Інтернет за І проти. Це цікаво І потрібно знати!



Скачати 125.47 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір125.47 Kb.
ТЕМА: ІНТЕРНЕТ – ЗА І ПРОТИ. ЦЕ ЦІКАВО І ПОТРІБНО ЗНАТИ!

Ордеха Світлана Юріївна

вчитель інформатики,

керівник гуртка «Електронік»,

Миколаївського районного БТУ

при Степівській ЗОШ І-ІІІ ст.

Миколаївського району

Миколаївської області
Світ змінився з приходом глобальної комп'ютерної мережі Internet. У людства з'явилися фантастичні можливості в області комунікацій. Проте, далеко не все так просто і радісно, як може показатися на перший погляд. Глобальне розповсюдження комп'ютерних мереж несе в собі ряд проблем, про які ми мало замислюємося, але про які слід знати.

Заняття гуртка з інформаційно-комунікаційних технологій – це заняття, на яких для учнів існує можливість проявити свої творчі і інтелектуальні здібності. Особливий інтерес дітей викликає вивчення теми “Глобальна комп'ютерна мережа Internet”. Як правило, і учнями, і вчителем розглядаються тільки позитивні сторони цього глобального явища. Проте, не слід забувати про ряд проблем, які виникають у зв'язку з поголовним розповсюдженням комп'ютерних мереж. Про ці проблеми треба говорити з учнями. Тому я пропоную провести заняття гуртка, яке дозволяє поглянути на комп'ютерну мережу Internet дещо під іншою точкою зору.


Дане заняття гуртка можна провести для учнів різного віку на початку вивчення теми «Інтернет» або під час узагальнення. Крім того, цей матеріал можна використати у позакласних заходах під час проведення тижня інформатики у школі, а також на батьківських зборах.


Мета заняття:

  • познайомити членів гуртка з цікавими фактами про комп’ютерну мережу Інтернет; з його позитивним та негативним впливом на підростаюче покоління;.

  • Навчити гуртківців правилам безпечного використання Інтернету;

  • Виховувати інтерес до інформатики, культуру спілкування, вміння раціонально використовувати свій час.

Форма проведення: усний журнал

Технічне забезпечення: компьютерна презентація, мультимедійний проектор.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Епіграфи нашого заняття:

Якщо перебереш міру, то навіть найприємніше може стати найнеприємнішим ...

Демокрит
Чи варто знати людству нині

будову різних речовин,

Коли комп’ютерні мережі

у курсі майже всіх новин?

Мабуть, що варто, навіть стильно,

інакше не сягнеш вершин.

Через знання людина сильна

І розумніша від машин!
ІІ. УСНИЙ ЖУРНАЛ

Хочемо ми цього чи ні − комп'ютер міцно увійшов у наше життя. І майбутнє – за ним. Сам по собі комп'ютер не поганий і не хороший, і яким він в результаті стане, залежить від користувача, від його розумного відношення до машини.

Сьогодні пропонуємо вашій увазі цікавий усний журнал, сторінки якого ми заповнили за допомогою вихованців гуртка з комп’ютерних технологій.

План:
Вступ. Якби не було комп’ютерів?

1 сторінка. Хто створив Інтернет?

2 сторінка. Для чого потрібен Інтернет?

3 сторінка. Історія символу @

4 сторінка. Хакери. Чорні і білі шапки

5 сторінка. Небезпека в Інтернеті

6 сторінка. Комп’ютерна залежність

7 сторінка. Розважальна сторінка

8 сторінка. Мультик «Інтернет та маленькі діти»

Вступ. Якби не було комп’ютерів?

Якби не було комп’ютерів то:


  • не було б комп’ютерних розваг

  • не було б інтернет-спілкування

  • не було б швидкого доступу до інформації

  • не було б автоматизованої централізованої системи управління

  • не було б навчальних комп’ютерних програм

  • не було б комп’ютерних вірусів, які знищують інформацію

  • не було б психілогічної залежності від ігр та сидіння у чаті

  • не було б проблем зі здоров’ям: поганого зору, хвороб хребта.


1 сторінка. Хто створив Інтернет?

Британець Тім Бернерс-Лі не винайшов сам Інтернет. Коли він запропонував свої нововведення, мережа вже існувала кілька десятиліть. Але Тім надав їй той вид, до якого ми всі так звикли. Він винайшов URI, URL, HTTP, HTML. По суті, основа інтернету, гіперпосилання на документи та посилання між сайтами - це все справа рук Бернерса-Лі. Свої перші напрацювання Тім представив ще в 1989 році, коли працював на швейцарську компанію CERN. А в період з 1991 по 1993 рік їм були випущені перші специфікації URI, HTTP і HTML.

Цей неабиякий геній сьогодні є автором концепції семантичної павутини. У Британії йому присвоєно титул лицаря. Бернерса-Лі не можна назвати підприємцем (хоча він не бідна людина), але його відкриття виявилося настільки важливим для суспільства, що ми просто не могли не включити творця World Wide Web в цей список.
2 сторінка. Для чого потрібен Інтернет?

Internet надає нам безліч різноманітних послуг.



  • Доступна інформація. В Інтернеті існує величезні бібліотеки всілякої літератури, в першу чергу цінна наукова література − тому що звичайні книги коштують великих грошей, багато вчених, як це не сумно, не в змозі забезпечити себе необхідною літературою, Інтернет дає їм таку можливість. Інтернет є воістину самим величезним збіркою інформації, він дає можливість багато чому навчиться, отримати професію або підняти свої навички на інший рівень. В Інтернеті можна завжди отримати найсвіжіші новини вузької або широкої тематики.




  • Спілкування. Форуми − найкраща розробка людства, і, один з найбільш важливих аспектів Інтернету. Форуми дозволяють спілкуватися тисячам, мільйонам людей. Вони дозволяють розділити спілкування на теми і категорії, таким чином, кожен спілкується там, де йому цікаво. Чати і ICQ дають можливість спілкуватися в реальному часі, таким чином, два, і більше, людини знаходяться в різних точках світу розмовляють так, як ніби б вони стоять поруч.




  • Заробіток . З'явилися такі можливості, як заробіток в мережі, спосіб показати, проявити себе, розмістивши свою власну сторінку, написані програми та інше. Також через Інтернет можна знайти роботу.




  • Розвиток логічної і розумової діяльності. Згідно з твердженнями дослідників, пошук в Інтернеті дозволяє активувати ключові центри мозку, контролюючі процес прийняття рішень і комплексний логічний процес мотивації поведінки .



3 сторінка. Історія символу @
У епоху Відродження @ став використовуватися для позначення ціни, а в епоху індустріальної революції (час капіталу, перших бірж, верстатів і так далі) @ став незмінно зустрічатися в бухгалтерських звітах. Так “собачка”, разом з $, #, % і іншими “рахівницькими” знаками з майже забутою семантикою перекочувала на клавіатуру.

“Собачка” мирно чекала своєї зоряної години, поки на неї випадково не впав погляд Рея Томлінсона (Ray Tomlinson), дослідника з американської компанії BBN Technology.

Томлінсон використовував клавіатуру моделі 33 Teletype, і одного прекрасного дня він кинув на неї погляд у пошуках значка, який, по-перше, не міг би зустрітися ні в одному імені або назві і який, по-друге, міг би відокремити ім’я користувача від імені комп’ютера. Це повинен був бути універсальний алгоритм: ім’я — знак — місце.

Крім букв і цифр на клавіатурі були і знаки пунктуації, серед яких затесалася і “собачка”. В ті часи (до 1971 року, коли модель клавіатур була змінена), подібні знаки розташовувалися в другому ряду зліва.

@ був найбільш вірним рішенням алгоритму. Як пізніше говорив сам Томлінсон, якому все життя дошкуляли журналісти, це був єдино можливий вибір. Говорять, саме у цей момент “собачка” явила світлу свою морду, дійсно, виявившись простою, чіткою і адекватною своїй місії.

Справжнє народження @ пережила в 80-х, коли почалася комп’ютерна революція — ПК вишли за межі лабораторій, і в 90-х, коли з’явилися перші веб-браузери. @ сподобалася користувачам, і навіть розповідають, що є відповідний дорожній знак.

Етимологія слова “собачка” заплутаніша. Вважається, що тільки російські користувачі називають знак цим ім’ям. Нібито @ по-корейські означає равлика, по-фінські — сплячу кішечку, по-угорськи — черв’яка, по-китайськи — мишеняти, по-шведськи — булочку з корицею.
4 сторінка. Хакери. Чорні і білі шапки
Іноді цей термін застосовують для позначення фахівців взагалі – в тому контексті, що вони володіють дуже глибокими знаннями в будь-яких питаннях, або мають досить нестандартне і конструктивне мислення.

Персонажі-хакери досить поширені у науковій фантастиці, особливо в жанрі кіберпанк. У цьому контексті хакери зазвичай є протагоністами, які борються з пригнічують структурами, якими переважно є транснаціональні корпорації. Боротьба звичайно йде за свободу і доступ до інформації.



Найвідоміші хакери світу

Останнім часом слово «хакер» використовується для визначення людини, яка використовує свої, або чужі знання в області комп’ютерних та інших високих технологій, для здійснення злочинної діяльності, такої як, наприклад, незаконне проникнення в закриті мережі. Існують і менш узагальнені види «хакерів»: кардери (злом і незаконне використання інформації з чужим кредитних картах), крекери (злом захисту програмних продуктів знаходяться під охороною авторськими правами), скрипт-Кід (використовують готові експлоїти та вразливості для здійснення зломів), мережні пірати (займаються несанкціонованим розповсюдженням програмних продуктів, захищених авторськими та іншими суміжними правами).

«Хакерів», які використовують свої навички і знання в мирних цілях і на благо суспільства, так само називають «Білими шапками». Часто їх ще називають «Етичними хакерами». Цих «хакерів», що не порушують закони, часто наймають компанії для дослідження та тестування захищеності їх систем. Інші ж «Білі шапки» діють без дозволу компаній, обходячи, але, не порушуючи закони і цілісності систем, а так само винаходять нові цікаві речі.

«Хакерів», які використовують свої навички та знання для особистої вигоди, порушення закону та інших незаконних дій, називають «Чорними шапками».

У цій частині статті розглядаються декілька найвідоміших «Білих шапок» і їхні винаходи та технології, які вони створили.

Стівен Возняк

Його ще називають – Воз, а так само він відомий, як Стів з Apple. Возняк і Джобс заснували Apple Computer. Віз почав займатися хакерством із створення блю-боксів, які дозволяють користувачам обходити механізми перемикання в телефонних лініях, що дозволяє здійснювати міжміські дзвінки безкоштовно. Джобс і Воз продавали ці блю-бокси однокурсникам і навіть використовували його самі для дзвінка Папі Римському.

Возняк кинув коледж і винайшов комп’ютер, який зробив його відомим. У Джобса була ідея продавати дані комп’ютери, як повноцінний пристрій. Вони обміркували цю та ідею і втілили її в гаражі Джобса. Возняк і Джобс продали перші 100 комп’ютерів Apple місцевим продавцеві за $ 666,66 кожен.

Тім Бернерс-Лі

Бернерс-Лі поважається за те, що винайшов Всесвітню Мережу (WWW). Бернерс-Лі отримав багато нагород, включаючи Премію тисячоліття в області технологій (Millennium Technology Prize).

Бернерс-Лі був вперше спійманий на «хакерстві», коли зламував коди доступу зі своїм другом під час навчання в Оксфорді. Після йому заборонили в доступі до університетських комп’ютерів.

Лінус Торвальдс

Лінус – це батько-засновник Linux – популярної операційної системи, заснованої на Unix. Він називає себе інженером, і каже, що його мета проста: «Я просто хочу отримувати задоволення, створюючи кращу операційну систему в світі».

На даний момент Торвальдс служить ватажком братства Linux і координує всі зміни, які програмісти-волонтери вносять в код ядра. У його честь було названо астероїд, він отримав почесні докторські ступені від Університету Стокгольма і Університету Хельсінкі, а так само його ім’я згадується в журналі Time «60 років героїв».

Адріан Ламо

Ламо завдав серйозної шкоди компаніям Microsoft і The New York Times. Він підключався до інтернету з кафе, точок друку фотографій Kinko і навіть бібліотек, і врешті-решт його охрестили «Бездомним хакером». Ламо часто знаходив помилки в системах безпеки і зламував їх. Але разом з тим він і інформував компанії про ці помилки.

Злом мережі The New York Times привернув до нього увагу. За це суд призначив йому штраф у розмірі 65 000 доларів як компенсацію. А крім того, він був засуджений до шести місяців домашнього арешту і двох років випробувального терміну. Випробувальний термін закінчився в січні 2007 року, і тепер Ламо відомий як лектор і журналіст.

Кевін Мітнік

Ім’я Кевіна Мітніка, мабуть, можна назвати синонімом слова «хакер». У Міністерстві юстиції США його досі вважають найнебезпечнішим кіберзлочинців всіх часів. Його злодіяння навіть були увічнені у фільмі «Злом».

Почав Мітнік з того, що зламав лос-анджелеську систему транспортних карт, щоб безкоштовно кататися на автобусах.

Зараз Мітнік – корисний член суспільства. Після п’яти років і восьми місяців, проведених у камері одиночного ув’язнення, він став консультантом з комп’ютерної безпеки.



За його власними словами, він влізав в телефонні мережі, викрадав корпоративні таємниці і проникав в систему оборони країни.
5 сторінка. Небезпека в Інтернеті.
Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.
Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший.

Троянські коні або троянці — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.

Хакери та зломщики — це терміни, що використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних.

Небажана пошта, або спам: перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки.

Шпигунські програми, що стежать за вашими діями, аналізують вашу електронну пошту та фіксують адреси відвідуваних вами веб-сторінок.
Використання Інтернету є безпечним, якщо виконуються три основні правила:

1. Захистіть свій комп'ютер:

  • Регулярно оновлюйте операційну систему.

  • Використовуйте антивірусну програму.

  • Застосовуйте брандмауер.

  • Створюйте резервні копії важливих файлів.

  • Будьте обережні при завантаженні вмісту


2. Захистіть себе в Інтернеті:

  • З обережністю розголошуйте особисту інформацію.

  • Думайте про те, з ким розмовляєте.

  • Пам'ятайте, що в Інтернеті не вся інформація надійна

та не всі користувачі відверті.


3. Дотримуйтесь правил нетикету:
Нетикет (злиття слів «мережа» [англ. net] і «етикет») – правила поведінки, спілкування в Мережі, традиції і культура Інтернет-співтовариства, яких дотримується більшість.
6 сторінка. Інтернет-залежність
Психологічні симптоми:

  • Гарне самопочуття або ейфорія за комп'ютером.

  • Неможливість зупинитися.

  • Збільшення кількості часу, проведеного в мережі Інтернет.

  • Зневага родиною і друзями

  • Брехня членам родини про свою діяльність

  • Проблеми з роботою чи навчанням.

Фізичні симптоми:

  • Головні болі по типу мігрені

  • Сухість в очах

  • Біль у спині.

  • Нерегулярне харчування, пропуск прийомів їжі

  • Нехтування особистою гігієною

  • Розлад сну, зміна режиму сну

  • Синдром карпального каналу




Спосіб позбавлення Інтернет-залежності – придбання іншої залежності:

  • Заняття спортом

  • Заняття музикою, танцями

  • Спілкування з живою природою

  • Цікаве хобі та ін.


7 сторінка. Розважальна сторінка
Зараз ви бачите малюнки і до них треба як найвлучніше добрати назву.
8 сторінка. Мультик «Інтернет та маленькі діти»
Цей мультик створили гуртківці – Костик Світлана і Татчина Анастасія у травні 2013 року. Він посів І місце в обласному конкурсі анімаційних фільмів. У фільмі використані вірші Едуарда Успенського і Татчиної Анастасії. (Мультик додається)
ІІІ. ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

Рефлексія:

  1. Чим сподобалося вам сьогоднішнє заняття?

  2. Чи дізналися ви щось для себе нове і корисне?

  3. Які висновки ви для себе зробили?

Джерела інформації




  1. http://www.geekdad.ru:8080/blog/papanya/lekciya-pro-bezopasnost-detey-v-internet

  2.  http://school155ufa.ru

  3. http://pedsovet.su/

  4. http://poiskbystro.ru/issledovanie/75-polzovatelej-runeta-ishhut-informaciyu.html

  5. http://www.pomiry.ru/MEDICINA/DEPENDENCE/computer.htm

  6. http://ru.wikipedia.org/wiki/ Інтернет- залежність







База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка