9 Інтернет реклама



Скачати 145.65 Kb.
Дата конвертації11.11.2016
Розмір145.65 Kb.

9.3. Оптимізація і просування сайту. Інтернет реклама

9.3. Інтернет реклама


Інтернет реклама на сьогоднішній день є важливим чинником у популяризації та розвитку сайту і має ряд переваг над традиційними видами реклами в ЗМІ.

  • Інтернет реклама працює відразу у двох напрямах — залучення відвідувача на сайт і одночасне просування іміджу сайту чи компанії.

  • Виготовлення та демонстрація презентації сайту, компанії, продукту чи послуги в короткі терміни.

  • Широкі можливості для проведення ефективних рекламних кампаній і залучення потенційних клієнтів.

Рекламну кампанію в Інтернеті, можна провести самостійно, але краще скористатися послугами професіоналів - як рекламних агентств повного циклу, так і компаній, що спеціалізуються на рекламі в Інтернет.

В Інтернеті можна застосувати наступні види реклами:


Банерна реклама. Розміщення банерів на різних ресурсах, не обов'язково тематичних. Банерна реклама є ефективнішою, якщо вона здійснюється в масштабі цілої рекламної кампанії. Тоді, складові бренду компанії: логотип, фірмові кольори чи яскраві слогани будуть підсвідомо запам’ятовуватися і викликати в подальшому зацікавленість відвідувачів.

Контекстна реклама. Розміщення рекламної інформації на відповідних тематичних ресурсах: сторінках результатів пошуку, інформаційних порталах чи великих каталогах. Це платна послуга, що пропонують пошукові системи чи рекламні компанії і яка надає практично миттєвий результат. Контекстна реклама є особливо результативною, коли вона прив'язується до сторінки пошуку пошукової машини і висвічується при конкретних пошукових запитах. Так відвідувач отримує інформацію не лише про знайдені сайти, але і про ті ресурси, які просуваються за допомогою контекстної реклами. Цей вид реклами є самим ефективним, хоча й найдорожчим.

Поштові розсилки. Потенційний клієнт підписується на тематичну розсилку і в міру накопичення новин отримує необхідну рекламну інформацію. Така реклама є особливо дієвою, якщо будуть розсилатися якісні матеріали, в яких зацікавлений дописувач.

Спам. Заборонений вид реклами, який полягає в розсилці оголошень електронною поштою всупереч бажанню власників поштових скриньок. Традиційно, такий спосіб реклами вважається сумнівним з моральної точки зору, оскільки нав'язує користувачам електронної пошти інформацію, в якій вони, скоріше, не зацікавлені.

Банерна реклама


Одним з найпоширеніших видів реклами в мережі Інтернет є банерна реклама. Банер – це привабливий графічний блок, який може бути як статичним зображенням, так і анімованим міні-фільмом, який розповідає про послугу чи товар в яскравій формі. Зазвичай, банери є невід’ємною складовою фірмового стилю та іміджу компанії.

Банер є доступним 24 години на добу, 7 днів на тиждень і може охопити значну аудиторію. Один банер можна розмістити на тисячах сайтів, які щодня відвідують десятки тисяч людей.

Якісно виготовлені і розміщені на вдало підібраних тематичних ресурсах банери обов'язково привертають до себе увагу. Влучний слоган чи цікавий графічний зміст підсвідомо збуджує цікавість користувача відвідати пропонований сайт.

Ефективність банера визначається відношенням кількості показів банера до кількості «кліків» або натиснень на цей банер. Відсотковий вираз такого співвідношення позначається абревіатурою CTR (Click through ratio). Чим вище відсоток CTR, тим ефективніше вважається банер, і тим більше відвідувачів натиснуло на ньому. Банери з низьким CTR є нерентабельними, їх необхідно або замінити або розмістити на інших, більш наближених до цільової аудиторії ресурсах.


Банери можна розміщувати:


  • На окремо вибраних сайтах з чітким позиціонуванням до тематики.

  • В банерній мережі, що охоплює велику кількість сайтів, які є учасниками з обміну банерною рекламою. На цих сайтах, у відведених місцях сторінки щораз будуть показуватися банери від інших учасників.

Цільові різновиди банерів:


  • Цільовий банер. Його завданням є залучення на сайт потенційних клієнтів, які зацікавлені в інформації, яку надає даний Інтернет-ресурс або в запропонованих на сайті товарах чи послугах.

  • Інформаційний банер. Завданням є збудити інтерес користувача і викликати бажання дізнатися більше про рекламований продукт.

  • Брендовий банер. Метою є збільшення індексу популярності і впізнання торгової марки рекламодавця серед користувачів Інтернету.

  • Внутрішній банер. Метою є привертання уваги відвідувачів до певної новини на сайті, або повідомлення про нові послуги чи товари.

Зазвичай, на банерах вказують:


  • Рекламні слогани з відповідними зображеннями.

  • Оголошення про знижки, розпродаж, сезонні акції.

  • Адресу чи телефон компанії.

Типи банерів

Текстові банери


Текстові банери є рекламним текстовим блоком без використання фотографій, малюнків або анімованих об'єктів. Завантажуються практично миттєво і мають найменший дратівливий чинник в порівнянні з іншими видами банерів. Цей вид банерів широко використовується компанією Google у контекстній рекламі.

Графічні банери


Графічні банери є красивими і зручними, але з обмеженими графічними ефектами.

Flash-банери


Flash-банери на сьогоднішній день — це один з найефективніших способів подачі рекламного повідомлення. Вони не перевантажують сайт зайвою інформацією, в них можна використовувати різноманітні ефекти: як анімаційні, так і звукові. Звичайно, використовувати ефекти слід помірно, щоб вони не ставали дратівливим чинником.

  • Класичні flash-банери різних розмірів. В українських банерних мережах популярними розмірами є 468х60, 240х350, 730х90, 180х300 пікселів. Як правило, такий банер є зацикленим анімаційним роликом, тобто сюжет повторюється «по колу».

  • Інтерактивні банери. Один з найефективніших видів банерів. Спонукає користувача до певної дії при наведенні мишки, тому, має високий коефіцієнт СTR. Його виконують у вигляді гри або невеликого мультфільму за участю користувача.

  • Rich-media або pop-uр банери розміщуються поверх сторінки, можуть бути довільної форми, обов'язково є кнопка для закривання такого банера.

  • Scroll Skyscraper є pop-up банером, але при гортанні сторіночки залишається на тому ж самому місці. Примушує відвідувача певний час спостерігати банер, який закриває відомості на сторінці. Закривається або відповідною кнопкою або лише при натисненні на ньому

  • Screen-Glade банери. При наведенні вказівника мишки на банер розгортається додатковий рекламний простір. Наприклад, у звичайному стані є звичайним банером 468*60 пікселів, після наведення вказівника збільшується до 468*120, а після забирання вказівника з банера, повертається до первинних розмірів.

  • Peel-away банер виконано у вигляді відігнутого кутика сторінки. Після натиснення на ньому користувач може побачити розгорнутий повноекранний ролик.

Java-банери


Java банери є звичайними аплетами Java, які прописано в код сторінки. Вони виконують нескладні функції: проста маніпуляція об'єктами, редагування окремих елементів, чутливість до поведінки користувачеві – натиснення мишки чи клавіші на клавіатурі. Зазвичай, Java банери є на ігрову та розважальну тематику, що підвищує інтерес Інтернет аудиторії до мережної реклами.

Коректне відображення Java банерів підтримує плагін, що втілено у всі сучасні браузери. Проте, їх завантаження відбувається дещо повільно, тому, іноді користувачі попросту вимикають опцію підтримки Java аплетів в браузері.


Ігрові банери


Ігровий банер (casual banner, interactive banner ads) - це невелика flash-гра, яка розташована на сторінці і по закінченні якої відбувається перехід за рекламним посиланням. Тобто, це нагорода користувачу за отримане задоволення від гри та піднесений настрій. Саме тому, графіка та ідеї повинні бути дотепними і зрозумілими.

Відео-банери та відео-помічники на сайті


Це нова ера в розвитку технологій Інтернет реклами. Тепер кожного відвідувача сайту буде зустрічати особистий гід по сайту, який якнайкраще виконає свою роль помічника та провідника по сайту.

Відео помічником може бути образ як живої людини так і намальований персонаж, який буде вітати кожного відвідувача сайту, розповідати йому про компанію, проводити екскурсії по сайту, просто і дохідливо розповідати про товари в Інтернет магазині. Відео помічник може з'являтися автоматично при заході на сторінку сайту або за бажанням відвідувача, подібно до програм пакету MS Office.



Компанії витрачають сотні і тисячі доларів на залучення трафіку на свої сайти, але цього у теперішній час є не достатнім. Відвідувачів потрібно привернути на сайт, потрібно захопити їх увагу і донести до них своє повідомлення, тому, втілення відео-помічника має беззаперечні переваги:

  • Різко відрізняється і виділяється серед існуючих банерів і миттєво захоплює увагу відвідувача.

  • Спілкується з кожним відвідувачем на персональному рівні і привертає увагу на важливі деталі сайту.

  • Є ідеальним для проведения екскурсій по сайту, промоакцій, оголошень та вітань.

  • Сприяє поширенню інформації про сайт і збільшує число повторних заходів відвідувачів на сайт.

Підходи до збільшення ефективності банерних рекламних повідомлень


  • Ключовим моментом ефективності є вибір сайту для розміщення банера. Цільова аудиторія сайту повинна складатися з потенційних клієнтів — люди схильні помічати відповідну рекламу там, де вони чекають її побачити.

  • Велике значення в сприйнятті банера має його оформлення. Банер повинен бути простим і ненав'язливим, з плавними переходами. Колірна гамма повинна бути максимально контрастною, але в межах гармонії кольорів. Переобтяження анімацією, великою кількістю кольорів, і динамікою створює своєрідний «інформаційний шум». Золотим правилом всіх рекламних розробок є «чим простіше, тим краще», оскільки просте запам'ятовується швидше і краще, ніж складне і заплутане.

  • Не можна перевантажувати банер зайвою інформацією. Найефективніший варіант —кілька слів, що виділені крупним шрифтом, в яких міститься достатньо інформації про пропонований продукт, послугу або тематичний матеріал. Бажано, щоб сенс використаної графіки і тексту не дублювався, а доповнювався.

  • Наявність в тексті фраз, що спонукають до негайної дії: «Натисни!», «Знайти», «Купи прямо зараз», «Заходь зараз!», «Терміново!». Подібні фрази діють на підсвідомому рівні, стимулюючи відвідувача сайту не замислюючись зробити запропоновану дію. Проте, в деяких випадках, подібні фрази можуть викликати протилежний, відштовхуючий ефект нав'язування.

На сьогоднішній день підставою для ефективності банера є концепція спрощеності. Спостерігається повернення до ненав'язливих текстових форм, максимальної інформативності при мінімумі динаміки і кольорів.

Контекстна реклама


Контекстна реклама на сьогоднішній день це достатньо ефективний спосіб збільшення продажів товарів, продукції або послуг. Оскільки контекстна реклама показується лише для користувачів, що цілеспрямовано шукають інформацію з теми запиту, її ефективність є набагато вищою від звичайної реклами. Відсоток цільових переходів за контекстною рекламою є значно вищим, ніж в банерній рекламі.

За способом показів контекстна реклама поділяється:


  • Пошукова реклама показується в результатах пошуку по Інтернету, по сайту або групі сайтів. Обов'язковою умовою показу пошукової реклами є відповідність до пошукового запиту користувача. Користувачі мережі Інтернет при пошуку товару або послуги набирають певні ключові слова в рядках пошукових систем. При виведенні результатів пошуку на першій сторінці відображатиметься саме Ваша реклама. Вона буде показана всім, хто здійснює пошук за цим словом.

  • Тематична реклама показується на сторінці сайту, що входить до рекламної мережі сервісу, якщо тематика реклами відповідає інтересам користувача. Тематична реклама показується як додаткова інформація до змісту сторінок, які проглядає користувач, тим самим, привертаючи набагато більшу цільову аудиторію.

Збільшення ефективності рекламного оголошення:


  • Потрібно ретельно підготувати текст рекламного оголошення, що буде містити ключові слова, які найбільше цікавлять потенційну клієнтуру. Для того, щоб оцінити попит та підібрати синоніми чи близькі з тематики слова-асоціації продавці контекстної реклами надають статистику запитів конкретних слів і фраз за останній місяць.

  • Відсіяти можливі помилки в ключових словах або загальні фрази. Слід враховувати особливості реалізації функції морфології на різних пошукових системах. Якщо вказати одне ключове слово, то контекстна реклама може показуватися по всіх запитах, що містять це слово або лише за конкретним запитом. Краще використовувати словосполучення, а не окремі слова. Наприклад, Ви хочете продати цуценят і як ключове слово вибрали слово «цуценя» або «песик». Так, це може бути дуже популярний запит, але за ним зайдуть як відвідувачі які хочуть придбати песика, так і відвідувачі, які хочуть переглянути фотографії чи відправити листівку із зображенням песика. Для контекстної реклами краще використати словосполучення «купити песика» або «купити цуценя дога». Таким чином, оголошення потрапить до потрібної аудиторії, яка готова купити товар, а не просто ознайомитися з ним.

Переваги контекстної реклами


  • Контекстна реклама привертає на сайт лише цільову аудиторію. Можна рекламувати товар або послугу незалежно від сезонних коливань, оскільки оголошення демонструється лише для користувачів, які потребують цього товару або послуги в даний момент.

  • Створює враження турботи про покупця. Рекламне повідомлення сприймається користувачем не як нав'язлива реклама, а як додаткова корисна інформація, що допомагає зорієнтуватися серед величезної кількості однотипних пропозицій.

  • Підвищує лояльність покупців, люди, які поставили питання про товар або послугу, вибрали ваш сайт як відповідь. Вони розглядають можливість купити саме у вас те, що шукали, тобто, налаштовані до покупки саме вашого товару або послуги.

  • Ефективність рекламної компанії можна чітко порахувати. Ви витрачаєте на рекламну компанію стільки, скільки хочете. Ви самі задаєте денний бюджет. Контекстні рекламні кампанії можуть проводитися при низьких бюджетах. Це єдина реклама в Інтернеті, яка працює при бюджетах від 50$ в місяць.

  • Контекстна Інтернет реклама має найвищий рівень ефективності у порівнянні з іншими видами реклами. Середнє співвідношення переходів (CTR) за контекстною рекламою – 50-70 чоловік з 1000. Це в десятки разів вище, ніж в традиційній банерній рекламі. Отримання швидких результатів протягом найближчої доби.

Розміщення контекстної реклами


Контекстну рекламу необхідно розміщувати на тих пошукових системах, які домінують на ринках, на які орієнтовано Ваш сайт. При цьому вибір не повинен зупинятися на одній системі контекстної реклами, слід охоплювати максимально велику аудиторію, отже контекстну рекламу необхідно розміщувати так, щоб охопити хоча б 60-70% цільової аудиторії.

Якщо сайт орієнтовано на міжнародний ринок, то основними гравцями цьому ринку контекстної реклами є Google і Yahoo.

Рекламні оголошення в Google розміщуються через його систему контекстної реклами Google AdWords (adwords.google.com). Google має ширший обхват аудиторії, і може націлювати рекламу на користувачів певної країни, області або міста, а також на запити, що введено певними мовами.

Якщо сайт орієнтовано на внутрішній ринок, то основними пошуковими системами, які пропонують розміщення контекстної реклами в Україні є Google, Yandex, BigMir і META.

Рекламні оголошення в Google AdWords і Yandex виводяться праворуч від результатів пошуку, в BigMir і META перед результатами пошуку.

Адресні електронні розсилки


Адресні електронні розсилки - один з найпотужніших способів просування свого Інтернет ресурсу. Розсилки можуть бути одноразовими і регулярними.

Одноразові розсилки


Одноразові розсилки є запрошенням для першого відвідування сайту. Для них потрібно підготувати ретельно складене коротке повідомлення з анотацією рекламованого ресурсу і зібрати певну кількість поштових адрес зацікавленої аудиторії.

Зміст листа обов'язково повинен відповідати інтересам вибраної групи людей, інакше його буде розцінено як небажану рекламу - спам. Відправляти листи потрібно з адреси автора, оскільки листи, які надходять від систем, що автоматично генерують розсилку, часто блокуються поштовими системами.


Рекомендації для проведення одноразових розсилок:


  • Не використовуйте часто списки, не частіше двох разів на півроку.

  • Не додавайте вибачення з приводу непрошеної пошти до тексту повідомлення.

  • Якщо певний адресат буде обурюватися, тоді варто вибачитись.

Регулярні розсилки


Регулярні розсилки є ефективними для сповіщення великого числа підписчиків і забезпечення повторного відвідування сайту. Їх можна проводити лише для людей, які добровільно підписалися на розсилку.

Працювати з кожним підписчиком треба акуратно, блискавично реагувати на його побажання і ніколи не зловживати його увагою. Відправляти листи слід точно за розкладом і лише того змісту, який було заявлено при підписці.

Корисно розсилати іменні листи. Людям подобається, коли до них звертаються за іменем. Не варто відправляти листи списком - хоча б тому, що любий підписчик зможе використати адреси зі списку для власних потреб.

Регулярні поштові розсилки є хорошим способом підтримки відвідуваності. Розсилка допоможе своєчасно донести новини сайту і анонсувати події. Корисно дублювати листи спеціальною сторінкою типу «Новини сайту» і вести архів розсилок.


Способи реалізації


Існують два варіанти розсилок, які цілком можна поєднувати. У першому випадку можна самостійно займатися розсилкою за допомогою спеціальних програм. Основною перевагою цього методу є повний контроль над змістом анонсів. При другому варіанті вся технічна сторона: зберігання адрес, ведення статистики і архіву, анонсування в призначений час перекладається на платні або безкоштовні сервіси поштових розсилок.

Основним недоліком безкоштовних сервісів є надмірна кількість реклами. До плюсів можна віднести можливість отримати величезну аудиторію. Так, наприклад, оформивши розсилку на Subcribe.Ru, ви дістаєте зручний доступ до ведення підписки і архіву. Реклама про вашу розсилку поміщається на головну сторінку сервера і йде в новини інформаційного каналу, які отримують близько 6 мільйонів чоловік.


В текстах розсилок варто дотримуватися певних правил мережного етикету:


  • Дотримуватися певного стилю повідомлень, що дозволить відразу зрозуміти суть і авторство.

  • Писати лаконічно, але зрозуміло. Довгі листи рідко дочитуються до кінця. Якщо ж лист малозрозумілий - це просто дратує.

  • Перевіряти свої листи на наявність граматичних і орфографічних помилок.

  • Ввічливе звертання до підписчика.

Розсилання спам-повідомлень


Спам (spam, spamming) - це масова розсилка комерційної, політичної та іншої реклами або іншого виду повідомлень особам, що не висловлювали бажання їх отримувати. Легальність масової розсилки деяких видів повідомлень, для яких не потрібна згода одержувачів, може бути закріплена в законодавстві країни, зокрема в законі про рекламу.

Реклама компанії і продукції


Деякі компанії, що займаються легальним бізнесом рекламують свої товари або послуги за допомогою спаму. Привабливістю такої реклами є низька вартість і великий обхват потенційних клієнтів. Втім, така реклама може мати і зворотний ефект, викликаючи відторгнення у одержувачів.

Реклама незаконної продукції


За допомогою спаму рекламують продукцію, про яку не можна повідомити іншими способами наприклад порнографію чи контрафактні товари (підробки, конфіскат), лікарські засоби з обмеженням обігу, незаконно отриману закриту інформацію (бази даних), неліцензійне програмне забезпечення. Сюди ж відноситься і реклама самих послуг розсилки спаму.

Антиреклама


Імітація спам розсилки може застосовуватися для дискредитації товару, який в ній рекламується та оператора зв'язку, з адреси якого вона (нібито або дійсно) проводиться, тобто спам може використовуватися в недобросовісній конкуренції і «чорному» піарі.

SMS-спам


Спам може поширюватися не лише через Інтернет. Рекламні повідомлення, що присилаються на мобільні телефони за допомогою SMS-повідомлень, особливо неприємні, бо від них важче захиститися.

Найбільш поширені види спаму


За даними Лабораторії Касперського спам в Рунеті і Уанеті розподіляється наступним чином:

  • 18,9% - освіта.

  • 15,7% - відпочинок і подорожі.

  • 15,5% - медикаменти, товари чи послуги для здоров'я.

  • 9,2% - комп'ютерне шахрайство.

  • 6,5% - комп'ютери і Інтернет.

  • 5,2% - елітні товари.

  • 4,1% - реклама спамерських послуг.

  • 2,7% - для дорослих.

  • 2,2% - нерухомість.

  • 2,2% - юридичні послуги.

  • 1,9% - особисті фінанси.

  • 1,4% - поліграфія.

Збір адрес електронної пошти


Спамери з'ясовують поштові адреси користувачів в різні способи:

  1. Адресу поштової скриньки користувача опубліковано на загальнодоступному сайті, найчастіше в гостьовій книзі, форумі, особистій картці, де його може виявити спеціальна програма (харвестер), що сканує сайти на зразок робота пошукових систем.

  2. Якщо адреса поштової скриньки не є унікальним словом, а, наприклад, поширеним іменем або назвою, то воно може бути підібране за словником. В спамерів є спеціальні словники, що містять прості слова, імена людей, назви географічних об'єктів і популярні поєднання мереженго сленгу. Комбінуючи цей словник і перелік адрес поштових серверів, спамери отримують список адрес для розсилки.

  3. Якщо комп'ютер людини, з якою переписувався власник даної скриньки, було заражено троянською програмою, то всі адреси з його адресної книги можуть потрапити до спамера.

  4. База даних поштових адрес клієнтів певної компанії може бути вкрадена або продана спамерам самими співробітниками компанії.

Заподіяна шкода


Масова розсилка спаму є привабливою для відправника через низьку собівартість. Проте, величезна кількість даремних повідомлень наносить очевидну шкоду для одержувачів. В першу чергу мова йде про час, який витрачено на відсіювання непотрібної пошти і вишукуванні серед неї окремих потрібних листів.

Існує думка, що спам може бути вигідним для провайдерів, оскільки приводить до підвищеного трафіку. Насправді, провайдери також несуть додаткові витрати із-за підвищення зайвого навантаження на канали і устаткування. Саме провайдерам доводиться витрачати ресурси на надмірне устаткування і системи захисту від спаму.



Згідно загальнодоступної статистики спам складає не менше 80% від всіх листів, що пересилаються. За даними деяких досліджень на одного Інтернет користувача сьогодні доводиться до 70 спамових повідомлень за добу. Більша частина його відсікається поштовими серверами під час отримання, але навіть того, що залишилося, достатньо для ускладнення життя користувачів. Провайдери несуть додаткові витрати із-за постійної необхідності боротьби із спамерами (надмірне устаткування, надмірна ємкість каналів, спеціальне програмне забезпечення для розпізнавання спаму).






База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка