Децентрализация в Чехии на примере одного села ictv



Скачати 308.33 Kb.
Дата конвертації22.04.2017
Розмір308.33 Kb.




213/23.05.2016



Моніторинг

ЗМІ щодо реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади

(усі матеріали подаються мовою оригіналу)


Децентрализация в Чехии на примере одного села

ICTV

В Чехии эффективно действует децентрализация: проблемы с дорогами, транспортом и мусором остались в прошлом.

В чешском поселке Дольни Брежаны всего 4 тысячи жителей, впрочем они имеют свой интерактивный музей, школу с настольным футболом и один из самых мощных в мире лазерных центров. Проблемы с дорогами, транспортом и мусором остались в прошлом.
Глава села уверен - секрет прост: в Чехии эффективно действует децентрализация. Поселок независимое от Праги, бюджетом и инвестициями распоряжается на свое усмотрение. Власть часто здесь не меняют: действующий председатель работает уже третий срок.
На развитие деньги являются: ежегодно этот маленький поселок собирает почти 2 миллиона евро с налогов. Правда, эз инвестиций Евросоюза денег не хватило бы.
Есть в поселке и культурный центр. После уроков сюда приводят детей на лекции об истории края. Археологические находки разместили на специальных подвижных столиках, есть в музее и 3D кинотеатр с анимацией первобытное общество.


Для любителей спорта в Дольних Брежанах - футбольное поле. Его выровняли, установили новые ворота и ночное освещение. В успешное поселок текут инвестиции: здесь построили самый современный в мире научный центр. Ученые стараются изобрести лазер, который будет давать больше электроэнергии. Евросоюз выделил только на строительство центра 280 миллионов евро.
В поселке сделали велодорожки и начинают реконструкцию старого замка. Такой результат дает эффективная децентрализация и инвестиции Евросоюза.

ВІДЕО переглянути ТУТ



Мінрегіон України

Сайт Мінрегіону

22 об’єднані громади готові розпочати 111 проектів з розбудови інфраструктури за фінансової підтримки держави, — Геннадій Зубко


22 об’єднані територіальні громади з семи областей вже подали до Мінрегіону 111 заявок на проекти, що можуть реалізовуватися за кошти державної субвенції на розвиток інфраструктури. Сума реалізації поданих проектів — 120 млн грн з одного мільярду гривень субвенції, яка цього року спрямовується на 159 об’єднаних громад.

Про це повідомив  Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.

Заявки були погоджені під час першого засідання Комісії з розгляду поданих виконавчими комітетами міських, селищних, сільських рад об’єднаних територіальних громад заявок на проекти, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад.

«Комісія затвердила більшість заявок, отже об’єднані громади вже найближчим часом зможуть розпочати відповідні проекти. А це – розбудова місцевої інфраструктури, будівництво доріг та соціальних об’єктів, підвищення якості послуг для громадян. Це ті кроки, які демонструють реформу децентралізації в конкретних діях. Закликаю й інші громади не зволікати з підготовкою своїх пропозицій по використанню коштів субвенції і продемонструвати власну спроможність до прийняття і реалізації рішень», — наголосив Геннадій Зубко.

Комісія розглянула заявки на проекти від об’єднаних громад Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Полтавської, Тернопільської, Сумської та Хмельницької областей.
Сайт Мінрегіону

Співробітництво дає змогу відчути громадам усі переваги об’єднання зусиль, — Сергій Шаршов


Досвід громад з різних регіонів демонструє, що співробітництво дає змогу ефективно вирішувати місцеві проблеми, відчути переваги об’єднання зусиль і ресурсів заради розвитку територій і поліпшення надання послуг населенню.

Про це сказав директор департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства УкраїниСергій Шаршов під час семінару-практикуму для керівників місцевих рад Харківської області.

Він зазначив, що для громад, які сьогодні ще не здатні самостійно вирішувати усі місцеві проблеми, держава в умовах реформи місцевого самоврядування передбачила два шляхи розвитку територій – об’єднання та співробітництво.

«Навіть до об’єднання громади можуть зробити чимало. Наприклад, вони мають змогу створити спільні комунальні підприємства, пожежні частини, купити сміттєвози тощо. Наразі в Україні близько 100 проектів співробітництва громад. Показовий приклад Житомирської області. Спочатку кілька громад реалізували проект зі створення пожежної частини, а побачивши результат, ухвалили рішення про об’єднання», — зазначив Сергій Шаршов.

Він закликав представників місцевих рад активніше залучатися до реформи місцевого самоврядування — сприяти громадам у розвитку проектів співробітництва, підтримувати процеси об’єднання громад.

«У нас з вами одна мета – підвищення якості життя людей у кожній громаді. Держава, ініціювавши реформу місцевого самоврядування, значно розширила можливості громад до розвитку, і зараз ця ініціатива потребує всебічної підтримки від місцевої влади», — звернувся Сергій Шаршов до присутніх.


Центральна виборча комісія

Сайт ЦВК

ПОСТАНОВА


20 травня 2016 року № 124

Про перші вибори депутатів сільських, селищних та міської рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних та міського голів 31 липня 2016 року

До Центральної виборчої комісії разом із супровідними листами надійшли звернення Рівненської та Харківської обласних державних адміністрацій з доданими до них документами щодо прийняття Комісією рішення про призначення перших виборів депутатів сільських, селищних та міської рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних та міського голів у зв’язку з утворенням у зазначених областях об’єднаних територіальних громад. 


Центральна виборча комісія постановляє:

1. Призначити на неділю, 31 липня 2016 року, перші вибори депутатів сільських, селищних та міської рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних та міського голів згідно з переліком, що додається.

2. Оголосити з 11 червня 2016 року початок виборчого процесу перших виборів депутатів сільських, селищних та міської рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних та міського голів, призначених пунктом 1 цієї постанови.

Ознайомитися з повним текстом документу ТУТ



Децентралізація в сфері охорони здоров’я

Сайт МОЗу

Відбулося засідання виїзної Колегії МОЗ України з питань функціонування системи охорони здоров’я в умовах децентралізації та співпраці з об’єднаними територіальними громадами

На Тернопільщині відбулося засідання виїзної Колегії МОЗ України. Фахівці МОЗ на чолі з в.о. Міністра охорони здоров’я України Віктором Шафранським обговорили з керівниками управлінь охорони здоров’я на місцях, ректорами медичних ВУЗів, головними лікарями центральних районних лікарень та центрів первинної медико-санітарної допомоги Тернопільської області питання функціонування системи охорони здоров’я в умовах децентралізації та співпраці з об’єднаними територіальними громадами, питання фінансування закладів охорони здоров’я та формування госпітальних округів, досвід діяльності лікарняних кас в Україні та законодавче їх регулювання, а також інші важливі для регіонів питання - забезпечення лікарняними листками, яке сьогодні повинно бути врегульоване в об’єднаних територіальних громадах, забезпечення знеболюючими та наркотичними засобами, питання розбудови мережі амбулаторій сімейної медицини та інші.

Віктор Шафранський відзначив, що організація надання первинної медико-санітарної допомоги є пріоритетом діяльності Міністерства охорони здоров’я і Уряду, проте в умовах децентралізації і формування об’єднаних територіальних громад є необхідність удосконалення цього процесу.

«Роль Міністерства охорони здоров’я я вбачаю в систематизації нормативно-правової бази з питань розвитку первинної медико-санітарної допомоги в країні з розробкою чітких галузевих нормативів розвитку мережі закладів первинної допомоги та вимог до них із забезпеченням контролю їх дотримання. Вважаю, що Міністерством мають бути найближчим часом розроблені підзаконні акти щодо застосування в охороні здоров’я Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», - наголосив він.

Також, за його словами, Міністерство охорони здоров’я працює над розробкою методичного забезпечення для реформування вторинної медичної допомоги та створення госпітальних округів.

Експертне середовище

канал «Рада»

Юрій Ганущак, експерт Реанімаційного пакету реформ в програмі «Децентралізація – влада громади»

«Якщо буде прийнято законопроект про так звану «олійну пляму», то до кінці року отримаємо +200 об’єднаних громад»

Переглянути програмц ТУТ
Вінницька область

УНН

С.Махнівку запланували об'єднати з навколишніми селами


Громадське обговорення питання створення об’єднаної територіальної громади з адміністративним центром в с. Махнівка відбулося в приміщенні Махнівської школи.

Участь у заході взяли представники Махнівської громади, сусідніх сільських рад, РДА, районної ради, а також фонду сприяння місцевому самоврядуванню.

На заході розглянули переваги об’єднаної територіальної громади.

Більшість із присутніх жителів села висловили своє позитивне ставлення до ініціативи Махнівського сільського голови Павла Кузьмінського щодо обєднання навколо Махнівки сусідніх територіальних громад, таких як: Куманівка, Перемога, Безименне, Вовчинець, Юрівка, Поличенці та Тернівка.

На обговоренні висловили думку про необхідність прискорення процесу формування об’єднаної громади з центром у Махнівці.

Відповідно до рішення сесії Комсомольської сільської ради, процес об’єднання розпочався. Наразі необхідно створити спільну робочу групу, куди увійдуть представники всіх запланованих до об’єднання територіальних громад.



Волинська область

Офіс реформ

У Луцьку відбувся громадський форум на тему: «Децентралізація: стан та перспективи реформи у Луцьку»

Під час форуму була представлено Всеукраїнську кампанію «Активна Громада» в Луцьку.

Під час заходу обговорили співпрацю громади з владою в процесі реформи, пов’язаної із децентралізацією в Україні.

Під час форму була презентована всеукраїнська ініціатива “Успішна громада”. Йшлося про співпрацю поміж мешканцями та владою в умовах децентралізації. Різні громадські лідери ділилися успіхами, активізацією громад, освітніми заходами, співпрацею із місцевою владою тощо. Йшлося про маленькі кроки та ініціативи знизу, які поступово здатні змінити країну. Обговорили і співпрацю із політиками.

Знаний експерт Анатолій Пархом’юк коротко охарактеризувати ситуацію щодо ОТГ у Волинській області. Він нагадав, що децентралізація – це один із елементів реформи місцевого самоврядування.

Нагадаємо, що у Волинській області діє шість ОТГ, п’ять із яких працюють із новими повноваженнями. Шацька громада, яка нещодавно сформувалася, набуде повноважень у 2017 році. Нині ж громада працює над баченням територіального розвитку та його перспективами.

Анатолій Пархом’юк наголосив, що в об’єднаних територіальних громадах влада формується із нуля, а важливим аспектом є загострення уваги саме на самоорганізації громад.

Розповів Анатолій Пархом’юк і про те, що за півроку експерти провели понад 500 зустрічей, аби переконати волинян у необхідності реформ. Людей збирали навіть просто на вулиці, якщо бракувало великих залів.

На Волині активними у сфері децентралізації є Ковельський та Володимир-Волиснький районі, адже частина громад у цих районах уже об’єдналася, тому відбувається певних дисбаланс бюджетних стосунків: існує певне протиріччя між районною владою і ОТГ. Ця ситуація буде розв’язана тоді, коли будуть зміни до Конституції та створений другий рівень.

Пархом’юк переконаний, що процес децентралізації – незворотний, тому потрібно підштовхувати мешканців приймати рішення про об’єднання. Експерт наголосив, що під час об’єднання потрібно врахувати видатки, фінанси, кадровий потенціал тощо. Лише після необхідних обрахунків можна стверджувати, чи буде громада спроможною і чи не будуть значних проблем після об’єднання.

Повідомив експерт і про незручності, які закладені у самому законі. Так, розроблено кілька законопроектів. Нині пропонується кілька поправок до законів заради об’єднання певних територій, наприклад, зміни до закону про добровільне об’єднання та відповідних кодексів.

Під час форуму було озвучене і питання об’єднання навколо міст обласного значення. Наразі таких об’єднань немає у Волинській області.

Також під час форуму обговорили досвід інших країн та областей, наприклад, Польщі та Черкаської області та її громад. Зауважимо, що і закордоном лише 10 % громад готові до добровільного об’єднання громад.

Поспілкувалися і про кадровий голод.

Науковець Валентин Малиновський розповів, що дедлайн у сфері реформи місцевого самоврядування має настати у жовтні 2017 року. Але він вважає, що перед районним етапом має таки відбутися формування базового рівня. Зауважимо, що нині в Україні об’єдналося близько 16 % громад згідно із перспективними планами областей. Також Малиновський наголосив на тому, що добровільність грає на тих, хто очікує. Мовляв, потрібно діяти динамічніше.
Донецька область

АКМЦ

Очеретинская громада: децентрализация – это ответ федерализации

Очеретинская территориальная громада – это населенные пункты прифронтового Ясиноватского района. Часть района находится в так называемой «серой зоне», часть – оккупирована незаконными вооруженными формированиями. Под контролем сепаратистов и сам город Ясиноватая - райгосадминистрация сейчас базируется в поселке Очеретино.
Тем не менее, жизнь на линии фронта не мешает громаде с оптимизмом смотреть в будущее. Возможно, что энергии и позитивного настроя у местных энтузиастов даже больше, чем в мирных и более благополучных районах. В идею децентрализации здесь не только верят, но и воплощают в жизнь, несмотря на то, что из-за близости к зоне боевых действий ЦИК пока не назначает в Очеретинской громаде выборы.

Глава Ясиноватской районной администрации Сергей Добряк считает, что децентрализация – это ответ федерализации. «Если мы быстро и удачно проведем эту реформу в Украине, вопрос о федерализации уже никогда не возникнет, - говорит он, - а сравнивая эти две модели государственного устройства, в моем понимании, децентрализация – просто супер самоуправление, при котором сохраняется целостность страны».



Сергей Добряк рассказал о том, как появилось решение объединиться в Очеретинскую территориальную громаду и что уже сделано на этом пути.

Читати розмову із Сергієм Добряком ТУТ

АКМЦ

При объединении громад улучшится управляемость, - Меланченко


Директор департамента по вопросам внутренней политики Донецкой облгосадминистрации Александр Меланченко считает, что при объединении территориальных громад в них значительно улучшатся управление и координация работы. 

«При подведении итогов декоммунизации в Донецкой области, был проведен анализ существующей проблематики. В частности, мы столкнулись с тем, что наиболее слабое выполнение закона было в тех городах, которые созданы по типу «матрешек» еще со времен Советского союза.… Когда в состав города входят несколько сел и поселков, которые имеют собственные полномочия, и в то же время, они не подчиняются городскому совету крупного города. Именно они практически на 100% проигнорировали Закон о декоммунизации.


На мой взгляд, объединение территориальных громад улучшит управляемость такими «матрешками», в которых села и поселки работают только «на себя» и фактически нет ни координации, ни подчинения… Таким образом, происходит разрыв, прежде всего, управляемости. Я думаю, если в результате объединения громад нам удастся убрать эту несогласованность, мы уже максимально продвинемся вперед, и не только в вопросах децентрализации, но и просто в улучшении и повышении качества работы на местах», - отметил Александр Меланченко.
«Почему необходима децентрализация? В процессе своей деятельности мы заметили, что люди на местах, а особенно, в этих маленьких «матрешках» не понимают сегодняшнюю ситуацию, не могут правильно ее оценить, не разбираются в нюансах законодательства и не готовы работать. То есть, по сути, они не являются специалистами и профессионалами. Мы прекрасно понимаем, что маленький город или поселок не может найти то необходимое количество специалистов, которые своей работой улучшат жизнь людей», - добавил он.

По мнению госслужащего, объединенная громада – более крупная территориальная единица, в которую можно привлечь высококвалифицированных специалистов либо подготовить их при помощи разнообразных программ, которые реализуются сегодня в рамках предоставления практической поддержки новосозданным громадам.



АКМЦ

В Лиманской громаде работает мобильный офис


В Лиманской объединенной территориальной громаде функционирует мобильный офис. Об этом сообщил эксперт Офиса реформ в Донецкой области, председатель правления общественной организации «Восточно-Украинское Патриотическое Объединение» Артем Вивдич.

По его словам, в мобильный офис входят представители государственных и социальных служб, которые предоставляют услуги населению. Они выезжают в населенные пункты громады, где ведут прием граждан, «полдня или день, в зависимости от графика». Сотрудники мобильного офиса, по сути, являются помощниками старост на местах, а кроме того, они предоставляют жителям объединенной громады те услуги, которых они временно лишились в связи с созданием ОТГ.


Думаю, это одна из лучших практик, - добавил Артем Вивдич, - потому что в громадах либо староста должен иметь высокую квалификацию и сам предоставлять все те услуги, которые на него возлагаются согласно законодательству, либо ему помогают. Помощь может предоставляться как в результате открытия филий ЦНАПа (Центра предоставления административных услуг – от авт.), так и за счет работы мобильного офиса. «В частности, в Лиманской ОТГ реализовали такой мобильный офис. Но оба названных варианта можно отнести к лучшим практикам объединенных территориальных громад», - считает эксперт.

Напомним, что Лиманская громада оказалась в числе ОТГ, которые получат поддержку ориентировочно в 30 тысяч евро для усовершенствования своего ЦНАПа в рамках Немецко-украинского проекта «Реформа управления на востоке Украины», реализуемого федеральной компанией Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).



АКМЦ

Развивать гражданское общество на Донетчине будут с учетом децентрализации


«От активности граждан и общественных организаций зависит, как будет развиваться гражданское общество, какие мероприятия будут проходить, какие ресурсы использоваться, - заявил заместитель председателя – руководитель аппарата Донецкой облгосадминистрации Сергей Попов на заседании Координационного совета по содействию развитию гражданского общества в Донецкой области, состоявшемся в Краматорске. «Если бы Программой развития гражданского общества занимались раньше, у нас в области сейчас был бы совсем другой политический ландшафт», - считает С.Попов.

Формируя предложения в Региональный план мероприятий по реализации Национальной стратегии содействия развитию гражданского общества в Донецкой области в 2016 году, представители как власти, так и общественности особое внимание уделили коммуникационным аспектам децентрализации.

В частности, председатель правления Донецкой областной общественной организации «Агентство развития местного самоуправления» Валерий Кочуев в своем выступлении отметил, что сегодня в Украине проводится целый ряд важных и актуальных реформ, в том числе, это - децентрализация и изменение административно-территориального устройства страны, усиление местного самоуправления. «Наше гражданское общество своей активностью должно поддержать эти реформы. Важно дойти до каждого гражданина. Обязательно нужно проводить информационные дни, собирать людей в селах, собирать активистов, чтобы специалисты рассказывали и разъясняли суть и положительные моменты данной реформы», - считает эксперт.

Это предложение поддержал директор департамента по вопросам внутренней политики Донецкой облгосадминистрации Александр Меланченко, который сказал, что общественность необходимо привлекать уже на стадии формирования объединенной громады. «Чтобы эта реформа была успешной, нужно привлекать общественные организации к процессам объединения громад, к информированию населения о преимуществах такого объединения», - подчеркнул директор областного департамента.

Александр Меланченко назвал организацию эффективного взаимодействия общественности с органами местного самоуправления в громадах важным направлением деятельности.

«На территории нашей области уже созданы и функционируют три территориальные громады, еще ряд громад проходят путь объединения. Но, к сожалению, обычным гражданам, как и раньше, не всегда удается донести свои пожелания, свое видение решения существующих проблем до местной власти. Наверное, и самой власти стало сложнее выявлять проблемы жителей присоединившихся сел, не так легко сразу сориентироваться в специфике соседних населенных пунктов. К тому же, те жители, которые живут не в центре громады, зачастую не понимают, к кому им теперь обращаться со своими вопросами, ведь раньше у них были свой голова, свои депутаты. И вот преодолеть эту растерянность, помочь наладить коммуникации между властью и жителями громады как раз и должны местные активисты, представители нашего гражданского общества», - отметил А.Меланченко.

По итогам обсуждения в Региональный план мероприятий по реализации Национальной стратегии содействия развитию гражданского общества в Донецкой области в 2016 году будет внесен раздел по коммуникационным аспектам децентрализации, организации взаимодействия органов местного самоуправления с местной общественностью в территориальных громадах области.

 

Запорізька область



Офіс реформ

Наукова спільна області працює над пропозиціями щодо удосконалення законодавства децентралізаційної реформи


У Класичному приватному університеті відбувся науково-практичний круглий стіл «Реформа децентралізації в Україні: фінансово-економічні, правові та управлінські засади», організований спільними зусиллями Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької обласної ради,Класичного приватного університету та Запорізького офісу реформ.

В обговоренні питань науково-практичного столу взяв участь перший заступник голови Запорізької обласної ради ЄгорСеменков. Він кілька цифр в масштабах області: бюджети перших 6-ти запорізьких ОТГ на 2016 рік збільшились, в середньому, більш ніж вдвічі в порівнянні з попереднім роком. Бюджети двох ОТГ мають профіцитні показники. Крім того, в Державному бюджеті на 2016 рік передбачено субвенцію на розвиток інфраструктури громад Запорізької області  в розмірі 46 млн. 533 тис. грн. Найбільша сума субвенції передбачена для Берестівській ОТГ Бердянського району - 9 млн. 612 тис. грн. Крім того, депутати Запорізької обласної ради своїм рішенням затвердили  Програму підтримки перших ОТГ Запорізької області, в рамках якої на розвиток їх базової інфраструктури з обласного бюджету буде виділено 5 млн. грн. Таким чином, кожна ОТГ отримає по 833 тис. грн.

Підсумовуючи свою доповідьзапропонував представникам наукового кола активніше долучатися до питань розробки, формування і створення об’єднаних територіальних громад. Більше ТУТ
Київська область

Європейська правда

На Київщині створять Агенцію для сприяння розвитку місцевого самоврядування
Сьогодні на карті Київщини позначені дві об’єднані територіальні громади – Калитянська в Броварському районі та Пісківська в Бородянському. Процес утворення нових територіальних громад активно проходить по всій області, а для реалізації реформ регіональної політики на місцях створюється Агенція регіонального розвитку Київської області.

Саме про майбутню роботу такої Агенції у кожній області України йшла мова під час селекторної наради першого заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслава Негоди з обласними державним адміністраціями. Засновником Агенції виступатиме обласна держадміністрація, а співзасновниками стануть громадські та наукові організації, фінансування здійснюватиметься за рахунок міжнародного технічного партнерства. Агенція буде центром реалізації питань децентралізації та розробником Стратегії розвитку Київщини.

Серед головних питань також було розглянуто використання державних субвенцій та формування інфраструктури новоствореними територіальними громадами. В’ячеслав Негода підкреслив, що розподіл субвенції на підтримку об’єднаних громад здійснюється з урахуванням площі території та кількості населення, а спеціалісти державних адміністрацій мають фахово підтримати громади у підготовці відповідних інфраструктурних проектів.

Перший заступник Київської обласної державної адміністрації Лев Парцхаладзе зазначив, що ефективний процес реформування на місцях потребує спільних дій – громади, районної влади та обласної адміністрації. Об’єднані громади вперше розроблюють та формують проектну інфраструктурну документацію, що в подальшому подається на розгляд до Міністерства регіонального розвитку.

«Для нас формування та розвиток спроможного місцевого самоврядування – найголовніше завдання на поточний рік. Потужні самостійні об’єднані громади здатні реалізувати велику кількість проектів, залучити інвестиційні кошти, модернізувати або відкрити профільне виробництво, визначитися зі стратегією розвитку власних територій.  Агенція регіонального розвитку має підтримати такі перші кроки, надати консультативну допомогу, допомогти у формуванні «дорожньої карти» для кожної громади», - впевнений Лев Парцхаладзе.

Луганська область

Офіс реформ

Сесія Новопсковської селищної ради об'єднаної територіальної громади прийняла ряд важливих рішень

Сесією було затверджено План соціально-економічного розвитку Новопсковської об'єднаної територіальної громади на 2016 рік, що дозволить ОТГ подати проекти для отримання субвенції на розвиток інфраструктури до Мінрегіону.  Окрім того, депутати об'єднаної громади затвердили правила благоустрою Новопсковської ОТГ, що значно підвищить якість послуги з благоустрою території об'єднаної громади.

 

Львівська область

Офіс реформ

У Кам'янка-Бузькому районі планують створити чотири об'єднані громади


На території Кам'янка-Бузького району будуть чотири об'єднані громади: Добротвірська, Новояричівська, Жовтанецька, Кам'янка-Бузька.

Про це повідомляє Офіс реформ. Львівщина на своїй сторінці у Фейсбуці.

Зокрема, у рамках обговорення проекту перспективного плану Кам'янка-Бузького району, було вирішено створити чотири об'єднані громади, однак Львівська ОДА та Офіс реформ запропонували створити три громади.

Кам'янка-Бузька міська об’єднана територіальна громада об'єднає 29 населених пунктів, чисельність населення – 21 978 мешканців, доходи – 88 410 тис грн, видатки – 78 006 тис грн.

Добротвірська селищна об’єднана територіальна громада об'єднає 20 населених пунктів, чисельність населення – 11 982 мешканців, доходи – 42 835 тис грн, видатки – 36 227 тис грн.

Новояричівська селищна об’єднана територіальна громада об'єднає 16 населених пунктів, чисельність населення – 14323 мешканців, доходи – 52 977 тис грн, видатки – 42 072 тис грн.

Жовтанецька сільська об’єднана територіальна громада об'єднає 14 населених пунктів, чисельність населення – 11 161 мешканців, доходи – 40 401 тис грн, видатки – 35 322 тис грн.

Миколаївська область

Сайт Миколаївської ОДА

Делегація з Врадіївщини відвідала Балтську об’єднану територіальну громаду

Перейняти досвід створення об’єднаної громади, запитати про можливі ризики та відверті переваги такого кроку – ось якою була мета делегації з Врадівщини, яка минулого тижня завітала до міста Балти, у гості до об’єднаної територіальної громади. Ініціаторами такої поїздки були перший заступник голови Врадіївської райдержадміністрації, виконувач функцій і повноважень голови райдержадміністрації Василь Кравченко, голова районної ради Петро Висоцький та селищний голова Микола Москленко. Також до поїздки долучилися заступник голови районної ради, голови сільських рад та керівники структурних підрозділів райдержадміністрації. Крім делегації від Врадіївського району були також делегації Доманівського та Єланецького районів.
Обговорювали проблемні питання, які виникають в ході децентралізації: делегати запитували – балтяни ділилися досвідом. В ході діалогу торкалися питань фінансування, правової сторони, створення компетентної управлінської команди, комунікації в громаді, створення вертикальної структури управління, ефективної роботи старостату.

Гості також цікавилися структурою об´єднаної громади, питанням працевлаштування працівників колишніх сільрад, співпрацею громади з районною владою, а головне – як люди сприйняли реформу.

Балтський міський голова Сергій Мазур та начальники управлінь, відділів, старости Балтської громади мали нагоду поділитися досвідом, розповісти про успіхи, акцентувати увагу на окремих питаннях, які приходилося вирішувати в процесі роботи.



Офіс реформ

Відбулися зустрічі з сільськими громадами щодо об`єднання в Ольшанську об’єднану територіальну громаду

Керівник Офісу реформ у Миколаївській області Валентин Бойко, голова Миколаївської райдержадміністрації Алла Воробйова, перший заступник голови РДА Олексій Бродецький  за участі Ольшанського селищного голови Сергія Новака побували у селах Новоюр`ївка  та Корчине, де провели зустрічі з сільськими громадами щодо об`єднання Шостаківської сільської ради (до якої входять ці населені пункти) в Ольшанську об’єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі Ольшанське. Більше ТУТ



Одеська область

Офіс реформ

Власні доходи бюджетів громад в Одеській області після об’єдання зросли більше ніж удвічі

Після завершення процесу об’єднання власні доходи бюджетів нових громад, створених внаслідок реформи децентралізації минулого року на Одещині, зросли у декілька разів. Про це свідчить аналіз Офісу реформ.

Так, наприклад, якщо 2015 року власні доходи бюджету Біляївської міської ради складали 11 млн 370 тис. грн, а Майорівської сільської ради – 1 млн 209 тис. грн, то після об’єднання двох громад в одну власні доходи їх спільного бюджету у 2016 році складають 26 млн 503 тис. грн.

Така ж ситуація і в Красносільській ОТГ (Комінтернівський район). Минулого року власні доходи бюджету Красносільської сільської ради складали 15 млн 516 тис. грн, а Свердлівської сільської ради – 810 тис. грн. Після об’єднання цих громад в одну власні доходи спільного бюджету склали 23 млн 636 тис. грн.

У Червоноармійській ОТГ (Березівський район) власні доходи бюджету також значно зросли. До об’єднання власні доходи річного кошторису Червоноармійської сільради складали 821 тис. грн, а Виноградненської сільради – 767 тис. грн. Після об’єднання власні доходи спільного бюджету-2016 склали 3 млн 281 тис. грн.

Офіс реформ

В Одеській області створено робочу групу з питань децентралізації

Голова Одеської облради Анатолій Урбанський і голова обласної державної адміністрації Міхеїл Саакашвілі підписали спільне розпорядження про створення в області робочої групи з питань децентралізації.

Згідно з розпорядженням, створюється спільна робоча група з питань децентралізації та доопрацювання перспективного плану формування територій громад Одеської області.

Робочій групі доручено протягом червня провести консультації з головами районних державних адміністрацій, головами районних рад, міськими головами міст обласного значення та депутатами обласної ради щодо внесення змін до перспективного плану формування територій громад Одеської області. За результатами консультацій групі потрібно підготувати проект змін до перспективного плану формування територій громад Одеської області і забезпечити подання проекту змін до перспективного плану.

Крім того, рекомендовано головам районних рад, районних державних адміністрацій сформувати відповідні спільні робочі групи на місцях.

Співголовами робочої групи стали голова облради Анатолій Урбанський і керівник апарату облдержадміністрації Вадим Грузин. Заступником співголови стала директор Офісу реформ з питань децентралізації в Одеській області Юлія Молодожен, секретарем робочої групи – заступник начальника управління економічного розвитку – начальник відділу розробки стратегічних програм і підготовки аналітичної інформації Департаменту «Агентство з питань інвестицій та розвитку» Тетяна Мощанець.

Також до групи увійшли обласні чиновники, співробітники комунальних підприємств, представники Асоціації міст і Всеукраїнської асоціації селищних і сільських рад

Офіс реформ

В Южному обговорили питання створення об’єднаної громади

В Южному відбувся форум «Децентралізація: стан та перспективи реформи у м. Южному та в Одеській області», в якому взяли участь директор Офісу реформ з питань децентралізації в Одеській області Юлія Молодожен та експерт Офісу з соціально-гуманітарних питань та адміністративних послуг Оксана Гуненкова.

Під час форуму обговорювалися питання створення об’єднаних територіальних громад у Комінтернівському районі. Так, наразі у районі та Южному є різні бачення моделей майбутніх ОТГ: Визирська сільська рада наразі пропонує об’єднати довкола себе Новобілярську селищну раду, Сичавську сільську раду та Любопільську сільську раду. Водночас у Южному вважають, що всі зазначені громади мають об’єднатися навколо нього, адже місто здатне забезпечити всю громаду необхідними послугами, включаючи медицину та освіту.

«На засідання робочої групи, створеної  облдержадміністрацією та облрадою, будуть запрошуватися представники районів та міст обласного значення. Вам варто розробити різні моделі, зробити розрахунки, надати аргументи, зокрема можна й результати опитувань жителів громад, але, звісно, не анонімні. Голосувати за перспективний план буде обласна рада, а затверджувати остаточно – Кабінет Міністрів», – відзначила під час наради Ю.Молодожен.
Офіс реформ

У Великомихайлівській громаді визначили справедливу формулу розподілу коштів бюджету розвитку між селами

У Великомихайлівській об’єднаній територіальній громаді вирішили питання справедливого розподілу бюджетних коштів. Проблему розподілу коштів між населеними пунктами, що увійшли до складу об’єднаної громади, тут розв’язали колегіально, самотужки створивши унікальну формулу розподілу бюджетних коштів. Як повідомляє Офіс реформ, з метою дотримання рівноправності та фінансової самостійності під час створення формули розподілу бюджету розвитку до уваги взяли так поняття, як бюджетний розвиток громади (БРГ), загальні доходи села (селища) (ЗДС), кількість населення громади (КНС), доходи на одного жителя громади (ДЖГ), доходи на одного жителя села (селища) (ДЖС), коефіцієнт економічної спроможності села (селища) (К), середній дохід на одного жителя села (СДЖС).

Надалі порядок обчислення бюджету кожного села (селища) виглядає так:


  1. ЗДС : КНС = ДЖС

  2. БРГ : КНГ = ДЖГ

  3. СДЖС = Всі ДЖС додати і поділити на 8 (кількість сіл у громаді)

  4. ДЖС : СДЖС = К

  5. ДЖГ × К × КНС = бюджет розвитку села (селища) на бюджетний період

При цьому сума бюджету розвитку затверджуються радою громади. Якщо є потреба уточнити розподіл коштів (не раніше ніж через півроку після початку бюджетного року за умови перевиконання бюджету не менше як на 5%, відповідно до вимог Бюджетного кодексу), то до уваги береться коефіцієнт стимуляції збільшення доходів. Його обчислюють шляхом ділення теперішнього доходу за відповідний період на доходи за відповідний період, які було заплановано на початку року. Уточнення бюджету розвитку відбувається лише для тих громад, коефіцієнт стимуляції у яких становить не менше 1,05%.

«У деяких села, які лише збираються об’єднуватися, є певна засторога, що після завершення процесу про них забуде центр громади, і вони отримуватимуть мізерні кошти на свій розвиток. Для того, щоб цього не сталося, у Великомихайлівській ОТГ розробили власну формулу. Ми рекомендуємо громадам взяти її на озброєння», – відзначила директор Офісу реформ Юлія Молодожен.


Офіс реформ

В Іванівському районі активізували роботу щодо розробки моделей об’єднаних громад

В Іванівському районі відбувся семінар в рамках реалізації проекту «Об’єднання громад: через усвідомлення до створення», який провели директор Офісу реформ з питань децентралізації в Одеській області Юлія Молодожен і експерт Офісу з соціально-гуманітарних питань та адміністративних послуг Оксана Гуненкова. Семінар пройшов за участю керівництва району та представників органів місцевого самоврядування Іванівського, Великомихайлівського та Ширяївського районів.

За словами Ю. Молодожен, в області вже створено робочу групу, яка займеться доопрацюванням перспективного плану об’єднаних територіальних громад. У районах також доцільно створювати такі групи, причому розробляти краще кілька моделей:

«Краще прорахувати кілька моделей за методиками, які ми вам надамо. Тому що в червні вам потрібно буде довести спроможність громад і краще мати кілька варіантів. Я б не радила вам створювати модель за принципом «один район – одна громада», оскільки що зміниться в такому випадку для ваших жителів? Всі будуть їздити в Іванівку, як і зараз, так в чому тоді зміни по наближенню послуг до людей? Також не рекомендувала б міняти центри тих моделей, які вже є в затвердженому в минулому році облрадою перспективному плані. А ось конфігурації ви міняти можете. Тільки не керуйтеся при цьому особистими симпатіями, керуйтеся інтересами людей», – порадила вона.

Зараз, згідно із затвердженим планом, в Іванівському районі пропонується створити чотири громади: Іванівську, Коноплянський, Червонознам’янська і Петровську. Присутні представники органів місцевого самоврядування повідомили, що ще подумають над цими моделями і змінять їх конфігурації.

Крім того, в. о. голови райдержадміністрації Тетяна Новікова пообіцяла, що робоча група в районі буде створена вже на наступному тижні. Більше ТУТ



Рівненська область

Офіс реформ

На Рівненщині планують модернізувати ЦНАПи, зокрема у містах Дубно, Кузнецовськ та Рівне
В рамках реалізації проекту технічної допомоги Європейського Союзу «Центр надання адміністративних послуг як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади», було оголошено конкурс проектів на модернізацію цих закладів у трьох містах Рівненщини. Організатори оголосили відбір виконавців архітектурно-дизайнерських рішень (ескізів) для модернізації ЦНАПів. Отримали 9 пропозицій, по три на кожен об’єкт. 
До даного проекту були певні вимоги – виконати загальні рекомендації щодо створення центрів надання адміністративних послуг , окремі рекомендації щодо дизайну інтер’єрів та оздоблення приміщень центрів.

Нині робоча група розглянула усі подані на конкурс пропозиції. Обирали за такими критеріями - цінова пропозиція, якість виконаних робіт, дизайнерське рішення, та зручність у використанні. 
Тернопільська область

«Тернополяни»

Цього тижня на Тернопільщині оберуть ще 6 старост


Вибори шести старост 14 населених  пунктів відбудуться 29 травня на Тернопільщині. Обиратимуть їх у Борщівському та Підволочиському районах.

Зокрема, цієї неділі в Борщівському районі обиратимуть старосту сіл Пилатківці, Грабівці та Жилинці.

У Підволочиському районі обратимуть старост сіл Голотки та Кошялки, старосту сіл Воробіївка, Пеньківці, Просівці, старосту сіл Пальчинці, Щаснівка, старосту сіл Терпилівка, Лозівка, Гущанки, Ободівка.
«Інфопростір»

На Тернопільщині запрацювала п’ята поліцейська станція


Спокій та безпеку мешканців селища Микулинці Теребовлянського району відтепер забезпечуватимуть шестеро поліцейських. Тут розпочала роботу чергова поліцейська станція, п’ята за кількістю в області.

Станція обслуговуватиме Микулинецьку об’єднану територіальну громаду, а також села Кровинка, Лошнів, Сущин та Остільці. Більше ТУТ

Хмельницька область

Офіс реформ

Досвід написання проектів: від експертів з Хорватії для ОТГ Хмельниччини

19 травня 2016 року з візитом на Хмельниччину прибула делегація з Віровітічко-подравського округу (Республіка Хорватія). До її складу входили представник муніципалітету, перший заступник очільника Віровітічко-Подравського округу, Здравко Дьяковіч, та працівники Агентства з розвитку Vidra Тихомір Кіс і Хрвое Драгічевич. За словами Здравко Дьяковіч саме Віровітічко-Подравський округ є одним із округів в Хорватії де спостерігається стійкий соціально – економічний розвиток, що є результатом залучення в регіон інвестицій. Віровітічко-Подравський округ займає лідируючі позиції по впровадженню інвестиційних проектів в Хорватії.

Програма навчання, з якою приїхали гості, охоплювала широке коло питань що стосувалися особливостей та порядку написання програм та проектів з метою залучення інвестицій, зокрема з фондів ЄС. Тематика заходу була особливо цікава для представників об’єднаних територіальних громад, адже на формування інфраструктури ОТГ Хмельницької області з державного бюджету виділена субвенція у розмірі 216 млн.грн. Однією з основних умов отримання коштів для реалізації проектів з інфраструктурного розвитку є їх якісне написання, що дозволить підтвердити цільового використання фінансових ресурсів. Кількість присутніх представників громад приємно вразила та значно перебільшила заплановану, що свідчить про їх готовність максимально використовувати можливості які відкриває перед ними реформа органів місцевого самоврядування.

Представники Віровітічко-Подравського округу розповіли про наявні у їх розпорядженні ресурси (лісовий фонд, легка та харчова промисловість , сільське господарство, в тому числі виробництво цегли та тютюну) як ключовий фактор що впливав на формування напрямків залучення інвестицій.

Доповідачі поділилися свім досвідом, вміннями та навичками у написанні проектів, які допомогли їм залучати в розвиток Хорватії значні інвестиційні ресурси з ЄС. До наймаштабніших проектів належать: відновлення культурних пам’яток (замок на кордні з Угорщиною – 5,5 млн. євро), підтримка велосипедного туризму (відновлення 1080 км доріг для велосипедистів), а також на розвиток тих галузей, які на даний час потребують особливої підтримки (освіта, сільське господарство, цивільні питання тощо).

Експертами з Хорватії була презентована організація VIDRA, яка займається написанням проектів за різними напрямками на високому професійному рівні. В Україні вже впроваджуються аналоги таких організацій – Агенції регіонального розвитку. Організацію VIDRA за підсумками минулого року визнали як найкращу агенцію по впровадженню проектів в Хорватії. Саме тому досвід експертів такого рівня є особливо цінним для громад Хмельниччини.



Чернівецька область

«Молодий буковинець»

На Буковині створили ще одну громаду

Сесії місцевих рад селища Красноїльська та села Старої Красношори 17 та 18 травня затвердили рішення, прийняте на зборах громад, про добровільне об’єднання в єдину територіальну громаду з центром у Красноїльську. 

Як повідомив кореспондентові molbuk.ua заступник селищного голови Степан СКІПОР, наступний крок – подання прийнятого рішення до ОДА, звідки протягом десяти днів мають повідомити ЦВК. І вже ЦВК впродовж п’яти днів має призначити день виборів депутатів від об’єднаної громади та її голови. 
«Від і до»

Білоусівка погодилася об’єднатися з Новодністровськом у громаду


20 травня 2016 року відбулася 4-та сесія Білоусівської сільської ради, на яку прибуло 12 депутатів із 14-ти.

Першим на порядку денному розглядалося питання про надання згоди на добровільне об’єднання територіальної громади та делегування представників до спільної робочої групи.



Відповідно до результатів громадських слухань, проведених 10 квітня, Білоусівська сільська рада вирішила: дати згоду на добровільне об’єднання територіальної громади села Білоусівка в Новодністровську громаду із центром у м. Новодністровськ та делегувати 13 осіб із числа депутатів та жителів села до складу робочої групи із підготовки проектів рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Рішення було підтримано 9-ма депутатами.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка