«Електронна пошта. Інтерактивне спілкування»



Скачати 153.1 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір153.1 Kb.


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

МИКОЛАЇВСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ КОЛЕДЖ

КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

БУДІВНИЦТВА І АРХІТЕКТУРИ


Розробка відкритого заняття

з дисципліни «Інформатика»

за спеціальністю 5.05010301 «Архітектурне проектування та внутрішній інтер’єр»

на тему: «Електронна пошта. Інтерактивне спілкування».


Миколаїв 2014


Зміст


Зміст 3

Лекційний матеріал 4

План проведення відкритого заняття 13

ДОДАТОК 1 – Асоціативний кущ. 17

ДОДАТОК 2 – Переваги електронного листування. 17

ДОДАТОК 3 – Презентація з теми «Електронна пошта. Інтерактивне спілкування». 19

ДОДАТОК 4 – Презентація з теми «Чат». 19

ДОДАТОК 5 – Презентація з теми «Форуми». 19


Лекційний матеріал


Тема: Електронна пошта. Інтерактивне спілкування

Мета: навчальна - ознайомити студентів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною поштою через веб-інтерфейс. Ознайомити студентів із поняттям миттєвого повідомлення, принципами функціонування служб миттєвого повідомлення; провести огляд програм інтерактивного спілкування.

Розвиваюча - розвивати в студентів практичні навички роботи з електронною поштою через веб-інтерфейс та службами миттєвого повідомлення.

Виховна - сприяти вихованню культури поведінки, сумлінності, відповідальності при виконанні завдань.

Обладнання: ноутбук з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення, роздатковий матеріал.

Тип уроку: лекція, вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: розповідь з елементами демонстрації роботи з програмним забезпеченням.

І. Організаційний момент.

Слайд 1-2.

Повідомлення теми, перевірка присутніх.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта.



Слайд 3. Епіграфом нашого заняття є слова Антуана де Сент – Екзюпері: «Немає більшої радості в житті, ніж радість живого спілкування». Ми живемо не на окремих безлюдних островах, тому наше життя — суцільне спілкування. Розрізняють безпосереднє і опосередковане спілкування. Безпосереднім є контакт між людьми, які бачать і чують одне одного, перебуваючи в одному часі та просторі. Опосередковане спілкування відбувається між людьми, що розділені простором або часом і користуються такими засобами, як телефон, факс, листування, аудіо або відеозаписи.

Сьогодні, безумовно, одним із лідерів засобів спілкування є Інтернет. У ньому існує безліч корисних електронних сервісів для оперативного обміну інформацією. Окрім традиційного e-mail, це файлообмінні мережі, блоги, форуми, приватні файлові архіви, фотогалереї і навіть відеохостинг (Відеохостинг – веб-сайт, що дозволяє завантажувати і переглядати відео в браузері, наприклад через спеціальний Flash-плеєр). На сьогоднішньому занятті з цієї теми ви дізнаєтеся про можливості Інтернету щодо безпосереднього та опосередкованого спілкування.

Давайте поміркуємо над висловленням Ліни Костенко «Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати».

Сьогодні в Інтернеті існує безліч можливостей для творчості, самовираження і спілкування, але електронна пошта є першою «ластівкою», першим за технологічністю засобом комунікацій.

Основними сферами застосування електронної пошти є особисте ведення листування і робота з деякими інформаційними ресурсами Інтернету, такими як списки розсилки, служби новин і системи пересилання файлів електронною поштою.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 4.

Пошта - це традиційний засіб зв'язку, що дозволяє обмінюватися інформацією, принаймні, двом абонентам.



Слайд 5.

Для того, щоб цей обмін відбувся, необхідно написати послання і, вказавши адресу, опустити в поштову скриньку, звідки лист неминуче потрапить на поштовий вузол.



Слайд 6.

Якщо зазначена адреса відповідає загальноприйнятим стандартам, то через деякий час листоноша покладе його в поштову скриньку адресата.

Далі абонент розкриє послання, і – обмін інформацією відбувся.

Слайд 7.

Подібно до традиційної пошти є електронна пошта. Як ви думаєте, що це за пошта? (Пошта в Інтернеті).



Слайд 8.

Проблемне запитання Електронна пошта чи традиційна?



Слайд 9.

Історична довідка.



Слайд 10.

Електронна пошта, або, як її ще називають, E-mail (від англ. electronic - електронна, mail - пошта) - служба Інтернет для передачі текстових повідомлень та прикріплених до них файлів у вигляді листів.

Слайд 11.

Електронна пошта є однією з найбільш використовуваних. Її схожість на звичайну пошту полягає в тому, що обидві передають повідомлення. Основною перевагою електронної пошти є її швидкість: електронний лист потрапляє в «поштову скриньку» адресата одразу ж після відправлення і зберігається там до прочитання. Відмінність між звичайною та електронною поштою ще полягає в тому, що електронні листи - і будь-які додатки до них - розбиваються на дрібні шматочки, названі пакетами, які добираються до одержувача незалежно один від одного (у поштовій аналогії це означало б, що кожен лист розбирається по сторінках, які потім відправляються окремо поодинці і тій же адресі). По дорозі пакети передаються від сервера до сервера до тих пір, поки вони не потрапляють до кінцевого одержувача. Оскільки різні пакети добираються до адресата різними маршрутами, вони можуть поступити до нього в неправильному порядку. Але як тільки всі пакети прибудуть, з них збирається первинне повідомлення. Звичайно весь цей складний процес, який ми так довго описували, займає менше хвилини, навіть якщо адресати знаходяться на різних кінцях планети.



Слайд 12

Принципи функціонування ЕП? Електронна пошта заснована на принципі естафети. За допомогою поштової програми створюється поштове повідомлення на локальному комп'ютері. Потім, після підключення до Інтернет, воно передається на поштовий сервер, а далі рухається по ланцюжку поштових серверів, поки не досягне сервера адресата.

Як тільки адресат підключиться до свого поштового сервера він автоматично отримає все, що накопичилося в його «поштовій скриньці».

Слайд 13 Протоколи ЕП. В Інтернеті для роботи з ЕП використовуються прикладні протоколи SMTP, POP, IMAP.

Прикладні протоколи – це протоколи які дозоляють користувачам мати доступ до мережних служб (запити БД, файли, ЕП).

Простий проток ЕП SMTP – це протокол надбудований над протоколом TCP/IP і призначений для відправлення й отримання електронних поштових повідомлень.



TCP/IP – назва набору мережевих протоколів. Пакет який передається проходить декілька рівнів (як на пошті).

ТСР – це протокол з встановленим з’єднанням і з гарантованою доставкою пакетів.

ІР протокол – доставка ІР – пакетів від відправника до одержувача.

Як правило, через обмежені можливості SMTP цей протокол застосовується у поєднанні з одним або двома іншими протоколами: РОР3 або ІМАР. При звернені до одного з двох останніх протоколів користувачі мають можливість зберігати повідомлення в поштовій скриньці на сервері, а потім завантажувати їх із нього. На практиці користувачі зазвичай застосовують SMTP для відправлення електронної пошти, а РОР3 або ІМАР – для отримання з поштового сервера. Після надходження пошти на кінцевий сервер вона тимчасово або постійно зберігається. Існує дві моделі роботи з поштою: концепція поштової скриньки і сховища пошти. У концепції поштової скриньки пошта на сервері зберігається тимчасово, в обмеженому обсязі, а користувач періодично звертається до скриньки і «забирає» листи. (тобто поштовий клієнт завантажує копію листа на свій ПК і видаляє оригінали з поштової скриньки). На базі цієї концепції діє протокол РОР3. Концепція сховища пошти, має на увазі, що вся кореспонденція, пов’язана з поштовою скринькою (включаючи копії відправлених листів), зберігається на сервері, а користувач звертається до сховища, яке також називають «поштовою скринькою», для перегляду кореспонденції (як нової так і архіву) і написання нових листів (включаючи відповіді на інші листи). За цим принципом діють протоколи ІМАР і більшість веб – серверів безкоштовних поштових служб. Подібне зберігання поштового листування вимагає значно більших потужностей від поштових серверів, у результаті в багатьох випадках відбувається розподіл між поштовими серверами, що пересилають пошту, і серверами зберігання листів.



Слайд 14-15.

Яке програмне забезпечення потрібно для роботи з електронною поштою?

В Інтернеті зростає кількість серверів безкоштовної електронної пошти, при цьому для доступу до особистої кореспонденції потрібні спеціальні програми, оскільки всі операції з електронною поштовою скринькою власник виконує саме на сайті сервісу безкоштовної електронної пошти, у захищеному режимі. Перевагою такого сервісу є те, що робота з поштою може здійснюватися за допомогою будь-якого браузера після завантаження відповідної веб – сторінки. У такому випадку кажуть, що електронне листування здійснюється через веб – інтерфейс. Безкоштовні скриньки можна отримати на таких сайтах і порталах, як: Meta.ua, mail.ru, Gmail та ін.

Для роботи з ЕП нам необхідно мати дві програми:



  • Поштовий клієнт, клієнт електронної пошти — комп'ютерна програма, яка встановлюється на комп'ютері користувача і призначена для одержання, написання, відправлення та зберігання повідомлень електронної пошти одного або декількох користувачів (у випадку, наприклад, кількох облікових записів на одному комп'ютері) або декількох облікових записів одного користувача.

Слайд 16.

Можливості поштових клієнтів.



Слайд 17.

Що ж необхідно мати користувачу для роботи з електронною поштою?



Слайд 18.

Що таке поштова скринька і з яких елементів вона складається?

Адреса електронної пошти записується в певній формі і складається з двох частин, разділених символом @: ім’я_користувача@ім’я_сервера

Слід відзначити такий цікавий факт, що так звана польова пошта є дуже барвистим аналогом електронної пошти, коли лист відправляють військовослужбовцю, ні відправнику, ні поштовим службам зовсім не обов'язково знати, де знаходиться та чи інша військова частина. Але де б вона не перебувала, лист все одно буде доставлено, тому що за адресою польової пошти кожний поштовий підрозділ знає, куди треба його передати, щоб воно виявилося ближче до одержувача. Крім секретності і безпеки така організація пошти дає мобільність. Військовослужбовець може разом зі своєю частиною переміщатися куди завгодно, пошта все одно до нього дійде. Власник електронної поштової скриньки теж може вільно переміщатися, і завжди повідомлення на його ім'я будуть доставлені тільки йому.

Слайд 19-21.

Загальні етапи створення поштової скриньки через веб – інтерфейс, можливості. Кожен лист ЕП з двох частин – заголовка та тіла листа, подібно до того, як звичайний лист складається з конверта та самого листа.



Слайд 22.

Безпека при роботі з ЕП.

Під час спілкування за допомогою електронної пошти діють певні негласні правила поведінки, як і при особистому спілкуванні. Їх називають поштовим етикетом, мережевим етикетом.

Мережевий етикет Заповнюється картка Асоціативний кущ «Етикет»

Етикет – традиції, правила чемності, ввічливість, правила поведінки, манери поводження.

Немає найголовнішого - обов’язково на початку листа слід привітатися. Як прийнято вітатися? (Доброго часу доби)
Мережевий етикет — сукупність норм (правил) поведінки в інформаційному просторі. Він ґрунтується на обов’язкових для всіх користувачів принципах.

Слайд 24

Правила спілкування по електронній пошті. (по ланцюжку читають 12 правил).



Заповнення схеми. Для заповнення схеми 3-4 хв.

Переваги електронної пошти:

  • Швидкість пересилки повідомлень.

  • Електронний лист може містити не тільки текст, але і вкладені файли (програми, графіку, звук...)

  • Можливість шифрування листів.

  • Можливість автоматичної обробки листів (виправити отриманий або складений вами лист чи використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться у комп’ютері).

  • Можливість масових розсилок.

  • Можливість переслати повідомлення на інші адреси.

Цінною перевагою електронної пошти в порівнянні із звичайною є можливість розсилки одного повідомлення за багатьма адресами відразу; все, що потрібно для цього зробити, - це перерахувати всіх ваших адресатів у відповідному полі E-mail програми. Це знайшло відображення ще в одній з важливій можливості електронної пошти - списках розсилки (англ. mailing lists). Вони полегшують листування з іншими користувачами Internet, які мають спільні інтереси. 

Повідомлення, відправлене на поштовий сервер, буде розіслане всім, хто підписався на цей список розсилки, тобто його отримають одразу тисячі користувачів. Підписатися на такі списки може кожний, хто має поштову адресу в Internet



ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Інтерактивна вправа «Скільки?»



  1. Скільки років існує електронне листування? (Відповідь: понад 40 років.)

  2. Скільки існує способів електронного листування? (Відповідь: два способи – через веб – інтерфейс та за допомогою поштового клієнта.)

  3. Скільки поштових скриньок може мати одна особа? (Відповідь: безліч.)

Слайд 28.

Вправа «Продовжіть речення»



  1. Електронна пошта – це всесвітня система обміну електронними повідомленнями.

  2. Поштовий сервер – це програма, що пересилає повідомлення з поштових скриньок на інші сервери або на комп’ютер користувача на запит його поштового клієнта.

  3. Поштовий клієнт – це спеціальна програма, що допомагає готувати і відправляти електронні повідомлення, одержувати і відображати листи на комп’ютері користувача.

  4. Адреса електронної поштової скриньки складається з імені користувача, під яким він зареєструвався на поштовому сервері, та доменного і мені цього сервера, розділеного знаком @.

  5. В Інтернеті для роботи з електронною поштою використовуються прикладні протоколи SMTP, POP, IMAP.

  6. Електронний лист складається з заголовка та тіла листа.

Виступ студенток. Форум, чат, скайп (презентації).

Творча робота. Студенти заздалегідь придумали та намалювали власні смайлики. Необхідно розподілити номінації «Найкумедніший смайлик», «Всі люди, як люди, а я такий гарненький», «Найсерйозніший смайлик», «Обійняти та плакати».



V. Підсумки уроку. Повернення до проблемного запитання, висновки учнів, висновок вчителя. Оцінювання.

А Ви знаєте що вчора було за свято? 6 жовтня – День архітектора і дозвольте мені привітати Вас з вашим професійним святом:

Польза, прочность, красота-

Архитектора девиз!

Он в исканиях всегда

И способен удивить.

Знаний полон и задумок

И идей великолепных.

Посидел: глядишь придумал

Он проект великолепный.

Пусть идеи не иссякнут,

И талантливыми будут,

Города, кварталы встанут.

Будут благодарны люди!

Висновок: не забувайте про те, що ваші близькі і рідні потребують живого спілкування і їм вкрай необхідно відчувати тепло ваших рук. Мені дуже подобається вислів і я хочу щоб ви його запам’ятали на все життя:

Никогда не ищите людям оправданий:

Кто захочет - напишет.

Кому надо - позвонит.

Кто скучает - найдет.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати конспект. Конспект на сайті. Курс «Інформатика» [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: www.mbk-pi.com.ua.

Підготуватись до практичної роботи. Зробити Есе1 на тему «Якими будуть правила етикету через 100 років».

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ



МИКОЛАЇВСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ КОЛЕДЖ

КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

БУДІВНИЦТВА І АРХІТЕКТУРИ

План проведення відкритого заняття


з дисципліни «Інформатика»

за спеціальністю 5.05010301 «Архітектурне проектування та внутрішній інтер’єр»

на тему: «Електронна пошта. Інтерактивне спілкування».

Миколаїв 2014


Зміст
1. Загальні відомості про відкрите заняття

Група: АР-104к (23 студенти)

Дата: 07 жовтня 2014 року, І пара

Місце проведення: аудиторія 129

Тип уроку: лекція

Викладач: Цимбал Наталія Олексіївна


2. Тема «Електронна пошта. Інтерактивне спілкування»

(відповідно до робочої програми навчальної дисципліни: ЗМ1, Тема 3).

Немає більшої радості в житті, ніж радість живого спілкування.

Антуан де Сент – Екзюпері

3. Мета заняття

Основні цілі заняття приведені нижче:

навчальна - ознайомити студентів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною поштою через веб-інтерфейс. Ознайомити студентів із поняттям миттєвого повідомлення, принципами функціонування служб миттєвого повідомлення; провести огляд програм інтерактивного спілкування.

Розвиваюча - розвивати в студентів навички роботи з електронною поштою через веб-інтерфейс та службами миттєвого повідомлення.

Виховна - сприяти вихованню культури поведінки, сумлінності, відповідальності при виконанні завдань.

Обладнання: ноутбук з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.


4. Обладнання та матеріали

Під час проведення заняття використовуються: ноутбук, мультимедійний проектор, презентація, розроблена засобами Microsoft Office PowerPoint 2007.


5. Хід заняття

І. Організаційний момент:

- привітання групи;

- перевірка присутніх студентів;

- організація заняття.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:



  • повідомлення теми та мети заняття;

  • обговорення епіграфу заняття;

  • спрямування на застосування електронної пошти та інтерактивного спілкування в повсякденному житті.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІV. Викладення нового матеріалу.

V. Закріплення нового матеріалу.

VI. Підведення підсумків заняття та видача домашнього завдання.


6. Зміст питань лекції

  • Поняття та функціонування пошти як традиційного засобу зв’язку;

  • Деякі відомості з історії електронного листування;

  • Поняття електронної пошти;

  • Принципи функціонування послуги електронної пошти;

  • Поштові протоколи;

  • Елементи поштової адреси;

  • Робота з електронною поштою через веб-інтерфейс;

  • Безпека при роботі з ЕП, правила спілкування по ЕП;

  • Поняття миттєвого повідомлення;

  • Програми обміну миттєвими повідомленнями;

  • Функціонування служб миттєвих повідомлень.

Завдання для самостійної роботи:

  • Опрацювання матеріалу лекції.

  • Підготовка до виконання практичної роботи №3.

7. Список рекомендованих джерел




  1. Глинський Я.М. Інформатика 10-11 клас, у 2-х книжках. 3-е видання (навчальний посібник), Деол, 2004.

  2. Морзе Н.В., Кузьмінська О.Г., Вембер В.П. Інформатика. 10 клас, (навчальний по­сібник), Школярик, 2008.

  3. Курс «Інформатика» [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: www.mbk-pi.com.ua.


ДОДАТОК 1 – Асоціативний кущ.


Студенти заповнюють роздатковий матеріал. Вписують словосполучення, що асоціюються в них зі словом «етикет». Асоціативний кущ представлено на рисунку 1.1.

Рисунок 1.1 – асоціативний кущ «Етикет»


ДОДАТОК 2 – Переваги електронного листування.


Роздатковий матеріал, який студенти заповнюють в процесі бесіди під час якої з’ясовують переваги електронної пошти в порівнянні зі звичайною. Схему переваг представлено на рисунку 2.1.

Рисунок 2.1 – Переваги електронної пошти


ДОДАТОК 3 – Презентація з теми «Електронна пошта. Інтерактивне спілкування».


В додатку представлено презентацію розроблену засобами Microsoft Office PowerPoint 2007, яка складається з 29 слайдів.

ДОДАТОК 4 – Презентація з теми «Чат».


В додатку представлено презентацію розроблену засобами Microsoft Office PowerPoint 2007, яка складається з 20 слайдів.

ДОДАТОК 5 – Презентація з теми «Форуми».


В додатку представлено презентацію розроблену засобами Microsoft Office PowerPoint 2007, яка складається з 11 слайдів.
ДОДАТОК 6 – Презентація з теми «Скайп».

В додатку представлено презентацію розроблену засобами Microsoft Office PowerPoint 2007, яка складається з 16 слайдів.




1 Есе́, есе́й (фр. essai — «спроба», «начерк») — невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання і не претендує на вичерпне і визначальне трактування теми.



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка