9 Служби новин та розсилок Електронна поштова розсилка



Скачати 84.99 Kb.
Дата конвертації28.11.2016
Розмір84.99 Kb.

9.4. Популярні служби Інтернету. Служби новин та розсилок

9.4. Служби новин та розсилок

Електронна поштова розсилка


Інтернет надає активним користувачам широкі можливості для створення і розміщення власних сайтів, де можна проявити себе і показати свої здібності, захоплення та професійні здобутки. Після створення сайтів стає актуальним питання – як зробити власний ресурс популярним, залучити та утримати на сайті аудиторію.

Для цього існує ряд стандартних заходів: участь в обмінних мережах, обмін посиланнями і кнопками, участь в конкурсах, реєстрація в каталогах, рейтингах, пошуковиках тощо. Також, власнику слід постійно займатися контентом (вмістом сайту) і регулярно поповнювати свій сайт новою інформацією. З часом складається постійне коло відвідувачів – ядро цільової аудиторії. Для них варто запропонувати регулярно отримувати інформацію про нові надходження чи останні новини сайту. Ефективно це можна зробити за допомогою поштових розсилок.

Поштові розсилки з успіхом використовуються на багатьох сайтах. За допомогою розсилок постійні відвідувачі отримують різноманітну інформацію, а власники сайтів - наполегливо нагадують відвідувачам про своє існування. Зазвичай, підписатися на розсилку можна на головній сторінці сайту або скористатися службою поштових розсилок.

Служби розсилок - це величезний інформаційний канал, де кожен охочий може підписатися на найсвіжіші новини, найсмішніші анекдоти, прогнози погоди тощо. На сайтах служби розсилок є зручні каталоги-класифікатори, де розсилки знаходяться в різних тематичних категоріях. В кожній категорії розсилки посортовано за різними параметрами і вказано відомості, скільки разів виходила розсилка, періодичність виходу, а також архів розісланих випусків.

Служба розсилок - це складний мережний сервіс, що дозволяє організувати роботу авторів контенту та їх читачів - підписчиків. Тут всю складну роботу автоматично виконує система. Автори розсилок отримують можливість вести розсилку, не турбуючись про технічні деталі і не витрачаючи власний трафік на забезпечення доставки кожного листа. Автор може розмістити на сторінках свого сайту форму підписки, яку йому видає служба, і пропонувати всім охочим підписатися на неї.

І всім це вигідно: автор отримує підписчиків і можливість доносити до них цікаві та останні відомості, підписчики отримують потрібну для них інформацію в зручному форматі, власники служби мають можливість розміщувати в розсилках рекламу. Як правило, реклама розміщується у верхній і нижній частинах кожного листа і є невеликою платою за такий зручний сервіс.


Розсилка з погляду підписчика


Головною складовою служби розсилок є сервер поштових розсилок. Це спеціальний сайт, присвячений виключно розсилкам за будь-якою темою - економіка і політика, спорт і побут, наука і окультизм, навчання і розваги. На великих серверах налічуються тисячі розсилок і різноманітність пропонованої інформації є дуже великою.

Попит на розсилки не вичерпується, бо підписчик не шукає інформацію, вона потрапляє до його електронної скриньки автоматично. Відвідувати сайт розсилки не обов'язково, для отримання розсилки і управління нею достатньо лише електронної пошти.

Для того, щоб підписатися на певну розсилку потрібно заповнити анкету, в якій обов'язково вказується адреса електронної пошти, пароль для доступу до редагування списку вибраних розсилок, кодування і бажаний формат розсилок - текстовий або HTML - а також інша інформація, наприклад, блокування відправки випусків на час відсутності користувача. Після підтвердження реєстрації підписчик вибирає із загальної бази ті розсилки, які його цікавлять. З цієї миті до підписчика будуть розсилатися всі випуски авторських розсилок.

На відміну від «паперового» журналу або газети, електронна розсилка, як правило, є безкоштовною. Сервери мають прибутки, зазвичай, з реклами. В цьому електронні розсилки є ближчими, швидше, не до паперової преси, а до телебачення. Реклама входить в розсилку цілими блоками, а буває, що і пронизує її наскрізь, так, що підписчик змушений її читати.


Розсилка з погляду автора


Відкрити розсилку на сервері може будь-хто і, як правило, безкоштовно. Майбутній автор заповнює анкету, де вказує назву розсилки, свою адресу електронної пошти, іншу контактну інформацію, а також вибирає розділ каталогу, до якого відноситься його розсилка. Крім того, потрібно вказати періодичність виходу випусків, надати короткий опис розсилки та іншу інформацію.

Якщо в автора є сайт, він має шанс відчутно підвищити його відвідуваність. Багато власників сайтів цим користуються, відкриваючи розсилки типу «Новині сайту N». Втім, для того, щоб забезпечити стабільну, солідну відвідуваність сайту і нормальну кількість підписчиків, і новини, і сайт повинні бути цікавими самі по собі, а таке трапляється нечасто. В результаті, в багатьох підписчиків відбувається своєрідне «відторгнення»: побачивши в списку розсилок чергові «новини сайту», вони пропускають їх, навіть не читаючи.

Вводиться випуск розсилки в текстовому чи HTML-форматі за допомогою спеціальної форми. Тут же вказується час випуску: розіслати негайно або відкласти і випустити пізніше.

Деякі сервери надають авторам додаткові, платні послуги, такі як відсутність в розсилці зовнішньої реклами, дозвіл на необмежене розміщення власної реклами, додаткова реклама розсилки на сервері. Цим активно користуються компанії, що пропагують за допомогою електронних розсилок себе і свою продукцію.

Можливості рекламного впливу на аудиторію підписчиків є обмеженими: зазвичай, електронні адреси підписчиків для автора є недоступними. Автор може дізнатися про своїх читачів лише статистичну інформацію: їх кількість, соціальний і регіональний склад тощо.

Розсилка як спам


Часто, підписка на поштову розсилку відбувається для відвідувача сайту непомітно, а її випуски стають занадто нав'язливими. Наприклад, заповнює користувач на сайті довгу і нудну форму для отримання певного сервісу - наприклад, електронної пошти. Довго складає паролі, згадує дівоче прізвище бабусі і ставить галочки. Але, коли доходить до кнопки ОК, то часто не помічає, що в кінці анкети дрібним шрифтом і у відміченому стані є пункт: «підписатися на розсилку новин».

Згодом починають приходити численні листи з пропозиціями щось купити, замовити, відвідати. І далеко не завжди користувачу надається можливість відписатися. Такі небажані розсилки з рекламною чи іншою інформацію називаються спамом.

Чому багато компаній, незалежно від їх розмірів, найчастіше вибирають як рекламу масову розсилку листів до користувачів Інтернету?


  1. Розсилка листів на електронну пошту є одним з найдешевших видів реклами.

  2. Спам розсилка охоплює значно більшу аудиторію, ніж інша реклама.

  3. Масова розсилка листів – це реклама, яка не примушує на неї звертати увагу, оскільки одержувач може просто видалити такий лист, якщо він його не цікавить.

Популярні служби розсилок

Служби поштових розсилок Рунета


Subscribe.ru (www.subscribe.ru) - одна з перших служб електронних розсилок в Рунеті і досі залишається популярною настільки, щоб гордо іменуватися «Інформаційним каналом». За кількістю підписчиків - більше за 6 млн. - Subscribe.ru займає перше місце в СНД і входить в двадцятку найбільших світових служб аналогічної спрямованості. Кількість розсилок на Subscribe перевищує 10 тисяч. У зв'язку з цим каталог Subscribe є структурованим набагато ретельніше, ніж на інших серверах розсилок.

І для підписчиків, і для авторів Subscribe надає широкий спектр послуг. Розсилки можна отримувати не лише на адресу електронної пошти, але і на мобільний телефон чи мобільний комп'ютер IPad. Окрім основних кодувань (KOI-8 і WIN-1251), можливою є підписка в інших кодуваннях (латиниці), наприклад, для тих користувачів, що живуть за кордоном.

Підписатися на розсилку можна не лише з сервера Subscribe, але і з будь-якого сайту, на якому розміщена відповідна форма. Автори розсилок часто розміщують таку форму на своїх сайтах. Таким чином, сайт працює на розсилку, розсилка - на сайт. Автор може отримувати докладні статистичні відомості про свою розсилку - як за динамікою кількості підписчиків, так і за іншими критеріями, такими як, перетин аудиторії підписчиків з іншими розсилками та так званий «портрет підписчика», який складається за їх анкетами.

MailList (www.maillist.ru) – популярний сервер поштових розсилок Рунету. Кількість підписчиків перевищує 5 мільйонів, а розсилок в ній більше за тисячу. Серед розсилок є платні, такі як повна стрічка новин, новини економіки, спорту тощо. Каталог розсилок організовано досить оригінально: кількість підписчиків не розголошується, проте, в загальному списку розсилок певного розділу виводиться і короткий опис кожної розсилки.

MailList надає підписчикам дуже важливу послугу – ANTISPAM, тоді спамеру відсилається автоматично згенерований лист з інформацією про те, що такої адреси не існує.

Не секрет, що деякі теми користуються більшою популярністю серед охочих висловитися, ніж серед охочих послухати. З цієї причини, на MailList обмежили можливість створення розсилок в гумористичному розділі і розділі, який присвячено заробітку в Інтернеті.

Mail.ru (www.mail.ru) – служба розсилок, яку створено на основі безкоштовної електронної пошти Mail.ru. Вона швидко набрала популярності і на тепер налічує понад 4 мільйони підписчиків.

Служби поштових розсилок Уанета


Служба поштових розсилок – є давнім і заслуженим сервісом Інтернету. Українські служби поштових розсилок з'явилися порівняно недавно. Це є однією з причин того, що показники їх популярності - кількість підписчиків і розсилок - поки що є невеликими, але з часом ці сервіси займуть гідне місце в Інтернеті.

Newsman (www.newsman.com.ua) - українська служба поштових розсилок. Кількість підписчиків складає біля 70 тисяч чоловік, загальна кількість розсилок – біля вісімсот. Сайт служби має зручний інтерфейс, реєстрація підписчика займає кілька хвилин, інструкції відправляються на електронну пошту. Реєстрація автора також є простою і дозволяє створювати випуски розсилки безпосередньо після реєстрації.

Технологія RSS


Активні користувачі Інтернету витрачають багато часу на серфінг і зазвичай мають набір пріоритетних сайтів або веб–сторінок, за якими вони стежать з певною періодичністю: різні форуми, блоги, новинні, тематичні чи розважальні сайти.

Таких ресурсів у кожного користувача може бути десятки або сотні. Багато користувачів, щоб бути в курсі подій, часто оновлюють сторінки в браузерах, що є доволі рутинною справою. Деякі сайти пропонують послугу розсилки останніх новин і змін на сайті електронною поштою.

Такий підхід має свої переваги, але часто з потоком повідомлень електронної пошти приходять різноманітні рекламні спам-листи, або повідомлення поштової розсилки блокуються поштовими серверами. При такому способі сповіщення також є необхідною періодичною перевіркою, але вже не сторінок сайтів, а електронної пошти.

Рис. 10.4. Застарілий спосіб отримання інформації про новинки на вибраних сайтах

Найбільш зручним, до недавнього часу, було використання спеціалізованих програм, які за заздалегідь складеними користувачами списками сайтів перевіряли наявність оновлень веб - сторінок. Цей спосіб, поза сумнівом, є зручним але, все-таки, нагадує попередній і вимагає ручного відкривання сторінок в браузері, який все-таки доведеться запустити.

Зважаючи на всі вище перелічені недоліки і бажання полегшити процес серфінгу, на початку 1997 року було розроблено нову технологію RSS (Really Simple Syndication, «легке отримання інформації»). Вперше дана технологія стала відомою після її застосування компанією Netscape для трансляції свого інформаційного контенту. Досвід виявився успішним і багато відомих компаній взяли його на озброєння.


Рис. 10.5. Використання технології RSS для отримання інформації про новинки на вибраних сайтах

Фактично, технологія RSS - є набір XML форматів, які призначені для передачі новинних стрічок, анонсів та змін на сторінках сайтів. Ця інформація збирається, обробляється і передається до користувача в текстово-візуальному вигляді для ознайомлення за допомогою спеціальних програм – агрегаторів (рідерів). Інтернет ресурс, який збирає і передає такі дані, називається RSS каналом або RSS стрічкою.

Всі сучасні браузери (Firefox, Opera, IE, Google Chrome) підтримують технологію агрегації. В деяких браузерах така можливість реалізується при використанні плагинів, в деяких вона вже є вбудованою. Користувачі старих версій браузерів можуть користуватися веб–агрегаторами, що розташовані на сторонніх сайтах, наприклад Яндекс.Лента - RSS-синдикатор. Існують спеціалізовані програми, які працюють, як агрегатори або RSS–рідери.

Для того, щоб RSS–рідер міг прочитати інформацію в подібному форматі, на кожному сайті розміщується власне спеціалізоване посилання або, так звана, RSS–адреса (фід). Для того, щоб користуватися читанням новин з певного сайту, достатньо ввести фід сайту (адресу) в рядок даних RSS–рідера. Якщо необхідно спостерігати за кількома вибраними сайтами або Інтернет – сторінками, необхідно додати, відповідно, всі адреси.

Використання сервісу трансляції RSS 2.0 дозволяє позбавитися від утомливого і одноманітного ручного оновлення сторінок. Відсутність картинок і рекламної інформації дозволяє скоротити трафік і час на пошук змін, що з'явилися. Читання RSS-стрічки є схожим на читання телепрограми, в якій зазначено перелік каналів, що вибрано користувачем.



RSS-технологія стрімко завоювала прихильність Інтернет – користувачів і постачальників інформаційного контенту. Вона дозволяє витрачати мінімум часу при пошуку нової інформації та економити трафік. Важливу роль в цьому процесі грає економія особистого часу користувачів, який можна скерувати в творче або яке-небудь інше русло.





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка