Лекція 16. Вимоги до кваліфікації викладача іноземних мов



Скачати 28.84 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір28.84 Kb.
Лекція 16. Вимоги до кваліфікації викладача іноземних мов
Нові підходи до навчання іноземних мов висувають нові підходи до підготовки викладача іноземних мов, його кваліфікаційної характеристики.

Кваліфікаційна характеристика – це перелік основних вимог до професійних якостей, знань і вмінь фахівця, необхідних для успішного виконування професійних обов’язків.

Методичний компонент кваліфікації викладача іноземних мов включає вимоги до його теоретичної і до практичної підготовки.
Основні вимоги до його теоретичної підготовки
Викладач іноземної мови повинен знати і розуміти:

    • основні етапи розвитку методики навчання іноземних мов;

    • характеристики методики викладання іноземних мов як науки;

    • складові частини методики навчання іноземних мов як системи;

    • основні методи навчання іноземних мов;

    • основи теорії формування граматичних мовленнєвих навичок;

    • основи формування лексичних мовленнєвих навичок;

    • основи теорії формування слухово-вимовних мовленнєвих навичок;

    • основи теорії формування навичок техніки письма;

    • основи теорії формування навичок техніки читання;

    • основи теорії формування вміння аудіювання;

    • основи теорії формування вмінь читання;

    • основи теорії формування вмінь говоріння;

    • основи теорії формування соціокультурної компетенції;

    • основи теорії планування й організації поза навчальної роботи з іноземної мови;

    • основи теорії контролю та оцінювання у навчанні іноземної мови;

    • основи теорії формування навчальної компетенції.


Основні вимоги до практичної компетенції

Викладач іноземної мови повинен уміти реалізовувати:

  • комунікативно-навчальну функцію, яка складається з інформаційного, мотиваційно-стимулюючого і контрольно-коригуючого компонентів, тобто вміння кваліфіковано застосовувати сучасні принципи, методи, прийоми й засоби навчання чотирьох видів мовленнєвої діяльності;

  • виховну функцію, тобто вміння вирішувати завдання морального, культурно-естетичного й трудового виховання учнів засобами іноземної мови з урахуванням особливостей ступеня навчання;

  • розвиваючу функцію, тобто прогнозувати шляхи формування і розвитку інтелектуальної та емоційної сфер особистості учня, його пізнавальних і розумових здібностей у процесі оволодіння іншомовним мовленням;

  • освітню функцію, тобто допомагати учням в оволодінні уміннями вчитися, розширювати свій світогляд, пізнавати себе та іншу систему понять, через яку можуть усвідомлюватися усі інші явища.


Крім основних вищеназваних функцій, учитель повинен бути здатним здійснювати:

  • гностичну функцію, тобто аналізувати професійну й навчальну діяльність учнів, добирати підручники та посібники, прогнозувати труднощі засвоєння учнями мовного і мовленнєвого матеріалу, а також оволодіння мовленнєвою діяльністю, вивчати та узагальнювати досвід інших учителів у галузі навчання іноземних мов;

  • конструктивно-плануючу функцію, тобто планувати і творчо конструювати навчально-виховний процес у цілому і процес навчання конкретного матеріалу з урахуванням особливостей ступеня навчання; планувати навчально-комунікативну діяльність учнів на уроці та в позакласній роботі; здійснювати у комплексі різні види індивідуалізації навчання іноземної мови: мотивуючий, регулюючий, розвиваючий, формуючий;

  • організаторську функцію (в органічному зв’язку з гностичною та конструктивно-плануючою функціями), тобто реалізовувати плани (поурочні, серії уроків, позакласних заходів) з урахуванням особливостей ступеня навчання; творчо розв’язувати методичні завдання у процесі навчання і виховання з урахуванням провідних характеристик учнів певного навчального закладу, вносити до планів методично-правильні корективи з метою досягнення бажаного результату, виходячи з цілей навчання іноземної мови в конкретному типі навчального закладу.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка