Емоційна саморегуляція мета Ознайомлення з поняттям «емоційна саморегуляція»



Скачати 39.81 Kb.
Дата конвертації22.04.2017
Розмір39.81 Kb.
ЕМОЦІЙНА САМОРЕГУЛЯЦІЯ
Мета

Ознайомлення з поняттям «емоційна саморегуляція», базовими емоціями, загальною стратегією і прийомами самоконтролю.


Результати навчання

Наприкінці заняття учні:



  • називають ознаки емоційної компетентності;

  • пояснюють значення емоційної саморегуляції для здоров’я людини;

  • розпізнають базові емоції;

  • демонструють уміння застосовувати загальну стратегію і окремі прийоми самоконтролю (асоціацію і дисоціацію, рефреймінг).


Обладнання і матеріали

 Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.


Що підготувати заздалегідь

Кольорові картки для об'єднання в групи (за кількістю учасників). Можна узяти по одному аркушу кольорового картону (білий, жовтий, рожевий, синій, чорний, червоний) й розрізати їх на однакову кількість пазлів, щоб загальна їхня кількість дорівнювала кількості учнів у класі.


Домашнє завдання

 Підручник, § 13. Зошит, с. 40—43.  


Орієнтовний план тренінгу

Зворотний зв'язок, актуалізація нової теми

10 хв.

Робота в групах, інсценування

10 хв.

Руханка «Заморожені»

5 хв.

Міні-лекція, робота в групах

12 хв.

Вправа «Найкращий друг»

5 хв.

Підсумкове завдання, завершення тренінгу

3 хв.


Зворотний зв'язок, актуалізація нової теми

Привітайте учнів, запитайте, що їм найбільше запам’яталося з минулого заняття.

Перевірка домашнього завдання (бліц­турнір):

Що таке життєве самовизначення? (словничок у підручнику)

Які ви знаєте компоненти життєвого самовизначення? (підручник, мал. 48)

Хто може назвати формулу професійного самовизначення? (хочу, можу, треба)

Що означає кожна складова цієї формули?

Хто запровадив термін «сродна праця» і що він означає?

Запропонуйте учням по черзі сказати, які п'ять професій вони обрали за допомогою рейтингу мотивів. Учні, що пройшли тестування в Інтернеті, називають професії, які їм рекомендовано, та порівнюють результати тестування з їхнім власним вибором.

Актуалізація теми. Розкажіть про зміну вимог до кандидатів на ринку праці та здатності емоційно компетентного працівника (підручник, с. 140).
Робота в групах, інсценування

Інформаційне повідомлення «Природа емоцій» (підручник, с. 141—142).

Об'єднайте учасників у шість груп за кольорами:

білийзадоволення, радість;

жовтий – цікавість, натхнення;

рожевий – любов, емпатія;

синій – тривога, страх;

чорний – злість, гнів;

червоний – сором, провина.

Завдання групам на с. 142 підручника.

Руханка «Заморожені»

Учасники сидять у колі і зображають «заморожених» — людей без емоцій, які не реагують на жодні події (закривати очі і відводити погляд не можна). Ведучий виходить у центр кола і намагається «розморозити» кого-­небудь з групи жестами або мімікою. Не можна лише торкатися учасників і розмовляти. Той, хто «розморозиться» (будь-­яка реакція), приєднується до ведучого. Тепер вони разом намагаються «розморозити» інших учасників. Хто протримається довше за всіх?

Запитання до переможця:

Що найбільше допомагало у цій грі?

Запитання до всіх учасників:

Коли було важче триматися — коли був один ведучий чи декілька?

У яких життєвих ситуаціях може знадобитися таке вміння?

Міні-­лекція, робота в групах

Коротко розкажіть про значення емоційної саморегуляції (підручник, с. 141) і про те, як навчитися володіти собою (підручник, с. 144).


Об'єднайте учнів у три групи і запропонуйте підготувати повідомлення про:

група 1 — загальну стратегію самоконтролю;

група 2 — метод асоціації і дисоціації;

група 3 — метод рефреймінгу.
Презентації груп, обговорення.

Вправа: «Найкращий друг» (підручник, с. 146)

Підсумкові завдання, завершення тренінгу

Підведіть підсумки, спираючись на матеріал підручника (с. 147).

По колу передайте усмішку і разом скажіть: «Не буває поразок, є лише життєвий досвід!»

_____________________________

Домашні і додаткові завдання
Вдома виконати завдання у зошиті, с. 40—43.

Вправа «Вікно Джохарі». Використайте метафору: «Ось вікно, крізь яке людина дивиться на навколишній світ, а навколишні на неї. В раму вставлені чотири скла (див. малюнок):

 одне скло – «відкрите Я» (двобічне прозоре), те, що потрапляє в цю область, однаково видно як самій людині, так і навколишнім;

 наступні два скла тоновані, як у дорогих автомобілях, вони прозорі тільки з одного боку:



«таємне Я» – тільки людина бачить крізь нього, а навколишні всередину не можуть заглянути;

«сліпа пляма»людина нічого не бачить, зате навколишнім добре все видно;

«несвідоме Я» — матове, крізь яке нікому нічого не видно».



Мета людини: розширити сферу «відкритого Я». Це можна зробити за рахунок зменшення «сліпої плями» (за допомогою зворотного зв’язку) і «таємного Я» (шляхом саморозкриття). Можливо також зменшити «несвідоме Я» переведенням його на рівень свідомості.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка