Цивільно правові договори



Скачати 62.04 Kb.
Дата конвертації01.12.2016
Розмір62.04 Kb.
Конспект уроку правознавства

в 9 класі на тему:

«Цивільно – правові

договори»


Підготувала вчитель

правознавства

Губиниської ЗОШ

І – ІІІ ступеня № 1

Бабенко Н.І.


2012
Тема уроку: Цивільно-правові договори

Мета уроку: дати уявлення про договори, види цивільно-правових договорів; розвивати вміння пояснювати, що таке договір, називати види цивільно-правових договорів; аналізувати зразок типового договору щодо його предмета, сторін та змісту; формувати свідоме ставлення щодо необхідності дотримування умов цивільно-правових договорів.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: практикум

Обладнання: Цивільний Кодекс України, таблиці, схеми, збірник юридичних задач, підручник «Правознавство. Практичний курс. 9 клас» авт.О.І.Пометун та Т.О.Ремех
Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань

1. Фронтальне опитування щодо опанування понять: право власності, власність, правомочність володіння, правомочність користування, правомочність розпорядження, суб’єктивне право власності.

2. Як набувається та реалізується право власності?

3. Які особливості передбачає право на власність для неповнолітніх?


ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Завдання:

1. Працюючи в парах, обговоріть: чи доводилось вам особисто щось купувати? Що саме? Опишіть, як зазвичай відбувається купівля-продаж.

2. Прочитати в ролях фрагмент зі сценарію мультфільму за книгою Е.Успенського «Троє з Простоквашина» і подумайте: навіщо трьом друзям гроші? Які варіанти вирішення проблеми пропонувались? ( текст на ст.. 78-79 підручника)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План
1. Які договори є цивільно-правовими.

2. Як укласти договір.

3. Які договори можуть укладати неповнолітні.

Інтерактивна лекція

Учитель: Цивільно-правові відносини – це врегульовані нормами цивільного права майнові та особисті немайнові відносини.

У відношеннях, які регулюються адміністративним або кримінальним правом, учасники перебувають у нерівному становищі. Одні мають повноваження, інші їм підкоряються. У цивільних правовідносинах всі учасники рівні. Рівність учасників – це головна відмінність цього виду правовідносин. Підписано договір, і закон вимагає, щоб обидві сторони виконали його умови. Всі ці відносини регулюються Конституцією та законами України, Цивільним кодексом. Їх основою є цивільно-правовий договір.

Договір – це угода двох або більше сторін, що базується на рівності сторін.

Угода – це дії громадян або організацій, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільних ( майнових) прав чи обов’язків. Угода укладається за принципом «хочу» і «можу» (воля і право).

Угода є дійсною:


  • якщо є дієздатні сторони договору;

  • за відсутності обману, насильства, погрози;

  • за наявності законної форми і змісту договору.

Опрацювання витягів із Цивільного кодексу України – ст.. 627, 631 та 639.


Завдання

1. Як на ваш розсуд, що таке цивільно-правовий договір?

2. Чим відрізняються договори такого типу:

а) людина придбала товар у магазині;

б) позичила гроші;

в) бабуся подарувала онуку будинок;

г) ви позичили однокласнику певну суму грошей;

д) ви здали власну квартиру в оренду?


Учитель. Згідно з Цивільним кодексом існують такі види цивільно-правових договорів:

  • купівлі – продажу;

  • майнового найму (оренди);

  • позики;

  • дарування.


Робота в парах

Наведіть приклади цивільно – правових договорів з вашого життя.


Рольова гра «Як укласти договір?»

Учні розподіляються на групи, кожна з яких отримує текст цивільно-правового договору, Цивільний кодекс, моделює і демонструє ситуацію укладення договору. Після перегляду ситуацій клас визначає:

1) сторони договору;

2) предмет договору;

3) зміст договору.

Групи пропонують зразки цивільно-правових договорів.


Запитання

---Якими майновими правами наділені неповнолітні власники?


Учитель систематизує та узагальнює відповіді учнів, роздає учням для опрацювання «Пам’ятку про майнові права неповнолітніх власників»
Робота з поняттями і термінами

Фізична особа – людина, учасник цивільно- правових відносин.

Цивільно- правова угода – погодження на базі взаємних інтересів та рівності. Договір є одним з різновидів угоди.
Учитель. Згідно зі ст.. 31 Цивільного кодексу особа, яка не досягла 14 років (малолітня особа), має часткову цивільну дієздатність.

Вона може:

1) самостійно здійснювати дрібні побутові угоди. Угода вважається дрібною побутовою, якщо вона служить задоволенню побутових потреб особи, відповідає її фізичному, духовному або соціальному розвитку та стосується речі, що має невелику вартість;

2) здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом.


За ст.. 32 Цивільного Кодексу у віці неповна цивільна дієздатність фізичної особи від 14 до 18 років передбачає:

Окрім угод, встановлених ст..31 даного Кодексу, фізична особа у віці з 14 до 18 років (неповнолітня особа) має право:

1) самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами;

2) самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняється законом;

3) самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунка) і розпоряджатися внеском, внесеним на своє ім’я (грошовими коштами на рахунку).

Неповнолітня особа здійснює інші угоди за згодою батьків.
Завдання
Поміркуйте

1. Чи може 15-річний Андрій:

а) придбати фотоапарат на зароблені ним гроші;

б) позичити зароблені влітку гроші приятелю;

в) покласти зароблені влітку гроші на депозит?

2. Чи може 16-річна Марія самостійно:

а) позичити однокласниці 5 гривень;

б) придбати потрібний для навчання відеодиск;

в) придбати квартиру?

3. Чи може 13-річний Сергій:

а) дати другові відео диск для перегляду;

б) відкрити рахунок у банку;

в) подарувати подрузі коштовну прикрасу?

ІV. Підсумки уроку
Бесіда

1. Які відносини регулює цивільне право?

2. Що таке цивільно-правовий договір?

3. Назвіть і наведіть приклади основних цивільно-правових договорів.

4. Поверніться до героїв з Простоквашина. Визначте та назвіть види договорів, про які йдеться в уривку.

V. Домашнє завдання

Опрацювати тему 13, завдання № 2 на ст.. 82. Повторити т.12



Майнові права

неповнолітніх власників
Майнові права неповнолітніх мають прямий зв'язок з цивільною правоздатністю та дієздатністю.

Правоздатність виникає від народження людини.

Дієздатність до 14 років часткова, з 14 до 18 років – неповна.

Якщо особа бере шлюб до 18 років, то й дієздатність настає раніше.


Згідно зі ст.. 31 Цивільного кодексу особа, яка не досягла 14 років (малолітня особа), має часткову цивільну дієздатність.
Вона може:

1) самостійно здійснювати дрібні побутові угоди. Угода вважається дрібною побутовою, якщо вона служить задоволенню побутових потреб особи, відповідає її фізичному, духовному або соціальному розвитку та стосується речі, що має невелику вартість;

2) здійснювати особисті немайнові права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняються законом.

Відповідальність за всі угоди несуть батьки.
За ст.. 32 Цивільного Кодексу у віці неповна цивільна дієздатність фізичної особи від 14 до 18 років передбачає:
Окрім угод, встановлених ст..31 даного Кодексу, фізична особа у віці з 14 до 18 років (неповнолітня особа) має право:
1) самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами;

2) самостійно здійснювати права на результати інтелектуальної, творчої діяльності, що охороняється законом;



3) самостійно укладати договір банківського вкладу (рахунка) і розпоряджатися внеском, внесеним на своє ім’я (грошовими коштами на рахунку).

Відповідальність несуть самостійно власними коштами, якщо не вистачає – відповідають батьки.
Неповнолітня особа здійснює інші угоди за згодою батьків.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка