«Актуальні питання оподаткування фоп»



Скачати 149.53 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір149.53 Kb.
«Актуальні питання оподаткування ФОП»
(тези начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Черкаській області Володимира Юрійовича Жавріда)
Шановні платники! Шановні друзі!
Вітаю вас на вебінарі фіскальної служби.
Сьогодні ми детально обговоримо особливості ведення підприємницької діяльності фізичними особами.
Ми отримали багато питань з місць.
Дякую вам за активність і довіру. Ми обов’язково відповімо на всі запитання. Також я обов’язково озвучу відповіді на запитання з податку на додану вартість та РРО.
Уже сьогодні до кінця дня відповіді на запитання учасників вебінару ми викладемо на сайт головного управління ДФС у Черкаській області.
Нагадую, ми працюємо на ресурсі «Допомога платнику», онлайн відео ви переглядаєте у розділі «Онлайн», а запис можна подивитись в архіві «Допомоги». Все це зараз ви бачите на слайді проекту.
Переходимо до теми вебінару. Будуть висвітлені:


  • актуальні питання оподаткування ФОП. Це питання доповім я;




  • Порядок повідомлення органам ДФС про прийняття працівника на роботу та питання справляння ЄСВ нагадає моя колега, завідувач сектору Наталія Вікторівна Бойко;




  • і на ваші прохання пенсійні питання розкажуть керівники профільних підрозділів Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області Тетяна Миколаївна Коваль та Людмила Сергіївна Хижняк.

Роботу ми побудуємо наступним чином.

Кожен лектор спочатку викладе тему. Потім озвучить відповіді на раніше отримані запитання по темі. А тоді – відповість на запитання власне учасників вебінару, які надійдуть у чаті та на електронну адресу.
Загалом, як і під час попередніх заходів ми розраховуємо на плідну годину роботи. Якщо залишаться невисвітлені питання, ми продовжимо з бажаючими індивідуальне листування за електронною адресою проекту, яку ви бачите на екрані.

___________________________________________________________


Перш за все хочу наголосити, що зараз спрощено процедуру започаткування бізнесу.

1. Взяття на облік платників здійснюється фіскальною службою протягом 1 дня – у день надходження із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відомостей про новоствореного суб’єкта господарювання. Як це відбувається, ви бачите на слайдах 1-2.

2. Процедура взяття на облік рахунків  платників податків відкритих/закритих у фінансових установах триває від кількох хвилин до однієї годинислайди 3-4.

3. Починаючи з 31 серпня 2015 року взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводитиметься одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі онлайн) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами – слайд 5.



Обрання системи оподаткування, обліку та звітності
Загальна система для підприємців передбачає сплату ПДФО, єдиного внеску, військового збору та у більшості ПДВ. У разі прийняття оплати за товари (роботи, послуги) готівкою, або за допомогою банківських платіжних карток готівкових розрахунків «загальнику» потрібен РРО.
Сума податку на доходи фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування, що підлягає сплаті до бюджету, визначається як добуток суми податку на доходи фізичних осіб з середньомісячного річного оподатковуваного доходу та кількості календарних місяців, протягом яких одержано такі доходи. При цьому до середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (12180 грн.), застосовується ставка 15 відсотків, а до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує зазначений розмір - 20 відсотків.
На загальній системі оподаткування основна звітність (податкова декларація) надається раз на рік протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Увага! Слід пам’ятати, що з 1 вересня податкові декларації поштою треба надсилати на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного Податковим кодексом – до цього часу декларації надсилаються за 10 днів до закінчення граничного строку.

Таке передбачено Законом України від 17.07.2015 №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» (набере чинності з 1 вересня 2015).
Нас запитують: Чи існують обмеження щодо здійснення видів діяльності ФОП на загальній системі оподаткування?

Відповідаю:    Підприємці мають право здійснювати будь-яку діяльність, яка не заборонена законом. Втім на здійснення певних видів діяльності потрібні спеціальні дозволи (ліцензії).




Спрощена система оподаткування (слайди)
Загалом є 4 групи платників єдиного податку. Для ФОП – спрощенців їх 3:

  • перша група - фізособи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 тисяч гривень;

  • друга група - фізособи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; а обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. грн.

  • третя група - фізособи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юрособи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 млн. грн;


Питання

Чи має право ФОП перебувати на спрощеній системі оподаткування, якщо надає в оренду приміщення (будівлю, споруду), площа якого не перевищує встановлені обмеження, яка розташована на земельній ділянці, що перевищує 0,2 га?
Відповідь: Фізична особа – підприємець, яка здає в оренду приміщення (споруду, будівлю), площа якого не виходить за обмеження, встановлені Податковим кодексом України, та розташоване на земельній ділянці, що перевищує 0,2 га, може перебувати на спрощеній системі оподаткування, якщо у договорі оренди визначено розмір земельної ділянки, право користування якою передається наймачеві і при цьому площа такої ділянки не перевищує 0,2 гектара.   В іншому випадку фізична особа – підприємець не може перебувати на спрощеній системі оподаткування та повинна перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Кодексом.
Проблемне питання, яке часто задають платники – як зареєструватись новоствореному підприємцю одночасно спрощенцем 3 групи та платником ПДВ.
Інформую, згідно ст. 293 Податкового кодексу України для третьої групи платників єдиного податку відсоткова ставка єдиного податку встановлюється у розмірі:

2 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим кодексом України;

4 відсотки доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Новостворена фізична особа - підприємець може обрати ставку єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (третя група 2%), лише після здійснення реєстрації платником податку на додану вартість. Тобто новостворена фізична особа – підприємець може зареєструватися з дня державної реєстрації як платник єдиного податку третьої групи за ставкою 4 % та не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу подати заяву про перехід на сплату єдиного податку за ставкою 2 % (для третьої групи) та подати заяву на реєстрацію платником на додану вартість.


Військовий збір
Платники єдиного податку не сплачують військовий збір! Оскільки, підпунктом 165.1.36 пункту 165.1 статті 165 Кодексу встановлено що, дохід фізичної особи – підприємця, з якого сплачується єдиний податок згідно із спрощеною системою оподаткування не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, то відповідно категорія осіб, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування звільняються від нарахування та сплати військового збору.
«Загальники» за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період. Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців є 2015 рік. Термін сплати військового збору для фізичних осіб – підприємців – до 19 лютого 2016 року.

Наступне. Облік господарських операцій підприємців.


Загальна система.  Порядок ведення Книги обліку доходів та витрат фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 №481.

     Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.

     У разі обрання ведення у паперовому вигляді,  Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі. Книга засвідчується підписом керівника або заступника контролюючого органу та скріплюється печаткою.     Строк розгляду поданих заявником або уповноваженою особою документів для надання адміністративної послуги «Реєстрація Книги обліку доходів і витрат» або відмови в її наданні становить два робочих дні від дати подання таких документів.

     У разі обрання ведення Книги в електронній формі самозайнята особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку.     Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.

     Після отримання платником податків повідомлення про реєстрацію Книги така особа здійснює операції з її ведення.


Книга для спрощенців.

З 28 липня 2015 року застосовується нова форма книг обліку доходів і витрат для спрощенців. Форму для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість та для платників ПДВ і Порядок ведення затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 №579.


Основне:

1. Книгу обліку доходів та/ або Книгу обліку доходів і витрат фізособам-єдинникам дозволено вести не тільки в паперовому, але й в електронному вигляді на вибір.

2. Дані про доходи і витрати до Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат записують у грив­нях із копійками. Також без округлень виводять і підсумкові дані за місяць, квартал, рік.

3. У книзі обліку тепер налічується 8 граф. Із неї прибрали графу 6 "сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, грн", оскільки, за Податковим кодексом України, доходи платника єдиного податку у вигляді сум кредиторської заборго­ваності, за якою минув строк позовної давності, визнаються лише єдинникам третьої групи — платникам ПДВ. Вони ведуть Книгу обліку доходів і витрат, у якій графа 6 у її ста­рому вигляді збереглася.

4. Змінився порядок виправ­лень помилок у Книзі, яку ведуть у паперовому вигляді. Відтепер для ви­правлення неправильного запису, згідно з п. 4 порядку заповнення Книги, до­статньо в новому (додатковому) рядку зробити запис, що має додатне або від'ємне значення. Аналогічно вносять виправлення й до елект­ронного варіанта Книги.

5. Крім, того у порядку ведення книг про­писано порядок дій для єдинників, які протягом податкового (звітного) періоду реєструють нову Книгу, якщо попередня в них закінчилася. Так, запропоновано продовжувати здійс­нювати записи в новій Книзі та наростаючим підсумком (з урахуванням записів зі старої Книги) виводити в ній підсумки за місяць, квар­тал, рік.

Звертаю увагу, що Книги для спрощенців, зареєстровані до 28 липня 2015 року не підлягають заміні, а діють до закінчення Книг.

Реєстратори розрахункових операцій
Як я уже казав, під вимогу про обов’язкове застосування РРО підпадають лише ті платники, які приймають оплату готівкою, або за допомогою банківських платіжних карток. Якщо ж оплата проводиться через касу банку, то для продавця вона є безготівковою і не вимагає застосування РРО.
Законом України від 1 липня 2015 р. №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», якого так чекали спрощенці визначено категорії платників єдиного податку, які не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Це:


- платники єдиного податку першої групи;

- а також фізичні особи – спрощенці другої і третьої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень.

У разі перевищення ФОП – спрощенцями 1 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

За нашими даними в Черкаській області 293 платники єдиного податку 3 групи (фізичні особи-підприємці) за І півріччя 2015 року перевищили обсяг доходу 1 млн. гривень. А загалом в Україні - 8 750 платників.

Такі ФОП- платники єдиного податку 3 групи уже з 1 жовтня 2015 року зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.  Решті платникам єдиного податку 3 групи (фізичні особи-підприємці) слід постійно контролювати обсяг своїх доходів.

Водночас, платники єдиного податку ІІ групи (фізичні особи-підприємці) у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 01.01.2016 при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО. 


Звітність
Нагадую про необхідність своєчасного надання податкової звітності. Так в Черкаській області із ФОП, які перебувають на обліку третина досі не подала декларації. Закликаю всіх таких підприємців обов’язково виконати свій обов’язок.
Звертаю увагу – з 28 липня відбулись зміни у звітності платників єдиного податку. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку».

Спрощенці надають звітність:

- Перша та Друга групи - один раз на рік (протягом 60 днів після останнього календарного дня звітного року);

- Третя група - щокварталу (протягом 40 днів після останнього календарного дня звітного року)
Питання:

Чи зобов’язані ФОП-єдинники, що не мають показників або об’єктів, які підлягають декларуванню (оподаткуванню) подавати декларацію по єдиному податку?

Відповідь:   Фізичні особи – підприємці платники єдиного податку, які не отримували протягом звітного періоду доходи та не мають об’єктів оподаткування, що підлягають декларуванню, зобов’язані подавати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця у строки, передбачені п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України.


Консультації
З 1 вересня згідно Закону №655 місцеві державні податкові інспекції надаватимуть лише усні податкові консультації. А письмові і електронні – центральний апарат ДФСУ та регіональні підрозділи. Крім того кожна така письмова консультація у 10-ти денний термін розміщуватиметься на відповідному сайті установи, яка її видала. Як бачите ми з вами в рамках проекту «Допомога платнику» рухаємось у правильному напрямку і до змін готові.
Перевірки
Законом №655 уточнений порядок проведення перевірок.

Уточнено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок. Передбачено, що за наявності письмового звернення платника податків замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.

Встановлені вимоги до наказу про проведення перевірки, копію якого надають підприємцю: «в наказі зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу».
Заборонено контролюючим та іншим державним органам використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 Податкового кодексу України.

Тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн гривень, штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Податковим кодексом України, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов’язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Втім у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання з одного й того самого податку або збору зазначена норма не застосовується.

І наприкінці актуальна інформація для ФОП, які продають алкоголь.
З 1 вересня стартує новий етап підвищення мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремий алкоголь. Вказане підвищення обумовлено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №426 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957».

До прикладу, мінімальна оптово-відпускна ціна горілки та лікеро-горілчаних виробів, ін. за УКТЗЕД 2208 60, 2208 70, 2208 90 (за 1 літр 100-відсоткового спирту, що застосовується) згідно постанови №426 становить:

з 1 вересня 2015 року – 175,96 грн.;

до 31 серпня 2015 року – 159,94 грн.

Мінімальна роздрібна ціна горілки та лікеро-горілчаних виробів, ін. за УКТЗЕД 2208 60, 2208 70, 2208 90 (за 1 літр 100-відсоткового спирту, що застосовується) становить:

з 1 вересня 2015 року – 274,5 грн.;

до 31 серпня 2015 року – 249,5грн.
Мінімальна оптово-відпускна ціна коньяку (бренді) п’ять зірочок за УКТЗЕД 2208 20 (за 1 літр 100-відсоткового спирту, що застосовується) становить:

з 1 вересня 2015 року – 301,28 грн.;

до 31 серпня 2015 року – 285,26 грн.
Мінімальна роздрібна ціна коньяку (бренді) п’ять зірочок за УКТЗЕД 2208 20 (за 1 літр 100-відсоткового спирту, що застосовується) становить:

з 1 вересня 2015 року – 470 грн.;

до 31 серпня 2015 року – 445грн.

Нарешті наостанок нагадування продавцям пива, яке з 1 липня відноситься до алкогольних напоїв.

Пиво вроздріб продається за наявності ліцензії та через реєстратори розрахункових операцій. Розрахунки з покупцями за продане пиво у необхідно проводити у спеціальному приміщенні (магазині). Також акцизний податок з роздрібного продажу і пива, і всіх підакцизних товарів повинен відображатись у фіскальному чеку як окрема податкова група.

Дякую за увагу і передаю слово наступному спікерові.


______________________________________________________________________
Дякую усім учасникам за роботу. Сподіваюсь, ви почули важливу для себе інформацію і відповіді саме на ваші запитання.
Нагадую, що відповіді на запитання вебінару ви уже сьогодні до кінця дня можете побачити на сайті головного управління ДФС у Черкаській області.
Якщо у вас все-таки залишились запитання, або виникли нові, направляйте їх протягом тижня відсьогодні на адресу проекту. Ви отримаєте відповіді.
Також це оголошення стосується і платників, які дивитимуться вебінар у запису.
Просимо вас направити і свої відгуки про вебінар та побажання щодо наступних заходів.

Тема наступного вебінаруновації в оподаткуванні з 1 вересня.
Слідкуйте за анонсами.

Наприкінці я хочу усіх привітати з прийдешнім Днем підприємця. Бажаю вам і вашим близьким міцного здоров’я, сил, натхнення, миру, добробуту і злагоди та непохитної віри у велике майбутнє нашої країни.



Дякую за участь у проекті. Всього найкращого.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка