Конкурси • Вакансії • Інтерв'ю • Статтi Блоги



Скачати 289.53 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір289.53 Kb.

Електронний бюлетень ГУРТ

21 (654)



 • Блоги  • Події  • Гранти  • Тренінги  • Конференції  • Конкурси  • Вакансії  • Інтерв'ю  • Статтi

Блоги




Світовий банк на захистi порушених прав людини  




Світовий банк інвестує чимало проектів по всьому світі. А позаяк наслідки реалізації проектів іноді непередбачувані - Світовий банк ініціював створення офісу Омбудсмена


Читати та коментувати >>>




Відсоткова благодійність: за та проти  

В Україні низкою неурядових організацій зініційовано процес розробки відповідного законопроекту з впровадження відсоткової благодійності


Читати та коментувати >>>

Події




«FriendFest» запрошує на святкування Міжнародного дня друзів!  

16 червня 2013  на Хрещатику відбудеться фестиваль «FriendFest» в рамках святкування Міжнародного дня друзів.

«FriendFest» – це перший в Україні фестиваль, що подарує кожному учаснику події унікальну можливість випробувати справжню дружбу на міцність, створити незабутні подарунки своїми руками, весело провести час, отримати масу чудових вражень та знайти нових друзів і познайомитися з цікавими людьми.

Ставши учасником Фестивалю, Ви отримаєте чудову нагоду:

  • взяти участь у грандіозному FrendMob на відкритті Фестивалю;

  • навчитись створювати handmade-подарунки;

  • відвідати танцювальні майстер-класи;

  • стати переможцем цікавих конкурсів з подарунками від спонсорів;

  • долучитись до FriendQuest разом з командою друзів

  • отримати незабутні враження!

Фестиваль відбудеться 16 червня 2013 року о 16.00 по вул. Хрещатик (площа від ЦУМу до КМДА).

Учасником може стати кожен бажаючий! Приходь та запрошуй друзів разом провести час та зарядитись позитивом!



Організатором фестивалю є ГО «Український молодіжний центр» - недержавна неприбуткова громадська організація, що діє задля розвитку ініціатив молоді та реалізації інноваційних проектів, спрямованих на розвиток нових напрямків молодіжного руху й підтримку творчих ініціатив.

Інформаційний партнер: портал ГУРТ

Контактні особи:

Ірина Диба, ГО «Український Молодіжний центр»
+380985422863
ira.dyba@gmail.com

Олефір Лілія, ГО «Український Молодіжний центр»
+380635967297
lea.olefir@gmail.com

Анна Постовойтова, ГО «Український Молодіжний центр»
+38(095)3979450
anna.postovojtova@gmail.com



Контакти

  • ГО «Український Молодіжний центр»



Гранти



Конкурс проектів з розвитку волонтерства   

Фундація сприяння громадянської активності запрошує молодіжні громадські організації та ініціативні групи з Миколаївської, Херсонської області та АРК Крим до участі в конкурсі проектів  в рамках проекту «Молоді футбольні волонтери: Спорт та волонтерство для Цілей розвитку тисячоліття»

Мета проведення конкурсу полягає у створенні та зміцненні сприятливих умов у громадах щодо підтримки та реалізації молодіжних волонтерських проектів пов’язаних з Цілей розвитку тисячоліття  (ЦРТ).

Основними пріоритетами проведення конкурсу проектів є:

  • активізація молоді віком від 12 до 20 років у громадах проектних регіонів для участі у програмі;

  • створення сприятливих умови щодо підтримки та реалізації локальних  молодіжних волонтерських проектів, спрямованих  на досягнення ЦРТ;

  • реалізація заходів, спрямованих на досягнення ЦРТ у громадах;

  • проведення заходів з підвищення інформованості молодих людей з проектних регіонів в галузі волонтерства та ЦРТ.

Географія конкурсу: проекти, які подаються на конкурс, мають реалізовуватися в Херсонській, Миколаївській областях та АР Крим

            В рамках конкурсу планується підтримати щонайменше 35  проектів.



Максимальний розмір  очікуваного фінансування проекту становить 400$

Процедура подання проектів: проекти можуть подавати як зареєстровані громадські організації, так і незареєстровані ініціативні групи (у складі мінімум 3 осіб).

Для подачі проекту необхідно заповнити прикладену до даного листа аплікаційну форму в електронному вигляді та надіслати її за адресою fspa.kherson@gmail.com (тема листа - «На конкурс грантів»). Вам буде повідомлено про отримання заявки протягом трьох робочих днів, у випадку якщо підтвердження не було, будь ласка, зв’яжіться з контактними особами по телефону. У процесі розгляду заявок експертна комісія може запросити додаткові документи, а також підтримати проект в неповному розмірі або запропонувати організації (ініціативної групи) скорегувати окремі види діяльності або бюджетні статті.

Заявки приймаються до 18:00 01 липня  2013. Заявки, отримані після цього терміну, розглядатися не будуть. Заявки не будуть прийматися від політичних партій, релігійних організацій, бізнес структур та фізичних осіб.

Переможці конкурсу будуть названі до 15 липня  2013



Контакти

  • Євген Криницький



 • • • 



Грантовий конкурс ПРООН «Сприяння роботі Секретаріату Омбудсмана»  

Проект «Демократизація, права людини і розвиток громадянського суспільства в Україні», що впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії протягом 2013 – 2016 рр. приймає пропозиції в рамках грантового конкурсу за темою: «Сприяння роботі Секретаріату Омбудсмана через цільову підтримку проектів організацій громадянського суспільства».

Грантова програма зосереджується на підтримці українських ОГС задля:

  • проведення моніторингу і високоякісного аналізу ситуації з правами людини;

  • проведення продуманих кампаній з адвокації і лобіювання та

  • проведення роботи з розбудови спроможностей заінтересованих сторін у сфері захисту прав людини.

Для покращення стану прав людини в сферах:

  • функціонування Національного превентивного механізму;

  • просування роботи з антидискримнації;

  • підтримки свободи слова і доступу до публічної інформації.

 Пріоритет надаватиметься тим проектам, котрі:

  • активно використовують нові інформаційні технології, включаючи соціальні медіа і веб-інструменти для досягнення  проектних цілей.

Проектні пропозиції можуть бути подані на конкурс грантів як за однією, так і за декількома вищезазначеними тематичними напрямками.

Загальний бюджет для впровадження всіх ініціатив в рамках цього конкурсу на даний момент не перевищуватиме 800 000 грн. для проектної діяльності терміном до 18 місяців.



Контакти

  • Ілля Король

  • Програма розвитку ООН в Україні

  • illia.korol@undp.org +38(044)584-34-62





Тренінги



Міжнародна навчальна програма для діячів у сфері культури  

The Borderland Foundation (Sejny, Poland) in cooperation with Belarusian Collegium (Minsk, Belarus); Arts Research Centre of Ilia State University (Tbilisi, Georgia), Caucasus Foundation (Tbilisi, Georgia), Development Centre “Democracy through Culture” (Kyiv, Ukraine) is pleased to announce the launch of a call for participation in the The Borderland School 2013 – An International Training Programme For Leaders Of Integrative Activities In Multicultural Communities which will take place in August 1st-8th, 2013 in the International Center for Dialogue in Krasnogruda, Poland.

We are looking for cultural operators, cultural animators, managers of cultural organizations, NGO members experienced in a cultural and managerial work, cultural journalists (communicators), artists interested in project developments from Belarus, Georgia, Ukraine and Poland.

The Borderland School is a unique training programme for leaders of integrative activities in multicultural communities that will equip them with theoretical knowledge and practical skills in the domain of conducting a dialogue between social groups, religions and nations. The Borderland School is a modern workshop dedicated to philosophy of dialogue bound with the development and popularization of the craft of “bridge building” – new cultural practices, that answer to the challenges of today’s multicultural and pluralistic world by building capacity for commonality while at the same time embracing the diversity of modern societies. The School is aiming at creating its own methodology of understanding the “intercultural competence” and formulating a new reflection in the sphere of the intercultural dialogue.

In course of the School the participants will:
acquire practical knowledge and skills in managing cultural and educational projects
familiarize themselves with good practices in community leadership and civic action
discuss the importance of border-crossing and dialogue for social integration process and democratic structures building in diverse local communities (by drawing on the experience of the Borderland Foundation and invited experts).

Forms of activities:
a) Workshops
The task of the workshops, led by international experts will be to introduce the participants to the existing experiences and methodologies of intercultural work and to provide them with reliable tools for such work.

The programme of the workshops should be concentrated in three basic modules:


LEADER WORKSHOP: organization and management of an institution; establishing a network of partner contacts; fundraising, preparation of project proposals; strategic and long-term planning. The curator of this workshop will be Jean Pierre Deru – A specialist in the field of cultural management and networking. For twenty years advises third sector professionals based on their own experience from working in networks. Director of The Association Marcel Hicter, which runs a program of The European Diploma in Cultural Management Projects, supported by the Council of Europe, the European Union and UNESCO. Founder of the network ENCATC (European Network of Cultural Administration Training Centers) and ORACLE (European Network of Regional Cultural Managers) and co-author of several books.

ANIMATOR WORKSHOP: forms and methods of intercultural practices; local determinants of intercultural work; presentation of best practices in the field of art, education, social dialogue The curator of this workshop will be Chris Keulemans – artistic director of the Tolhuistuin – a new multi art venue in Amsterdam. In 1984 he founded the literary bookshop Perdu in Amsterdam. During the nineties he worked, first as a curator, later as director, at De Balie, Centre for culture and politics in Amsterdam which hosted artists and intellectuals from countries going through war and dictatorship like Bosnia, Serbia, Kosova, Algeria, South-Africa, Indonesia, Cuba, Rwanda, Byelorussia, Afghanistan, Iran, Iraq and Burma. He has published books, fiction and nonfiction, and has published numerous articles on art, social movements, migration, music, cinema and war for national newspapers.

BORDERLAND WORKSHOP: encouraging new reflection on modern commonality ethos and new modalities of practicing dialogue for social integration; The curator of this workshop will be Krzysztof Czyżewski – Practitioner of ideas. Poet, essayist. Culture animator. Editor. Traveler. One of the initiators and since 1990 President of the “Borderland” Foundation , and director of the Centre “Borderland of Cultures, Arts, Nations”. President of European Network of Literary Houses HALMA. Artistic Director of Lublin bid for European Capital of Culture. Initiator and President of the Board of the Eastern Partnership Congress of Culture. Author of the books “The Path of the Borderland”, “Line of Return”, and “A Handbook of Dialogue. Trust and Identity”.

b) Additional activities



  • Guest lectures led by renowned experts and researchers (Timothy Snyder, Marci Shore)

  • Digital documentation workshop led by Brendan Jackson – an artist and developer of community arts programmes. Member of He has worked for over twenty years with Jubilee Arts and other arts organisations. He has produced a wide range of projects

  • involving local communities, using photography and film, visual arts, oral history, writing and new media.

  • Artistic events

  • Participants’ presentations

Host and venue:
Borderland Foundation is among the most recognized and experienced Central-European non-governmental organizations dealing with art and education for intercultural dialog. Since the early 1990′s, it has been conducting cultural, educational and artistic activities with the local community and worked out its own workshop of integrative practices based on many years’ experience of daily work in the concrete place embracing one whole community, starting from the youngest to the oldest. The mission of the Borderland Fundation is to explore and popularize modern practices of the intercultural dialogue based on the symbiosis of art and education.
International Centre for Dialogue in Krasnogruda created by Borderland Fundation is located on the border between Poland and Lithuania in the near vicinity of Kaliningrad and Belarus. It is situated in a newly rebuild manorhouse which before the war belonged to the family of Czeslaw Milosz.

The International Centre for Dialogue in Krasnogruda, using many years of experience that Borderland Fundation gathered working on different borderlands, aims to initiate and expand a movement of people committed to the promotion of a modern ethos of commonality and education of new cultural leaders in the field of intercultural practices – bridge builders for whom intercultural competences and related crafts will be a life profession.



Application:
All candidates must apply using an on-line application form. We would like to kindly ask you to answer all the enclosed questions in English.

Deadline for submission: June the 10th.

Assessment of the applications: After the deadline is closed, the applications are evaluated by the local teams consisting of at least three advisors from different fields of expertise.



Contact details:
Weronika Czyżewska, Agnieszka Podpora
Borderland Fundation, Poland
borderland.school@pogranicze.sejny.pl
tel. +48 601265867; +48 504248507
Local coordinators:
Ukraine – Oleksandr Butsenko, e-mail: obutsenko@ukr.net
Georgia – Levan Khetaguri, e-mail: lkhetaguri@hotmail.com
Belarus – Ales Antsipenka, e-mail: szkolapahraniczcza13@gmail.com

Контакти

  • http://epccongress.eu/



Конференції



Марічка Падалко виступить на першій конференції для майбутніх батьків "У нас буде дитина"  

Украинская телеведущая, заботливая мама троих детей примет участие в первой конференции для будущих мам и пап, "У нас будет ребенок", 1 июня 2013 года. Маричка поделится с будущими мамами своими секретами о том, как совмещать уход за ребенком и в тоже время сохранять баланс между работой и отношениями в семье.

Маричка Падалко: “Семья рождается с рождением ребенка. Именно в этот момент жизнь мужа и жены меняется кардинально. И очень важно быть к этому готовыми и вместе проходить через все новые этапы. Я рада, что в Украине появился такой социальный проект, как конференция У нас будет ребенок. Это прекрасная возможность подготовится, чтобы быть хорошими родителями и лучше осознать свою ответственность”. 

Среди других спикеров конференции – лучшие практикующие акушер-гинекологи, юристы, психологи и неонатологи.  

Благодаря конференции У нас будет ребенок всего за один день интересных интерактивных лекций и мастер классов будущие родители смогут узнать ответы на все вопросы, связанные с подготовкой, беременностью и родами. 
В программе конференции – все, что вас интересует и беспокоит из первых рук лучших практикующих специалистов:

Беременность


  • Занятия спортом во время беременности от инструктора групповых программ для будущих мам клуба здоровых удовольствий 5 элемент Светланы Ярмоленко.

  • Питание будущей мамы – все тонкости расскажет врач-диетолог, нутрициолог клиники ISIDA, cпециалист по гигиене питания при беременности Наталия Великая.

  • Психологией отношений в семье во время и после беременности поделится Наталия Байкалова.

  • Права беременных и молодых мам, юридический ликбез от управляющего партнера ЮФ Вронский, Вронская и Партнеры Анны  Вронской.

Роды

  • Современные и альтернативные методы обезболивания родов от акушер-гинеколога родильного дома №3, медицинского юриста Сергея Бакшеева.

  • Партнерские роды: о принятии решений и подготовке расскажет психолог, инструктор подготовки к родам и родительству клиники ISIDA Мария Малыхина.

  • Современными аспектами ведения родов поделится заведующая родильным отделением Житомирского областного перинатального центра, врач высшей категории Мария Тищенко. 

Здравствуй, малыш!

  • Первые дни и месяцы жизни ребенка, особенности ухода и питания сквозь призму осознанного родительства от врача-педиатра областного Дома Ребенка № 1, ассистента кафедры педиатрии и неонатологии Харьковского медицинского института Андрея Пенькова.

  • О совмещении работы и родительства подробно расскажет эксперт исследовательского центра hh.ua, кандидат социологических наук Тамара Марценюк.

На конференции для всех участников будет бесплатно работать профессиональная фотостудия детской и семейной фотографии. Всех участников ждет розыгрыш призов. 

Конференция пройдет в Киеве в субботу, 1 июня, принимает гостинница Radisson Blu. Подробнее узнать о программе мероприятия, а также зарегистрироваться для участия можно на сайте: babyconference.com.ua.



Информационный партнер - портал ГУРТ



Контакти

  • Алена Гуменюк

  • +38 093 774 90 24



Конкурси



Літній інститут "Політика США та американська зовнішня політика"  



Посольство США в Україні оголошує конкурс для участі у 14-му Літньому інституті з американознавства за тематикою "Політика США та американська зовнішня політика" що проходитиме у Львівському національному університеті імені Івана Франка з 25 по 28 червня 2013 за підтримки Відділу преси, освіти і культури Посольства США. 35 викладачів та науковців з вищих навчальних закладів України зможуть взяти участь у роботі інституту на основі відкритого конкурсу.

Ця інтенсивна програма включає в себе лекції, семінари, дискусії, моделювання/рольову діяльність. Лекції та дискусії будуть проводитися американськими професорами і робочою мовою буде англійська мова. Програмою літнього інституту не передбачено обговорення питань методики викладання англійської мови та лінгвістики.



Вимоги до кандидатів:

  • * Програма Літнього інституту розрахована переважно на молодих

  • викладачів вищих навчальних закладів, які мають як мінімум два роки

  • викладацького досвіду та викладають суспільні науки та гуманітарні

  • науки або розробляють курси з американських студій, що включають

  • проблематику літнього інституту.

  • * Вільне володіння англійською мовою.

Як взяти участь у програмі:
Заявка на участь складається з аплікаційної форми, рекомендаційного листа, та мотиваційного листа з описом курсу американознавства, який викладає або розробляє кандидат. Бланки анкет розміщені на веб сторінці Посольства США  або електронною поштою за адресою ShyloLP@state.gov

Перевага буде надаватися кандидатам, які ще не брали участі в попередніх літніх школах з американознавства, що проходили за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні.

Учасники будуть забезпечені проживанням та харчуванням під час проведення Літнього інституту. Транспортні витрати на дорогу до Львова програмою не покриваються. Реєстраційний внесок 50 гривень сплачується учасниками під час


реєстрації у Львові

Заявки на участь прийматимуться до 5 червня 2013.

Контакти

  • Посольство США в Україні, ShyloLP@state.gov



Вакансії



Менеджер із зв'язків з громадськістю  

Благодійний фонд Ріната Ахметова «Розвиток України» (далі за текстом – Фонд) оголошує конкурс на посаду менеджера із зв’язків з громадськістю.

Мета посади: Забезпечення інформаційного і організаційного супроводу для просування цільовим аудиторіям інформації щодо реалізації проектів і програм Фонду.

Вимоги до кандидата:

  • Вища освіта (маркетинг, журналістика, PR);

  • Досвід роботи у сфері PR від 5 років, на позиції менеджера не менш ніж 2 роки.

  • Наявність контактів та налагоджених зв’язків із ЗМІ;

  • Досвід цільової роботи у інтернеті, зокрема у соцмережах - Навички копірайтингу;

  • Знання порядку організації і підготовки прес-релізів, інформаційних повідомлень, проведення брифінгів, прес-конференцій тощо;

  • Знання основних принципів зовнішніх і внутрішніх зв’язків з громадськістю, кризового PR, інших видів PR;

  • Вміння підтримувати та розвивати професійні відносини зі стейкхолдерами різного рівня;

  • Знання мов: російська, українська, англійська (intermediate). Основні обов’язки:

  • Забезпечення інформаційного супроводу реалізації проектів і програм Фонду;

  • Узгодження перспективних та поточних програм та планів окремих заходів або їх комплексу в рамках свого напрямку, їх інформаційний супровід, фінансове та організаційне забезпечення;

  •  Відповідальність за випуск щомісячного корпоративного видання Фонду; - Забезпечення максимального охоплення ЗМІ на регіональному рівні (ТБ, друкована, радіо, Інтернет), реалізація партнерських проектів зі ЗМІ. Здійснення моніторингу публікацій на регіональному рівні. Виступи в якості спікера для ЗМІ від Фонду з загальних питань та, у разі необхідності, з питань програм і проектів Фонду;

  • Співпраця з відділом персоналу з питань внутрішніх комунікацій та організації корпоративних заходів.

Ви маєте можливість отримати:

Роботу, яка має сенс і розуміння, що проживаєте своє життя недарма; а також:



  • Гарну команду;

  • Можливість розвитку і бюджет на навчання;

  • Офіційне працевлаштування;

  • Офіційну заробітну платню;

  • Медичну страховку після випробувального терміну (3 місяці);

  • Безлімітний мобільний зв’язок;

Порядок участі в конкурсі: Конкурс проходить в 3 этапи:

  • Надіслання розгорнутого резюме на e-mail hr@fdu.org.ua.

  • Співбесіда з менеджером по персоналу;

  • Співбесіда з директором департаменту.

Контакти

  • www.fdu.org.ua



Інтерв'ю



Тетяна Глоба: "Якщо людина не йде до бібліотеки, то бібліотека йде до людини!"  

Працівники Дніпропетровського міського комунального закладу культури Централізована система публічних бібліотек для дорослих (ДМКЗК) та Центральної бібліотеки міста Дніпропетровська впевнені: бібліотеки ніколи не втратять свого значення. Хоча, звичайно, вони будуть змінюватися і пристосовуватися до нових умов та викликів часу. У форматі PRоГОну журналісти ГУРТа спілкувалися з працівниками Дніпропетровського міського комунального закладу культури Централізована система публічних бібліотек для дорослих (ДМКЗК) та Центральної бібліотеки міста Дніпропетровська і дізнавалися, чим живуть сучасні українські бібліотеки.

ГУРТ: Розкажіть, які послуги надає користувачам ваша бібліотека?

Серед традиційних форм обслуговування користувачів залишаються видача літератури, організація доступу читачів до довідково-бібліографічного апарату, надання консультацій читачам з підбору літератури за темами, організація книжкових виставок, переглядів, проведення соціокультурних заходів.

Глоба Тетяна Іванівна (завідуюча інформаційно-бібліотечним відділом): Серед нових, інноваційних і, що важливо, безкоштовних послуг, які бібліотека запровадила останнім часом – користування електронним каталогом, ресурсами Інтернету, Wi-Fi, повними текстами електронних документів в електронному читальному залі, рухомими іграми на платформі Х-Box+Kinect, віртуальною довідкою. Інформація про всі ресурси та послуги Центральної бібліотеки докладно представлена у мережі Інтернет, на 4 сайтах та у блозі. Популярністю користується Віртуальна довідка та добірка веб-ресурсів з найрізноманітніших тем. Якщо перефразувати відомий вислів про гору і Магомета, то, якщо людина не йде до бібліотеки, то бібліотека йде до людини.

ГУРТ: Якщо вірити тезі, що бібліотека – це осередок розвитку громади, як ваша бібліотека сприяє розвитку громади?

Шелест Наталія Анатоліївна (заступник директора ): У Центральній міській бібліотеці вже протягом кількох років спільно з обласним центром зайнятості проводяться ярмарки вакансій для безробітних, тренінги з основ користування ПК і тематичні лекторії. Двічі на місяць користувачі бібліотеки мають змогу отримати юридичну консультацію фахівців громадської правової приймальні міського управління юстиції, створеній при інформаційно-бібліографічному відділі за сприяння міського управління юстиції. З’ясувавши, що відвідувачі Центральної бібліотеки хочуть бачити її не лиш як місце для навчання та отримання інформації, але і як місце для проведення дозвілля, працівники закладу створили літературно-мистецьку вітальню, до якої щонеділі дніпропетровці приходять, аби зустрітись з музикантами, акторами, письменниками. Студентська молодь міста, зокрема з громадської організації «Експеримент», саме тут знайшла можливість збиратися для обговорення книг, фільмів, творів живопису. У їх розпорядженні лекційний зал, мультимедійний проектор, доступ до ресурсів Інтернету і звичайно безліч книг і журналів на тематичних книжкових виставках, які бібліотекарі готують до кожної такої зустрічі. Це – приклади того, як бібліотеки в нашому місті стають популярними осередками, де люди збираються, навчаються, відпочивають та спілкуються.

ГУРТ: Чим Міська бібліотека Дніпропетровська відрізняється від інших бібліотек міста?

По-перше, безкоштовною реєстрацією користувачів. Це наша принципова позиція, незважаючи на те, що згідно постанови Кабінету міністрів, майже всі бібліотеки України встановили платну реєстрацію. По-друге, сама будівля бібліотеки особлива – вона збудована десять років тому і визначається тим, що спроектована за потребами читачів міста та вимогами фахівців бібліотеки. По-третє, час роботи нашої бібліотеки дуже зручний: щодня протягом десяти годин - до 20-ої години влітку і 19-ої взимку.




ГУРТ: Розкажіть про заходи, які ви організовуєте.

Кацай Таїсія Іванівна (завідуюча відділом читальних залів): Щомісяця у Центральній бібліотеці відбувається близько тридцяти заходів: літературно-музичні вечори, творчі зустрічі, виставки живопису, перегляди літератури за актуальними темами, наприклад, до ювілейних та пам’ятних дат. Ми проводимо щотижневі заходи літературно-мистецької вітальні, заняття краєзнавчого лекторію, лекторію «Здорова та щаслива родина» і «Школи благородних манер», пропагуємо досягнення культури та мистецтва нашого міста, запрошуємо відомих музикантів та диригентів оперного театру. Не кожен може купити квиток на концерт, а у нашій бібліотеці можна ознайомитися з творчістю відомих виконавців безкоштовно. Частими гостями бібліотеки є члени культурних товариств Дніпропетровська: польського, австрійського, болгарського та французького, тут працює клуб англійської розмовної мови English Speaking Club-Osvita. У лекційному залі проходять кіно-сесії польського, французького кіно (бібліотека має мультимедійний проектор, плазмений екран, музичні центри, супутникову антену). Усі наші зустрічі дуже цікаві й змістовні – лекційний зал, розрахований на 150 місць, не завжди навіть вміщує усіх бажаючих!

ГУРТ: Якими є відвідувачі бібліотеки?

Кацай Таїсія Іванівна (завідуюча відділом читальних залів): Центральна міська бібліотека – головна публічна бібліотека міста, наші читачі – це представники усіх верств населення міста, від підлітків і старшокласників до пенсіонерів. Щорічно читачами Центральної бібліотеки стають близько тридцяти тисяч жителів міста, і це – найкраще підтвердження того, що бібліотека у нинішньому форматі потрібна. Молодь складає 35 %(10,5 тис.), службовці та фахівці різних галузей – 45% (13,3 тис.), тимчасово непрацюючі, домогосподарки та пенсіонери – 20% (6 тис.).

Печонкіна Ніна Петрівна (завідуюча відділом абонементу): Більшість наших відвідувачів приходять з метою отримання нових знань, написання рефератів, підготовки до ЗНО та інших іспитів у школах та вишах. Читачі пенсійного віку цікавляться змінами у законодавстві. Людям, які шукають роботу, або прагнуть відкрити власну справу, характерні перегляди місцевих періодичних видань з об’явами про вакансії та книг з описами технологій різних виробництв. Користувачі цікавляться також новинками художньої літератури та періодики, електронними ресурсами. Користувачами Інтернет-центру є переважно студенти вишів, безробітні, які шукають роботу, працівники закладів культури та мистецтв.

Глоба Тетяна Іванівна (завідуюча інформаційно-бібліотечним відділом): Окремою категорією користувачів центральної бібліотеки є читачі, які є абонентами індивідуальної інформації. Це, насамперед, вчителі та молоді науковці. Зростає кількість віддалених користувачів, які отримують інформацію стосовно ресурсів Центральної міської бібліотеки через сайти. Отримавши за грантом Програми "Бібліоміст" платформу Xbox 360+Kinect для пілотного проекту «Ігри в бібліотеці», бібліотека «завоювала» нових читачів – молодь, яка цікавиться комп’ютерними іграми та спортом. Турніри та індивідуальні заняття приваблюють підлітків і навіть дорослих читачів. Таким чином бібліотека залучає своїх відвідувачів до рухомих ігор.

ГУРТ: Скільки бібліотека має філіалів, яке їх «світське» життя (виставки, курси, презентації)?

Cавран Лариса Василівна (в.о. директора ДМКЗК): До системи публічних бібліотек для дорослих, окрім Центральної бібліотеки, входить ще 31 філіал, розміщений у межах міста. Кожна з таких бібліотек є справжнім центром культурного життя мікрорайону, в якому вона розташована. Бібліотеки-філіали поступово модернізуються, шість з них вже мають безкоштовні Інтернет-центри або пункти доступу до мережі Інтернет, де окрім вільного доступу до ресурсів Інтернету проводяться індивідуальні та групові тренінги з основ комп’ютерної грамотності. У бібліотеках створені клуби за інтересами для жінок, квітникарів, творчої молоді та людей похилого віку.

ГУРТ: Які засоби для залучення та популяризації бібліотек ви використовуєте?

Cавран Лариса Василівна (в.о. директора ДМКЗК): Потрібність бібліотек ніколи не викликала сумнівів, але щоб залишатися не лише потрібними, але й привабливими та цікавими, бібліотеки міста намагаються йти в ногу з часом. З цією метою вони розширюють сферу своїх послуг, вдаються до найрізноманітніших популяризаторських заходів, намагаючись залучити нові верстви населення. Останнім часом бібліотека, спільно з агенцією gorod.dp.ua провела декілька значних акцій, що отримали схвальні відгуки та резонанс в Дніпропетровську: демонстрацію рідкісного історичного фонду Центральної бібліотеки у День міста, свято української писемності та мови, а також промоакції бібліотеки у парках міста.

ГУРТ: Все актуальнішим стає питання оформлення зручного бібліотечного простору. Які кроки ваша бібліотека вже зробила та планує зробити в цьому напрямку?

Кацай Таїсія Іванівна – (завідуюча відділом читальних залів) та Печонкіна Ніна Петрівна (завідуюча відділом абонементу): Для сучасних бібліотек це дуже важлива проблема - як за найменших фінансових витрат зробити бібліотеки привабливими для громади, адже на наших очах відбуваються позитивні зміни в оформленні громадських приміщень, розважальних і торгівельних центрів, 3D кінотеатрів. Тому і бібліотека повинна мати сучасно оформлений інтер’єр, несподівані для читачів, інтригуючи зміни бібліотечного простору. Пішли у небуття вимоги розстановки бібліотечного фонду суворо за індексами ББК, тому ми на передній план виставляємо ту літературу, яка за тематикою потрібна читачам саме нашої бібліотеки. Література, яка колись зберігалася суто у книгосховищах, наразі доступна читачам на книжкових переглядах: книги самі «йдуть» до читачів. Новинкою бібліотечного простору у ЦМБ є нещодавно створені зони Biblioplay, Бібліотерапії, електронний читальний зал та прес-вітальні у читальних залах. Приміщення ЦМБ пристосовані для людей з обмеженими можливостями: є зручні пандуси, функціонує вантажний ліфт, обладнані санітарні кімнати індивідуального користування для людей на візках. Всі ці перетворення мають на меті перетворити головну публічну бібліотеку міста на комфортне та популярне у дніпропетровців місце для навчання, самоосвіти, отримання будь-якої інформації, спілкування та цікавого проведення дозвілля.

ГУРТ: Які інноваційні проекти реалізовує Ваша бібліотека?

Земляний Артем Вадимович (завідуючий електронним читальним залом): Ми намагаємося удосконалити свою роботу за рахунок участі у конкурсах. Починаючи з 1997 року бібліотека перемагала у конкурсах Фонду "Відродження", Посольства США, програми «Бібліоміст». У результаті в бібліотеці автоматизовано основні бібліотечні процеси, створено 94 автоматизованих робочих місця, організовано доступ до ресурсів Інтернету. Наразі творча група з працівників бібліотеки працює над втіленням проекту «Мобільна бібліотека для мобільних людей» у рамках конкурсу програми «Бібліоміст» - фахівці бібліотеки разом з нашими партнерами розробляють мобільний додаток для планшетів iPhone, для всіх пристроїв на базі Андроїд, який буде називатися «Dneprlibrary». Там буде розміщена основна інформація про бібліотеку, рубрика «Топ-10» нових надходжень книг з можливістю безкоштовного завантажування демоверсій. Людина зможе зі свого планшету чи телефону ставити питання бібліотеці й отримувати відповіді. Додаток також матиме функціональну вкладку «Культурна мапа Дніпропетровська» з позначеними бібліотеками, кінотеатрами, театрами, музеями тощо.

Шелест Наталія Анатоліївна (заступник директора): У планах на 2013 рік - організація другого етапу конкурсу «Літературна надія Дніпра», традиційного фотоконкурсу «Дніпропетровськ читає» та конкурсу на кращий поетичний твір «Чарівний мій Дніпропетровськ». Особливістю цих конкурсів є те, що вони проводяться спільно з найпопулярнішим міським сайтом gorod.dp.ua. Щороку кількість учасників цих конкурсів зростає. Найкраще те, що в творчому колективі бібліотеки багато нових ідей щодо проведення інноваційних проектів, а це значить, що бібліотека не стоїть на місці, розвивається та стає більш привабливою для місцевої громади.

ГУРТ: Якими є найбільші труднощі, як ви їх долаєте?

Cавран Лариса Василівна (в.о. директора ДМКЗК): Найбільшими труднощами, звичайно, є фінансові. Ще декілька років тому ми виписували 700-800 назв періодичних видань і отримували за рік до 9 тис. примірників нових книг. Нині ця кількість зменшилась майже на третину. Наступною проблемою є оновлення матеріально-технічної бази: як «традиційне» оснащення читацьких місць (столи,стільці), так і придбання комп’ютерної техніки. Всі ці проблеми ми намагаємося вирішувати за допомогою керівництва і депутатів міської ради та участі у конкурсах програми «Бібліоміст».

ГУРТ: З ким ви співпрацюєте? Чи Ви залучаєте волонтерів?

Шелест Наталія Анатоліївна (заступник директора): Серед партнерів бібліотеки – Управління культури та мистецтв міської ради, міський сайт gorod.dp.ua, Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Альянс франсез у Дніпропетровську, Центр польської культури ім. К. Войтили, міський осередок Українсько-австрійського товариства, МГО «Експеримент». Всі заходи з популяризації літератури проводяться спільно з творчими спілками: Регіональною спілкою письменників Придніпров’я, Конгресом літераторів України, обласним відділенням Національної спілки письменників України. Ми залучаємо волонтерів з громадських молодіжних організацій, співробітників обласного Червоного Хреста, членів англійського розмовного клубу, які допомагають працівникам бібліотеки у проведенні різноманітних масових заходів, залученні нових користувачів, проведенні промо-акцій тощо.

ГУРТ: Які джерела фінансування бібліотеки? Як вдається залучати кошти?

Шелест Наталія Анатоліївна (заступник директора): Головне джерело фінансування – це кошти міського бюджету. Крім того, наш попередній директор, заслужений працівник культури України Ерна Андріївна Шамичкова налагодила співпрацю з депутатами міської та районних у місті рад. Вони допомагають бібліотекам, які знаходяться на їх виборчих дільницях, зокрема, в питаннях покращення матеріальної бази, ремонту приміщень, технічного оснащення. Мешканці міста дарують бібліотеці книги з власних бібліотек. Також ми отримуємо книги за державною програмою «Книги України».

ГУРТ: Як часто та якою літературою поповнюються бібліотечні фонди?

Кацай Таїсія Іванівна (завідуюча відділом читальних залів) та Печонкіна Ніна Петрівна (завідуюча відділом абонементу): Фонд Центральної міської бібліотеки - 574 тис. одиниць зберігання. Незважаючи на те, що Дніпропетровська міська рада щороку виділяє кошти на придбання нових книг та передплату періодичних видань, для бібліотеки нових книг багато не буває. Заважає планомірній роботі з придбання нових книг існуюча система державних закупівель: процедура триває понад три місяці, мають місце затримки фінансування. От і виходить, що у бібліотеку потрібні книги надходять з великим запізненням. У 2012 році Центральна бібліотека отримала 6402 примірників книг, щороку ми передплачуємо до 800 газет та журналів України та інших країн. Щоправда у 2013 році з причин дефіциту міського бюджету обсяг передплати зменшився.

ГУРТ: Що Ви можете порекомендувати іншим бібліотекам?

Ми слідкуємо за роботою інших бібліотек і намагаємося реалізовувати їх вдалі проекти у себе. Моніторимо бібліотечні ресурси Інтернету, обмінюємося досвідом з колегами з інших областей. Тому бажаємо й іншим таким закладам робити те саме. А головне, рекомендуємо брати участь в конкурсах, які дають можливість втілити ідеї в реальність. Успіхів!



Публікацію створено в рамках проекту «Рівні можливості для національних меншин та вразливих груп в реалізації культурних прав: багатство у різноманітті», що впроваджується Ресурсним центром ГУРТ за підтримки Європейського Союзу.

Автор: Катерина Брошняк
Редагування: Анжеліка Клайзнер 



Контакти

  • Централізована система публічних бібліотек для дорослих (ДМКЗК), Центральна бібліотека міста Дніпропетровська



Статті



Люба Гусак: "Бути волонтером - це щось неймовірне і круте"  

Звати мене Любов Гусак. Мені 21 рік, на даний момент я студентка 4-го курсу Київського національного економічного університету, активістка, громадський діяч, та волонтер із "великим мішком досвіду за плечима.

Люблю, коли люди щасливі, коли їх обличчя випромінює радість, люблю дітей, бо то є найпрекрасніше в нашому житті, люблю ділитись щастям із близькими, друзями, знайомими та просто з тими, кому це необхідно. Хочеться зробити світ кращим!

Починалось все зі збору книжок для дітей, потім волонтерування на різноманітних фестивалях, поїздки в дитячі будинки та організації благодійних акцій. Тож можна сказати, що волонтерській досвід я отримала в різних сферах. Доля привела мене до музею Івана Гончара, де закохані в Україну та її культурну спадщину, люди організували Всеукраїнський фольклорний дитячий фестиваль "Орелі".

Унікальні дитячі гурти з усієї України протягом двох днів дивували глядачі традиційними танцями, народною музикою і співом. Задля того, щоб механізм фестивалю невпинно працював і потрібна кропітка праця волонтера. Маленькі артисти не тільки повинні виступати, а ще й цікаво проводити вільний час, бути ситими, веселими та здоровими. Саме тут були безкрайні емоції, стільки тепла, доброти і позитиву в одному місці. Це радісно, коли ти чекаєш вже саме свій, рідний колектив. У мене такий - народних художній фольклорно-етнографічний колектив “Вербиченька” з Харківщини. Керівники його - справжні подвижники народної творчості: заслужений працівник культури України, відмінник освіти України Ольга Володимирівна Коваль та Тетяна Іванівна Коваль. Це надзвичайно добрі чуйні люди з вогником любові в серці до дітей та рідної країни.

З року в рік, від фестивалю до фестивалю, разом з дітьми і я відточувала майстерність, комунікабельність, організаційні здібності, в результаті чого оргкомітет визнав мене найкращим волонтером фестивалю.

Весело і яскраво відзначали ми Зелені свята під час проведення фестивалю. Мої талановиті харків’яни познайомили всіх присутніх з обрядовим дійством, що відтворює українські традиції Слобожанщини. Навчили і мене співати народних пісень їхнього краю, танцювати народні танці, грати в народні ігри. Неможливо забути особливу атмосферу, що панувала на фестивалі в хвилини виступу берегині української народної пісні та творчого натхненника фестивалю – Ніни Матвієнко.

З особливим теплом згадую фестиваль «Орелі-Зима». Ми з колективом в українському народному вбранні, в київському метрополітені вітали колядками та щедрівками киян та гостей столиці з Новорічними святами та Різдвом Христовим. Найкращою нагородою для нас були слова вдячності, щирі посмішки та побажання добра від глядачів.

Бути волонтером - це щось неймовірне і круте, можливість стати частинкою всього того, що відбувається навколо. Це можливість подолати культурне безпам’ятство і виплекати прийдешні покоління на здоровому культурному ґрунті. Одного разу Іван Гончар сказав : «Хто допомагає мені, той допомагає Україні». Ось і мені хочеться, що є сили допомогти Україні.

Волонтерська історія бере участь у конкурсі "Волонтер року 2012"




Контакти

  • Гусак Любов

  • Національний центр народної культури “Музей Івана Гончара”

  • http://honchar.org.ua/

  • вул. Лаврська

  • 19 ( колишня Івана Мазепи

  •  29)

  •  Київ-15

  •  01015



 

















Підписатись

 • 

Відписатись

 • 

Змінити налаштування

 • 

Лист редактору

 • 

ГУРТ

© Ресурсний центр ГУРТ, 1999-2013. Усі права застережено.

Відповідальність за достовірність та точність інформації, розміщеної в інформаційному електронному бюлетені ГУРТ, несе організація чи особа, яка розмістила інформацію на порталі www.gurt.org.ua.


Засади редакційної політики: http://gurt.org.ua/about/editor_policy/

При передруці інформації з електронного бюлетеня ГУРТ обов’язкове посилання такого змісту:


Джерело інформації: Ресурсний центр ГУРТ


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка