Дфс викрито злочинну схему незаконного ввезення моторних яхт на територію України



Скачати 342.13 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір342.13 Kb.

ДФС викрито злочинну схему незаконного ввезення моторних яхт на територію України


27.03.2015 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Державною фіскальною службою України виявлено злочинну схему незаконного ввезення транспортних засобів (моторних яхт) на територію нашої держави.  

Так, посадові особи Миколаївської митниці ДФС, зловживаючи службовим становищем, незаконно провели оформлення зазначених транспортних засобів у режимі тимчасового ввезення з умовним повним їх звільненням від оподаткування митними платежами. Через несплату обов’язкових митних платежів державний бюджет недоотримав коштів на суму понад 1,5 млн. грн..

За вищезазначеним фактом посадовцю Миколаївської митниці об`явлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України (Зловживання владою або службовим становищем, яке спричинило тяжкі наслідки). Наразі триває слідство.


З початку поточного року Контакт – центром ДФС надано майже 281 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян


26.03.2015 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом перших двох місяців 2015 року Контакт – центром Державної фіскальної служби надано 280,8 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян. Більшість з них, 270,3 тис. – надано у телефонному режимі, інші відповіді надані електронною поштою та факсом (8,6 тис.), а також з використанням автовідповідача (1,9 тис.).

Найчастіше суб`єктів господарювання цікавили питання  з податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податку на доходи фізичних осіб.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання платників податків та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

У січні – лютому 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 120 письмових консультацій. Станом на 1 березня База знань налічує 13,5 тис. запитань – відповідей. 

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби у розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу. У разі потреби платники податків можуть самостійно знайти відповіді на питання, що їх цікавлять. З початку поточного року цією послугою скористалися 525,6 тис. клієнтів порталу. 


На Харківщині за «круглим столом» обговорювали політику бюджетної та податкової децентралізації


25.03.2015 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Основні аспекти впровадження механізму децентралізації та питання щодо розширення  прав місцевих органів влади, залучення і використання коштів на місцях були головною темою на п’ятому, з серії регіональних «круглих столів», засіданні, що відбулось сьогодні в Харкові.

Експерти Мінрегіону, Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Міністерства освіти та Міністерства охорони здоров’я презентували ключові позиції бюджетної та податкової децентралізації у 2015 році. До обговорення питань долучилися представники Харківської, Сумської та Полтавської  обласних державних адміністрацій, Головного управління ДФС області, начальники ДПІ міста Харкова та області, керівництво районних міських, сільських та селищних рад Слобожанського краю.  

Фахівці-експерти одностайно висловили думку щодо переваг децентралізації бюджетної системи та передачі в розпорядження органів місцевого самоврядування достатніх фінансових ресурсів. Присутнім було роз’яснено основні нюанси та зміни, передбачені законодавством України.

Так, начальником управління адміністрування майнових податків та зборів Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб ДФС України Владиславом Павловим було поінформовано учасників заходу щодо змін, внесених до Податкового кодексу України, які передбачають децентралізацію податкових надходжень та роз’яснено повноваження місцевих органів влади щодо встановлення розмірів ставок податків і зборів.

Як повідомив Владислав Павлов, зазначені реформи значно розширять повноваження органів місцевої влади, що, у свою чергу, дозволить підвищити фінансову самостійність регіонів за рахунок розширення джерел наповнення місцевих бюджетів. Тобто нововведення матимуть і економічний, і соціальний ефект, оскільки органи місцевого самоврядування матимуть можливість використовувати фінанси місцевих бюджетів на першочергові потреби на місцях.

Варто зауважити, що в рамках дії нового бюджетного законодавства надходження до місцевих бюджетів Харківської, Сумської та Полтавської областей протягом січня-лютого 2015 року надійшло понад 1,6 млрд. грн. З них акцизного податку з реалізації через роздрібну мережу підакцизних товарів - 45 млн. грн.; податку на майно – 274 млн. грн., у т.ч. транспортного податку – 377,6 тис. грн., податку на нерухоме майно – 2,5 млн. грн., земельного податку – 271 млн. грн. 

Сплата акцизного податку з роздрібного продажу товарів


27.03.2015 - Головне управління ДФС у Харківській області

Фахівці ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що з 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28.12.2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти та інше паливо).

Платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах.

При цьому  базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) реалізованих через роздрібну торговельну мережу підакцизних товарів (п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Кодексу).



Датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а у разі реалізації товарів фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок, – є дата надходження оплати за проданий товар (п. 216.9 ст.216 Кодексу).

З метою забезпечення правильності відображення у розрахункових документах реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів коректний розрахунковий документ повинен відповідати  вимогам:



підпункту 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України;

пункту 2 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року    №265/95-ВР «Про  застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою КМУ від 18 лютого 2002 року №199;

Порядку обчислення і накопичення реєстраторами розрахункових операцій сум податку на додану вартість, затвердженого постановою КМУ від 27 грудня 2010 року №1224;

Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПА України   від 01 грудня 2000 року №614,

 та включати такі рядки:

ТОВАР           126,00 А

------------------------

СУМА               126,00                            

ПДВ А=20%          20,00

Акцизний податок    6,00

            А=5%

У зв’язку з тим, що у частини РРО, внесених до Державного реєстру РРО до 1 січня 2015 року, не передбачено механізм розрахунку акцизного  податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, у таких РРО дозволяється використовувати для обліку акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів алгоритм, який забезпечує нарахування суми 5 відсотків збору, розробленого виробником (постачальником) даних моделей РРО.

Детальні роз’яснення з цього приводу надані у листі ДФС України від 31.01.2015 № 1848/6/99-99-22-07-03-15 "Про зміни в законодавстві".


Жителів Харківщини найчастіше цікавить, як звітувати до податкової в електронному форматі


26.03.2015 - Головне управління ДФС у Харківській області

Як повідомили  в Головному управлінні ДФС у Харківській області, саме таких питань найбільше надходило від мешканці області на телефон сервісу ДФС України «Пульс».

В той же час, у фіскальному відомстві  відзначають, що загальна кількість звернень у порівнянні з минулим роком суттєво зменшилась - більш ніж удвічі. Так, з початку 2015 року на сервіс звернулося 46 платників Харківського регіону, тоді як у 2014 – 83.

За словами фахівців відомства, це пояснюється підвищенням якості обслуговування громадян, оперативним вирішенням усіх проблемних питань на місцях та проведенням активної роз’яснювальної роботи з новацій податкового законодавства. 

Усі дзвінки на «Пульс» опрацьовуються у максимально короткі строки.  Не більше як протягом трьох діб із часу звернення громадяни можуть розраховувати на зворотній зв’язок – інформацію про перевірку викладених фактів та, при потребі,  заходи реагування.

Найактуальніші питання, з яким звертались жителі регіону на сервіс «Пульс», стосувались подання звітності в електронному вигляді та реєстрації накладних – 12 звернень. Окрім того, надходили запити щодо організації роботи територіальних органів фіскальної служби, порядку проведення перевірок суб'єктів господарювання, правилами реєстрації платником ПДВ  та платником єдиного податку, роботи ЦОПів.

Найчастіше на сервіс «Пульс» звертались мешканці центральних районів міста Харкова,  зокрема Дзержинського району, яких в більшості випадків цікавили  питання подання звітності в електронному вигляді.

Загалом в податковому відомстві Харківської області відзначають, що інформація, яка надходить на «Пульс» від платників податків регіону, допомагає їм вдосконалювати роботу, що направлена на створення умов для якісного та комфортного обслуговування громадян, та оперативно реагувати на потреби платників.  

Нагадаємо, що оперативно вирішити питання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення,  можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Студенти дізналися, що таке податкова вимога


26.03.2015 - Головне управління ДФС у Харківській області

Продовжуючи практику проведення лекцій та занять для  студентів  в Харківському комп’ютерно  – технологічному коледжі  національного технічного університету «ХПІ»,  заступник начальника управління погашення заборгованостей Оксана Вікторова ознайомила учнів з основними напрямками погашення заборгованостей податкового боргу.

Лекцію вона розпочала зі слів відомого економіста і публіциста Миколи Тургенєва: «Вимагати знищення податків означало б вимагати знищення самого суспільства. Держава нічого не зможе зробити для громадян, якщо громадяни нічого не зроблять для держави».

Підкреслила, що сплата податків є невід'ємним обов'язком кожної юридичної та фізичної особи в нашій країні, і несплата їх в першу чергу негативно впливає на економічний і соціальний добробут кожного з нас.

Фахівець відзначила, як тільки у платника з'являються вчасно не сплачені зобов'язання, тобто податковий борг, йому в першу чергу надсилається поштою або вручається особисто податкову вимогу. Податкова вимога - це такий документ, в якому вказується дата виникнення боргу, його сума, обов'язок його сплатити. Зауважила, що податкова вимога надсилається, коли сума боргу дорівнює або перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян.

Повідомила, що також. описується майно підприємства, тобто податковий інспектор (податковий керуючий), виходить на підприємство, перевіряє наявність на балансі підприємства майна, описує його на суму боргу, після чого описане майно передається на біржу для проведення аукціону, за рахунок якого вже і погашається борг. У разі відсутності у підприємства майна, або якщо його вартість недостатня для погашення боргу, податковий керуючий може описати дебіторську заборгованість підприємства.

Фахівці ДФС у Харківській області впевнені, що подібні заходи допомагають студентам зрозуміти, як правильно будувати відносини з державою, використовувати свої права й виконувати податкові обов’язки.

Який порядок оподаткування доходу резидентів, які працюють в представництвах або консульствах іноземних держав


26.03.2015

Доходи отримані платниками податків - фізичними особами – резидентами, які працюють в представництвах або консульствах іноземних держав слід розглядати як іноземні, сума яких має бути включена до загального річного оподатковуваного доходу такого платника. При цьому платник податку зобов’язаний подати до 1 травня року, що настає за звітним, річну податкову декларацію.

Відповідно до п.п. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – Кодекс) нерезиденти – це, зокрема дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні.

Підпунктом 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 Кодексу встановлено, що платниками податку є, зокрема, фізичні особи – резиденти, які отримують іноземні доходи.

Відповідно до положень п.п. 163.1.3. п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.  При цьому п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу встановлено, що якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 Кодексу, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену Кодексом та іншими законами.

Відповідно до п. 13.5 ст. 13 Кодексу для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримано такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Підпунктом «б» п. 171.2 ст. 171 Кодексу встановлено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з іноземних доходів є платник податку.


Як оподатковується дохід фізичної особи при отриманні товару зі знижкою від юридичної особи


25.03.2015

Сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.

Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Нагадуємо, до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб визначений розділом IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Реєстрації підлягають РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі


25.03.2015 - 

ДФС нагадує, що з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Також дозволено до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів».

Отже користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 1 січня поточного року електронних контрольно-касових апаратів, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

 

Вказані та інші зміни внесені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Метою вказаних змін є вдосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб'єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).

 

Законом України №71-VIII запроваджено обов’язкове застосовувати РРО для платників єдиного податку фізичних осіб-підприємців другої і третьої груп:

- з 1 липня 2015 року для платників єдиного податку третьої групи;

- з 1 січня 2016 року для платників єдиного податку другої групи.

Виняток - фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Не застосовують реєстратори також платники єдиного податку першої групи.

Водночас змінами до Перехідних положень Кодексу (пункт 28) встановлено, що фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої і третьої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальнийрежим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1 січня 2017 року звільняються від перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.

Оновлено процедуру реєстрації платників ПДВ


26.03.2015

ДФС інформує платників про те, що Міністерство фінансів України своїм наказом від 2 лютого 2015 року № 21 вніс зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ. Завдяки поправкам механізм реєстрації платниками ПДВ платників єдиного податку приведено у відповідність нормам нині діючої редакції Податкового кодексу. Платники єдиного податку четвертої групи реєструється платником ПДВ (у тому числі як суб'єкт спеціального режиму оподаткування) за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом та Положенням про реєстрацію платників ПДВ, незалежно від дати обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.

У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації, органи ДФС зобов’язані зареєструвати особу у Реєстрі платників ПДВ протягом 3 робочих днів після надходження реєстраційної заяви. До цього термін реєстрації становив 5 робочих днів. Строки перереєстрації платників ПДВ також зменшені з 5 до 3 робочих днів.

Платник ПДВ, який уклав із органом фіскальної служби договір про визнання електронних документів, може подати заяву про анулювання реєстрації в електронній формі засобами електронного зв’язку.


Увага! Сплата ПДВ за лютий – з рахунків в системі електронного адміністрування


26.03.2015

ДФС і нагадує платникам ПДВ про те, що сплата до бюджету узгоджених податкових зобов'язань по податку на додану вартість за звітний період лютий 2015 року у термін не пізніше 30 березня 2015 року має провадитися з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.

Таке перерахування здійснюється на підставі реєстру, який автоматично формується ДФС України на підставі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ та надсилається  Казначейству.

Оскільки перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством в межах залишку таких коштів на електронних рахунках, платникам необхідно зарахувати з власного поточного банківського рахунку кошти на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ в межах суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету.

Якщо платником податку, який застосовує спецрежим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, за результатами звітного періоду задекларовано суми податку, які підлягають сплаті як до бюджету, так і на його спеціальний рахунок, кошти з його електронного рахунку, у першу чергу, перераховуються до бюджету, а у разі повного розрахунку з бюджетом – на спеціальний рахунок такого платника.

Рентна плата за спецвикористання води – хто платить, якщо приміщення передано в оренду


27.03.2015

Наразі положеннями Податкового кодексу України (стаття 255) встановлено дві основні категорії платників рентної плати за спеціальне використання води. Перша категорія (первинні водокористувачі) - це суб’єкти господарювання, які безпосередньо здійснюють забір води з водних об’єктів чи надр, та в подальшому використовують таку воду, як для власної господарської діяльності, так й для постачання води іншим (вторинним) водокористувачам. Друга категорія (вторинні водокористувачі) – це суб’єкти господарювання, які отримали воду від постачальників (первинних водокористувачів) та використовують її у господарській діяльності. Не є платниками плати за воду суб’єкти господарювання, які використовують воду виключно для питних та санітарно-гігієнічних потреб. Крім того, платниками плати за воду є підприємства, які використовують воду без її фактичного вилучення з водних об’єктів для потреб гідроенергетики, водного транспорту та рибальства.

Рентна плата за спеціальне використання води (у випадку її забору з водойм чи надр) обчислюється, виходячи з фактичного обсягу води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

Нормами Податкового кодексу передбачено, що за обсяги води, яка передається водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з ними договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується таким постачальником. Отже, суб’єкт господарювання, який має дозвіл на спеціальне водокористування (або договір на поставку води з водокористувачем-постачальником) у разі передання у користування на підставі договору оренди приміщень іншому суб’єкту господарювання є платником рентної плати за весь обсяг фактично використаної води, у тому числі води, використаної орендарем). У разі отримання орендарем окремого дозволу на спец водокористування чи укладання окремого договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується безпосередньо орендарем. Якщо ж орендар самостійно уклав договір на поставку води з водопостачальником, але використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, то він не є платником рентної плати.


Якщо комісіонер від свого імені здійснює реалізацію пального, що належить комітенту, він є платником акцизного податку з роздрібних продажів підакцизних товарів


27.03.2015

Платником податку з роздрібних продажів підакцизних товарів є комісіонер, тобто особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка від свого імені здійснює реалізацію підакцизних товарів через мережу заправних комплексів за готівку або із застосуванням банківських платіжних карток та проводить розрахункові операції на повну суму покупки навіть, якщо товар належить комітенту, - звертають увагу в ДФС.

Відповідно до п.п. 212.1.11 п.212.1 ст. 212 Податкового Кодексу платником податку є особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.

Додатково повідомляємо, що під реалізацією підакцизних товарів (продукції) розуміються будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з/без передачею прав власності, за/без плату (компенсацію), незалежно від строків її надання, а також безоплатне відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини та реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - це продаж, зокрема, нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, а також палива моторного альтернативного безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків (абзаци перший та другий п.п.14.1.212 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу).

Слід зауважити, що датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону № 265. У разі реалізації товарів фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок, - дата надходження оплати за проданий товар (п. 216.9 ст.216 Кодексу).

Також варто зазначити, що роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу АЗС, що призначені для відпуску кінцевим споживачам нафтопродуктів (п. 2 Правил № 1442 та ДСТУ 4303:2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять»).

Розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) в установленому законодавством порядку.


Як виняток, військовий збір утримується з деяких доходів, які не обкладаються ПДФО


26.03.2015

Перелік таких доходів зазначено у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.51, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України. Зокрема, цей перелік передбачає, що військовий збір утримується з

- процентів, що нараховані на цінні папери, емітовані Мінфіном, та на боргові зобов'язання НБУ;

- дивідендів, які нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою - резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів;

- доходів, отриманих платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий НБУ;

- доходів від операцій з валютними цінностями (крім цінних паперів), пов'язаних з переходом права власності на такі валютні цінності, за виключенням доходів, оподаткування яких прямо передбачено іншими нормами Кодексу;

- інвестиційного прибутку від операцій з борговими зобов'язаннями НБУ та казначейськими зобов'язаннями України, емітованими Мінфіном, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти.

Звертаємо увагу, що  вище перелічені доходи не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу і не обкладаються  податком на доходи фізичних осіб.

Разом з тим, з ухваленням парламентом Закону України від 02 березня 2015 року № 211-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України з 13 березня 2015 року звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Податкового Кодексу України не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, тобто не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою.

Така норма передбачена  пунктом 16 1 підпункту 1.7 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України.


Додаткова інформація з питань застосування податкового компромісу надається податковими інспекціями за місцем реєстрації


27.03.2015 - 

З 17 січня поточного року набув чинності Закон України від 25.12.2014 №63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення подат- кових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».

Він виник у відповідь на запит бізнесу, який хоче перегорнути сторінку і почати працювати прозоро. Податковий компроміс – це не зобов’язання, а право бізнесу. Враховуючи підписання Угоди про асоціацію з ЄС і ті можливості, які вона відкриває для українського бізнесу, цим інструментом скористається багато компаній.

Податковий компроміс це - звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов'язань по податку на прибуток підприємств і ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням встановлених ПКУ строків давності.

Для цього платникові податків необхідно подати уточнюючий розрахунок, в якому визначити суму завищення податкового кредиту по ПДВ або суму завищення витрат з податку на прибуток.

Платнику податків необхідно сплатити 5% суми податку. Тобто, 95 відсотків суми відповідного податку вважатимуться погашеними.

ДФС повідомляє, що роз’яснення та додаткова інформація з питань застосування податкового компромісу надаються податковими інспекціями за місцем реєстрації.

За наявності ліцензії на продаж алкогольних напоїв, окрему ліцензію на роздрібну торгівлю пивом з 1 липня п.р. придбавати не потрібно


27.03.2015

Якщо у суб'єкта господарювання є ліцензія на продаж алкогольних напоїв, то окрема ліцензія на роздрібну торгівлю пивом не потрібна.

        Відповідно до понять, визначених у пп.14.1.144 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс), пиво - це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД.           

         Поняття алкогольні напої визначені в 14.1.5 п.14.1 ст.14 Кодексу, згідно з яким алкогольні напої - це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних  позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208  згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у  товарних  позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

      Отже, пиво відноситься до алкогольних напоїв, а роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

       Норма щодо віднесення пива до алкогольних напоїв почне діяти з 1 липня 2015 року. (Роз'яснення, ДФС України, від 11.03.2015)


Як залежить термін подання декларацій від статусу платника податку


26.03.2015

Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для різних категорій  громадян встановлено різні терміни подання декларацій, а саме:

          -   для платників податку на доходи фізичних осіб декларацію про майновий  стан  і доходи  необхідно подавати до 1 травня року, що настає за звітним (пп.49.18.4 п.49.18 ст.49 ПКУ);  

          - для  фізичних осіб - підприємців (крім платників єдиного податку) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп.49.18.5 п.49.18 ст.49 ПКУ);

           - фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про майновий стан  і доходи за результатами звітного року відповідно до цього розділу у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб,  тобто  до 1 травня року, що настає за звітним (п.178.4 ст.178 ПКУ) ;

         -  для фізичних осіб, які мають право на податкову знижку, податкова декларація подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ);

          - для резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п.179.3  ст.179 ПКУ).  

Підприємства сфери послуг повинні застосовувати РРО


26.03.2015

З 1 січня 2015 року підприємствам, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти необхідно проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Такі РРО повинні забезпечувати надання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Разом з тим, до 1 липня 2015 року для підприємств сфери послуг передбачено перехідний період. Так, тимчасово до 1 липня 2015 року такі суб'єкти господарювання звільняються від санкцій у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю виключно за безготівковим розрахунком через банківські установи, що підтверджено відповідними виписками з банківських рахунків РРО не застосовують.

Вимога щодо застосування РРО в сфері послуг передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.14 №71-VIII.


Податковим компромісом можна скористатись до 16 квітня 2015 року


27.03.2015

25 грудня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».



Податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України.

Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).

Податкові зобов’язання згідно із процедурою податкового компромісу сплачуються платником податків до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

На прийняття рішення щодо участі у процедурі податкового компромісу та подання відповідних документів до контролюючого органу платник має 90-денний термін з дня набуття чинності законом. Враховуючи дату введення законодавчого акту в дію, цей термін збігає 16 квітня 2015 року.

З наступного дня після подання платником податків уточнюючого розрахунку застосовується процедура досягнення компромісу, яка, відповідно до закону, може тривати не більше 70 календарних днів.

Детальна інформація щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України в окремому розділі „Податкові зміни - 2015”.

 

Спрощенці третьої групи вже з липня п.р. мають працювати з касовими апаратами


26.03.2015 - 

Платників єдиного податку третьої групи, які з 1 липня ц.р. будуть зобов’язані працювати з касовими апаратами. Для «спрощенців» другої групи цей термін настане 1 січня 2016 року. Однак, така вимога не стосується підприємців, які здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі - нагадують в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області.

Відповідно згідно з п. 296.10 Податкового кодексу України з 01.07.2015 платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), які не здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі, зобов’язані проводити готівкові розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

Податківці закликають не чекати цих термінів, адже законодавець передбачив мораторій на перевірки (до 1 січня 2017 року) для платників єдиного податку другої і третьої груп (фізичних осіб-підприємців), які з 01 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Обов’язково працювати з РРО мають суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг. Відтепер ця вимога стосується також інтернет-торгівлі та купівлі-продажу валюти.

Розширюється сфера застосування РРО також суб’єктами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), що сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг і створить можливість звернення до судових органів для захисту прав, унеможливить обіг контрафактних і контрабандних товарів та забезпечить належний контроль обігу готівки.

Реєстрація РРО здійснюється в органі ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків. Для цього платник подає:

 - заяву про реєстрацію РРО за формою N 1-РРО;

- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Детальну інформацію можна отримати в Центрах обслуговування платників, які діють при відповідних державних податкових інспекціях.



З 1 квітня запроваджується оновлена форма № 1ДФ


26.03.2015 - 

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015р. №4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нараховано­го (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них подат­ку (форма № 1ДФ) та Порядку за­повнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (спла­ченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», що набере чинності з 01.04.2015р., затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нараховано­го (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них подат­ку (форма № 1ДФ), а також Порядок його заповнення та подання подат­ковими агентами.

Оновлена форма № 1ДФ вперше подається за звіт­ний період — І квартал 2015 р.

Відтепер форма № 1ДФ склада­ється з двох розділів:

- у розділі І податкові агенти відо­бражають, як і раніше, суми нара­хованих (виплачених) доходів (як оподатковуваних, так і неоподат­ковуваних) та суми нарахованого (перерахованого) податку на доходи фізичних осіб;

- у розділі II податкові агенти зазначають загальну суму дохо­дів у вигляді процентів, виграшів (призів) у лотерею та загальну суму податку. Також у розділі II форми № 1ДФ податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (загальні суми нарахованих та виплачених доходів, з яких утри­мано військовий збір, загальну суму нарахованого та перерахованого до бюджету вій­ськового збору). Відомості про кожну фі­зичну особу, якій нараховано такі доходи, не зазначаються.

Форма № 1 ДФ по­дається окремо за кожний звітний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім ка­лендарним днем звітного кварта­лу.

Платник ПДВ може отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунку


27.03.2015

ДФС нагадує, що відповідно до пункту 13 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість», платник податку має право отримувати у Державній фіскальній службі України інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

За відповідним запитом платника, інформація про рух коштів на електронних рахунках надається ДФС України 1 раз на добу на безоплатній основі.

Нагадаємо, що електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість – це рахунок платника, відкритий у Держказначействі. На такий рахунок платником податку перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.


Пенсії непрацюючих пенсіонерів оподатковуються у розмірі лише понад 3 654 гривень


26.03.2015

Згідно з нормами Податкового Кодексу України в 2015 році до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (також суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом.

Якщо сума місячного оподатковуваного нарахованого (виплаченого, наданого) доходу у вигляді пенсії перевищує трикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, тобто 3 654 гривні - ставка податку становить 15 відсотків у частині такого перевищення.

Якщо сума пенсії, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати (12 180 грн), то до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

Наприклад:

Громадянину – пенсіонеру нараховано 4 000 грн. пенсії, сума податку на доходи фізичних осіб складає 51,90 грн.

(4 000 грн. - 3654 грн.) х 15% = 51,90 грн.

 

Доходи від двох роботодавців необхідно декларувати


27.03.2015

ДФС нагадує, що доходи від двох роботодавців необхідно декларувати. Але не всім громадянам, а лише тим, які у минулому році отримували заробітну плату у зв’язку з трудовими відносинами та виплати за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів, загальна сума яких перевищила 146160 гривень (120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року).

Податок з таких виплат у минулому році вже сплачений, проте декларування доходів пов’язано із застосуванням двох ставок оподаткування: 15% ПДФО (до місячного доходу, що не перевищує 10 мінімальних зарплат) та 17% до доходу, що перевищує вказану суму.

Громадяни мають обов’язково до 1 травня 2015 року подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем реєстрації (згідно з паспортними даними).

До Декларації необхідно подати додаток №7 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб згідно з пп. «є» п. 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України».

У вказаному додатку здійснюється перерахунок податку із задекларованої річної загальної суми оподатковуваних доходів у такому порядку:

– задекларована річна загальна сума оподатковуваних доходів зменшується на фактично нараховані (утримані) протягом звітного року податковими агентами суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на суму наданої платнику податку податкової соціальної пільги (за її наявності);

– із зменшеної суми: 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, оподатковуються за ставкою у розмірі 15 відсотків, решта суми – за ставкою у розмірі 17 відсотків.

Далі нарахований податок зменшується на суму вже сплаченого в минулому році податковими агентами податку на доходи фізичних осіб. Позитивна різниця ПДФО підлягає сплаті до бюджету до 1 серпня 2015 року.

Подати декларацію про майновий стан та доходи можна в один із способів, обравши для себе найзручніший:

– особисто платником або уповноваженою на це особою;

– надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

– або за допомогою мережі Інтернет, заздалегідь отримавши ключ електронного цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.

Підприємці-спрощенці 2 та 3 груп, які придбають касові апарати до 1 липня звільняються від перевірок


26.03.2015

Для платників 2 та 3 груп спрощеної системи оподаткування, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платників єдиного податку 1 групи, передбачено звільнення від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО до 1 січня 2017 року. Такі зміни передбачені Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Як відомо, починаючи з 1 липня 2015 року фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку третьої групи зобов‘язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій. З 1 січня 2016 року РРО застосовуватимуть всі платники єдиного податку, крім платників  першої, другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Закликаємо платників єдиного податку фізичних осіб – підприємців третьої та другої групи звернутися до Центрів сервісного обслуговування та придбати необхідні моделі РРО відповідно до виду діяльності.


Порядок електронного адміністрування ПДВ зазнав змін


27.03.2015

Кабмін постановою від 04.02.2015 р. №82 вніс зміни до Порядку електронного адміністрування ПДВ.

Зокрема, встановлено, що система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно:

- на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі;

- із зазначеної дати ­ на постійній основі.

Сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, за рішенням платника податку може бути збільшена на суму непогашених залишків сум податку, заявлених ним до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 р.

Таке рішення платник податку відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації за звітний (податковий) період після 1 лютого 2015 р.

Після проведення камеральної перевірки зазначеної податкової декларації автоматично збільшується сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування.



Сума такого збільшення відображається платником податку у складі податкового кредиту податкової декларації за звітний (податковий) період, в якому воно здійснене.

На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка