7. Висвітліть форми навчання та форми організації навчання у вищій школі



Скачати 47.38 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір47.38 Kb.
7. Висвітліть форми навчання та форми організації навчання у вищій школі. (курсив можна не писати як по часу буде)

Форми навчання: денна, стаціонарна, заочна, вечірня, екстернат, дистанційна,вечірньо-заочна, очно-заочна.

Форми організації навчання – способи здійснення взаємодії студентів та викладачів, в рамках якої реалізується зміст і методи навчання.

Форми організації навчального процесу : навчальні заняття, самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи.

Види навчальних занять: лекція, лабораторна, практична, семінарські, індивідуальне заняття, консультації.

  1. Лекція – це основна форма проведення навчальних занять у ВНЗ призначена для засвоєння теоретичного матеріалу.

Завдання які виконує лекція:

  1. Ознайомити студентів з основними формами, принципами і закономірностями вивчення предмету

  2. Ознайомити, як з основними науково-теоретичними положеннями певної галузі, так і з прикладної сторони.

  3. Дати студентам напрями для самостійної роботи в галузі науки

  4. Провідна форма навчання, вона тісно пов’язана з іншими формами: семінари, практичні…

Переваги лекції:

  1. Лекція, на відміну від підручників оперує набагато вищими можливостями

  2. Економія часу, бо якщо самостійно – піти в бібліотеку, опрацювати, знайти головне.

  3. Можна викладача запитати, що не зрозуміло.

  4. Лекція має професійно – педагогічне значення, для тих хто хоче стати професійними викладачами

  5. Коли матеріал подається емоційно, то він сприймається набагато краще.

Недоліки лекції:

  1. Пасивне сприйняття

  2. Недостатньо формує самостійне мислення

Види лекцій:

  1. Вступна лекція

  2. Тематична -- розкриває матеріал конкретної теми навчальної програми

  3. Заключна – підсмки вивч матеріалу

  4. Оглядова – перед виробничою практикою.

Вимоги до сучасної лекції: науковість та інформативність, доказовість і аргументованість.

Емоційність викладу: ефективна методика побудови лекції, виклад матеріалу літературно-зрозумілою мовою з викор ауд/від метеріалів, дедуктивних методів.



2) Практичне заняття – форма навчального заняття, на якому викладач організовує детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальних дисциплін та формує вміння та навички їх практичного застосування.

Мета: поглиблювати, поширювати, деталізувати знання, виробляти навички професійної діяльності, розвивати наукове мислення та мовлення.

Головна мета семінару – забезп можливість оволодіти навчками використання теоретичних знань.

Практичне заняття проводиться з половиною групи: 10-15 студентів.

Завдання:



  1. Формування пізнавальної мотивації

  2. Закріплення повторення знань

  3. Контроль

  4. Організація педагогічного спілкування

  5. Професійне використання знань

Структура практичного заняття:

  1. Попередній контроль знань, вмінь та навичок.

  2. Постановка загальної проблеми, її обговорення

  3. Виконання практичних завдань з їх обговорення

  4. Виконання контрольних завдань

Семінарське заняття – від латинський семінаріум – розсадник – форма навчального заняття на якому викладач організовує дискусію навколо попередньо-визначених тем, до яких студенти готують виступи

Типи семінарів:



  1. Просимінари

  2. Власне семінари

  3. Спец. Семінари

  4. Наукові студентські семінари


3)Самостійна робота студентів- спланована робота, що виконується за завданнями та під методичним керівництвом викладача, але без його безпосереднього керівництва.

Виділяють аудиторну і позаудиторну.

Мета срс: Розвиток самостійності та креативності, тобто здатності реалізовувати та організовувати свою діяльність

Рівні СРС:


  1. Репродуктивний

  2. Стандартизований рівень – трансформація розв’язання задач, складання планів, написання рефератів.

  3. Пошуковий, творчий – пошук нової інформації…

Основні види СРС:

  1. Робота з підручниками, посібниками, першоджерелами

  2. Виконання індивідуальних завдань: курсові, магістерські дипломні роботи.

4)Наукова дослідна робота студентів( НДРС) – є складовою самостійної роботи, є необхідним компонентом підготовки фахівців над вищою освітою.

Форми НДРС:



  1. НДРС включено в навчальний план

  2. Творча діяльність студентів

  3. Організаційно масові заходи з



8. Підготовка та проведення лекцій.

  1. Лекція – це основна форма проведення навчальних занять у ВНЗ призначена для засвоєння теоретичного матеріалу.

Завдання які виконує лекція:

  1. Ознайомити студентів з основними формами, принципами і закономірностями вивчення предмету

  2. Ознайомити, як з основними науково-теоретичними положеннями певної галузі, так і з прикладної сторони.

  3. Дати студентам напрями для самостійної роботи в галузі науки

  4. Провідна форма навчання, вона тісно пов’язана з іншими формами: семінари, практичні…

Переваги лекції:

  1. Лекція, на відміну від підручників оперує набагато вищими можливостями

  2. Економія часу, бо якщо самостійно – піти в бібліотеку, опрацювати, знайти головне.

  3. Можна викладача запитати, що не зрозуміло.

  4. Лекція має професійно – педагогічне значення, для тих хто хоче стати професійними викладачами

  5. Коли матеріал подається емоційно, то він сприймається набагато краще.

Недоліки лекції:

  1. Пасивне сприйняття

  2. Недостатньо формує самостійне мислення

Види лекцій:

  1. Вступна лекція

  2. Тематична -- розкриває матеріал конкретної теми навчальної програми

  3. Заключна – підсмки вивч матеріалу

  4. Оглядова – перед виробничою практикою.

Вимоги до сучасної лекції: науковість та інформативність, доказовість і аргументованість.

Емоційність викладу: ефективна методика побудови лекції, виклад матеріалу літературно-зрозумілою мовою з викор ауд/від метеріалів, дедуктивних методів.



Алгоритм підготовки до лекції:

  1. Визначення особливостей аудиторії

  2. Відбір необхідної інформації

  3. Визначення наукового змісту лекції

  4. Аналіз наукової літератури, посібників, підручників і т.п.

  5. Розроблення плану лекції

  6. Написання тексту лекції.

Загальні умови побудови лекції:

  1. Повідомлення плану лекції (в план вкл вузлові питання)

  2. Увязка з попередніми лекціями

  3. Розкриття теми лекції

  4. Підведення підсумків

Природна динаміка лекції включає 4 фази:

  1. Початок сприймання 4 - 5 хв.

  2. Оптимальна активність приймання 25-30 хв.

  3. Фаза вольових зусиль 10-15 хв.

  4. Фаза вираженої втоми студентів 25-30 хв.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка