грунт поезії впаде.

Митцю не треба нагород,

Його судьба нагородила,

Коли в людини є народ,

Тоді вона уже людина.



Основна думка: Якщо ти поет, то повинен служити народу і писати для людей.Ідеться також про вибір власної долі.

2. Робота студентів в групах: комп’ютер, де відкрито вірші:

Перша група:

” Страшні слова, коли вони мовчать”
Коли  вони  зненацька  причаїлись,
Коли  не  знаєш,  з  чого  їх  почать,
Бо  всі  слова  були  уже  чиїмись.

Хтось  ними  плакав,  мучився,  болів,

 із  них  почав  і  ними  ж  і  завершив.
 Людей  мільярди,  і  мільярди  слів,
 а  ти  їх  маєш  вимовити  вперше!

Все  повторялось:  і  краса,  й  потворність.  


Усе  було:  асфальти  й  спориші.  
Поезія  -  це  завжди  неповторність,
якийсь  безсмертний  дотик  до  душі
Ліна Костенко закликає нас жити в злагоді й любові. Говорить про те, що поетові треба пам’ятати про свою відповідальність за кожен рядок і за кожне слово.

Ідея: показати силу слова.:

Образи твору - ліричний герой - це людина, що знає силу слова і відчуває відповідальність за їх використання..Філософські роздуми поетеси над словом і творчістю породжують у читача образ ліричного героя, який висловлює свої думки щодо завдань мистецтва у суспільстві.Ліна Костенко утверджує, що митці, як ніхто інший повинні відповідально ставитись до сказаного. Бо поезія - це неповторність і дотик до душі читача.

Слова, які б не були чиїмись, але поети тому і є поети, що вміють словом торкатися душ.

Епітети - страшні слова, безсмертний дотик.

Метафори - слова мовчать, хтось ними плакав.

Анафора - коли(2 і 3 рядки починаються однаково)

Антитеза - краса й повторність.

Домашнє завдання: поезія “Страшні слова” напам’ять; Підручник.9 Мовчан 11 клас, читати сторінки 371 - 379.


Друга група :

“Вже почалось, мабуть, майбутнє”

Оце, либонь, вже почалось…

Не забувайте незабутнє,

воно вже інеєм взялось!

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі!

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

Любіть травинку, і тваринку,

і сонце завтрашнього дня,

вечірню в попелі жаринку,

шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,

в невідворотності зникань,

як рафаелівська Мадонна

у вічі дивиться вікам!

В епоху спорту і синтетики

людей велика ряснота.

Нехай тендітні пальці етики

торкнуть вам серце і вуста.

У даному вірші Ліна Костенко розглядає людину в контексті часу. Це усмішка Джоконди, яка, уособлює доброту, силу впливу на людину; це і Рафаелівська Мадонна як символ безкорисливої материнської любові та всепрощення.

Вихоплює з історії шедеври , розуміє їх важливе значення для людства і людини зокрема. Криваві події, жорстокі сутички, кровопролитні бої згадує як незначні факти з огляду на їхній вплив на становлення справжньої людини.

Автор підказує нам основний життєвий напрямок”Нехай тендітні пальці етики Торкнуть вам серце і вуста”.


Третя група:

“Недумано, негадано”


забiгла в глухомань,
де сосни пахнуть ладаном
в кадильницях свiтань.
Де вечiр пахне м'ятою,
аж холодно джмелю.
А я тебе,
а я тебе,
а я тебе
люблю!
Ловлю твоє промiння
крiзь музику берiз.
Люблю до онiмiння,
до стогону, до слiз.
Без коньяку й шампана,
i вже без вороття, —
я п'яна, п'яна, п'яна
на все своє життя!

Цей вірш висвітлює освідчення в коханні. Почуття автора настільки глибокі, що сюжет переданий яскравими подіями та переживаннями.

Ідилія нерозривного кохання та страждання за майбутнє. Кохання - всепоглинаюче, всеохоплююче почуття. Почуття героїні такі глибокі - до стогону, до сліз, і хочеться ввібрати кожен промінец., що випромінює коханий: ловлю твоє кохання крізь музику беріз.

Задушевність картини підтримується романтичним пейзажем на початку твору, який покладений на музику і став прекрасним романсом.

Тема: зображення ліричної героїні в кульмінаційний момент любові, коли вона сп’яніла від щастя шукає прихистку у вечоровому лісі і дає вихід емоціям.

Ідея: оспівування всепоглинаючого, всеохоплюючого почуття кохання; утвердження думки про те, що світ прекрасний, що в ньому панує любов.

Жанр: ліричний вірш.

Вид лірики: інтимна

Метафори: кадильниці світань; музика берез; вечір пахне м’ятою.


Четверта група:

Хай буде легко. Дотиком пера.


Хай буде вічно. Спомином пресвітлим.
Цей білий світ — березова кора,
по чорних днях побілена десь звідтам.

Сьогодні сніг іти вже поривавсь.


Сьогодні осінь похлинулась димом.
Хай буде гірко. Спогадом про Вас.
Хай буде світло, спогадом предивним.

Хай не розбудить смутку телефон.


Нехай печаль не зрушиться листами.
Хай буде легко. Це був тільки сон,
що ледь торкнувся пам'яті вустами.
3. Читання віршів за самостійним вибором.

Підсумок: Отже, у даних віршах прозвучали мотиви ролі сильного слова у житті людини, треба вдало використовувати час, відведений нам для життя, жити правильно.



1.Далі проводиться гра “ Сенкан”

Складання вірша - підсумка про Ліну Костенко та її творчість

1 рядок - тема

2 рядок - 2 прикметники

3 рядок - 3 дієслова

4 рядок - фраза з 4 слів

5 рядок - синонім до першого слова.

(Ліна Костенко надзвичайна, чарівна, пише, змальовує, відзначає.Завжди зображує прекрасне надзвичайне, поетеса.



2. Гра Акваріум( студенти діляться на 3 групи). Одна з груп виходить наперед. Дві інші задають запитання за темою(десь питань 8). Потім підводяться підсумки, скільки у кожній групі було дано запитань і відповідей, які кращі і точніші.

Перша група

1). Коли народилася Ліна Василівна Костенко? (19 березня 1930 року)

2). До якого руху відноситься творчість поетеси? (до руху “шістдесятництва”)

3). Чому поетичному слову Ліни було оголошено заборону?(за смілі висловлювання проти дій тогочасного уряду)

4). У якому році родина Костенків переїхала до Києва? (1936)

5).Де навчалася Ліна Костенко? (у Київському пед.інституті, а потім у Московському літературному інституті.)

6). З якого вірша слова?”Людина нібито не літає,а крила має”(“Крила”)

7). Перша збірка поетеси (Проміння землі” 1957р.)

8). Скільки років була заборонена творчість Ліни Костенко? (16років)

9). Де Л.Костенко читала лекції і її любили студенти? (Києво - Могилянська академія).



Друга група:

  1. . Хто були батьки Л.Костенко? (учителі)

  2. Друга збірка Л.Українки (Вітрила1958р.)

  3. Про що говориться у вірші “Хай буде легко”?(Треба цінувати те світле, що є у житті)

  4. Який страшний момент був у житті Л.Костенко(Коли заарештували її батька на 10 років).

  5. Скільки було Л.Костенко як розпочалася війна?(11р.)

  6. Який вірш про війну? (“Мій перший вірш написаний в окопі”)

  7. Про що вірш”Пастораль ХХ сторіччя”7 (Що війна - це жахливо. ЇЇ сліди люди відчувають ще довгі роки.Виступає проти будь-якої війни.

  8. Із якого вірша рядки:”Поезія - це завжди неповторність.”(“Страшні слова , коли вони мовчать”)

9. Назвати дочку Л.Костенко ( Оксана Пахльовська - поетеса, літературознавець)

Третя група

  1. . Де народилася Л.Костенко? (У місті Ржищів на Київщині)

  2. Третя збірка Л.Костенко (“Мандрівки серця”1961р.)

  3. Тема вірша “Недумано, негадано”(Кохання - це глибоке почуття)

  4. Яку першу збірку не допущено до друку і коли? (“Зоряний інтеграл”)

  5. Ще яку збірку було заборонено? (1972р.”Княжа гора”)

  6. У якому році Ліна знову з’явилася в літературі?(1977р. збіркою”Над берегами вічної ріки”)

  7. За який роман отримала премію України ім. Т.Шевченка? (Маруся Чурай)

  8. За який твір присуджено премію Франческа Петрарка в Італії? (Книжка “Інкрустації”, видану італійською мовою.

  9. Коли і де було нагороджено Орденом Святого Володимира? (1998р. У Торонто Світовим конгресом українців)

3. Підсумок: Гра Релаксація.

Стенд, на якому студенти самі собі виставляють оцінки.



  1. Зачитування висловлювань студентів зі стенду Узагальнюю”.

У процесі заняття студенти пишуть свій відгук про тему, хід заняття; характеризують основні питання, які розглядаються на даний момент, Потім висвітлюють це на стенді “Узагальнюю”:

5. Тести за творчістю Ліни Костенко (до кінця заняття).

Іде підсумок заняття, де аналізується робота групи і виконуються тестові завдання.




Тести до теми “Ліна Костенко”

1. У якому році народилася Ліна Костенко:

а)1915 б) 1925 в) 1930


2. Ким були батьки поетеси?

а) робітниками, б)селянами, в) учителями


3. У якому віці Ліна почала писати вірші?

а) в 10 років, б) в 13 років, в) в 14 років


4. Коли вийшла перша збірка Ліни Костенко?

а) 1956 рік, б) 1958 рік, в) 1960 рік


5. Як звалася друга збірка поетеси?

а) “Вітрила”, б) “Моя земля”, в)”Любов і ненависть”


6. Як назвав Василь Симоненко третю збірку Ліни “Мандрівки серця”?

а) “Лебеді материнства”

б) “Краса без красивостей”

в) “Мій чудернацький сон”


7. Визначити тему поезії Пастораль ХХ сторіччя:

а) Показ життєрадісної праці сільських хлопчаків.

б) Розповідь про навчання сільських дітей після війни.

в) Розповідь про загибель пастушків від старої гранати.


8. Скільки років не друкувалися твори Ліни після 1961 року?

а) 10 б) 16 в) 20


9. Указати назву книжки, за яку Ліна Костенко була удостоєна премії Франческо Петрарки у 1994 році:

а) “Неповторність” в) “Інкрустації” г)”Вибране”


10. Установити назву поезії за поданим фрагментом:Людині бійся душу ошукать,бо в цьому схибиш, то уже навіки”:

а) “Світлий сонет”

б) “Життя іде і все без коректур”

в) “Пастораль ХХ сторіччя”


11.Установити відповідність між назвою збірки Л.Костенко і роком написання:

“Проміння землі” 1977

“Вітрила” 1956

“Над берегами вічної ріки” 1958


12. Скласти сенкан на тему “Ліна Костенко”.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка