Лекція №1. 3 Вплив технологічних можливостей різних методів виготовлення деталей на їх конструкці



Скачати 422.96 Kb.
Сторінка1/8
Дата конвертації01.05.2017
Розмір422.96 Kb.
  1   2   3   4   5   6   7   8


КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

Зміст

Лекція №1. 3

Вплив технологічних можливостей різних методів виготовлення деталей на їх конструкцію. 3

Особливості деталей, що отримані литвом. 3

Ливарні ухили або конусність. 3

Принцип тонкостінності 4

Принцип рівностінності 5

Гарячі вузли 6

ЛЕКЦІЯ №2 6

Особливості конструювання деталей що отримують різанням 7

Особливості конструювання деталей, що виготовляються холодною штамповкою. 8

Лекція №3 8

Класифікація видів термообробки по Бочвару 8

Особливості конструювання стальних деталей що підлягають загартуванню 11

Лекція №4. 12

Класифікація варіантів виготовлення друкованих плат(ДП). 12

Фотохімічний спосіб 13

ЛЕКЦІЯ №5 14

Лекція №6 16

Лекція №7 19

ЛЕКЦІЯ №8 21

Офсетний спосіб 21

Плоский друк 22

Спосіб сітчастого трафарету (шовкографія) 22

Лекція № 9 23

Хімічна та електрохімічна металізація. 23

Комбінований метод 24

Комбінований негативний метод 24

Лекція №10 25

Технологія виготовлення Б.Д.П. 25

ЛЕКЦІЯ №11 27

Метод відкритих контактних площадок 27

Метод попарного пресування 29

Лекція №12 29

Метод пошарового нарощування 30

Метод металізації наскрізних отворів 32

Лекція №13 32

БДП на гнучкій основі 33

ЛЕКЦІЯ №14 34

Керамічні ДП 34

Метод масової формовки БДП 35





Лекція №1.

Вплив технологічних можливостей різних методів виготовлення деталей на їх конструкцію.

Особливості деталей, що отримані литвом.

1. Розташування у ливарній формі.

Деталь на кресленні розташовується таким чином, як вона розташовується у ливарній оснастці

Ливарна форма складається з двох половинок розміщених площиною роз’єму.

Площина роз’єму для разових ливарних форм горизонтальна, для постійних ливарних форм має вертикальне розташування.

Проектуючи деталь конструктор повинен розташовувати основну частину внизу, а зверху накопичуються пори, забруднення.

Форма пориста, з кераміко подібних матеріалів(має низьку теплопровідність) – при литті в землю час кристалізації в таких формах повільний, відбувається седиментація ливарного сплаву.

При конструюванні ливарних деталей слід уникати підбурень.


Спочатку виймаємо 1, а потім інші частини.

Ливарні ухили або конусність.


При литті не можна отримати паралельні стінки деталі, які розташовані перпендикулярно до площини роз’єму форми (ПРФ)

Якщо кут не можна забезпечити в межах поля, то корегуємо креслення.


Беремо найближчий розмір з ряду номінальних

розмірів.




Для лиття:

  • в землю 5

  • в кокіль 3

  • по виплавлюваним моделям 1..2

  • під тиском (для зовнішніх розмірів 15’..30’; для внутрішніх, що формуються пуансоном 30’..60’)


Принцип тонкостінності


При конструюванні литих деталей необхідно прагнути min товщині стінок для даного методу лиття. Якщо ми беремо товсту стінку, то умови охолодження 1-го шару та ї-го різні (швидше буде охолоджуватися 1 і ступінь переохолодження більший)



при - крупно дисперсна (зерно велике)

при - дрібне зерно.

Якщо маємо чавунну деталь, товщина стіни якої 10 мм, і зруйнується при силі P1, а деталь товщиною 100 мм – зруйнується силою Р2=4Р1.







При =0 сплав не втече в цю стінку, тобто сили поверхнього натягу будуть перевищувати сили, які примушують затікати сплав. Такі товщини (S*) використовують для виходу газу.

Принцип рівностінності


При проектуванні деталей необхідно прагнути однакової товщини стінок, щоб умови охолодження були однакові.

Зменшення розміру більшого об’єму відбувається при умові, що тонка стінка вже захолола (можуть утворитися тріщини)



, де Р – тимчасове навантаження

(*), де - напруження концентратора напруг

Якщо відбувається умова (*),то матеріал зруйнується і конструкція розпадеться.

Приклад:

Коефіцієнт напруження може виникати, бо охолодження відбувається ззовні і в середині.

На принцип тонкостінності впливає два чинники:


  • кристалізація;

  • внутрішні напруження(внутрішні шари будуть стискають зовнішні шари), або зовнішні шари розтягують внутрішні при цьому виникають додаткові напруження.

Для ливарних металевих сплавів домінуючим чинником є кристалізація, бо теплопровідність блока для пластмас, де кристалізація відсутня домінують внутрішні напруження.

Гарячі вузли


При проектуванні литих виробів слід уникати гарячих вузлів



  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка