Догляд за тілом. Особиста гігієна



Скачати 58.45 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір58.45 Kb.
Урок № 7, 6 клас

Тема : Догляд за тілом. Особиста гігієна.

Мета : Пояснити учням важливість дотримання гігієни у підлітковому віці;

сформувати в учнів правила догляду за тілом: волоссям, нігтями, шкірою;

виховувати бережне ставлення до свого здоров’я та потребу дотримуватися

чистоти.



Тип уроку : Комбінований

Обладнання і матеріали : Дидактичний роздатковий матеріал для роботи у

групах, кросворд, папір із записами: «Цікаві факти» «Будова шкіри»,

загадки, тестові завдання, малюнок із зображенням цариці Гігієї.

із ситуаційними завданнями ,ребуси , кросворд « Здоров’я і звички» .



Опорні слова : Здоров’я , гігієна, догляд за волоссям, нігтями, шкірою, ротовою

порожниною.



Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності .

1) Перевірка домашнього завдання

Тестові завдання


  1. Харчування підлітків повинно бути:

а) дуже калорійним;

б) раціональним та збалансованим;

в) малокалорійним.

2. Джерело енергії наш організм черпає із:



а) продуктів харчування;

б) води;

в) вітамінів.

3. До раціону підлітка повинні входити такі речовини:



а) білки, клітковина, жири, вуглеводні;

б) жири та вуглеводні;

в)білки , жири, вуглеводні, вітаміни, вода, мінеральні речовини, вітаміни.

4. Співвідношення білків, жирів, вуглеводнів повинно бути таким:



а) 4:1:1;

б) 1:1:4;

в) 1:4:1.

5. Калорійність їжі для підлітка повинна бути:



а) 2350-2750 ккал;

б) 1950-2000 ккал;

в) 2000-2100 ккал.

6. Кількість їжі спожитої за добу називається …



а) добовим раціоном;

б) продуктами харчування;

в) режимом харчування.

7. Для підлітка харчування повинно бути:



а) двохразове;

б) триразове;

в) чотириразове.

8. На обід повинно припадати … добового раціону.



а) 10 %;

б) 25%;

в) 35-40%.

9. Нестача йоду спричиняє захворювання …



а) щитовидної залози та погіршення пам’яті;

б) судинної системи;

в) потової залози.

10. Найбільше йоду міститься у :



а) морепродуктах;

б) крупах;

в) овочах та фруктах.

11. Йодовану сіль до страв добавляють …



а) після приготування їжі;

б) до приготування їжі;

в) не варто добавляти.

12. До порушень харчування відносяться :



а) недоїдання та переїдання;

б) дизентерія;

в) гепатит.

2) Проблемне завдання.

Дайте відповідь на питання ситуації.

« У давнину перед важкою битвою воїни обов’язково милися та одягали чисту білизну. Чому вони це робили?»

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

На дошці прикріплений аркуш із ключовим висловом до уроку та малюнок цариці Гігієї. Гігієя- дочка Асклепія, грецького лікаря. Вона допомагала лікувати людей.



ІV . Основна частина

1). Лекція з елементами бесіди та демонстрацією наочного матералу.

Впродовж усіх етапів розвитку у людському організмі відбуваються певні зміни. Так підлітковому віці ці зміни найбільш помітні. Інтенсивно починають працювати потові, сальні залози. Погляньте на плакат «Будова шкіри», ви бачите, що є залози, які починають працювати саме у підлітковому віці. Неочищена шкіра може стати джерелом багатьох інфекцій. Тому дуже важливо дотримуватися чистоти, тобто гігієни. Особиста гігієна - це гігієнічні правила, вико­нання яких сприяє збереженню і зміцненню здо­ров'я. Коли говорять про особисту гігієну, мають на увазі саме дотримання гігієнічних правил:



  • правильне чергування розумової і фізичної праці;

  • заняття фізичною культурою і загартовування;

  • адекватне харчування;

  • повноцінний сон;

  • виконання вимог догляду за тілом, порожни­ною рота, волоссям.

Простими гігієнічними процедурами ви вже ово­лоділи ще в ранньому дитинстві з допомогою батьків. Вони навчили вас чистити зуби, мити руки, доглядати за волоссям. З віком догляд за тілом, ротовою порожниною, волоссям, нігтями ускладнюється, особливо в підлітковому віці. Саме в цей період на шкірі з'являються вугри; во­лосся стає масним чи, навпаки, сухим, ламким; прорізуються постійні зуби, іноді кровоточать ясна; потребують особливого догляду інтимні ча­стини тіла.

Гігієна - від грецького олова «такий, що дає здоров'я», імені грецької богині здоров'я Гігієї – «сукупність заходів» що запобігають захворюванням і забезпечують збереження здоров'я.

Інтимний - від латинського слова «внут­рішній» - дуже особистий, не призначений для розголосу.

У міфах стародавньої Греції згадується Гігія — богиня здоров'я. Від її імені походить слово гігієна. Так називається наука про здоров'я, його збереження та зміцнення. Гігієна вивчає, що для людини є корисним, а що приносить шкоду. Гігієна дає відповідь на питання: «Як бути здоровим?»

Щоб бути здоровим, потрібно знати і виконувати правила гігієни тіла, одягу, житла і харчування.

Гігієна тіла - це, насамперед, догляд за шкі­рою. Шкіра захищає організм від механічних ушкоджень, надміру сонячного світла, проникнення мікроорганізмів, втрати во­ди й тепла, регулює температуру тіла, бере участь в обміні речовин. У шкірі є багато нервових закінчень, за допомогою яких людина відчуває навколишній світ, а відтак пізнає його. Здорова шкіра приємна на дотик, рожева, м'яка, еластична, гладенька. Та коли її погано доглядають, робиться грубою на ліктях і ко­лінах. Іноді з'являються лусочки, шкіра стає сіруватою і має неприємний запах. Тому шкіру необхідно систематично очищати.

Шкіра буває нормальною, сухою, жирною та комбінованою. При нормальній та жирній шкірі можна використовувати будь-яке туалетне ми­ло, а при сухій - лише спеціальне, з високим вмістом жиру. Якщо шкіра обличчя суха, не ба­жано вмиватися з милом. Після вмивання на шкіру обличчя і рук нанести живильний крем. Не можна мити руки дуже гарячою водою, бо вона сушить шкіру.

Ванну і душ слід приймати не рідше одного разу на тиждень, а в екологічно несприятли­вих районах - щодня. Після миття ноги можна змастити спеціальним кремом. Це допоможе уникнути тріщин та грибкового ураження. Для загартовування корисно після миття теп­лою водою обливатися холодною.

Фізичні вправи слід виконувати в чистому зручному одязі та взутті. Після занять бажано прийняти душ і переодягнутися. Дотримуватися гігієни повинна кожна людина, щоб не було таких негативних проявів як: дизентерія, педикульоз. (робота із наочним матеріалом).

2 ) . Робота у групах

Клас ділю на 3 групи. Учням загадую загадки, яка група відгадає, то опрацьовуватиме відповідний додатковий матеріал.



«Ношу їх багато років, а ліку не знаю»

«Два ряди сорочок, а між ними фартушок»

«У двох матерів та по п’ятеро синів»

3). Обговорення повідомлень: взаємоопитування між групами та робота у зошиті- №1,2,3.

4) . Самостійна робота з підручником( ст.46) і зошитом -№4

V . Закріплення матеріалу

1). Робота у групі. Гра «Плутанка»- із поданих словосполучень склади відомі народні приказки про чистоту.

« На шиї хоч гречку сій!»

«Під нігтями хоч капусту сади!»

« Глянь на вид, та й питай про вік»

« Руки мив ще тоді, як мати в кориті купала».

2). Робота на картках. Допишіть речення, щоб вислів став правильним.

VІ .Підсумок уроку


  1. . Розгадування кросворду « Якщо хочеш бути…» .

  2. Заповнення особистісно оцінювального аркуша.

VІІ . Домашнє завдання

Опрацювати зміст підручника -§7, вправа № 6- робочого зошита .


Особистісно оцінювальний аркуш

  1. Як я засвоїв матеріал?

  • отримав глибокі знання - 8-9 балів;

  • засвоїв частково – 7-8 балів;

  • мало що зрозумів - 4-6 балів.

  1. Як я працював?

  • сам впорався (лася) із своїм завданням – 9-10 балів;

  • припускався(лася) помилок – 7- 8 балів;

  • зробив(ла) багато помилок – 4-6 балів.

3.Як працювала навчальна група?

  • дружно – 9-10 балів;

  • не всі активно 7-8 балів;

  • не дуже добре, із помилками – 4- 6 балів.

  1. Моя думка про урок.

    • було цікаво – 9-10 балів;

    • не всі етапи уроку зацікавили – 7-8 балів;

    • урок був нудним – 4-6 балів.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка