7 Інформаційне наповнення сайту



Скачати 97.32 Kb.
Дата конвертації07.11.2016
Розмір97.32 Kb.

7.1. Підходи до створення контенту сайтів. Інформаційне наповнення

7.1. Інформаційне наповнення сайту


Контент (content, вміст) — це інформаційне наповнення сайту, та інформація, яку розробник складає самостійно або копіює з дотриманням відповідних законностей.

Контент містить:



  • Тексти.

  • Графіку: картинки, фото, креслення, елементи інтерфейсу.

  • Мультимедіа: аудіо та відео файли.

  • Файли у форматі: Adobe, Excel, Word, Power Point, exe, rar.

Весь контент охороняється законом про авторське право, оскільки він є продуктом інтелектуальної праці і має своїх авторів і власників. Окрім якості контенту одним з важливих критеріїв є його доступність. Особливу важливість для користувача має актуальність контенту, його значущість на даний час і достовірність наданих даних, а також відповідність контенту до поставлених цілей.

Унікальний контент (ексклюзивний контент) - це інформація, яка не має аналогів на ресурсах схожої тематики або розміщена на веб-сайті з дозволу правовласника, така, що є результатом інтелектуальної праці та охороняється законом про авторське право. Найчастіше цей термін застосовують до текстового наповнення сайтів (текстовий контент).

Унікальні статті, що написані для конкретного ресурсу, розміщуються на ньому і є першоджерелом, будь-який передрук допустимий лише з дозволу законного власника і за його умовами.


Підготовка текстів


Грамотне, якісно виконане і цікаве наповнення сайту здатне значно допомогти компанії і її сайту – підвищити відвідуваність, популярність, прибуток.

Правила і поради щодо якості контенту


  1. Текст повинен бути написаний цікаво, привертати увагу і затримувати відвідувача.

  2. У тексті не повинно бути орфографічних помилок, друкарських недоречностей, використання різних елементів в межах одного тексту (наприклад, різних термінів для одного і того ж поняття), це може заплутати читача .

  3. Текст повинен бути унікальним для пошукових систем. Брати чужий текст і ставити на свій сайт, змінивши лише назву компанії, неправильно. За це ваш сайт може бути вилучено з баз пошукових систем.

  4. Текст необхідно оптимізувати під пошукові системи – додати (органічно вписати) достатньо багато ключових слів і виразів.

  5. Текст повинен бути «читабельним» для відвідувачів сайту. Часто власники сайту так прагнуть оптимізувати текст, що жоден відвідувач не може винести більш за одне речення. Не захоплюйтеся.

  6. Текст повинен виконувати задану для нього мету: інформувати, коли потрібно інформувати, переконувати, коли потрібно переконувати, продавати, коли потрібно продавати.

  7. Текст необхідно зручно розміщувати на сторінці, щоб відвідувач не плутався у великому масиві тексту без єдиного виділеного рядка і не шукав довго те зображення, яке описується в тексті.

Джерела контенту для сайту


Оптимізуючи сайт під пошукові системи великої уваги слід приділяти значущим ключовим словам, що розміщуються на сторінках сайту. При правильному підході кожна нова стаття — це набір ключових слів, за якими відвідувачі заходять на сайт через пошукові системи. Чим текст на сторінках є унікальнішим, тим більшою є вірогідність високої популярності в пошукових результатах. Унікальний контент цінується не лише пошуковиками, але і відвідувачами сайту. Від контенту залежатиме позиція сайту в результатах пошукової системи, кількість підписчиків на RSS-канал, популярність і цитованість матеріалу і сайту в цілому, а також ряд інших переваг.

Часом, буває складно знайти ідеї для написання контенту сайту. Тому, варто використовувати надійні джерела інформації для наповнення сайту, які допоможуть у підтримці життєвого тонусу ресурсу і збільшать його популярність, як серед користувачів, так і серед пошукових систем.


1. Написання документації


Якщо ви добре розбираєтеся в чомусь і можете із цього приводу написати докладну документацію, то це відмінний спосіб привернути до сайту необхідну аудиторію. Документація може бути як звичайними відповідями на питання FAQ (Frequently Asked Questions), що часто ставляться, інструкція по використанню, так і докладним описом пристроїв з наведенням табличних параметрів.

Наприклад, якщо сайт про велосипеди, тоді, на ньому доречно розмістити статті про те, як правильно чистити ланцюг, міняти камеру чи покришки тощо. Люди, що відвідали такий сайт і прочитали корисну інформацію, обов'язково підпишуться на розсилку і порадять сайт своїм друзям і знайомим.


2. Публікація новин


Моніторинг і публікація новин з тематики сайту є ефективним способом підтримувати інтерес користувачів до матеріалу і сайту. В корпоративному сайті доречно розміщувати новини фірми, поставлені і досягнуті цілі, інформацію про проведення заходів, випуск нового продукту.

Хоча, з часом новини застарівають і перестають бути актуальними, вони відіграють велику роль у момент актуальності. Окрім звичайного пошуку в пошукових системах існує пошук по новинах і блогах, що сприяє залученню додаткової аудиторії до ресурсу через новинний контент.


3. Законний копіпаст (Copy Paste)


Якщо матеріал на сторонньому ресурсі підходить для сайту за тематикою і його варто розмістити на сайті, то, по-перше, необхідно переконатися, що власник або автор контента не проти розміщення своїх праць на іншому ресурсі, і, по-друге, обов'язково в статті послатися на джерело. В цьому випадку користувачі будуть вдячні за корисний матеріал і за посилання, за яким вони, можливо, знайдуть додаткову інформацію з цієї темі. Релевантні посилання також цінуються пошуковиками.

4. Імпорт контенту


В іншомовному Інтернеті існує багато корисного матеріалу з різних тематик. Багато що з цього матеріалу не представлене українською чи російською мовами, тому є можливість бути першим представником або перекладачем корисного контенту. Імпортом займаються багато оптимізаторів, оскільки це хороший і простій спосіб отримання унікального контенту.

5. Моніторинг відповідей на mail.ru, google або yahoo


Відповіді у google, yahoo, mail.ru є хорошим джерелом ідей для написання контенту на сайті. Копірайтінг матеріалу по відповідях на соціальних сервісах буде актуальним і відповідно може привернути велику кількість аудиторії на ваш сайт.

6. Рерайт статей (ReWrite)


Один із способів отримати контент для сайту – рерайт готових статей. Рерайт це перерозподіл домінанти тексту, зміна форми без зміни сенсу, так і розбавлення контенту необхідними ключовими фразами, за якими розробник представляє сайт. При рерайті, також, як і при копіпасті, постає питання законності та етики. Щоб не переступати межі етики, слід обов'язково посилатися на джерело цих ідей.

7. Блогінг


Ще один з методів сучасного отримання контента – блогінг. Це написання статей про події , що відбуваються навколо даної теми чи компанії. Сучасні оптимізатори добре знайомі з цією сферою і пошуковики ввели додаткові сервіси пошуку по блогах чи записах в щоденниках.

8. Стеження за тенденціями в різних співтовариствах


Бути постійно в курсі того, що необхідне користувачам даної тематики, означає мати можливість писати популярний і необхідний контент. Для цього потрібно відвідувати і активно брати участь в тематичних форумах, digg-подібних сайтах, гостьових книгах і інших соціальних співтовариствах, де обговорюються предмети необхідної тематики. Вміти влитися в потік в потрібний час в потрібному місці є необхідною умовою успішного підвищення популярності сайту без залучення ресурсів рекламних кампаній.

9. Збір інформації


Наступний спосіб отримати хороший контент – збирати інформацію з різних онлайн і оффлайн джерел. Це може бути інтерв'ю з професіоналом у даній галузі, або звичайна підбірка матеріалу, або ж збір інформації з журналів, газет, книг, публікація оффлайн-конференцій, презентацій, виступів тощо.

Ідей для написання контенту сайту є багато і всі вони мають свої особливості. Застосування певних методів написання залежить, перш за все, від спрямованості і типу сайту.

Самий кращий спосіб наповнення сайту контентом – це дозволити користувачам робити це самостійно: коментування, питання і відповіді, обговорення (форум), рейтинги тощо. Цей метод є часто застосовується в соціальних сервісах, таких як «вконтакте», «однокласники».

Підготовка графічних файлів


Веб-зображення на сайті створити нескладно, але до їх розміщення та оптимізації варто підходити грамотно, щоб б отримати з графіки на сайті максимальну вигоду. Зображення привертають увагу і можуть збити з пантелику. Використання графіки на сайті має свої мінуси і відповідно плюси.

Малюнки збагачують текст, допомагають краще зрозуміти значення деяких ідей. Наприклад, якщо інструкція по збірці конструктора містить графічний опис кожного етапу, можна отримати візуальне підтвердження правильної збірки. Коли відомості про продукт містять фотографії, відвідувач має набагато більше інформації про продукт, ніж при вивченні його текстового опису. Файли із зображеннями є об'ємнішими, ніж текстові, і повільніше завантажуються.

Проте, якщо зображення застосовують як єдиний спосіб передачі інформації, це істотно зменшує доступність. Якщо зміст представлено у вигляді зображення, люди, позбавлені можливості побачити його, не можуть дістати доступ до змісту. Не завжди можна змінити зображення в тому ступені, який необхідний для людей з особливими вимогами до його параметрів. Доступ до зображень може бути закритий для людей з обмеженими технічними можливостями, наприклад для тих, хто використовує пристрої з невисокою пропускною здатністю або застаріле програмне забезпечення браузера.

Основні принципи і рекомендації

1. Використовуйте графічні зображення на сайті з певною метою


Певні ідеї вимагають обов'язкового графічного втілення їх на сайті: наприклад, діаграма, що ілюструє зростання населення поруч з інформацією про перепис або фотографія моря на сайті про відпочинок на морі. Таблиця з цифрами або опис картинки можуть звичайно надати короткі відомості про зображення, але зрештою вони не здатні замінити графічне зображення. Зображення використовуються і для того, щоб передати атмосферу якогось місця або певний задум. Іноді зображення використовуються як частина інтерфейсу користувача - стрілки, іконки чи кнопки або для визначення візуального образу сайту.

Зрештою, Інтернет - це візуальне середовище, і зображення додають привабливість сторінкам та пожвавлюють її.


2. Прагніть обходитися без використання графічного тексту


В Інтернеті найбільш ефективним інструментом залишається текст. Він є зручним і для людей і для пошукових систем. Текст може зазнати багатьох змін і все одно зберігати свій сенс.

Зображення не розпізнаються пошуковими роботами і тому не мають для них змістовного навантаження. З боку браузера, зображення - це сукупність колірних пікселів. Браузер не в змозі поглянути на графічне навігаційне посилання і зрозуміти, що колірні піксели, насправді, є текстовими знаками, які складають слова «Головна» або «Допомога».

Щоб збільшити зображення, браузер може лише збільшити кількість подібних елементів, додавши їх до вже наявних нові піксели. В результаті збільшення графіки користувач отримує розмитий текст, який важко зрозуміти.

Графічний текст не підтримує можливостей змінити колір або стиль графічного тексту.

Зрештою, графічний текст не відображається в браузері, де відключено відображення графічних елементів. Якщо для навігації використовуються зображення, тоді блокується доступ до інформації, що міститься в них. Якщо людина не може скористатися навігацією сайту, йому недоступний і сам сайт. Прості текстові посилання завжди будуть переважно, особливо відносно такого важливого елементу, як навігація сайту. Тому, для навігації сайту все ж таки краще використати текстові посилання.

Графічний текст буде дуже доречним як візуальний засіб, наприклад, в банері і логотипі. Основною функцією тексту в даному випадку є представлення торгової марки, впізнанності бренду, а не інформація.


3. Прописуйте всі зображення альтернативним текстом


Альтернативний текст - це альтернативний метод надання інформації людям, які не можуть побачити зображення.

Якщо графічне зображення містить важливу для змісту і функціонування сторінки інформацію, користувачі з відключеною графікою можуть прочитати текстовий опис, що міститься в атрибуті ALT тега IMG.

Користувачі, які позбавлені доступу до зображень або у яких відключено відображення графічних елементів, можуть отримати вичерпною інформацію за допомогою альтернативного тексту. Графічні зображення, які є частиною інтерфейсу користувача, повинні обов'язково супроводжуватися альтернативним текстом, що виконує еквівалентну функцію, наприклад «Перейдіть до наступної сторінки сайту» або «Видрукувати сторінку».

4. Графіка що є частиною змісту, повинні супроводжуватися текстовим описом


Графічні зображення, які є частиною змісту сторінки сайту, можуть вимагати детальнішого опису, який виходить за рамки можливостей альтернативного тексту. Бажано надавати текстового опису інформації зображення з використанням посилань на сторінки або підписів до малюнків.

5. Використовуйте зменшені копії великих малюнків


Великі зображення вимагають більше часу для завантаження і обмежують гнучкість сторінки. Тому, для максимальної зручності відвідувачів на сторінки сайту слід виносити картинки невеликого розміру (іконки), які користувач за потребою може легко збільшити.

6. Уникайте надмірного використання анімованих зображень на сайті


Графічні зображення - це дієвий засіб залучення уваги користувача і використання для цього рухомих зображень є доволі ефективним. Практично неможливо ігнорувати миготливий елемент сторінки. Але, більшість користувачів Інтернету дратує анімація на сайтах. Анімовані об'єкти заважають користувачам зосередитися на основному вмісті сторінки, тому, старайтеся не розміщувати анімовані зображення поряд з основним змістом.

Веб-анімація


З розвитком Інтернету розробники веб-сайтів частіше почали використовувати анімацію. Поза сумнівом, анімація на сторінках сайту пожвавлює зміст. Особливо це стосується ресурсів, що містять громіздкі тексти і публіцистичні матеріали. Але коли анімація (GIF і Flash) бездумно і, найголовніше, у великій кількості розміщується на сайті, мимоволі створюється враження, що зроблено це лише для демонстрації рівня майстерності дизайнера або веб-студії. При цьому про зручність користувачів, такі розробники не замислюються. Адже часто, із-за великої кількості флэш-роликів і gif-анімації на сайті, важко прочитати та запам’ятати інформацію.

Запуск анімації не повинен починатися відразу ж після завантаження сторінки, забезпечуйте користувача засобами управління її відтворенням: в нього повинна бути можливість відтворювати анімацію, ставити її на паузу і зупиняти процес.


Використання анімації НЕОБХІДНЕ, коли:


  • Привернути увагу користувачів до певної області веб-сторінки.

  • Потрібно наочно продемонструвати можливості рекламованого товару.

Анімацію НЕ слід застосовувати:


  • На кожній сторінці у вигляді зайвої прикраси. Відвідувач сайту буде відволікатися, рівень його уваги знижуватися. І як результат - незадоволені і роздратовані відвідувачі підуть до конкурентів із спокійнішим дизайном.

  • При розробці логотипу. Логотип - це фірмовий знак, частина бренду, і тому він не повинен містити складних для зорового сприйняття об'єктів, тим більше неприпустимим вважається включення в нього анімаційних зображень.

  • На сторінках, що мають великий об'єм інформації. Будь-який вид анімації, сприяє значному збільшенню розміру сторінки.





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка