Доповідь завідувача комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №383 Харківської міської ради»



Сторінка1/5
Дата конвертації16.04.2017
Розмір0.64 Mb.
  1   2   3   4   5
ДОПОВІДЬ
завідувача комунального закладу

«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 383

Харківської міської ради»

Ісаєвої Лідії Миколаївни

на звітної конференції

від 03.06.2015
Тема.

Результативність КЗ «ДНЗ № 383»

за 2014/2015 навчальний рік

Шановні батьки!



Дитина не може чекати щастя.

Вона – нетерпляча. Вона хоче і має

бути щасливою сьогодні, зараз. І

який же я педагог, якщо кожна

секунда спілкування зі мною не

робить дитину щасливою, радісною

і, звичайно ж, розумною і

досвідченою.

Шалва Амонашвілі
Аналізуючи здобутки колективу КЗ «ДНЗ № 383» за 2014/2015 навчальний рік, слід відзначити, що вони були досить вагомими і в усіх досягненнях є внесок кожного.

Перш за все приділялась велика увага роботі щодо забезпечення доступності дошкільної освіти. Всі запити батьків про зарахування дітей до дошкільного навчального закладу на 2014/2015 навчальний рік, згідно з електронною реєстрацією, були задовільнені. Кількість дітей у закладі постійно збільшується, що пов’язано не тільки зі зростанням народжуваності, а й підвищенням авторитету дошкільної освіти та іміджу дошкільного закладу. Якщо ще п’ять років тому до груп раннього віку було прийнято від 20 до 23 дітей (при нормі 15), то вже на початок 2014/2015 навчального року чисельність дітей у цих групах становила 29-30 (при тій же нормі).


Чисельність дітей у 2014/2015 навчальному році





Чисельність дітей за мережею

У тому числі у віці

Дівчатка

Хлопчики

До 1 року

Від 1 до 3 років

Від 3-х до 7-ми років

Усього

Усього

Усього осіб

320

-

58

262

155

175

На запитання: «Чому Ви віддаєте дитину до ДНЗ?», батьки здебільшого відповідали так: «Тому, що діти дуже активні, вони весь час прагнуть до набуття знань, умінь, навичок». Батьки у повній мірі не мають якісної педагогічної освіти, вони не можуть задовольнити потреби малюків. А ще відповіді були такі:



  • бо цей садочок відвідували колись батьки, або один із батьків, у яких гарні враження і по цей час;

  • за рекомендацією знайомих;

  • після перегляду матеріалів сайту ДНЗ, як-то:

- «Батьківський лекторій»;

- «Новини»;

- «Фотогалерея»;

- «Сходинками до дитсадка»;

- Заняття, фестивалі, конкурси тощо, що розкривають повний зміст діяльності закладу.
З метою забезпечення високої якості дошкільної освіти, у світі вимог Базового компоненту дошкільної освіти вся методична робота ДНЗ була спрямована на виконання мети створити сприятливі умови для особистісного становлення дітей, забезпечити їх збалансований розвиток, узгодженість у житті основних тенденцій до самореалізації, саморозвитку та самозбереження, формування життєвої компетентності, розвитку ціннісного ставлення до світу природи, культури, людей, самих себе та пріоритетних завдань:


  • Робота з батьками як запорука успішної співпраці ДНЗ та сім’ї.

  • Формування безпечної поведінки дітей у різних життєвих ситуаціях.

  • Виховання інтересу до звичаїв і традицій українського народу.

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 383 Харківської міської ради» здійснював свою діяльність у 2014/2015 навчальному році відповідно до нормативно-правових документів:


У 2014/2015 навчальному році заклад майже повністю був забезпечений середнім медичним та обслуговуючим персоналом (бажано прийняти ще одного медичного спеціаліста). Також є потреба у поповненні штату педагогічними працівниками, загальна потреба яких складає три вихователя із спеціальною вищою освітою.

Станом на 31.05.2015 року у закладі наявний такий склад педагогічних працівників :

- завідувач – 1;

- вихователь-методист – 1;

- практичний психолог – 1;

- музичні керівники – 2;

- вихователі – 14.
Аналіз педагогічних кадрів за освітою


Педагогічна спеціальність

Усього педагогічних працівників

Освіта

Вища

Середня педагогічна

Завідувач

1

1

-

Вихователь-методист

1

1

-

Вихователь

14

10

4

Музичний керівник

2

2

-

Практичний психолог

1

1

-

Разом

19

15

4



Якісний склад педагогічних працівників ДНЗ


  • спеціаліст вищої категорії – 6;

  • спеціаліст І категорії – 3;

  • спеціаліст ІІ категорії – 4;

  • спеціаліст – 5;

  • педагогічне звання: «старший вихователь» - 1;

  • педагогічне звання «вихователь-методист» - 3.

План курсової підготовки у 2014/2015 навчальному році був виконаний на 100-відсотків. П’ять педагогів:

  • Ісаєва Л.М., завідувач;

  • Арсенюк І.В., вихователь;

  • Бутко В.А., вихователь;

  • Адаменко М.В., вихователь;

  • Лебеденко Л.А., вихователь

пройшли курси підвищення кваліфікації при КВКЗ «ХАНО» у терміни, зазначені наказами управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради.

Упродовж 2014/2015 навчального року проводилась робота щодо вивчення особистості та професійних умінь педагогів, яких було включено до плану атестації.

План вивчення особистості та професійних умінь педагогів, що атестувалися виконано на 100 відсотків.


За результатами проведеної атестації педагогів: Ісаєвої Л.М., Адаменко М.В., Білонощенко Н.П., Черкашиної Л.Ф. атестаційними комісіями І та ІІ рівнів зроблено висновки:

  • Ісаєва Л.М., завідувач, відповідає займаній посаді;

  • Адаменко М.В., вихователь: відповідає посаді, яку займає, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;

  • Білонощенко Н.П., вихователь: відповідає посаді, яку займає, підтвердити 9-й тарифний розряд;

  • Черкашина Л.Ф., вихователь: відповідає посаді, яку займає, підтвердити 9-й тарифний розряд.

З метою підвищення фахової майстерності упродовж навчального року було забезпечено 100- відсоткову участь педагогів у районних адресних методичних заходах, а саме:




Ісаєва Л.М., завідувач, Цапко Л.Т., вихователь-методист


постійні районні семінари для керівників закладу

в ДНЗ №№ 138, 265, 361, 309



Євгеньєва О.К., Адаменко М.В., Шабулда Н.Б., Прищепа В.П.


методичні об’єднання для вихователів груп старшого дошкільного віку (6-й р.ж.) в ДНЗ № 180, 138, 223

Бутко В.А., Лебеденко Л.А., Білонощенко Н.П., Малєєва Л.П., Решетар В.А., Лисанець Л.С.

методичні об’єднання для вихователів груп молодшого та середнього дошкільного віку (4-5-й р.ж.) в ДНЗ № 361, 428, 429

Садкова Т.М., Крипаченко Л.В., Черкашина Л.Ф.

методичні об’єднання для вихователів груп раннього віку (2-3 р.ж.) в ДНЗ № 428, 429, 237, 384

Перепелкіна К.В., Садкова Т.М.

«Клуб вихователя-початківця» в ДНЗ № 288, 393, 294, 383

Гончарова В.О., практичний психолог

Інтервізійна група ІМЦ

Хіміч Л.Ю., Ханукова Р.О., музичні керівники.

методичні об’єднання в ДНЗ №№ 309, 267, 393, 265

Бойко Л.А., старша медична сестра.

семінари для старших медичних сестер в ДНЗ № 267, 288

Упродовж навчального року методична робота завідувача та вихователя-методиста була спрямована за такими напрямами:



  1. Вивчення та аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-

виховного процесу педагогічними кадрами, результати якого фіксувалися у діловому щоденнику контролю завідувача та діловому щоденнику аналізу освітньо-виховної роботи в закладі вихователя-методиста. Також складались довідки та накази за результатами тематичних і комплексних вивчень, як-то: «Про результати тематичного вивчення справ з питання «Створення оптимальних умов для адаптації дітей раннього та молодшого дошкільного віку» (наказ № 102 від 05.11.2014). Згідно з цим наказом роботу вихователів груп № 1, 2 (2-3-й р.ж.) Садкової Т.М., Черкашиної Л.Ф, Крипаченко Л.В. та вихователів груп № 6, 10 (4-й р.ж.) Бутко В.А., Лебеденко Л.А. оцінено на достатньому організаційному та науково-методичному рівні, однак вихователю Садковій Т.М., яка розпочала свою педагогічну діяльність з вересня 2014 року, необхідно набувати професійного досвіду. В кожній групі створено розвивальне предметно-ігрове середовище, яке сприяє розвитку і самореалізації кожної дитини, однак є необхідність поповнити ігрові осередки різновидним дидактичним матеріалом, посібниками, відповідно віку дітей, згідно «Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2010 № 509.

Умови створені, але під час тематичного вивчення в кожній групі спостерігалась така тенденція: деякі діти важко йдуть на контакт, як з дорослими, так із однолітками, або ж ці контакти короткочасні, малозмістовні й непродуктивні. Бесіди з батьками цих дітей показали, що причиною такої поведінки може бути, перш за все, те, що в сім’ях діти одинці – ростуть без братів і сестер. Відсутність таких близько-рідних дитячих контактів не збагачує соціальний досвід дитини, її мислення неорієнтоване на колективні форми співчуття, співіснування. А самі батьки не досить уваги приділяли сумісним іграм, не навчали малят гратися разом з ними чи-то з однолітками під час прогулянок. Ці діти й зазнають найбільше труднощів в адаптаційній період: вони недовірливі, тривожні, або ж занадто егоїстичні.

Зміна життєвого устрою (як наступна причина, яка виявлена під час бесід з батьками та опрацювання їх анкет) сучасного покоління призводить до того, що діти опиняються у вимушеній ізоляції від однолітків. Часто колективні ігри підміняються іграми наодинці, іноді навіть і не з іграшками, а з комп’ютером. У результаті виявлено формалізацію дитячих взаємин, агресивність, змагальність, емоційну глухоту. І це не може не насторожувати як батьків, так і педагогів.

Аналіз проведеного тематичного вивчення засвідчив про таке:



  • за методиками вивчення: «Забави для малят» (Іванна Коргутник) та «Курочка

Ряба» (Олександра Морква) визначилося три рівня адаптації дітей 3го року життя ( групи № 1, 2): легкий, середній та високий. Обстеження за вищезазначеними методиками проводилося двічі: при вступі до ДНЗ та після профілактики дезадаптації. Показники такі:



Кількість дітей 3-го року життя

На час вступу до ДНЗ

Після проведення корекції

Легкий

Середній

Важкий

Легкий

Середній

Важкий

35

57%

(20 дітей)



34%

(12 дітей)



9%

(3 особи)



71%

(25дітей)



26%

( 9 дітей)



3%

(1дитина)


Прояви соціально-психологічної деадаптації у 54% вихованців. Помічено, що важче адаптовуються хлопчики, однією із основних причин чого є велика опіка батьків у плані самообслуговування. Також виявлено досить багато малюків з високим рівнем тривожності, і знов таки, особливо серед хлопчиків. Швидкий темп життя, напруженість у суспільстві, недостатність уваги батьків призводять до поступового погіршення цих показників.

Профілактиці деадаптації дітей 3-го року життя сприяли корекційні заняття з

адаптації до умов ДНЗ, просвітницька робота з батьками, педагогами.

Показники повторного діагностичного обстеження свідчать про те, що більшість дітей адаптувалися до нових умов, мають позитивний емоційний стан, прагнуть до взаємодії з дорослими й однолітками.

Досвідчені педагоги Лебеденко Л.А., Бутко В.А., музичні керівники Ханукова Р.О., Хіміч Л.Ю. передбачили оптимальні умови для успішної адаптації дітей 4-ого року життя, зосередивши увагу, перш за все, на характеристиці психологічного віку:



  • соціальній ситуації розвитку дитини;

  • пізнавальній діяльності;

  • сюжетно-рольовій грі як провідній;

  • вікових новоутвореннях свідомості особистості (відкриття свого внутрішнього світу, утворення елементарної цілеспрямованої картини навколишнього світу, цілеспрямована поведінка, емоційне та інтелектуальне передбачення, найпростіші форми творчості).

Процес адаптації в групах 4-го року життя ( № 6, 10) тривав від 3 до 8 днів. На час

тематичного вивчення всі діти охоче відвідували дитячий садочок, раділи зустрічі з вихователями та їх помічниками, досить легко встановлювали контакти зі своїми однолітками. У всіх видах діяльності дітей спільні ігри домінували над індивідуальними та іграми поруч, вони стали більш узгодженими, а їх тривалість - довшою. Діти перебували у позитивному комфортному настрою.


Згідно з наказом ДНЗ від 25.12.2014 № 112 «Про результати комплексного вивчення стану освітньо-виховної роботи з питання «Виконання закону України «Про дошкільну освіту» у середній групі № 12 діяльність вихователя Решетар В.А., музичного керівника Ханукової Р.О. та помічника вихователя Логвинової Н.Л. щодо реалізації завдань за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти визнано на високому організаційному та науково-методичному рівні. Головною особливістю працівників цієї групи є те, що дорослі своїми духовними якостями (гуманними взаємовідношеннями між собою, культурою поведінки, толерантністю з колегами й батьками, добрим, чуйним ставленням до дітей) виховують негативне відношення до бездуховності, аморальності. Тож в організованому дитячому колективі групи панує доброзичливість, партнерство, моральність.

Оформлення ігрових осередків у групі відповідає вимогам педагогіки, естетики, санітарії, безпеці життєдіяльності. Всі осередки доступні, відповідають віковим особливостям. В групі створено розвивальне предметно-ігрове середовище, яке відповідає вимогам сьогодення, воно в повній мірі забезпечує природну потребу дитини гратися та сприяє підвищенню її компетентності у всіх сферах життєдіяльності; це простір для самовиявлення та самореалізації кожної дитини у взаємодії не лише з дорослими, а й з однолітками. Діти зростають в атмосфері, де захищені їхні права на дитинство.


Результати тематичного вивчення справ на тему: «Народознавство, як засіб духовно-морального виховання, або Дерево мого родоводу в групах дошкільного віку» (наказ ДНЗ № 50 від 24.02.2014) виявили наступне:

  • педагогічний персонал, сумісно з батьками забезпечив освітньо-виховний

процес відповідними до змісту роботи матеріалами, обладнанням атрибутами, а саме:

  • українська символіка (Прапор, Герб, Гімн);

  • світлини культурних, історичних, промислових об’єктів свого рідного міста;

  • набір картинок, малюнків, репродукцій із зображенням подій минулого

українського народу;

  • добірка творів українського літературного та музичного фольклору;

  • портрети і книжки із творами українських письменників;

  • ляльки в національних костюмах;

  • посуд.

Однак наявна матеріальна база дає можливість проводити українознавчу роботу з

вихованцями в більшій мірі теоретичного характеру, а для закріплення придбаних знань в практичній діяльності дітей в ігрових осередках груп (більше це стосується груп №№ 3, 6, 10, де працюють вихователі Євгеньєва О.К., Бутко В.А., Лебеденко Л.А.) не достатньо ігрового дидактичного матеріалу, що носить народний характер, як-то:



  • декорацій, елементів костюмів, ляльок для інсценізації народних казок;

  • народних іграшок, посуду прикрас, площинних зображень посуду, одягу для розмальовок; зразків Опішнянського, Петриківського розписів;

  • народних ігор з атрибутами до них;

  • стендів, альбомів, макетів «Родинне дерево», зі світлинами рідних кожної дитини.

За результатами перегляду й аналізу занять, перевірок планів, спостережень, бесід з дітьми,

виявлено наступне:



  • більшість дітей проявляють любов і повагу до батьків, інших членів своєї родини;

  • знають про сімейні традиції, свята, прагнуть зберегти сімейний затишок;

  • знають визначні місця України, її столицю, державні символи;

  • мають уявлення про національні особливості українців, поважають інші нації і

народи;

  • розуміють значення народних традицій;

  • шанують народну мудрість, знають окремі зразки усної народної творчості;

  • мають уявлення про народні промисли;

  • знають видатних українських письменників та їхні твори;

  • проявляють інтерес до трудової діяльності дорослих, знають про її суспільне і

моральне значення;

  • знають правила безпеки життєдіяльності;

  • мають знання про житло і догляд за ним;

  • володіють навичками спілкування з людьми;

  • виявляють гордість за свою родину, рідне місто.

У групах, де педагоги у співпраці з батьками приділяють достатню увагу формуванню

уявлень про сім’ю, рід, родовід та народну мораль, а такими є вихователі Решетар В.А., Білонощенко Н.П., Адаменко М.В., Шабулда Н.Б., діти мають високий рівень компетентності.

У дітей груп №№ 6, 10 (4-й рік життя), де працюють вихователі Бутко В.А., Лебеденко Л.А., дещо обмежені знання відповідно до їх віку.

Вихователі Малєєва Л.П., Євгеньєва О.К. працюють з дітьми, досягають результативності самостійно, але не включають батьків, як партнерів, до співпраці. Відсутність роботи з батьками простежується в їхніх календарних планах.

У календарних планах педагогів дошкільних груп плануються різні форми роботи з дітьми з патріотичного виховання: інтегровані заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з навколишнім світом, малювання, аплікація, ліплення, бесіди, розповіді дорослого, екскурсії та прогулянки у природу тощо. Однак, у цій діяльності не простежується блочно-тематичне планування, яке б дало можливість забезпечити максимальний ефект засвоєння навчального матеріалу, високий рівень пізнавальної активності дітей, розвиток їх творчого потенціалу, розвиток здібностей та вміння дошкільників самостійно, активно пізнавати довкілля.

До українознавчої роботи залучені і музичні керівники Ханукова Р.О. та Хіміч Л.Ю., які через музичні твори, інсценізації, бесіди виховують інтерес до календарно-обрядових свят, звичаїв і традицій українського народу; поглиблюють знання дітей про народну творчість: пісні, легенди, казки, прислів’я та приказки, загадки, ігри та іграшки; заохочують до вивчення щедрівок і колядок, веснянок і закличок.

Однак є прогалини в обізнаності дітей з колисковими піснями та піснями-забавлянками.


Відповідно до наказу ДНЗ від 31.10.2014 № 103 «Про організацію роботи щодо проведення моніторингових досліджень якості освіти у 2014/2015 – 2016/2017 н.р.» , який було складено згідно з наказом управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради, були проведені моніторингові дослідження якості дошкільної освіти. У них взяли участь 23 вихованця групи № 5 (старшого дошкільного віку), 23 сім’ї та вихователь групи Адаменко Марія Вікторівна. Дослідження були проведені за наступними показниками:

  • рівень задоволення потреб батьків вихованців ДНЗ у дошкільній освіті (анкетування);

  • рівень організації та здійснення навчально-виховного процесу в ДНЗ експертне оцінювання за кваліметричною моделлю оцінки ефективності організації та здійснення навчально-виховного процесу в ДНЗ;

  • оцінка рівня засвоєння вихованцями старших груп інваріативної частини змісту дошкільної освіти відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нової редакції) (спостереження);

  • визначення рівня готовності дітей до школи (анкетування).

Результати регіональних моніторингових досліджень за освітніми лініями Базового компоненту станом на листопад 2014 року такі:



  1. за освітньою лінією «Особистість дитини» - 9,96

  2. за освітньою лінією «Дитина в соціумі» - 8,88

  3. за освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі» - 8,43

  4. за освітньою лінією «Дитина в світі культури» - 9,25

  5. за освітньою лінією «Гра дитини» - 10,14

  6. за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 8,51

  7. за освітньою лінією «Мовлення дитини» - 8,62

За результатами моніторингу встановлено загальний коефіцієнт – 9,11 балів, що відповідає високому рівню.
Результати регіональних моніторингових досліджень за освітніми лініями Базового компоненту станом на 04.04. 2015 року такі:

  1. за освітньою лінією «Особистість дитини» - 10,74

  2. за освітньою лінією «Дитина в соціумі» - 9,70

  3. за освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі» - 9,33

  4. за освітньою лінією «Дитина в світі культури» - 9,53

  5. за освітньою лінією «Гра дитини» - 10,76

  6. за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 9,34

  7. за освітньою лінією «Мовлення дитини» - 9,20

За результатами моніторингу встановлено загальний коефіцієнт – 9,8 балів, що відповідає високому рівню.
Результати регіональних моніторингових досліджень за освітніми лініями Базового компоненту станом на 02.06. 2015 року такі:

  1. за світньою лінією «Особистість дитини» - 10,79

  1. за освітньою лінією «Дитина в соціумі» - 9,80

  2. за освітньою лінією «Дитина у природному довкіллі» - 9,4

  3. за освітньою лінією «Дитина в світі культури» - 9,53

  4. за освітньою лінією «Гра дитини» - 10,86

  5. за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 9,45

  6. за освітньою лінією «Мовлення дитини» - 9,27

За результатами моніторингу встановлено загальний коефіцієнт – 9,88 балів, що відповідає високому рівню.
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка