Читання: "Молитва" читанка



Сторінка1/12
Дата конвертації29.12.2016
Розмір0.77 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
ПЛЯН ПРАЦІ - РОЗКЛАД МАТЕРІЯЛУ 2-га кл.

(опрацювала Віра Богачик – учителька Школи Українознавства, Йонкерс, НЙ)


Лекція 1

Тема: Читання: “Молитва” – читанка

Повні відповіді на запитання до тексту. Загадка про читанку – напам’ять. Повторення азбуки. Виділення голосних звуків. Писання слів, речень. Українська казка “Ріпка”.

Мета: Перевірити набуті знання з читання та писання. Вчити дітей слухати казки та розуміти зміст.

Допоміжні наочні посібники: Таблиця “Голосні звуки”, азбука, укр. нар. казка “Ріпка”

Хід лекції


  1. Вітання – Дорогі діти! Вітаю вас з початком навчання в українській школі. Бажаю старанного й відмінного навчання. Надіюсь, що цей рік буде успішним для нас.




  1. Онайомлюю з читанкою “Рідне слово”. Читанка: “Молитва”, розглядаємо малюнок. З відповідною інтонацією читаю звернення читанки до дітей. Читаємо хором. Повні відповіді на запитання, що під текстом. Потім читають діти, кожний окремо. Вивчення напам’ять загадки:

Дуже я потрібна всім Всіх я розуму учу,

І дорослим і малим. А сама завжди мовчу. (книга)



  1. Писання

  • Повторюємо азбуку. Один учень (показує) промовляє звук, інший показує букву, якою позначається цей звук (робота у формі гри)

  • З азбуки виділяємо голосні звуки і записуємо на дошці. Чому ці звуки називаються голосними? При вимові їх повітря не натрапяє на пе-решкоди. Або, повітря проходить вільно при вимові голосних. Артикуляційні вправи: а, о, у, е, и, і.

  • Робота з таблицею “Голосні”: а, о, у, е, и та і

Ми літери голосні. Ми важливі дуже в мові,

Ще до нашої сім’ї Мусим бути в кожнім слові.

Зачислім я, ю є, ї.

Десять нас це голосні.

Решта приголосні.


  • Написати на дошці і в зошиті слова: мама, діти, школа, пише, читає, небо, сонце, дякую, їжа, поїде; речення: Діти швидко читають. Вони гарно пишуть.

  • Завдання: Підкреслити голосні в кожному слові.




  1. Підсумок: Про що ми дізналися сьогодні в школі? Про читанку, яка буде вчити укр. мови, вивчили загадку (повторити хором), повторили азбуку яа вивчили голосні звуки (повторити)




  1. Казка – тепер я прочитаю укр. нар. казку “Ріпка”. Уважно слухайте і скажете про кого ця казка. Хто найбільше сподобався у цій казці і чому?




  1. Домашнє завдання

  • читати на ст. 14. Відповісти на запитання (Рідне слово, ст. 14,15).

  • З Чит.1 прочитати “Ранок”, ст. 8,9, відповісти на запитання

  • Написати в зошит.

До школи

Вчить рідна школа


Нас школярів,

Щоб рідну мову кожен умів.


В школу ідемо


В радісний час.

Сонце смієтьєя,

Вітає нас.


  • Підкреслити голосні в кожному слові.



Лекція 2

Тема: Читати “У парку”. Словникова робота. Вірш “Лесик”. Повні відповіді на запитання. Голосні звуки. Склад слова. Творча робота: утворення слів зі складів. Артикуляційні вправи.

Мета: Удосконалювати навички читання та писання. Закріпити знання про голосні звуки та склад. Працювати над ровитком мови учнів.

Допоміжні наочні посібники: Картинки про природу. Таблиці: “Голосні”, “Склади”



Хід лекції


  1. Повторити загадку про книжку-читанку

2 Бесіда по картинках: Що ви бачите на картинках? Кого можна зустріти в парку? Хто з вас ходив до парку?

  1. Читаю “У парку”, діти слухають. Потім читаємо хором і кожний окремо. Словникова робота. Повні відповіді на запитання до прочитаного. Невідомі слова пояснюємо словесно та показом ілюстрацій. Загадка напам’ять:

Мене частенько просять, ждуть.

А тільки покажусь – ховатися почнуть. (Дощ)

Для чого просять і ждуть дощу? А чому ховаються?


  1. Писання і граматика: Повторюємо про голосні. Вставити голосні у словах шк.л., ст.л, з.ш.т, ч.т.нк., зв.к, б.кв., п.п.р

Предмети, які бачимо в клясі наиваємо словами і усно ділимо на склади. Записуємо на дошці. Підкреслюємо голосні. Скільки в словах голосних? Скільки складів? Чи можете придумати слова з одним голосним, двома, трьома?

Артикуляційні вправи по таблиці. Складаємо слова зі складів і записуємо їх зі слуху. (Диктат) Самостійна робота з роздаткових карток.


5. Для вироблення техніки читання читаємо вірш “Лесик” з читанки 1, ст. 10. Відповідаємо на запитання: Куди збирається Лесик? Що він робить перед школою? Перерахувати (елементи вибіркового читання)

  1. Батьківські збори: Під час бесіди з батьками діти малюють ілюстрації до прочитаної вже казки “Ріпка”




  1. Домашнє завдання:

  • Читати “У парку”. Коротко розповісти (Рідне слово, ст. 15)

  • Зробити словник і записати нові слова та робити малюнки, де можливо. (Рідне слово, ст.16).

  • Вірш “Лесик” - прочитати і дати письмові відповіді (Чит. 1, ст. 10)




  1. Додаток до писання і граматики:

Люблю я маму й тата,

Люблю все малювати.

Я вишню намалюю

І яблуню в саду.

Завдання: вивчити вірш напам’ять, переписати в зошит та підкреслити голосні.

Лекція 3

Тема: Читати “Весело було влітку”. Робота за малюнком. Повні відповіді на запитання. Словникова робота. Повторити і закріпити голосні звуки, склади. Тренувальні вправи. Диктат. Творча робота на роздаткових картках (самостійна).

Мета: Удосконалювати техніку читання, та розуміння прочитаного. Поповнювати мовний запас новими словами. Закріпити вивчене про голосні звуки та склад слова. Закріплювати навички правильного та охайного писання. Виховувати уважність та старанність.

Допоміжні наочні посібники: Картинки про літо. Роздаткові картки для самостійної твошрчої роботи. Укр. нар. казка “Колобок”



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка