Лекція №6 Тема уроку: Призначення, можливості. Настроювання середовища користувача текстового процесора. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра. Фрагменти тексту дії з ними



Скачати 216.45 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір216.45 Kb.
ЛЕКЦІЯ № 1.3.6

Тема уроку: Призначення, можливості. Настроювання середовища користувача текстового процесора. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра. Фрагменти тексту дії з ними.
Форматування символів, абзаців, документів. Створення нумерованих і маркованих списків. Вставлення зображень у текстовий документ і настроювання їхніх властивостей.



Мета заняття:

Навчальна. Охарактеризувати тему, логічно пов’язати її з іншими в курсі інформатики. Дати загальне поняття про текстові редактори. Ознайомити з інтерфейсом текстового редактора, його складовими. Навчити працювати з вікнами редактора та його довідковою системою, переміщатися по тексту та завантажувати текст із зовнішніх носіїв.

Розвиваюча. Розвивати кругозір учнів. Логічне мислення, пам’ять, грамотність та культуру мови.

Виховна. Виховувати цікавість, допитливість. Бажання навчатися та поважати старших.

Обладнання: Комп’ютери класу.

Наглядність: Плакати кабінету

Хід заняття.

І. Загальна характеристика теми.

Дається коротка характеристика нової теми. Значення теми в курсі інформатики та у професійній орієнтації. Наголошується на зв’язку темами з іншими.

ІІ. Правила техніки безпеки в кабінеті ПЕОМ.

Поточний інструктаж з техніки безпеки в кабінеті з підписами студентів.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Призначення, можливості.

  2. Середовище користувача текстового процесора.

  3. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра.

  4. Фрагменті тексту дії з ними.

  5. Форматування символів, абзаців, документів.

  6. Створення нумерованих і маркованих списків.

  7. Вставлення зображень у текстовий документ і настроювання їхніх

властивостей.

Теоретичний матеріал

1.1. Призначення, можливості.


1.1.1 Коротка характеристика текстового процесора Word.


Microsoft Word - могутній текстовій процесор, призначений для виконання всіх процесів обробки тексту: від набору і верстки, до перевірки орфографії, вставки в текст графіки в стандарті *.pcx або *.bmp, роздрук тексту. Він працює з багатьма шрифтами, як з російським, так і з будь-яким з двадцяти однієї мови миру. В одну з багатьох корисних властивостей Word входить автоматична корекція тексту по межах, автоматичне перенесення слів і правка правопису слів, збереження тексту в певний встановлюваний проміжок часу, наявність майстрів текстів і шаблонів, що дозволяють в лічені хвилини створити діловий лист, факс, автобіографію, розклад, календар і багато що інше. Word забезпечує пошук заданого слова або фрагмента тексту, заміну його на вказаний фрагмент, видалення, копіювання у внутрішній буфер або заміну по шрифту, гарнітурі або розміру шрифту, а так само по надрядкових або по підрядкових символах. Наявність закладки в тексті дозволяє швидко перейти до закладеного місця в тексті. Можна так само автоматично включати в текст дату, час створення, зворотну адресу і ім'я написав текст. За допомогою макрокоманд Word дозволяє включати в текст бази даних або об'єкти графіки, музичні модулі у форматі *.wav. Для обмеження доступу до документа можна встановити пароль на текст, який Word питатиме при завантаженні тексту для виконання з ним яких-небудь дій. Word дозволяє відкривати багато вікон для одночасної роботи з декількома текстами, а так само розбити одне активне вікно по горизонталі на два і вирівняти їх.

1.1.2 Запуск і припинення роботи в процесорі.

1.1.2.1 Запуск Word за допомогою меню Пуск


Для того, щоб запустити MS Word, виконайте наступні дії:

екрану.

  • Перемістіть покажчик миші на команду Программы. На екрані з’явиться меню

Программы.

  • Натискуйте мишею пункт меню Microsoft Word.

Після запуску MS Word автоматично відкриває новий документ, заснований на шаблоні “Звичайний” .

1.1.2.2 Запуск Word з одночасним завантаженням документа


Якщо вам потрібно не просто запустити MS Word, але окрім цього відкрити документ, ви можете використовувати для цієї мети Проводник Windows 95.

  • Натискуйте правою кнопкою миші кнопку Пуск на панелі задач.

  • З меню, що відкрилося, виберіть Проводник. На екрані з'явиться вікно “Проводник”.

  • Відкрийте теку, що містить необхідний файл MS Word і двічі натискуйте його найменування мишею.

Як альтернативний спосіб ви можете скористатися меню Пуск. Відкрийте меню Пуск і виберіть Документи. В списку, який з'явиться при цьому на екрані, містяться найменування документів, з якими ви працювали останнім часом. Натискуйте мишею найменування необхідного документа.

Незалежно від вибраного вами способу буде запущений MS Word (якщо він ще не був запущений до цього моменту), після чого буде відкритий вказаний документ. Якщо MS Word вже був запущений, результатом ваших дій з'явиться відкриття необхідного документа. Повторного запуску MS Word при цьому не відбудеться.


1.1.2.3 Завершення роботи в програмі.


Для завершення поточного сеансу роботи вам необхідно покинути MS Word. Для цього ви можете скористатися одним з наступних способів:

  • Виберіть Файл | Выход;

  • Виберіть Закрыть в системному меню головного вікна MS Word;

  • Встановіть покажчик миші на піктограму системного меню в головному вікні MS Word і двічі натискуйте кнопку миші;

  • Натискуйте правою кнопкою миші рядок заголовка і виберіть Закрыть з контекстного меню;

  • Натискуйте кнопку Закрыть до рядка заголовка головного вікна;

  • Натискуйте Alt+F4 на клавіатурі

Якщо в якому-небудь з відкритих вікон міститься не збережена інформація, MS Word запропонує вам вказати, як поступити з нею. Для цього на екрані з'явиться вікно діалогу.

1.2. Настроювання середовища користувача текстового процесора.


Після запуску відкривається головне вікно редактора MS Word. Познайомимося з його елементами.

На малюнку показано головне вікно містить порожній документ. Таким ви побачите головне вікно, якщо запустите MS Word першим з приведених способів.

(мал. 1)

Головне вікно можна розділити на п'ять основних областей:



  • Рядок заголовка

  • Рядок меню

  • Панелі управління

  • Робоча область

  • Рядок стану

1.2.1 Рядок заголовка.


Рядок заголовка крім власне заголовка містить піктограму системного меню і кнопки

управління вікном.



Згорнути - згортає вікно до мінімального розміру. Подвійне натиснення повертає до

нормального розміру вікна.



Відновити - відновлює додатки до його попереднього розміру на тому ж самому місці

екрану.


Розвернути - відновлює додатки до його максимального розміру. Завжди з'являється на

екрані після натиснення кнопки Згорнути.



Закрити - закриває документ або вікно діалогу.

1.2.2 Рядок меню.


Рядок меню містить команди основного меню. Всі команди є ієрархічними.

Це означає, що при виборі одній з таких команд на екрані з'являється її спадаюче меню.


1.2.3 Панелі інструментів.


Панелі інструментів надають у ваше розпорядження зручний засіб для швидкого виконання команд і процедур. Для роботи з панелями інструментів вам необхідна миша або аналогічний пристрій позиціонування. Для того, щоб виконати команду або процедуру, представлену на панелі інструментів відповідною кнопкою, вам достатньо натискувати мишачу цю кнопку. Панелі інструментів доступні у будь-який момент, оскільки вони розташовуються поверх вікон документа.

Панелі інструментів при першому завантаженні включає панелі: Стандартна і “Форматування”. Крім цих двох панелей MS Word містить велике число інших панелей.


1.2.4 Рядок стану.


Рядок стану розташований в нижній частині головного вікна. В лівій частині рядка стану відображається інформація про поточний документ:

1.3. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра.


Шаблон - особливий вид документа, що надає спеціальні засоби для оформлення підсумкового документа. Шаблон може містити наступні елементи:

  • текст або формат, однаковий для всіх документів цього типу, наприклад, для службової записки або звіту;

  • стилі;

  • елементи автотекста;

  • макроси;

  • меню і привласнені поєднанням клавіш операції;

  • панелі інструментів.

1.3.1 Шаблони і документи


За умовчанням всі документи засновані на звичайному шаблоні, який містить певний набір установок: стандартна настройка меню, клавіатури, панелей інструментів, стандартні вбудовані стилі. Він не містить макросів, елементів автотекста. З часом, він може видозмінюватися у міру введення в нього різних установок. Шаблон “Звичайний” є загальним шаблоном, оскільки він лежить в основі не тільки будь-якого документа, але і будь-якого шаблона. Створивши документ, внісши в нього установки форматування, елементи автоматизації, ви надалі можете зробити його шаблоном. Створюючи документи на основі створеного шаблона, ви дістаєте можливість використовувати всі зроблені раніше установки. Їх не потрібно робити виконувати, вони успішно працюватимуть в документі також, як і в попередньому документі, який ви зробили шаблоном.

Якщо ви збираєтеся використовувати створений шаблон для якогось певного типу документів (наприклад, тільки для створення певних форм), то такий шаблон називається спеціальним. Як правило, спеціальні шаблони мають певне форматування тексту, сторінки, а також можуть мати елементи автоматизації, настройки меню, панелей.

При роботі з шаблонами ви можете перенести з одного шаблона в інший шаблон або документ будь-які визначені в ньому параметри. Ця можливість заощадить час, затрачуваний на розробку нових шаблонів і документів.

Для того, щоб надати можливість видозмінити спеціальний шаблон, а також створені на його основі документи, в MS Word встановлені наступні пріоритети:



  • спеціальний шаблон має пріоритет над загальним;

  • документ має пріоритет над спеціальним шаблоном.

Тобто установки в документі блокують зроблені раніше установки в шаблоні, на основі якого створений документ, а установки спеціального шаблона блокують установки шаблона “Звичайний” . Це значить, що ви можете видозмінювати шаблон, не побоюючись, що він у результаті прийме установки шаблона “Звичайний” .

Приступаючи до роботи з шаблонами, ми рекомендуємо вам набратися терпіння і ознайомитися зі всіма вбудованими MS Word шаблонами. Якщо серед безлічі шаблонів ви знайдете для себе корисний, схожий з необхідним документом, внесете в нього деякі зміни і доповнення. Ви все одно затрачуватимете менше часу на доведення наявного шаблона, ніж на створення нового.



Майте на увазі просте правило: робіть копію шаблона, даючи їй інше ім'я, і працюйте з нею, залишаючи початковий шаблон незмінним. Він може вам ще стати в нагоді.

1.3.2 Заміна шаблона


Уявіть собі ситуацію: ви створили службову записку. Надалі ця записка переросла в статтю, а надалі і в звіт вашої діяльності. Для кожного з цих документів існує спеціальний шаблон, що дозволяє оформити документ так, як того вимагає його призначення. Таким чином ви можете змінити шаблон і одержувати новий документ. Спочатку ви використовуєте шаблон “Стандартна записка”, потім для статті можна використовувати шаблон “Брошура”, перетворений до вимог видання, для якого призначена стаття. Далі, доповнивши вміст, можна скористатися шаблоном “Звіт”. При цьому зміст документа може мінятися трохи, але завдяки оформленню ви отримаєте три абсолютно різних документа.

Приклад. Заміна шаблона

  • Виберіть команду Файл/Шаблони. Відкриється вікно діалогу “Шаблони і надбудови”.

  • Натискуйте кнопку Приєднати, відкриється вікно діалогу “Приєднання шаблона”.

  • Виберіть потрібну теку, а в теці — назва необхідного шаблона. Натискуйте Відкрити. Знову буде відкрито вікно діалогу “Шаблони і надбудови”.

  • Встановіть прапорець Автоматично обновляти стилі документа. Натискуйте OK

В активному документі стилі, що використовуються, будуть змінені на стилі з приєднаного шаблона.

Зміна документа при зміні приєднаного до нього шаблона.

В попередньому прикладі ви побачили, як змінюється документ при заміні шаблона, на якому він заснований. Таким чином при заміні приєднаного до документа шаблона, відбуваються наступні зміни:


  • Якщо до документа приєднати інший шаблон, в документі стануть доступними елементи з нового шаблона;

  • При внесенні змін в шаблон нові властивості придбають тільки документи створювані на основі зміненого шаблона;

  • На створені раніше документи зміни в шаблоні, на якому вони засновані, не впливають;

  • При заміні шаблона в документі відповідним чином буде змінений тільки тобто стилі, назви яких в точності відповідають існуючим в новому шаблоні.

1.3.3 Використовування декількох шаблонів одночасно


MS Word дозволяє використовувати декілька шаблонів одночасно. Така необхідність може виникати, коли з одного шаблона ви хочете запозичити, наприклад, форматування сторінки, з іншого — стилі, з третього — оперативні клавіші або макроси. Як ви вже знаєте, в таких випадках можна скопіювати потрібні елементи з різних шаблонів через вікно діалогу “Організатор”. Як альтернативний спосіб можна підключити декількох шаблонів одночасно. Проте використовування декількох шаблонів має свої особливості.

При використовуванні декількох шаблонів з однаковими імена стилів можуть виникнути проблеми, пов'язані із співпадаючими іменами. Якщо ви внесли зміни в стандартний стиль, який використовуєте в поточному шаблоні, а в підключеному для копіювання шаблоні опинився ще не змінений стиль, то автоматично змінені стилі заміняться на колишні. Тому, при використовуванні декількох шаблонів ваша задача ускладнюється необхідністю скопіювати шаблон і замінити співпадаючі імена стилів.



Приклад. Одночасне використовування декількох шаблонів

  • Виберіть команду Файл/Шаблони. Відкриється вікно діалогу “Шаблони і надбудови”.

  • Натискуйте кнопку Додати. Відкриється вікно діалогу “Додавання шаблона”.

  • Виберіть із списку потрібні шаблони (для виділення відразу декількох файлів використовуйте клавіші Shift і Ctrl, як описано в попередньому прикладі).

  • Натискуйте кнопку Відкрити. Ви повернетеся у вікно діалогу “Шаблони і надбудови”. При цьому додані шаблони з'являться в списку завантажених шаблонів.

  • Натискуйте OK.

1.3.4 Зміна шаблона


При роботі з документом, побудованим на основі якогось шаблона, може виникнути необхідність внести в шаблон зміни. Звичайно це торкається стилів і параметрів форматування сторінки. При цьому можна безпосередньо видозмінювати сам шаблон, а можна вносити зміни в документ, заснований на цьому шаблоні, і потім зберегти внесені зміни в шаблоні.

Вносячи зміни в шаблон, обов'язково копіюйте його, з тим, щоб початковий шаблон не був пошкоджений.



  • Виберіть команду Файл/Відкрити, відкрийте шаблон, який хочете змінити, і збережіть його під іншим ім'ям. Подальші дії здійснюються з копією шаблона.

  • Якщо у вікні діалогу “Відкриття документа” відсутнє список шаблонів, виберіть в полі Тип файлу значення Шаблон документа.

  • Внесіть зміни в стилі шаблона, підпису малюнків, формат сторінки, макроси, елементи автотекста, панелі інструментів, настройки меню і оперативні клавіші.

  • За допомогою вікна діалогу “Організатор” меню Сервіс Шаблони і надбудови можна скопіювати з шаблона в інший шаблон будь-який елемент (стилі, автотекст, панелі, макроси), переходячи на відповідні вкладки вікна діалогу.

  • Для копіювання стилів перейдіть на вкладку “Стилі”.

  • Натискуйте кнопку Закрити файл, вона змінить назву на Відкрити файл. Натискуйте її, відкриється вікно діалогу “Відкриття файлу”.

  • В полі Тип файл вкажіть Шаблони документів, виберіть із списку шаблонів необхідний файл і відкрийте його.

  • Повторіть цю процедуру для шаблона, в який необхідно скопіювати елементи списку.

  • Тепер, коли з обох боків вікна діалогу відкриті потрібні вам шаблони, виділіть елементи списку стилів, які потрібно скопіювати, використовуючи клавіші Shift або Ctrl.

  • Натискуйте кнопку Копіювати. Якщо в шаблоні є однойменні стилі, які ви не хочете використовувати, натискуйте кнопку Видалити. При необхідності перейменувати стиль використовуйте кнопку Перейменувати.

  • Закінчивши внесення змін в стилі виберіть наступну вкладку. Дії в кожній вкладці аналогічні описаним вище.

  • Для завершення внесення змін в шаблон натискуйте кнопку Закрити.

  • Збережіть шаблон.

1.3.5 Створення власного шаблона.


Описана вище процедура зміни шаблона через документ може розцінюватися як створення шаблона, адже ви змінили документ, створений на базі шаблона, і зберегли його як нового шаблона, таким чином з'явився новий шаблон. Безумовно, поняття зміна і створення шаблона взаємозв'язані.

Таким чином, умовно можна запропонувати два способи створення шаблона:



  • Змінити документ, створений на підставі якогось шаблона, і зберегти його як нового шаблона

  • Створити документ, заснований спочатку на шаблоні “Звичайний” , внести в нього всі можливі установки (елементи шаблона) і зберегти як новий шаблон

Останній спосіб безумовно надзвичайно трудомісткий, але якщо серед наявних вбудованих шаблонів ви не знаходите нічого, що відповідало б певним вимогам, що пред'являються до потрібному вам документа, іншого виходу немає. Проте в цьому способі є деяке ускладнення знову ж таки пов'язане з макросами і елементами автотекста. Річ у тому, що якщо шаблон будується на звичайному шаблоні, то макрос і автотекст записуються в шаблон “Звичайний” , а створений вами шаблон не міститиме цих елементів. Для того, щоб обійти це обмеження, слід поступити по аналогії з попереднім прикладом створення шаблона на основі документа.

Перш ніж створювати макрос або елемент автотекста слід зберегти шаблон, тоді він сприйматиметься MS Word як спеціальний. Потім можна створити макрос і елементи автотекста.

1.4. Фрагменті тексту дії з ними.


Виділення блоків документа. Перш за все встановлюють курсор на початок потрібної частини блока тексту. Далі виконують виділення блока так:

• утримуючи натиснутою клавішу Shift, установлюють покажчик миші на кінець блока і клацають нею;

• натискують на клавішу миші й, не відпускаючи її, «тягнуть» покажчик миші до кінця блока;

• утримуючи натиснутою клавішу Shift, пересуваються по тексту за допомогою клавіші керування курсором на клавіатурі.

Для виділення рядка потрібно клацнути мишею ліворуч від рядка, окремого слова — двічі клацнути нею будь-де всередині цього слова, цілого абзацу — двічі клацнути мишею ліворуч від абзацу, всього тексту — натиснути на клавіші Ctrl+5 цифрової клавіатури.

Для скасування виділення потрібно клацнути мишею в будь-якому місці тексту.



Копіювання, вилучення, вставлення блоків тексту. Блок тексту в документі спочатку виділяють. Для його копіювання, вилучення, вставлення використовують такі кнопки панелі інструментів Стандартная:

вилучення (вирізання) блока виділеного тексту, при цьому з документа він переноситься в буфер обміну. звідки може бути вставлений в інше місце документа;

копіювання блока виділеного тексту, при цьому він залишається і у файлі на своєму місці, і переноситься в буфер обміну;

вставлення блока виділеного тексту. Необхідно курсор установити на місце, де має бути вставлений текст, що вже знаходиться у буфері (після вирізання або копіювання).

Операції вставлення, вилучення, копіювання блока тексту або окремих символів також можна виконати, користуючись такими командами головного меню Правка або комбінаціями клавішей:



  • Вирезать чи Ctrl + X;

  • Копировать чи Ctrl + C;

  • Вставить чи Ctrl + V.

Вилучити виділений текст без збереження його в буфері обміну можна за допомогою клавіші Delete.

1.5. Форматування символів, абзаців, документів.

1.5.1 Форматування тексту та встановлення параметрів абзацу.


При досягненні межі правого краю документа у процесі набору тексту не має необхідності натискати на клавішу Enter — текст переноситься на наступний рядок автоматично.

Для створення нового абзацу в місці, де встановлено курсор, треба натиснути на клавішу Enter; при цьому в документ вставляється маркер абзацу , а введення переноситься на перший рядок нового абзацу. Маркери абзацу переглядаються при активізації кнопки Непечатаемме знаки.

Абзац має такі параметри:


  • відступи праворуч, ліворуч відносно розмірів полів сторінки;

  • абзацний відступ;

  • вирівнювання;

  • міжрядковий інтервал.

(мал. 2)


Перші два параметри абзацу встановлюють за допомогою маркерів, що знаходяться на спеціальній лінійці яку можна активізувати за командами Вид, Линейка. Користуватися маркерами лінійки треба так: установити покажчик миші на одному з маркерів і, натиснувши на її клавішу, «тягнути» його по лінійці до потрібного розміру.

Маркери виконують такі функції:



  • верхній лівий змінює положення відступу першого рядка (або абзацного відступу);

  • нижній — положення першого рядка і лівого відступу абзацу разом;

  • правий — положення правого відступу абзацу.

Третій параметр абзацу встановлюють за допомогою відповідних кнопок панелі інструментів Форматирование:

— по лівому краю;

— по центру (вирівнювання відносно центра);

— по правому краю;

— по ширині (вирівнювання по ширині).

Якщо треба змінити параметри окремого абзацу, то курсор має бути встановлений будь-де в абзаці, а якщо це стосується блока тексту, то його доцільно спочатку виділити.

Четвертий параметр абзацу (а також попередні) встановлюють за допомогою команд Формат, Абзац головного меню. Після їх активізації на екрані дисплея з'являється діалогове вікно в якому задають:


  • інтервал між рядками.

  • розміри відступу першого рядка (абзацного відступу);

  • розміри лівого і правого відступів;

  • параметри вирівнювання тексту (відносно лівої та правої меж, за шириною, відносно центра);

Таке саме діалогове вікно з'явиться, якщо встановити курсор у межах блока тексту, натиснути на праву клавішу миші й активізувати команду Абзац.


1.5.2 Форматування символів.


Найменшим елементом документа є символ. При форматуванні символів їхні параметри стосуються всіх символів виділеної частини документа або тих символів, які будуть уведені після задання параметрів. Усі параметри символу можна змінити у вікні, що з'являється на екрані дисплея після активізації команд Формат, Шрифт головного меню мал.3. Вкладка Шрифт містить:

  • розділ Шрифт із переліком різних шрифтів (наприклад, Times New Roman);

  • розділ Начертание з параметрами Обычный, Курсив тощо;

  • список Подчеркивание з такими видами підкреслення, як Только слова, Двойное, Пунктирнеє тощо (за замовчуванням — Нет);

  • список Цвет, що дає змогу змінити колір символів документа;

  • розділ Эффекты, в якому можна застосувати такі параметри, як нижній і верхній індекси, перетворити текст на закреслений тощо.

Після активізації кнопки По умолчанию всі встановлені параметри будуть збережені й застосовані до документів, що будуть створюватися.

(мал..3)


За допомогою кнопок панелі інструментів ці операції забезпечуються такими кнопками:

Шрифт ;

Размер шрифта ;

— виділений текст виконується напівжирним шрифтом;

— виділений текст виконується курсивом;

— виділений текст підкреслюється.


1.6. Створення нумерованих і маркованих списків.


При створенні переліків, акцентуванні кількох тезисів у тексті користуються списками. Список може бути маркованим (маркер списку (символ) — не змінюється) і нумерованим (маркер списку — цифри у порядку зростання або літери відповідно до алфавіту).

Для створення списку курсор установлюють у визначене місце документа й активізують одну з кнопок панелі інструментів Форматирование:



Маркеры;

Нумерация.

Далі вводять потрібний текст списку, натиснуть на клавішу Enter, після чого на наступному рядку документа автоматично з'являється маркер списку (тобто створюється наступний елемент списку) і т. д. Для припинення автоматичного створення списку треба знову активізувати кнопку Маркеры або Нумерация чи двічі натиснути на клавішу Enter, мал.4



(мал.4)


Для вставлення нового елемента в середину існуючого списку курсор установлюють у кінець попереднього елемента і натискують на клавішу Enter, внаслідок чого створюється новий елемент, а всі інші перенумеровуються. Для вилучення елемента його спочатку виділяють і натискують на клавішу Delete, внаслідок чого виділений елемент вилучається, а всі інші перенумеровуються.

Для форматування маркерів існуючого списку його виділяють, активізують команди Формат, Список і вибирають відповідний (мал.5) маркер із запропонованого переліку.

Після активізації кнопки Изменить у вікні, що з'являється на екрані дисплея мал.5, можна змінити розмір та вид шрифту (кнопка Шрифт) і в таблиці символів вибрати інший маркер (кнопка Маркер).


1.7. Вставлення зображень у текстовий документ і налаштування властивостей.

1.7.1 Вставлення зображень у текстовий документ


В комплект поставки Word входить колекція малюнків у складі Clip Gallery. Clip Gallery містить велику кількість професіонально виконаних малюнків, призначених для оформлення документів: від географічних карт до зображень людей і від будівель до театральних завісів.

Знайти потрібний малюнок дуже просто. Для цього виберіть команду Малюнок в меню Вставка, команду Картинки, а потім — вкладку Clip Art або Pictures.

Також існує можливість вставки малюнків і відсканованих фотографій з інших програм і файлів. Для вставки малюнка з іншої програми необхідно вибрати команду Малюнок в меню Вставка, а потім — команду З файлу. При виділенні малюнка на екрані з'являється панель інструментів Настройка зображення, яку можна використовувати для обрізання зображення, додавання меж, а також регулювання яскравості і контрастності. Для вставки відсканованої фотографії виберіть команду Рисунок в меню Вставка, а потім — команду з сканера. На екрані з'явиться малюнок у вікні програми Microsoft Photo Editor, призначеної для редагування малюнків.

За умовчанням імпортовані малюнки є переміщуваними, тобто вставляються в графічний шар, що дозволяє задати їх точне положення на сторінці і помістити попереду або позаду тексту і інших об'єктів. Для перетворення переміщуваного малюнка у вбудований, тобто малюнок, який вставляється безпосередньо в позицію курсора і поводиться як звичайний текстовий символ, виділіть малюнок, виберіть команду Рисунок в меню Формат, а потім зніміть прапорець Поверх тексту на вкладці Положення.

Вставка звукових і відео фрагментів проводиться аналогічно вставці малюнків.


1.7.2 Редагування малюнка


  • Виділіть малюнок, який необхідно відредагувати.

  • На панелі інструментів Малювання виберіть необхідні параметри.

Для редагування відсканованого малюнка можна використовувати додаток Microsoft Photo Editor. Додаткові відомості містяться в довідковій системі Photo Editor. Для установки додатку Microsoft Photo Editor необхідно запустити програму установки. Для отримання додаткових відомостей натискуйте кнопку.

Для переміщення графічних об'єктів  ѕ включаючи поля, авто фігури, картинки, фігурний текст, малюнки і імпортовану графіку  ѕ у багатьох випадках достатньо просто перетягнути їх туди, куди необхідно. Проте існує можливість переміщення об'єкту в точно задану позицію, а також "прив'язки" або прикріплення об'єкту до абзацу так, щоб при переміщенні абзацу об'єкт переміщався автоматично.

Текст розташовується навкруги графічного об'єкту будь-якого розміру і форми. При цьому існує можливість завдання певних сторін поля або графіки, уздовж яких вимагається розташувати текст, а також відстань між полем або графікою і навколишнім текстом.

Текст і графіка розділяється на рівні. Наприклад, існує можливість створення підкладки, що з'являється на роздрукованих сторінках документа.

Графічні об'єкти вирівнюються між собою або щодо сторінки,  наприклад, по верхньому або лівому краю сторінки. Графічні об'єкти упорядковуються (або розподіляються) так, щоб вони були рівновіддалені один від одного  або вертикально, або горизонтально, або щодо всієї сторінки.

Можливо переміщення графічного об'єкту, складових виділених фрагментів, або групи. Для переміщення графічного об'єкту або їх групи маленькими кроками необхідно його злегка "зсовувати".


IV. Виховна частина заняття.

V. Закріплення вивченого матеріалу. Повторення зі студентами основних відомостей

нового матеріалу.



VI. Аналіз та підсумки заняття. Підводяться підсумки та робиться аналіз вивченого

матеріалу



VII. Домашнє завдання. § 10.1, 10.2, 10.3, 10.4 прочитати. Конспект.

Повторити правила Т.Б.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка