Додаток до рішення обласної ради від 28 березня 2013 року №26-15/2013 звіт про виконання Програми підвищення безпеки дорожнього руху



Скачати 215.32 Kb.
Дата конвертації21.02.2017
Розмір215.32 Kb.


Додаток

до рішення обласної ради

від 28 березня 2013 року

№ 26-15/2013



ЗВІТ

про виконання Програми підвищення безпеки дорожнього руху

на території Хмельницької області на 20082012 роки.
Рішенням обласної ради від 11 червня 2008 року №16-15/2008 затверджено Програму підвищення безпеки дорожнього руху на території Хмельницької області на 2008 – 2012 роки. На фінансування заходів Програми у 2008-2012 роках планувалось виділити з обласного бюджету 950 тис. гривень, з них у 2008 році – 275 тис. грн., 2009 – 220 тис. грн., 2010 – 160 тис. грн., 2011 – 150 тис. грн., 2012 – 145 тис. грн. Зазначені кошти передбачалося спрямувати на вдосконалення профілактичної роботи серед учасників дорожнього руху та формування законослухняного громадянина.

Слід зазначити, що з 17.11.2008, часу набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері безпеки дорожнього руху», відчутно зросло надходження коштів до бюджету від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Так, протягом листопада – грудня 2008 року до бюджету надійшло 1 млн. 269 тис. 565 грн., у 2009 році – 13 млн. 50 тис. 173 грн., 2010 – 36 млн. 634 тис. 328 грн., 2011 – 24 млн. 126 тис. 580 грн., 2012 (на 01.11.2012) – 10 млн. 423 тис. 805 гривень.

Водночас, у 2008-2012 роках кошти не виділялися, виконання заходів Програми здійснювалося без фінансування.

Основні заходи Державтоінспекції області спрямовувались на зниження показників аварійності на вулично-дорожній мережі області, зменшення соціальної гостроти цієї проблеми, надання питанням безпеки дорожнього руху статусу основ загальної транспортної політики, розвитку профілактичної діяльності, удосконалення організації руху транспорту та пішоходів.

Завдяки застосуванню своєчасних заходів профілактичного впливу до порушників Правил дорожнього руху, щоденному висвітленню у засобах масової інформації актуальних питань у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, посиленню нагляду за станом вулично-шляхової мережі та приведенню її у безпечний для руху стан, підвищенню безпеки пасажирських перевезень, рівня інформаційно-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, протягом 2008-2011 років вдалося поліпшити стан транспортної дисципліни серед водіїв та вплинути на рівень аварійності, тяжкості її наслідків.

Так, протягом 2008 – 2011 років на вулично-шляховій мережі області кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими знизилась на 49,2 відсотки (з 986 у 2008 році до 501 у 2011), при цьому зменшилась на 50,7% кількість загиблих (з 217 у 2008 році до 107 у 2011 році) та на 50,6% кількість травмованих учасників дорожнього руху (з 1218 у 2008 році до 602 у 2011 році).


Однак, через низку об’єктивних і суб’єктивних причин, які впливають на рівень безпеки дорожнього руху, позитивні тенденції у динаміці аварійності в поточному році змінюються на негативні.

Так, протягом 10-ти місяців 2012 року на території області скоєно 393 дорожньо-транспортні пригоди з постраждалими, в яких 87 осіб загинуло та 468 отримали травми. У порівнянні з 2011 роком кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими зменшилась з 396 до 393 (на 3 пригоди або на 0,8%), при цьому зменшилась кількість загиблих осіб з 91 до 87 (на 4 особи або на 4,4%) та зменшилась кількість травмованих з 484 до 468 (на 16 осіб або на 3,3%).

Основними причинами аварійності є низька якість автошляхів і відставання їх будівництва від темпів зростання кількості транспортних засобів; недисциплінованість учасників дорожнього руху; недостатнє оснащення технічними засобами регулювання дорожнього руху; неналежне фінансування державних та інших програм, які мають за мету поліпшення безпеки дорожнього руху.

Аналіз ситуації на автодорогах області свідчить, що проблема безпеки дорожнього руху надто складна та вимагає спільних зусиль правоохоронних органів, органів державної влади та місцевого самоврядування, відомств і управлінь щодо вжиття реальних і практичних заходів для її подолання.



Удосконалення системи підготовки учасників дорожнього руху.

Відповідно до Закону України «Про дорожній рух» на Державтоінспекцію покладено обов’язки щодо здійснення державного контролю за додержанням навчальними закладами, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, виконання ними вимог законодавства у цій сфері.

Основною формою державного контролю у сфері безпеки дорожнього руху за діяльністю закладів незалежно від форми власності і підпорядкування є державна акредитація закладу та атестація його викладачів, яка проводиться не рідше одного разу на п’ять років. Завданнями державної акредитації є визначення стану матеріально-технічної бази закладу та рівня організації й проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів і професійного рівня спеціаліста.

Так, за результатами проведеної у 2011 році державної акредитації, в області функціонує 58 навчальних закладів, що здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (із 79, які були у 2007 році).

Також, слід відзначити, що зазнала якісних змін система підготовки водіїв транспортних засобів. Оскільки із Закону України «Про дорожній рух» виключено норму щодо самопідготовки водіїв механічних транспортних засобів, так званого «екстерна», а отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії громадянин, який досяг визначеного віку та не має медичних протипоказань, може тільки пройшовши повний курс навчання за відповідними програмами.

Матеріально-технічне забезпечення заходів по підвищенню безпеки дорожнього руху, у тому числі під час проведення чемпіонату Європи з футболу у 2012 році.

З метою автоматизації робіт з реєстрації-перереєстрації, проведення технічних оглядів транспортних засобів, прийому екзаменів з Правил дорожнього руху, організації розшуку транспортних засобів, якими незаконно заволоділи, підготовки та отримання статистичної звітності про виконану роботу в підрозділах ДАІ області використовується 301 персональний комп’ютер та 18 ноутбуків.

На балансі УДАІ УМВС України в області перебуває 204 одиниці службового транспорту, з них 6 мотоциклів та 198 автомобілів. 99 службових автомобілів експлуатуються більше восьми років,і виробили норми експлуатації, 109 автомобілів згідно з договорами позички передано в МВ-РВ УМВС України області.

За підрозділами ДАІ області закріплено 51 вимірювач швидкості (23 – «Беркут», 10 – «Радіс», 13 – «Візир», 5 – «TruCam») та 34 спеціальних технічних приладів для встановлення стану алкогольного сп’яніння у водіїв - газоаналізаторів «Alkotest 6810».

Крім цього, на території області забезпечено функціонування 4-х стаціонарних постів дорожньо-патрульної служби ДАІ, зокрема, ДПС ДАІ «Гриців», розташованого на 102 км автодороги Р-05 Кременець – Біла Церква – Ржищів; ДПС ДАІ «Бохни», розташованого на 320 км автодороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка; ДПС ДАІ «Довжок», розташованого на 288 км автодороги Н-03 Житомир – Чернівці.; ДПС ДАІ «Війтівці», розташованого на 213 км автодороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка. Зазначені пости приведено у відповідність до типової схеми організації дорожнього руху, забезпечено необхідними технічними засобами та службовою документацією; встановлено системи комплексу «Відеоконтроль-Рубіж».

Управлінням ДАІ Хмельницької області вжито низку організаційних заходів, спрямованих на належне виконання службових обов’язків особовим складом Державтоінспекції під час проведення в Україні фінальної частини ЄВРО-2012.

З метою належного інформування учасників дорожнього руху про розташування стаціонарних постів ДПС ДАІ, ВДАІ МВ-РВ та телефонів чергових частин встановлено дорожні знаки 6.10 «Пост ДАІ» із дубляжем інформації англійською мовою на підходах до постів ДПС та підрозділів ДАІ, а також розміщено їх у роздрукованому вигляді (на аркушах формату А4) на території комплексів дорожнього сервісу, АЗС та автомобільних стоянках.

Упродовж січня-травня місяців 2012 року з особовим складом Державтоінспекції області, із залученням кваліфікованих викладачів іноземної мови, організовано додаткове проведення щотижневих занять із вивчення базового рівня англійської мови. При цьому особливу увагу приділено працівникам взводу із забезпечення супроводження роти ДПС ДАІ, які були відряджені до м. Київ для забезпечення безпеки дорожнього руху під час проведення фінальної частини ЄВРО-2012 та працівникам чергової частини роти ДПС ДАІ УМВС України в області.

Крім цього, під час проведення фінальної частини ЄВРО-2012 було забезпечено цілодобове перебування в черговій частині УДАІ УМВС України в області та у приміщеннях трьох стаціонарних постів дорожньо-патрульної служби ДАІ 29 волонтерів, які вільно володіють англійською мовою, із числа викладачів і студентів Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, Кам’янець-Подільського педагогічного університету та інших навчальних закладів.

Розвиток профілактичної діяльності, спрямованої на формування законослухняного громадянина.

Протягом 2008 - 2012 років підрозділами Державтоінспекції області проведено 16 тис. 424 профілактичні бесіди у трудових колективах, 15 тис. 679 лекцій з профілактики аварійності в автогосподарствах та 9 тис. 622 виступи в навчальних закладах.

У центральних, обласних, міських і районних газетах та журналах надруковано 3 тис. 878 матеріалів з проблем безпеки дорожнього руху, в тому числі в центральних ЗМІ – 194 (видання «Експрес», «Факты и коментарии», «Газета по-українськи», «Голос України» та інші), обласних ЗМІ – 1783 (видання «Подільські вісті», «Є Поділля», «ВСІМ», «Твій погляд», «Моя газета»); районних – 1 тис. 901 матеріал.

З метою інформування населення про стан аварійності в області, незаконне заволодіння автомототранспортом, їх профілактики, стан дорожніх і погодних умов та роз’яснення серед населення нових форм і методів роботи ДАІ підготовлено 4 тис. 237 інформаційних матеріалів для каналів радіо, з них 341 – на центральному («Українське радіо», «Русское радио», «Мелодія» та інші), 1 тис. 724 – обласному та 2 тис. 172 – на районному радіо. Тричі на день в ефірі радіостанції FM 104.6 «Поділля-Центр» та 105.4 FM виходить передача «ДАІ інформує».

На телебаченні вийшли в ефір 2 тис. 703 матеріали, у тому числі 236 на центральному телебаченні (канали – «НТН», «ICTV», «1+1», «1-й національний»).

Управлінням ДАІ УМВС України в області постійно проводяться іміджеві виступи по телебаченню, в пресі та радіо на теми: «Зроби себе помітним у темряві!», «Увага! Пішохід – на дорозі!», «Пасок безпеки – шанс на життя!», «Я дисциплінований водій!», «КВН-ЮІР», «Пішохід та водій – вічна проблема!», «Вітаємо з 8 Березня!», «Здай кров – спаси життя!» та інших. У подальшому всі сюжети розміщуються на офіційному веб-сайті УДАІ УМВС України в області для більш широкого та зручного висвітлення та підвищення іміджу служби. З метою оперативної розсилки налагоджено співпрацю з відділом зв’язків з громадськістю УМВС України в області в частині розміщення інформації на офіційному WEB-сайті УМВС та МВС України, різними газетами, журналами та зацікавленими установами, організаціями з подальшим розміщенням на їхніх веб-сайтах (за звітний період розміщено 759 матеріалів).

Один з пріоритетних напрямів профілактичної роботи та підвищення іміджу Державтоінспекції є недопущення дитячого дорожньо-транспортного травматизму. З цією метою було розроблено книжки «Дорожня грамота», «Азбука безпеки руху», нагрудні значки та брилки «Безпечна дорога до школи». Постійно проводиться профілактична робота в загальноосвітніх закладах шляхом проведення Єдиних уроків з безпеки дорожнього руху з наглядною агітаційною продукцією.

Щорічно в м. Хмельницький, у Палаці творчості дітей та юнацтва, проходить фінал обласного конкурсу «КВН ЮІР» та обласний огляд роботи загонів «Юних інспекторів руху»

У лютому кожного року проходить Всеукраїнський конкурс на кращий дитячий малюнок «Ми - зразкові пішоходи! А ви – зразкові водії?». На час проведення конкурсу за всіма школами закріплюються працівники ДАІ, організовано взаємодію з дирекцією та вчителями з метою оголошення конкурсу та збору учнівських малюнків. Найкращі твори надсилаються до ДДАІ МВС України.

З метою покращення організації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму напередодні та в перші дні нового навчального року, з 20 серпня по 20 вересня, підрозділами Державтоінспекції спільно з управліннями (відділами) освіти проводяться профілактичні заходи «Увага! Діти – на дорозі!».

Значна робота в цей період проводиться безпосередньо службою Державтоінспекції області. У ході оголошених профілактичних заходів працівниками ДАІ області організовується обстеження прилеглих до всіх навчально-виховних закладів доріг та вулиць з інтенсивним рухом транспорту з метою усунення наявних у цих місцях недоліків в організації руху, які негативно впливають на безпеку дітей у цих місцях. Поблизу кожного загальноосвітнього навчального закладу обласного центру та на дорогах державного значення, які проходять поблизу зазначених місць, наноситься два види розмітки «Увага! Діти - на дорозі!» та встановлено 112 засобів примусового зниження швидкості.

З метою доведення статистики дитячого дорожньо-транспортного травматизму до відома дирекцій навчально-виховних закладів та обговорення шляхів поліпшення організації навчального процесу у професійно-технічних закладах, школах та дошкільних закладах по вивченню дітьми правил дорожнього руху, працівники УДАІ на місцях брали активну участь у роботі серпневих та вересневих педагогічних нарад та семінарів.

З початку нового навчального року значна увага приділялась проведенню Єдиних уроків з правил дорожнього руху в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах. Виступи проводились не тільки з дітьми, а й батьками, при цьому роздаючи буклети та демонструючи відео та фото матеріали з ДТП, за участю та з вини дітей, а також мультиплікаційні соціальні відеоролики. Значну увагу на зустрічах з дітьми старших класів та їх батьками було приділено стосовно руху дітей по проїзній частині на велосипедах та скутерах.

З метою забезпечення безпеки дорожнього руху на вулично-шляховій мережі області, профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму, працівниками УДАІ УМВСУ в області з 2011 року по теперішній час проводяться профілактичні заходи за участю службового транспортного засобу ГАЗ 2705 ВПАХ 6 із встановленою в автомобілі відеоапаратурою. Виїзди здійснювались в райони, де спостерігається ріст дорожньо-транспортних пригод за участю та по вині дітей.

Обов’язковою умовою проведення вказаних заходів є залучення представників ЗМІ для висвітлення профілактичної роботи серед неповнолітніх, привернення уваги громадськості до проблем гарантування безпеки руху неповнолітніх, а також проведення на території області профілактичних заходів «Увага! Діти - на дорозі!».

У м. Хмельницький за допомоги юних інспекторів руху роздано світлоповертаючі браслети з надписом «Безпека дорожнього руху – це життя!» школярам, які ходять у другу зміну, і повертаються додому в темну пору доби.

У рамках вищезазначених заходів Державтоінспекцією області розроблено дитячі світлоповертаючі жилети. Окрім світлоповертаючих смужок на передній частині з правої сторони жилету викарбуваний шеврон Державтоінспекції, а з лівої сторони нашита прозора кишеня, в якій розміщується інформація про дитину. На задній частині жилета світлоповертаючими буквами нанесено надпис: «Обережно! Увага – діти на дорозі!».

У рамках профілактичних заходів «Увага! Діти на дорозі!» було розроблено та виготовлено мультиплікаційний соціальний відеоролик, тривалістю 39 секунд повчання казкового героя «Славка-Хоробрика» на тему: «Безпека на дорозі», який транслюється на 30 терміналах поповнення рахунків, у центрі міста на екрані Дитячий світ, а також у гіпермаркетах «Сільпо».

Напередодні профілактичних заходів було розроблено та виготовлено 5 тисяч примірників профілактичних листівок «Увага! Діти на дорозі!», 2 тисячі шкільних щоденників «Міліція Хмельниччини – дітям», 4 тисячі дитячих книжечок «Азбука безпеки на дорозі», 800 шт. світлоповертаючих браслетів «Безпека дорожнього руху – це життя», які в подальшому роздавалися в загальноосвітніх навчальних закладах та учасникам дорожнього руху, а також було розроблено та встановлено на автошляхах області 15 біг-бордів із зверненням до учасників дорожнього руху «Славко-Хоробрик – водій, зменш швидкість – Діти на дорозі!».

В 2010 році працівниками Державтоінспекції у Хмельницькій області облаштовано усі загальноосвітні навчальні заклади (1040) стендами та куточками безпеки дорожнього руху. У парку ім. Чекмана діє дитяче автомістечко.

Продовжується робота з інформування населення про діяльність ДАІ безпосередньо на автодорогах області. На цей час розміщено 57 рекламоносіїв з тематикою діяльності Державтоінспекції. Серед учасників дорожнього руху розповсюджено 12 тисяч листівок на тему безпеки руху, а також 7 тисяч інформаційних буклетів з інформацією про штрафні санкції за порушення ПДР, з подальшим розповсюдженням учасникам дорожнього руху безпосередньо під час нагляду за рухом транспортних засобів, прийому громадян у реєстраційно-екзаменаційних підрозділах.

Удосконалення організації руху транспорту та пішоходів.

Важливим напрямом профілактики аварійності є щоденний контроль за станом вулично-шляхової мережі та приведення її у безпечний для руху стан.

Щорічно двічі на рік, комісіями за участю представників служби автомобільних доріг в області, облавтодору, підрозділів ДАІ МВ-РВ УМВС України, Укрзалізниці (на залізничних переїздах), комунальних організацій (на вулицях населених пунктів) проводяться обстеження вулично-дорожньої мережі області, під час яких виявляються недоліки в її утриманні та визначаються заходи щодо покращення умов та безпеки дорожнього руху.

Крім цього, під час проведення осіннього комісійного огляду перевіряється стан технічних засобів організації дорожнього руху, снігоприбиральної і піскорозподільної техніки та інших транспортних засобів у виробничих підрозділах, які відповідають за утримання доріг, наявність необхідного запасу пально-мастильних матеріалів та піщано-соляної суміші, а також їх готовність до роботи при погіршенні погодних умов.

За результатами обстежень та перевірок інформуються органи державної влади, місцевого самоврядування, Служба автомобільних доріг, прокуратура області та ДДАІ МВС України.

Станом на теперішній час у містах та районних центрах області на 125 перехрестях організовано світлофорне регулювання. Однак, за браком коштів та через безвідповідальність окремих міських і селищних голів світлофорне господарство області залишається в незадовільному стані. Так, у містах Ізяслав, Красилів, Полонне, Старокостянтинів та майже в усіх селищах міського типу взагалі відсутні світлофорні об’єкти. Із зазначеної кількості світлофорних об’єктів 27 – потребує капітального ремонту та 55 – заміни через морально застаріле обладнання, яке експлуатується по 2-3 нормативних терміни і, відповідно, надійність їх роботи низька. Тривалий час у місті Деражня світлофорний об’єкт взагалі не працює. У великих містах області лише на одному-трьох перехрестях організовано світлофорне регулювання. Так, у містах Нетішин і Городок усього на 1 перехресті організовано світлофорне регулювання, Дунаївці і Славуті – на 2, Шепетівці та Волочиську – на 3-ох.

З метою розвантаження центральної частини обласного центру, створення комфортних і безпечних умов для руху транспорту і пішоходів назріла нагальна потреба в будівництві шляхопроводу через залізницю по вулиці Свободи із її подальшим продовженням і з’єднанням з вулицею Купріна. Також розвантажити вуличну мережу міста Хмельницький можливо, збудувавши шляхопровід через залізницю по вулиці Івана Франка. За звітний період в обласному центрі шляхопроводи не будувались.

Впроваджено автоматизовані системи керування дорожнім рухом (АСКДР), які працюють лише в м. Хмельницький. У містах Кам’янець-Подільський та Шепетівка АСКДР власниками вулично-дорожньої мережі це не впроваджено, а мотивація базується на відсутності відповідних коштів.



Слід відзначити, що на теперішній час в жодному місті та районному центрі області не розроблено комплексні схеми організації дорожнього руху (КСОДР), і відповідно не оптимізовано рух транспортних потоків, у результаті чого на вулично-дорожній мережі виникають затримки і затори в русі транспорту і пішоходів.

Суттєво покращить безпеку дорожнього руху обладнання всіх залізничних переїздів з черговими шлагбаумами, що перекривають усю проїзну частину, у першу чергу залізничних переїздів з великою інтенсивністю руху автомобільного транспорту і потягів, а також переїздів, по яких проходять маршрути пасажирських перевезень.

Насамперед це стосується переїздів: Шепетівської дистанції колії ПЧ-18 (км 112 ст. Полонне, вул. Орджонікідзе; км 147 ст. Шепетівка (парна колія), перехрестя вулиць Карла Маркса – Залізнична; км 147 ст. Шепетівка (непарна колія), вулиця Карла Маркса; км 142 перегону Судилків – Хролин, а/д Судилків – Савичі; км 393 перегону Новоград Волинський – Шепетівка, м. Шепетівка вул. 2-га Привокзальна; км 9 перегону Шепетівка Подільська – Чотирбоки, а/д Т-23-06 Шепетівка – Старокостянтинів; км 27 перегону Ізяслав – Клубівка, а/д Т-18-04 Корець – Славута – Антоніни; км 9 перегону Шепетівка Подільська – Ізяслав, а/д Р-05 Гордище – Рівне – Старокостянтинів км 259+939; км 6 перегону Блок пост Кам’янка – Пост Жлобинський – Судилків, а/д Р-49 Васьковичі – Шепетівка км 156+800; км 59 перегону Білогородка – Суховоля, селище Білогір’я, вул. Шевченка; км 57 перегону Білогородка – Суховоля, селище Білогір’я, вул. Миру), Хмельницької дистанції колії ПЧ-19 (км 1165 перегону Комарівці – Деражня ст. Комарівці; км 1176 перегону Комарівці – Деражня с. Гута; км 1185 перегону Деражня – Коржівці, м. Деражня; км 1197 перегону Коржівці – Богданівці, с. Лозове; км 1203 перегону Коржівці – Богданівці, с.Богданівці; км 1211 перегону Коржівці – Богданівці, ст.Богданівці; км 1243 перегону Грузевиця – Чорний Острів, селище Чорний Острів, а/д Т-23-11 Хмельницький – Волочиськ; км 1285 ст. Волочиськ, м. Волочиськ, вул. Фридрихівська; км 18 перегону Ярмолинці – Вікторія, м. Городок, вул. Станційна; км 20 перегону Вікторія – Лісоводи, м. Городок, вул. Індустріальна; км 163 перегону Ярмолинці – Дунаївці, а/д Ярмолинці – Томашівка; км 181 перегону Дунаївці – Нестерівці, ст. Дунаївці; км 230 перегону Кам’янець-Подільський – Ленківці, м. Кам’янець-Подільський, вул. Князів Коріатовичів), Старокостянтинівської дистанції колії ПЧ-20 (км 39 перегону Старокостянтинів-2 – Адампіль, а/д Остропіль – Вовковинці, селище Адампіль).

Особливе занепокоєння викликає експлуатаційний стан та обладнання переїздів, через які здійснюються регулярні пасажирські перевезення.

На теперішній час на території області нараховується чимало залізничних переїздів, які за своїм експлуатаційним станом і обладнанням не придатні для здійснення автобусного руху. Насамперед це стосується переїздів Теофіпольського цукрового заводу, який знаходиться на автомобільній дорозі Р-32 «Кременець – Біла Церква – Ржищів», Кам’янець-Подільської філії ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», який знаходиться на автомобільній дорозі Н-03 «Житомир – Чернівці» та ПЧ-19 колія № 13 ст. Війтівці, який знаходиться на автомобільній дорозі Р-48 «Кам’янець-Подільський – Білогір’я». На зазначених переїздах відсутні переїзна сигналізація та шлагбауми, що відповідно до вимог наказу Міністерства інфраструктури України від 12.03.2011 №13 «Про затвердження Змін до Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів» є неприпустимим для здійснення пасажирських перевезень.

В аналогічному стані знаходяться й інші переїзди, через які здійснюються пасажирські перевезення, а саме: під’їзна колія до ВАТ Київ-Дніпровське МППЗТ, м. Кам’янець-Подільський, вул. Маршала Харченка; під’їзна колія до ВАТ Київ-Дніпровське МППЗТ, м. Кам’янець-Подільський, вул. Хмельницьке шосе; під’їзна колія до Славутського солодового заводу, м. Славута, вул. Острозька; ПЧ-18 км 9 ст. Сільце, під’їзна колія до Баластного кар’єру, а/д Нетішин – Стригани; під’їзна колія до ВП «ХАЕС», а/д Нетішин – Стригани; під’їзна колія до КП «Славутський піщаний кар’єр», а/д Нетішин – Стригани; під’їзна колія до заводу «Металіст», м. Старокостянтинів, вул. Івана Франка; під’їзна колія до ТОВ «Клен», ст. Богданівці.

З метою створення безпечних умов на ділянках вулиць і доріг, які прилягають до територій дитячих і навчальних закладів та якими проходять маршрути руху шкільних автобусів, працівниками ДАІ комісійно із залученням фахівців дорожньо-комунальних та автотранспортних організацій проведено обстеження зазначеної вулично-дорожньої мережі. У ході обстеження приділялась увага ліквідації ямковості, забезпеченню видимості, поновленню ліній горизонтальної розмітки, встановленню та заміні дорожніх знаків, транспортного і пішохідного огородження, відновленню роботи штучного освітлення, влаштуванню пристроїв примусового зниження швидкості тощо. Обстеженням охоплено 1686 дошкільних і шкільних закладів та 288 маршрутів руху шкільних автобусів. За результати обстежень направлено інформації до місцевих органів влади, прокуратури та Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області.

У ході виконання зазначених заходів встановлено та замінено 2217 дорожніх знаків, відремонтовано та встановлено 2562 м пішохідної турнікетної огорожі, нанесено 224 розмітки «Діти» та влаштовано і відремонтовано 112 пристроїв примусового зниження швидкості.

На виконання Указу Президента від 20 листопада 2007 року №1121/2007 на ділянках автомобільних доріг, до яких прилягають лікарні та інші медичні заклади, встановлено 52 дорожніх знаки 6.1 «Пункт першої медичної допомоги» та 6.2 «Лікарня».

Для інформування учасників дорожнього руху про місце розміщення підрозділів ДАІ, міських і районних відділів органів внутрішніх справ та постів ДПС ДАІ встановлено відповідні дорожні знаки. Написи на дорожніх знаках, встановлених на автомобільних дорогах державного значення, продубльовані англійською мовою.

До теперішнього часу залишається невирішеним Службою автомобільних доріг Хмельницької області питання освітлення на примиканнях Західного і Східного під’їзду до автомобільної дороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка, освітлення транспортної розв’язки на км 274 та шляхопроводу на км 254+280 автомобільної дороги М-12.

Також залишаються проігнорованими сільськими, селищними головами та керівництвом міста Старокостянтинів вимоги Державтоінспекції щодо освітлення ділянок доріг у межах населених пунктів, у тому числі і в місті Старокостянтинів, де проходять дві дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці та Р-05 Городище – Рівне – Старокостянтинів. На теперішній час переважна більшість населених пунктів, через які проходять автомобільні дороги не обладнано штучним освітленням, а в окремих населених пунктах, де лінії штучного освітлення ще залишилися, не працює саме освітлення.

Тривалий час не вирішується питання забезпечення нормативним освітленням вулиць обласного центру, зокрема Свободи (від вулиці Зарічанської до проспекту Миру), Прибузької, на яких рівень зовнішнього освітлення проїзної частини недостатній, а на більшій протяжності вулиці Західної Окружної та Маршала Рибалко (на ділянці від проспекту Миру до вулиці Панаса Мирного) освітлення взагалі відсутнє.

Проведений аналіз аварійності свідчить, що більшість автопригод, особливо наїздів на пішоходів, трапляється в темну пору доби, коли пішоходів, які з’являються на проїзній частині, майже не видно. Попередити зазначені пригоди можна освітивши пішохідні переходи та ділянки вулиць, по яких рухаються пішоходи. Насамперед це стосується вулиць Свободи (по напрямку руху на спуск), Західної Окружної, Маршала Рибалко від проспекту Миру до вулиці Панаса Мирного, Озерної, Львівського шосе (в напрямку виїзду з міста), Вінницького шосе, Прибузької, Трудової та інших.

Значна частина наїздів на пішоходів і велосипедистів трапляється на неосвітлених ділянках доріг, що проходять через населені пункти. Адже одночасне знаходження на одній ділянці дороги різних категорій учасників дорожнього руху та змішування на ній місцевого і транзитного транспорту в населених пунктах призводить, як правило, до таких автопригод, а наслідки їх завжди залишаються надто важкими.

Вкрай повільно здійснюються роботи щодо будівництва тротуарів і пішохідних доріжок у населених пунктах. До теперішнього часу не збудовано тротуари по селах Антонівці, Правдівка, Солобківці, Бокиївка, Війтівці, Голосків, Вербка, Кугаївці, Зарічанка, Жердя, Борщівка, Зверхівці та багатьох інших, через які проходять дороги державного значення.

На багатьох АЗС не розміщено перехідно-швидкісні смуги нормативної довжини, в окремих випадках ці смуги не освітлюються по всій довжині. Насамперед це стосується АЗС «Лукойл», «ТНК», «Авіас», «Веста», «ОККО», «Shell», «WOG», керівництву яких видано приписи на доведення перехідно-швидкісних смуг до нормативних значень.

Аналіз аварійності свідчить, що близько 50% автоаварій скоюється саме в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод, яких на вулично-дорожній мережі області нараховується 23, у т.ч. 4 – на вулицях обласного центру та міста Кам’янець-Подільський.

Особливе занепокоєння викликає наявність недоліків в утриманні та обладнанні технічними засобами регулювання дорожнього руху в місцях (на ділянках) концентрації ДТП, заходи щодо ліквідації яких згідно з вимогами Закону України «Про дорожній рух» повинні виконуватися позачергово. Насамперед це стосується доріг державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка – 3 місця концентрації ДТП, Н-03 Житомир – Чернівці – 15, Городище – Рівне – Старокостянтинів – 1.

Про необхідність вжиття комплексу заходів, направлених на ліквідацію причин виникнення місць (ділянок) концентрації ДТП, Державтоінспекцією неодноразово направлялися інформації до обласної державної адміністрації та Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області. Проте власниками вулично-шляхової мережі, посилаючись на брак коштів та відсутність належного фінансування, намічені заходи у поточному році виконано.

Так на ділянці концентрації ДТП км 214 автомобільної дороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка в с. Війтівці до теперішнього часу не облаштовано лінії штучного освітлення в межах села, не збудовано пішохідні доріжки (тротуари), і, як результат, на цій ділянці дороги у поточному році уже стався наїзд на пішохода, при якому пішохід отримав тілесні ушкодження.

Також не виконано усі заплановані заходи на 252 км цієї ж дороги в с. Мацьківці. Не збудовано пішохідні доріжки, не забезпечено освітлення в місці примикання автомобільної дороги Західний під’їзд до міста Хмельницького, не облаштовано зупинку громадського транспорту «Мацьківці» та тротуари до неї. Також, шляховиками проігноровано заміну тросової огорожі на металеву, не доведено до нормативних величини віражів на горизонтальних кривих малого радіусу та розширення проїзної частини з внутрішньї сторони кривої.

На 313 км згаданої дороги, де також зафіксовано концентрацію дорожньо-транспортних пригод, залишилися невиконаними пропозиції ДАІ щодо влаштування нормативного віражу та розширення проїзної частини на горизонтальній кривій, і влаштування укосів насипу нормативної величини.

Не вжито заходів щодо покращення безпеки дорожнього руху в місцях (ділянках) концентрації ДТП на автомобільній дорозі Н-03 Житомир – Чернівці. Так, на 144 км на ділянці концентрації ДТП власниками дороги не облаштовано лінії штучного освітлення на шляхопроводі через залізницю та підходах до нього, не збудовано додаткових смуг на підйом, а також не замінено тросову огорожу на металеву стрічку.

На 173 км цієї ж дороги дорожниками також у повному обсязі не виконано заходи з безпеки дорожнього руху. Не облаштовано додаткові смуги руху транспортних засобів, які здійснюють розворот за рахунок розділової смуги та не замінено тросову огорожу на металеву, на горизонтальних кривих малого радіусу, не влаштовано нормативних віражів та розширень проїзної частини на внутрішній стороні кривих.

Залишаються не виконаними заходи щодо поліпшення безпеки руху на 192 км згаданої дороги, де також зафіксовано концентрацію ДТП. Уже в поточному році на цій ділянці зареєстровано 3 дорожньо-транспортні пригоди. Не встановлено транспортну огорожу по розділовій смузі, не відремонтовано лінії штучного освітлення, не освітлено підходи до «колової» розв’язки, де пересікаються 2 дороги державного значення.

Не виконано заходи з підвищення безпеки дорожнього руху на 197 та 200 км дороги Житомир – Чернівці, не влаштовано віражі на кривих, не розширено проїзну частину на кривій та не відсипано безпечні укоси насипу. На підході до с. Антонівці на затяжному підйомі не влаштовано додаткової смуги на підйом.

В селі Антонівці на 202 км означеної дороги (ділянці концентрації ДТП) не збудовано пішохідні доріжки, лінії освітлення, не облаштовано автобусну зупинку із автопавільйоном.

Невиконаними залишилися заходи в місці концентрації ДТП на 234 км цієї ж дороги в с. Міцівці, не збудовано пішохідні доріжки, лінії освітлення, нормативні віражі на горизонтальних кривих малого радіусу та не розширено проїзну частину дороги на кривих.

Уже тривалий час акцентується увага на необхідності негайного вжиття заходів щодо ліквідації причин виникнення 3-х ділянок концентрації ДТП на дорозі державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на 270 – 274 км («тещин язик»), де необхідно здійснити реконструкцію ділянки із спрямленням дороги та доведенням її геометричних параметрів до нормативних. Проте і до тепер будь-яких практичних заходів з цього приводу Службою автомобільних доріг в Хмельницькій області не вжито. Зазначена ділянка дороги є ділянкою концентрації ДТП і рівень аварійності на ній залишається високим протягом останніх 5 років.

Не проводяться роботи по будівництву пішохідних доріжок і тротуарів в населених пунктах, через які проходять дороги державного значення. Це стосується сіл Антоновці, Пирогівці, Солобківці, Жванець, Бокиївка, Вербки та багатьох інших.

Також з метою інформування населення про аварійно-небезпечні ділянки та місця (ділянки) концентрації ДТП, виготовлено та встановлено лише 32 інформаційних панно змісту: «Увага! Аварійно-небезпечна ділянка дороги (місце концентрації ДТП). Причина аварійності…» та позначено дорожніми знаками 1.39 «Інша небезпека (аварійно-небезпечна ділянка)».



Підвищення безпеки пасажирських перевезень.

Одним із пріоритетних напрямів діяльності Державтоінспекції залишається контроль за безпекою пасажирських перевезень. У цьому контексті управлінням ДАІ УМВС України в області вживаються організаційно-практичні заходи щодо зміцнення транспортної дисципліни на пасажирському транспорті, підвищення готовності автобусів до масового перевезення пасажирів, організованих груп дітей та недопущення здійснення таких перевезень перевізниками без відповідних дозволів та ліцензій.

Так, відповідно до спільного розпорядження УДАІ УМВС України в області та територіального управління Головавтотрансінспекції у Хмельницькій області від 31.10.2011 №10/785 «Про організацію спільного контролю працівниками Головавтотрансінспекції та Державтоінспекції у Хмельницькій області», з визначеної категорії працівників створено спільні мобільні групи, якими впродовж 2011-2012 років складено 955 актів за порушення вимог ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Начальник управління

ДАІ УМВС України

в Хмельницькій області …….Хутняк О.М.





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка