Досвід краєзнавчої роботи вчителя Веремчук Г. Ю. Мзош №34



Скачати 53.56 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір53.56 Kb.
Досвід краєзнавчої роботи вчителя Веремчук Г.Ю. МЗОШ №34

Краєзнавча робота – це ефективний засіб громадянського та патріотичного виховання учнівської молоді, одна з складових виховної роботи школи. Краєзнавча робота 34-ї школи реалізується за такою схемою (слайд 1)



  1. Робота краєзнавчих гуртків школи та БДЮТ

  2. Робота шкільного музею

  3. Співпраця з музеями міста

  4. Екскурсії

  5. Зустрічі з видатними людьми

  6. Співпраця з БДЮТ

  7. Участь у міських акціях та проектах

  8. Участь у Всеукраїнських експедиціях.

Основою краєзнавчої роботи 34-ї школи є робота двох краєзнавчих гуртків – шкільного та гуртка БДЮТ Заводського району, який працює на нашій базі вже 8 років. В цих гуртках за різними програмами займаються діти різного віку з 5 по 11 кл. Це дає можливість залучити до краєзнавчої роботи більше учнів та отримати добрі результати. Тематика занять гуртків спрямована на ознайомлення учнів з історією та культурою рідного краю, формування у школярів наукових інтересів та творчих здібностей. Програма гуртків передбачає використання різноманітних нестандартних форм роботи з дітьми: лекція, екскурсія, зустрічі з видатними людьми, інтелектуальна гра, вікторина, семінар, конференція, експедиція, похід. Зміст занять поступово ускладнюється. Наприклад, від лекцій, зустрічей, екскурсій до пошукової та експедиційної роботи. Гуртківці беруть участь у міських акціях та проектах, обласних та Всеукраїнських експедиціях, міжнародних конкурсах, займаються в МАН. Деякі з них пізніше обирають професію, пов'язану із вивченням історії.

Дуже ефективним є використання екскурсій не тільки на заняттях краєзнавчого гуртка, а й у навчально-виховному процесі школи (Слайд2). Учні нашої школи постійно їздять на екскурсії по місту, області, до інших міст України, й, навіть, за кордон. На екскурсіях діти не тільки отримують знання, розширяють свій кругозір, а й відпочивають й оздоровляються. Прикладом такої екскурсії може стати зоряний марш-похід, присвячений Дню партизанської Слави, маршрут якого розробила керівник краєзнавчого гуртка нашої школи. (Слайд з маршрутами 3).

Зустрічі з видатними людьми – одна з найпростіших та цікавих для учнів форм краєзнавчої роботи (Слайд 4). Традиційними вже стали зустрічі з воїнами-афганцями, учні відвідують вдома ветеранів Великої Вітчизняної війни, зустрічаються зі свідками Голодомору, записують їх спогади. Нещодавно ми запрошували у нашу школу відому миколаївську видавницю Ірину Гудим. Уривок відеофільму з цієї зустрічі ми пропонуємо вашій увазі. (Слайд з відео)

З 2007 року в школі працює музей (Слайд 6). Він створений силами педагогічного та учнівського колективів в результаті КТС «Нашій школі 50!». Ідея ознайомлення учнів з історією школи виникла при плануванні святкування 50-річчя школи у 2003 році. Зібрати перші експонати допомогли вчителі, які працюють у школі вже декілька десятків років, вчителі, які самі навчались у цій школі, а тепер тут же й працюють (а в нас таких у різні роки було до 15 чоловік), випускники, учні . Після завершення КТС виявилось, що експонатів вистачить на цілий музей, під який згодом було виділено приміщення. У 2007 р. музей було офіційно зареєстровано. (слайд 7). Завдяки пошуковій роботі краєзнавчих гуртків він постійно поповнюється новими експонатами. В музеї проводяться музейні уроки, екскурсії, дні одного експонату (слайд 8). Експонати музею використовують при проведенні тематичних виховних заходів. Лекторська група музею стала переможцем районного конкурсу лекторських груп. Під час цього конкурсу наші учні проводили екскурсії для молодших школярів в музеї підпільно-партизанського руху (слайд 9). А на день міста ми, як переможці, представляли патріотичну роботу школи та експонати шкільного музею виставці на вул.. Радянській.

Так як школа знаходиться у центрі , то ми тісно співпрацюємо з музеями нашого міста (слайд 10). Учні з 1 по 11 кл. постійно відвідують краєзнавчий музей, музей підпільно-партизанського руху, музей суднобудування й флоту, музей ольшанців. З музейними уроками до нас приїздив художній музей ім.. Верещагіна. На базі обласного краєзнавчого музею проходять деякі заняття гуртків. Діти неодноразово відвідували фонди цього музею, використовували їх матеріали при написанні творчих робіт та досліджень, а також передавали знайдені артефакти та свої роботи до обласного краєзнавчого музею. В 34-й школі побувало 3 пересувні виставки з фондів цього музею.

Важливу роль у розвитку краєзнавчої роботи школи відіграє тісна співпраця з БДЮТ Заводського району (слайд 11). Учні нашої школи є членами краєзнавчого та туристичних гуртків БДЮТ, займаються в МАН при цьому закладі. Свої знання діти можуть продемонструвати на районних першостях з краєзнавства, у яких із задоволенням беруть участь та неодноразово були переможцями цих конкурсів. Сьогодні у Вас буде можливість взяти участь у одній з ігор першості та позмагатися з нашими краєзнавцями. Учні нашої школи щорічно входять до складу команди Заводського району на туристсько-краєзнавчих змаганнях у Мар'їному Гаю. Методист БДЮТ Луньова Н.В. постійно надає методичну допомогу керівнику шкільного краєзнавчого гуртка, є членом опікунської ради шкільного музею.



Показником краєзнавчої роботи школи є участь у міських, обласних та Всеукраїнських експедиціях, конкурсах та акціях. Вже 6 років в місті проводяться масштабні акції та проекти (слайд 12 ). В більшості з них передбачаються напрямки краєзнавчого характеру. В ході цих акцій учні школи пишуть реферати та дослідницькі проекти на різні теми. Так, під час акції «А пам'ять священна» учні нашої школи досліджували історію створення музею 68 десантників, під час акції «Від лідера школи до лідера міста» працювали над проектом «На їхню долю випала війна», присвяченому воїнам-інтернаціоналістам. Хоча цю тему навряд чи можна назвати краєзнавчою, але все ж таки це частинка нашої історії й у нашому місті більше тисячі людей є учасниками бойових дій в Афганістані. Під час міської акції «Миколаєву – турботу юних» темою свого проекту школа обрала «Дослідження життєвого та творчого шляху лауреата державної премії ім.. Т.Г. Шевченка Іванова В.Я,», який був учасником створення музею суднобудування й флоту. Матеріал, зібраний учнями, дуже зацікавив співробітників музею й свою творчу роботу, а також особисті речі Віктора Якимовича та фільм про цю видатну людину ми передали до музею суднобудування. А участь у цьогорічній акції «Бузька хвиля» стала логічним продовженням цієї теми. Під час акції «Історія війни в історії моєї родини» члени краєзнавчого гуртка працювали над фронтовими листами миколаївця Панасюка В.Ф. з цієї родини вже нікого не залишилося в живих й наші краєзнавці, перечитавши близько 270 листів й ознайомившись із документами, що збереглися, по крупинках відтворили історію однієї миколаївської родини під час війни. Це була дуже кропітка й одночасно дуже цікава робота. Так як деякі листи були адресовані до Нової Одеси наші діти вирішили передати їх до музею цього міста. Так народилася ідея поїздки по місцях Бойової Слави Новоодеського району. В ній брали участь не тільки учні нашої школи, а й вихованці краєзнавчого гуртка БДЮТ та військово-патріотичний клуб «Фенікс» . Поїздка проходила під девізом зустрічі трьох поколінь – учнів, афганців та ветеранів ВВВ. Я пропоную вашій увазі фільм, знятого в цій поїздці. До речі, фільм та електронна презентація нашої роботи стали переможцями міського конкурсу слайд-фільмів «Війна очима нащадків».

(Слайд з фільмом)

34-та школа пишається досягненнями своїх учнів у обласних, Всеукраїнських та міжнародних краєзнавчих експедиціях та конкурсах (слайд, продемонструвати роботи учнів ) . Так, у 2009 р. робота члена шкільного краєзнавчого гуртка , учня 5-В кл. Веремчука Олега «Справжні чоловіки моєї родини» стала лауреатом обласного етапу Всеукраїнської експедиції «Краса і біль України», а також переможцем міжнародного конкурсу «Гренадеры, вперед!». Робота членів краєзнавчого гуртка «Листи з війни» стала переможцем обласного конкурсу «Літопис нашої пам'яті» та міжнародного конкурсу «Гренадери, вперед!» у 2011 р.. Крім неї, ще дві роботи гуртківців «Девушка в белом халате» та «Жіноче обличчя Афганської війни» стали переможцями цього ж конкурсу. Робота «Жіноче обличчя Афганської війни» також стала лауреатом обласного етапу Всеукраїнської експедиції «Моя Батьківщина - Україна» .


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка