Дослідницький дизайн, теорії та методи для вивчення корупції



Скачати 93.46 Kb.
Дата конвертації05.05.2017
Розмір93.46 Kb.


Оксана Гус,

Інститут Розвитку та Миру,

Університет Дюсбург-Ессен, Німеччина

Email: oksanahuss@gmail.com

Моб.: +49 176 2182 72696

Website: http://www.kulturwissenschaften.de/en/home/profil-ohuss.html

Дослідницький дизайн, теорії та методи для вивчення корупції
Опис курсу: Інтерактивний курс розрахований для студентів та аспірантів, які планують науково досліджувати корупцію. Попри основний тематичний фокус на теорії та міждисциплінарні методи дослідження корупції, студенти вдосконалюватимуть навички ефективної роботи з англомовною науковою літературою та покращитимуть здібності написання академічного тексту.
Мета курсу:


  • Навчитися впевнено оперувати теоріями та методами дослідження корупції;

  • Пізнати сильні та слабкі сторони окремих теоретичних підходів та методів;

  • Розвинути здібності конструктивно критикувати теорії та методи, а також отримувати і відповідати на критику;

  • Навчитися ефективно працювати з науковою літературою та покращити здібності написання академічного тексту;

  • Розробити дослідницький дизайн та провести власне дослідження.


Вимоги курсу:

  • Регулярна відвідуваність;

  • Підготовка та дискусія заданих текстів;

  • Презентація дизайну власного дослідження;

  • Проведення та написання власного дослідження (обсяг: 7 500 – 10 000 слів)


Структура курсу:

Блок І (13 – 16 вересня)
Основи дослідницького дизайну

Визначення та типологія корупції

Вступ до методів дослідження корупції


Вівторок, 13 Вересня - Пари 1&2

Ауд: 4-315
Основи дослідницького дизайну:

Що цікавого у дослідженні і як це обґрунтувати?


Лектор: Оксана Гус
Тексти:

Ragin, Charles, Joane Nagel, and Patricia White. 2004. “Workshop on Scientific Foundations of Qualitative Research.” National Science Foundation, 9-19.


King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. 1994. Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research. Princeton university press.


8:30 – 9:50

Інпут 1: Вступ до курсу. Можливості та обмеження наукового дослідження корупції
Інпут 2: Міждисциплінарний підхід до вивчення корупції та основи дослідницького дизайну

9:50-10:00

перерва

10:00 – 11:20

Інпут 1: Розробка наукової проблеми дослідження; Стратегії визначення наукового “пазлу” дослідження; Розробка наукового дизайну у контексті відповідної наукової літератури
Інпут 2: Роль наукового питання у дослідженні, приклади основних питань у дослідженні корупції; Розробка аналітичного питання дослідження


**************
Середа, 14. Вересня - Пари 3 & 4

Ауд: 4-422
Визначення та види корупції.

Концептуалізація, категоризація та операціоналізація у дослідженні


Лектори: Оксана Гус
Тексти:

Philp, Mark. “Conceptualizing Political Corruption.” In Political Corruption: Concepts & Contexts, edited by Arnold J. Heidenheimer, Michael Johnston, and Mark Philp, 3rd ed., 41–58. New Brunswick, N.J: Transaction Publishers, 2005.


Gephart, Malte. 2009. “Contextualizing Conceptions of Corruption: Challenges for the International Anti-Corruption Campaign.” Working Paper 115. GIGA Working Papers. Hamburg: German Institute of Global and Area Studies. http://www.ssrn.com/abstract=1534589.

13:30 – 14:50

Інпут 1: Корупція: сутність та визначення

Інпут 2: Види корупції: риси та особливості.

14:50-15:00

перерва

15:00 – 16:20

Інпут 1: Корупція як об’єкт та предмет дослідження: Критичний підхід до визначень, можливості операціоналізації та переваги категоризації
Дискусія:

Які ключові поняття необхідно розкрити у власній роботі? Що саме є об’єктом дослідження? Як операціоналізувати об’єкт дослідження?


**************
Четвер, 15. Вересня - Пара 5:

Ауд: 4-318

Вступ до методів дослідження корупції;

Сase studies, порівняльний метод: можливості та проблеми узагальнення
Лектор: Оксана Гус
Текст: George, Alexander L., and Andrew Bennett. 2005. Case Studies and Theory Development in the Social Sciences. BCSIA Studies in International Security. Cambridge, Mass: MIT Press.


15:00-16:20

Інпут 1: Переваги та недоліки кількісних та якісних методів дослідження корупції, проблема узагальнення; Індуктивний та дедуктивний підходи; Доцільність “змішаних” методів (mixed methods, triangulation)
Інпут 2: Сase studies та порівняльний аналіз у дослідженні корупції

16:20-16:30

перерва

16:30-17:00

Час для індивідуальних консультацій за бажанням


**************
П’ятниця, 16. Вересня - Пари 6, 7

Ауд: 4-318

Мережевий аналіз: переваги та недоліки у дослідженні корупції


Лектор: Тетяна Костюченко

08:30-09:50

Інпут: Мережевий аналіз: переваги та недоліки у дослідженні корупції

09:50-10:00

перерва

10:00-11:20

Практичне заняття



Блок ІІ (11 – 14 жовтня)


Практичне заняття:

Мережевий аналіз та опитування.

Презентації дослідницького дизайну

Пара 7 & 8:

11 жовтня (вівторок)

ауд.4-422
Лектор: Тетяна Костюченко



8:30 – 9:50

Інпут: Соціологічний дизайн та проведення опитування

9:50-10:00

перерва

10:00 - 11:20

Практичне заняття: мережевий аналіз та проведення опитувань


**************
Пари 9:

12 жовтня (середа)

ауд. 6-214

Кількісні дослідження корупції.

Індекси. Бази даних. Опитування.
Лектор: Оксана Неживенко
Текст:

Heinrich, F. and R. Hodess. 2011. Measuring Corruption. In Handbook of Global Research and Practice in Corruption, eds A. Graycar and R.G. Smith. Cheltenham: Edward Elgar.




13:30 – 14:50

Інпут: Кількісне дослідження корупції: можливості та обмеження. Індекси, бази даних та опитування, які варто використовувати у дослідженні корупції


Пари 10 & 11:

13 жовтня (четвер)

ауд. 4-315, 4-316

Робота з законодавчими актами
Лектор: Оксана Нестеренко


13:30-14:50

Способи тлумачення норм права: лекція-дискусія

14:50-15:00

перерва

15:00-16:20

Практичне заняття


Блок ІІI (16 – 17 листопада)

Пари 12 & 13:

16 листопада (середа)
Теоретичні підходи до вивчення корупції
Лектор: Оксана Гус
Текст:

Andvig, Jens Christopher, and Odd-Helge Fjeldstad. 2001. “Corruption: A Review of Contemporary Research.” Bergen: Chr. Michelsen Institute, Development Studies and Human Rights.




13:30 – 14:50

Інпут: Основні теоретичні течії у дослідженнях корупції:

  • Економічна перспектива: Prinicipal – Agent Approach

  • Collective Action Approach

  • Етнологічна перспектива: Culture of Corruption Approach

  • Sociological perspectives: Neopatrimonialism, Clientelism, Patrimonialism

  • Політологічна перспектива: Transition, Regime type and Corruption

  • System of Corruption Approach

14:50-15:00

перерва

15:00 - 16:20

Презентації дослідницького дизайну


**************

Пари 14 & 15:

17 листопада (четвер)
Практичне заняття:

Застосування теорій у дослідженні корупції

Презентації дослідницького дизайну


09:00-10:30

Практичне заняття: застосування теорій

10:30-10:45

перерва

10:45-12:15

Презентації дослідницького дизайну



Вимоги до курсу

1. 40% оцінки – письмова робота

a. Дедлайн: 04 грудня 2016 р. (за кожен день порушення дедлайну – зніматимуться бали).

b.Обсяг роботи: 12-16 стор., шрифт: arial 14, проміжок між рядками: 1,5.

c.Критерії оцінювання змісту – у додатку.

2. 30% оцінки – написання та презентація дизайну дослідження, з метою, щобзавчасно дати вам фідбек та підкорегувати напрямок роботи.

a.Дедлайн: Написання до 20 жовтня (3-5 сторінок) та презентація 16- 17. листопада 2016 (1 слайд, 5 хв + дискусія)

b. Зміст (для тих, хто писатиме policy paper – орієнтуйтеся на структуру у книзі Янг та Куінн, 2002):

с. Аналітична проблема, або пазл дослідження, тобто не лише прив’язка до конкретної проблеми та обґрунтування актуальності дослідження, але й внесок до наукової літератури. Для цього потрібно вивчити літературу, яка вже є, коротко вказати найважливіші напрямки у літературі. Для допомоги у дизайні додаю тексти King, Keohane & Verba 1996, особливо розділ 1.2, важливо ст 15-17 та текст NCF 2004, особливо ст. 17

d. Питання дослідження, сформульоване одним реченням. Питання повинне випливати з проблеми дослідження. Питання має бути не описовим, а аналітичним, тобто Чому? Яким чином? За яких умов?

e. Концептуалізація основних термінів (1-3), важливих для роботи. Тобто або розробити власне визначення, чи дискусія-критика наявних визначень та обґрунтування вашого рішення використати саме це, а не інакше визначення, можливо, для когось доцільно розробити типологію, чи періодизацію. Кожне рішення повинне бути обґрунтованим.

f.Рішення та обгрунтування вашого рішення для використання методів дизайну (порівння, case study, process tracing, мережевий аналіз, кількісне дослідження та ін) та методів для збору та обробки інформації (інтерв’ю, опитування, робота з законодавчими актами, content analysis, медіа-аналіз та ін.)


3. 10% оцінки - Рецензія на наукову статтю (2 ст. до 20. жовтня). Оберіть на власний розсуд найрелевантніший текст для вашої власної роботи і проаналізуйте його за схемою, яку я вимагаю від вас. Прогляньте сторінку Critical Reading

4. 20% оцінки – рецензія на одну роботу з групи (2 ст., після здачі робіт від 04. до 09. грудня)




Критерії оцінювання письмового дослідження

Критерії оцінювання письмового дослідження

5

4

3

2

Структура та зміст дослідження

Логічні, послідовні, завершені

Відповідає поставленому завданню, наявні деякі змістовні проміжки

Незрозуміла та непослідовна структура, очевидні проміжки

Структура відсутня

Наукова проблема та питання дослідження

Чітко сформульовані, оригінальні, відповідають актуальній дискусії у фаховій літературі

Частково не чітко сформульовані, ординарна постановка проблеми та питання

Не чітко сформульовані, відповідають застарілій дискусії в літературі

Постановка питання та проблеми відсутні

Переконливе обґрунтування думок, чіткість, послідовність аргументації у відповідності до поставленої мети роботи

Аргументація переконлива та послідовна, повністю відповідає меті роботи

Аргументація частково переконлива та послідовна, наявні відхилення від мети роботи

Аргументація непереконлива та непослідовна

Аргументація відсутня

Оригінальність/ власні думки

Неординарні, креативні та переконливо обґрунтовані думки та ідеї

Частково оригінальні думки та ідеї

Власні думки та ідеї майже відсутні

Власні думки та ідеї повністю відсутні

Мова, стиль, використання фахової термінології

Правопис на високому рівні, помилки відсутні, влучне вживання фахової термінології

Помилки майже відсутні, наявна фахова термінології

Велика кількість помилок, помилкове/ неточне вживання термінів

Суттєві помилки, фахова термінологія відсутня

Формальні вимоги

Робота повністю відповідає вимогам

Робота відповідає вимогам, наявні мінімальні відхилення

Суттєві прогалини у відповідності вимогам

Формальні вимоги проігноровані

Список використаної літератури

Багатий, повний список літератури, безпомилкове цитування

Повний список літератури, неточності при цитуванні

Відсутні ключові джерела літератури, суттєві помилки при цитуванні

Посилання майже відсутні, або не відповідають темі роботи


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка