Комунальний виший навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти»



Сторінка1/23
Дата конвертації05.03.2017
Розмір2.19 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23
Комунальний виший навчальний заклад

«Харківська академія неперервної освіти»
Центр інноваційного розвитку освіти
Каталог

методичних рекомендацій до навчальних програм (спецкурсу, факультативу, курсу за вибором) варіативної складової навчального плану

2009 – 2013 рр.

Харків – 2013

Зміст

І. Дошкільне виховання 5

ІІ. Початкова школа 12

Школа ІІ-ІІІ ступенів 26

3.1. Мова та література 26

Українська мова і література 26

Російська мова 31

Світова література, література
(інтегрований курс) 32

Англійська мова 33

Німецька мова 43

Французька мова 47

Корейська мова 50

Китайська мова 53

Іврит 57

3.2. Суспільствознавство


(історія рідного краю, історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи економіки і підприємництва, основи філософських знань, громадянська освіта 59

Історія 59

Правознавство 67

Основи економіки 69

3.3. Математика 74

3.4. Природничо- метаматичні (фізика, астрономія, хімія, біологія, географія) 78

Фізика 78

Хімія 81


Екологія 89

Географія 92

3.5. Естетична культура
(музичне мистецтво, образотворче мистецтво, художня культура) 96

Музичне мистецтво 96

Образотворче мистецтво 97

Художня культура 100

3.6. Здоров’я і фізична культура
(фізична культура, основи здоров’я і безпеки життя, основи медичної підготовки) 104

Фізична культура 104

Основи здоров’я 107

3.7. Технології


(інформатика, трудове навчання, технології, креслення) 108

Інформатика 108

Трудове навчання 112

Технології 115

Креслення 118

3.8. Позашкільні заклади освіти (гуртки) 119

3.9. Етика 133

3.10. Психологія 135

3.11. Педагогіка 138

3.12. Соціологія 139

3.13. Спеціальні заклади освіти 141




І. Дошкільне виховання



1. Авторська програма

інтегрованого курсу розвитку здібностей

дітей дошкільного віку в умовах гуртка «ОПАЛ»

Авторська програма гуртка

Реєстраційний № 827

Трегубова Ірина Михайлівна,

керівник гуртка «Барвінок»



Центру дитячої та юнацької творчості № 1

Харківської міської ради Харківської області

2009 р.
Програма призначена для розвитку та виховання творчих, інтелектуальних, адаптаційних здібностей дитини 4-6 років в умовах гуртка, розрахована на 2 роки навчання. Обсяг програми – 144 години (4 години на тиждень). Основна мета – рівнобічний розвиток здібностей дитини, що визначає її успішну діяльність у соціумі, зокрема в школі. Завдання програми:

  • рівнобічний розвиток дитини;

  • розвиток творчих, інтелектуальних та «технічних» здібностей;

  • розвиток здібностей до діяльності у звичних та нестандартних ситуаціях;

  • формування навичок вихованої поведінки;

  • формування адекватної самооцінки, інтересу, почуття задоволення, радості від навчання, бажання діяти;

  • психоемоційна адаптація дитини до соціуму та класного колективу;

  • реалізація інтегрованого підходу до викладання розділів програми.

Розділи програми: «Розвиток зв’язного мовлення та етики», «Формування логіко-математичних понять», «Розвиток навичок письма та праці», «Довкілля та екологія».

1) Перша група, середній дошкільний вік (4-5 років), початковий рівень:

- Блок інтегрованих занять № 1: «Формування логіко-математичних понять», «Розвиток навичок письма та праці», «Довкілля та екологія».

- Блок інтегрованих занять № 2: «Розвиток зв’язного мовлення та етики», «Розвиток навичок письма та праці».

2) Друга група, старший дошкільний вік (5-6 років), початковий рівень:

- Блок інтегрованих занять № 1: «Формування логіко-математичних понять», «Розвиток навичок письма та праці», «Довкілля та екологія».

- Блок інтегрованих занять № 2: «Розвиток зв’язного мовлення та етики», «Розвиток навичок письма та праці».

Програма містить орієнтовний календарно-тематичний план, методичні рекомендації, перелік літературних джерел, список навчально-методичної літератури для педагогів та учнів.



2. Методичні рекомендації до навчальної програми

«Натхнення»(для розвитку дітей дошкільного віку)

Реєстраційний № 857

Лагутіна Ніна Георгіївна, Качур Лідія Василівна – викладачі

Харківського ліцею мистецтв № 133

Харківської міської ради Харківської області;

Митцева Ольга Сергіївна, ст. викладач кафедри філософії

Харківського національного університету радіоелектроніки

2010 р.
Програма увібрала в себе суттєві зміни у підході до процесу сучасного навчання дітей 4 – 5 років і чітко визначила орієнтацію на потребу дитини. Унікальність її базується на використанні основ ейдетики та риторики у всіх модулях. Програма розрахована на викладання протягом навчального року – 392 години, 13 годин на тиждень.

Основна мета – сформувати умови для розвитку та формування творчої особистості дитини, здатної до самореалізації та адаптації в умовах інформаційного суспільства, до успішного навчання в даному навчальному закладі.

Програма подається у 12 модулях. Важливим і цікавим є зміст модулів естетичного циклу: «Основи історії мистецтв», «Етикет», «Музична грамота», «Хоровий спів», «Хореографія», «Основи образотворчого мистецтва» та інших.

Проведення навчального процесу в ігровій формі з використанням нових методик освітніх педагогічних технологій, аудіо- та відеотехніки, живого музичного супроводу, яскравого дидактичного ілюстрованого матеріалу на всіх заняттях дають можливість досягти поставлених цілей у підготовці дітей до школи.


3. Методичні рекомендації до навчальної програми

«Цікавинка» з англійської мови для дітей дошкільного віку

Реєстраційний № 868

Жук Надія Василівна, Кравченко Тетяна Володимирівна

учителі англійської мови



Харківського дошкільного навчального закладу № 138

Харківської міської ради Харківської області

2010 р.
Методичні рекомендації та розроблені до них робочі зошити призначені для формування у дітей елементарної англомовної комунікативної компетенції за основними сферами життєдіяльності, визначеними Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Навчаня розраховане на три роки, починаючи з молодшого дошкільного віку (з 3-х до 6-ти років). Враховуючи інтереси та можливості дітей, використані фронтальна, підгрупова, індивідуально-підгрупова, індивідуальна форми навчання.

Для молодшого дошкільного віку (4-й рік життя) підгрупові заняття проводяться один раз на тиждень тривалістю 20 хвилин; індивідуально-підгрупові – два рази на тиждень тривалістю 10 хвилин; індивідуальні заняття – п’ять разів на тиждень тривалістю 15 хвилин. Усього за рік кількість підгрупових занять – 36-45, індивідуально-підгрупових – 72-90, індивідуальних – 180-198, фронтальних – 2 (свято Нового року та Міжнародний жіночий день) тривалістю 20 хвилин.

Для молодшого дошкільного віку (5-й рік життя) підгрупові заняття проводяться один раз на тиждень тривалістю 25 хвилин; індивідуально-підгрупові – два рази на тиждень тривалістю 10-12 хвилин; індивідуальні заняття – п’ять разів на тиждень тривалістю 15 хвилин. Усього за рік кількість підгрупових занять – 36-45, індивідуально-підгрупових – 72-90, індивідуальних – 180-198, фронтальних – 3 (свято Нового року та Міжнародний жіночий день, Великдень) тривалістю 25 хвилин.

Для старшого дошкільного віку (6-й рік життя) підгрупові заняття проводяться один раз на тиждень тривалістю 30 хвилин; індивідуально-підгрупові – два рази на тиждень тривалістю 15 хвилин;

індивідуальні заняття – п’ять разів на тиждень тривалістю 15 хвилин. Усього за рік кількість підгрупових занять – 72-90, індивідуально-підгрупових – 72-90, індивідуальних – 180-198, фронтальних – 4 (свято Нового року, Різдво, Міжнародний жіночий день, Великдень) тривалістю 30 хвилин.

Методичні рекомендації містять додатки: навчально-методичний посібник, який включає в себе достатню кількість науково-теоретичних пояснень, розкриває механізм використання методичних рекомендацій; авторські та літературні пісні, вірші, скоромовки, розподілені відповідно до тем занять за віковими групами; подано перелік наочного, демонстраційного матеріалу, дидактичних, технічних засобів навчання; розроблені робочі зошити для кожної вікової групи, які допомагають закріпити вивчений матеріал, розвивати пізнавальні процеси, мислення.


4. Додаткова парціальна програма спецкурсу

«Чудовий світ танцю»

варіативної складової навчального плану

Реєстраційний № 926

Калініна Оксана Миколаївна,

керівник гуртка



КЗ «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 323

комбінованого типу Харківської міської ради»

2011 р.
Спецкурс з хореографії розраховано на викладання протягом навчального року (на чотири роки) в дошкільних навчальних закладах та додаткових закладах освіти для дітей раннього та дошкільного віку (1,5 – 6(7) років), усього 280 годин, 2 години на тиждень.

Основна мета курсу – формування та розкриття творчих, розумових здібностей кожної дитини, формування умов для зростання особистісного потенціалу.

Завдання, які розв’язує викладач:


  • формування інтересу до хореографічного мистецтва;

  • формування навичок координації та техніки руху;

  • формування естетичного, художнього, музичного смаку та загальної духовної культури;

  • розкриття та розвиток потенційних можливостей та здібностей дітей у хореографії.

5. Авторська програма інтерактивного семінару-лекторію

для батьків дітей дошкільного віку (4-6 років життя)

«Батьки як учителі: супровід мовленевого розвитку дитини 4-6-річного віку»

Реєстраційний № 871

Коченгіна Маріанна Вікторівна,

доцент кафедри



методики дошкільної та початкової освіти ХОНМІБО

2010 р.

Семінар є практично спрямованим на формування у батьків відповідних педагогічних компетентності, саморозвиток дорослих.

Програма є однією з новітніх форм надання освітніх послуг.
6. Програма

«Комп’ютерна грамота»

варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти

для освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку

Реєстраційний № 953

Кугуєнко Наталя Филимонівна,

старший викладач кафедри управління



КВНХ «Харківська академія неперервної освіти»;

Сиротинко Тетяна Анатоліївна,

вихователь-методист



ДНЗ (ясла-садок) № 231

комбінованого типу Харківської міської ради

Харківської області

2012 р.
Дана програма направлена на реалізацію змісту і завдань варіативної частини оновленого Базового компонента дошкільної освіти, зокрема, освітньої лінії «Комп’ютерна грамота».

У Програмі розкрито систему організаційно-педагогічних заходів у напрямку інформатизації навчально-виховного процесу, в ній подано відповідну модель інформатизації дошкільного закладу; особлива увага приділена дотриманню санітарно-гігієнічних умов забезпечення інформатизації освітнього процесу; також розкрито передумови формування інформатичної компетентності педагогічного колективу.

Програма направлена на реалізацію можливостей дитини 5-ти річного віку щодо опановування комп’ютерною грамотністю на основі різних комп’ютерних ігор.

Рекомендована для роботи в дошкільних навчальних закладах усіх типів та форм власності, а також для широкого педагогічного та батьківського загалу.


7. Методичні рекомендації до парціальної програми

«Народна пісенна творчість у вихованні національної свідомості дошкільників»

(реалізація нової редакції Базового компонента

дошкільної освіти)

Реалізація завдань варіативної складової нової редакції

Базового компонента дошкільної освіти »

Реєстраційний № 7

Кугуєнко Наталя Филимонівна,

старший викладач



кафедри управління якістю освіти Харківської академії неперервної освіти,

Грабарєва Ольга Анатоліївна,

керівник музичний



Харківського навчально-виховного комплексу №15

Харківської міської ради Харківської області.

2013 р.
Парціальна програма рекомендована вихователям, керівникам музичним дошкільних навчальних закладів, керівникам гуртків, які надають послуги через різні форми здобуття дошкільної освіти та студентів спеціальності «Дошкільне виховання» (розрахована на викладання протягом навчального року в групах молодшого, середнього та старшого дошкільного віку, 72 години на рік, 2 години на тиждень у кожній віковій групі).

Мета програми: виховання у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення та почуття приналежності до українських мистецьких традицій, формування моральних переконань і чеснот на матеріалі національних звичаїв, народної пісенної творчості.

Програма ставить завдання:



  • виховання у дошкільнят позитивного ставлення до народного музичного мистецтва;

  • організація музичного виховання дітей дошкільного віку на матеріалі народної музичної творчості;

  • ознайомлення дошкільнят з народною музичною творчістю України, сприяння вивченню рідної мови, культури та звичаїв свого народу;

  • розвиток творчих здібностей, умінь музичної інтерпретації, емоційної, інтелектуальної сфер особистості;

  • абуття досвіду творчої співпраці з дітьми і дорослими в музично-театралізованих розвагах та святах.

Програма має теоретичну та практичну частину. У теоретичній частині розкривається виховне значення народної пісенної творчості в роботі з дошкільниками. Даються рекомендації щодо використання народних музичних творів, розкриті зміст та форми роботи з дітьми.
8. Парціональна програма

«Гра в шахи з дитинства»

(реалізація нової редакції Базового компонента дошкільної освіти)

для дітей дошкільного віку

Реєстраційний № 8

Кісіль Жанна Миколаївна,

завідувач



Умнікова Наталія Миколаївна

вихователь-методист



Козачолопанського ДНЗ (ясел-садка) «Сонях» Козачолопанської селищної ради

Дергачівського району Харківської області;

Кугуєнко Наталя Филимонівна

старший викладач кафедри управління якістю освіти



КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

2013 р.
Програма спрямована на реалізацію змісту та завдань варіативної частини оновленого Базового компонента дошкільної освіти, зокрема освітньої лінії «Шахи».

Парціальна програма задовольняє потреби дитини дошкільного віку грати в шахи, надає організаційно-педагогічні рекомендації щодо створення відповідного розвивального середовища в умовах як дошкільного закладу, так і в інших формах сучасної дошкільної освіти.

Програма розрахована на навчальний рік – 34 заняття фронтальних , 34 міні-заняття.

Основна її мета – формувати інтерес дітей дошкільного віку до інтелектуальної гри в шахи, розкривати систему роботи педагога щодо засвоєння знань, умінь, орієнтування дошкільника на шаховій дошці, ходів шахових фігур відповідно до правил гри. Комплекс поданих занять направлено на навчання дітей свідомої гри в шахи, підтримання розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, цілеспрямованості, зібраності, логіки мислення та ін.

Завдання програми: сприяти розвитку самостійної пізнавальної активності дитини, удосконаленню різних способів пізнання відповідно до вікових норм та індивідуальних темпів розвитку дитини, цілеспрямовано розвивати пізнавальні процеси за допомогою шахових вправ та ігор, максимально використовувати розумові операції в процесі пізнання світу, розвивати пізнавальні здібності дитини, уміння аналізувати різні явища та події, зіставляти, узагальнювати їх, робити елементарні висновки, умовиводи, висувати припущення, обґрунтовувати власну думку.

Додатки: розробка конспектів занять до парціальної програми «Гра в шахи з дитинства».


9. Парціальна програма

«Хореографія в дошкільному навчальному закладі»

(реалізація завдань варіативної складової

Базового компонента дошкільної освіти)

Реєстраційний № 25

Удовіченко Вікторія Вікторівна,

музичний керівник,



Сиротенко Тетяна Анатоліївна,

вихователь-методист



ДНЗ (ясла-садок) № 231 комбінованого типу

Харківської міської ради Харківської області,

Кугуєнко Наталя Филимонівна,

старший викладач кафедри управління якістю освіти

КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

2013 р.

Програма спрямована на реалізацію змісту і завдань варіативної частини оновленого Базового компонента дошкільної освіти, зокрема освітньої лінії «Хореографія».

Актуальність програми зумовлена тим, що заняття хореографією долучають дитини до світу прекрасного, виховують художній смак. Зіткнення з танцем навчає дітей слухати, сприймати, оцінювати, любити музику. Програма включає музично-хореографічний комплекс, в основу якого покладено творчий підхід до добору вправ – як на розвиток музикальнос­ті, так і на вдосконалення танцювальних рухів.

Активне навчання дітей дасть змогу прищепити дітям любов до танцю, виховати художній смак, розвинути танцювальні здібності.

Основне завдання програми – дати дітям хореографічну підготовку, виявити їхні нахили, бажання навчитися красиво, легко рухатися, віднайти творчі індивідуальності.

У програмі вміщено методичні рекомендації з організації та проведення роботи в хореографічних групах із дітьми 5-6 років, плани проведення занять у групах.
10. Методичні рекомендації до парціальної програми

«Корекційно – розвивальна програма з розвитку психічних процесів

у дітей дошкільного віку»

варіативної складової навчального плану

Чугуївського дошкільного навчального закладу (ясел – садка) №3

Чугуївської міської ради Харківської області

Реєстраційний № 39

Озацька Жанна Олександрівна

2013р.

Дана програма містить в собі систему корекційних занять з розвитку психічних процесів у дітей старшого дошкільного віку 5-6 років: пам’яті, уваги, мислення; виховання впевненості у своїх силах; вміння доводити свою думку. Метою занять є активізація психічних процесів, розвиток довільної уваги, довільного запам’ятовування, наглядно–образного мислення, зв’язного мовлення. Форма проведення занять з дітьми - гра.

Програма складається з трьох блоків де перший блок – розвиток уваги, другий – розвиток пам’яті, третій – розвиток мислення.

За своєю структурою заняття має три етапи, кожен етап є продовженням попереднього. На першому етапі проходить заряд позитивними емоціями, на другому - активізація мови та психічних процесів, на третьому – розвиток психічних процесів, на четвертому – зняття м’язової напруги. Кожне заняття має сюжетну лінію яка допомагає робити його веселими, жвавими і здійснювати плавний перехід від однієї гри до другої.

Заняття в корекційних групах ведуться два рази на тиждень по 30 хвилин кожне. Вони занесені у загальний розклад дитячого садка. При внесенні їх у розклад враховується складність попередніх занять та їх інформаційне навантаження на дитину. В групі займається 5–6 дітей.

Додатки містять дидактичні ігри, вправи для розвитку психічних процесів, пальчикові ігри для активізації психічних процесів та мови, релаксаційні вправи для зняття м’язової напруги, фізкультхвилинки.



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка