4 Вибір колірної схеми для сайту



Дата конвертації06.04.2017
Розмір49.9 Kb.

4.1. Графічні аспекти веб-дизайну. Вибір колірної схеми для сайту

4.1. Вибір колірної схеми для сайту


Вибір колірної гамми відіграє важливу роль при створенні сайту. Від неї безпосередньо залежить його сприйняття відвідувачами: і сприйняття сайту в цілому, і психологічний і фізіологічний стан людини, і зручність читання. Тому, при створенні сайту дуже важливо враховувати:

  • Особливості фірмового стилю, на підставі якого розробляється сайт.

  • Фізіологічні і психологічні особливості сприйняття колірної гамми користувачами.

  Оскільки при довгому сидінні перед монітором у людини з'являється втома, то кольори сайту у жодному випадку не повинні бути дратівливими і не напружувати очі. Лише так людина не відволікатиметься від потрібної йому інформації. Користувачу повинен подобатися сайт, він повинен отримувати від нього задоволення і приємне враження.

Оформлення сайту повинно відповідати його тематиці. Якщо це серйозний корпоративний сайт, то не варто робити його строкатим і застосовувати дуже яскраві кольори, він повинен бути строгим, лаконічним. І навпаки, якщо сайт присвячено організації свят, то тьмяне оформлення навряд чи надихне потенційного клієнта.

Окрім відповідності сайту до тематики, колірна гамма повинна бути побудована так, щоб не порушувати основні закономірності впливу кольорів на психологічну реакцію організму. Вона має відповідати стійким гармонійним поєднанням кольорів.

Існують певні закономірності для вибору колірної гами:


  • Кольори повинні відповідати фірмовому стилю компанії.

  • Комбінація кольорів має відповідати цільовій аудиторії даного сайту.

  • Не варто використовувати велику кількість кольорів.

  • Кольори повинні гармоніювати між собою.

  • Потрібно забезпечити контраст між фоном і звичайним текстом.

Колірна палітра


Колір в дизайні є доволі суб'єктивною категорією. В одної людини він може збудити одні відчуття, а в іншої – абсолютно протилежні. Іноді сприйняття залежить від особистих переваг, іноді – від культурних традицій оточення. Теорія кольору це давня і глибока наука. Деякі фахівці роблять кар'єру, вивчаючи питання, що пов'язані з впливом кольору на індивідуумів і групи людей. І там дійсно є що досліджувати. Елементарна зміна відтінку або насиченості кольору може спровокувати абсолютно несподівані емоції.

В світі дизайнерів однієї з головних помилок при проектуванні дизайну сайту є некоректне використання колірної гамми. Невміло підібрана колірна палітра свідчить про непрофесійність дизайнера.

При підборі колірної гамми необхідно враховувати, що сайт буде переглянуто великою кількістю людей з своїми поглядами і смаками, тому, слід ретельно підбирати колірну палітру.

До найбільш поширених кольорів у веб дизайні відносяться:


  • Синій (блакитний) - один з найпопулярніших кольорів, що використовується в Інтернеті. Відноситься до категорії так званих «безпечних» кольорів, який подобається більшості відвідувачів. Синій колір асоціюється з такими поняттями, як мир, спокій, надійність, довіра, чесність, чистота, ясність. Проте, ясно-блакитний колір може символізувати депресію.

  • Зелений - завжди асоціюється з природою. Символізує оточення, здоров'я, долю, молодість. В деяких випадках може асоціюватися з недовір'ям і небезпекою.

  • Жовтий - колір радості, щастя, сонця, дружби. Серед негативних асоціацій можна виділити боязкість і хворобу. Не варто використовувати дуже темний жовтий колір.

  • Оранжевий - символізує теплоту і енергію. Хороший колір для акцентування уваги.

  • Червоний - небезпека, кров, любов і тепло. Червоний колір є самим доцільним для привертання уваги.

  • Фіолетовий - таємничий, творчий колір. Зазвичай, використовується для того, що б додати сайту особливої витонченості.

  • Рожевий - найбільш жіночний колір. Асоціюється з дітьми і дитинством.

  • Чорний - символізує силу, темноту і зло. Як правило, використовується для відображення великої кількості монотонного кольору.

  • Білий - чистий, добрий колір. Може асоціюватися з байдужістю і зимою.

Колірні комбінації

При розробці дизайну сторінки слід врахувати основні правила комбінації кольорів:


Додаткові кольори


Використовуються діаметрально протилежні кольори згідно спектрального кола.


Додаткові розщеплені


Використовуються діаметрально протилежні кольори і колір, суміжний з одним з них.


Тріада


Використовуються три діаметрально протилежних кольори згідно спектрального кола (120 градусів).


Тетраедр


Використовуються чотири діаметрально протилежні кольори згідно спектрального кола (90 градусів).



Аналогічні кольори Використовується один основний колір і суміжні з ним кольори.


Одноколірна комбінація


Використовується один основний колір і найближчі до нього відтінки.




Спеціально для дизайнерів створено багато онлайн інструментів, які дозволяють правильно підібрати кольори для дизайну сайту, наприклад продукт від компанії Adobe, якій втілено в новий пакет Adobe CS5 та представлено в Інтернеті на офіційному сайті компанії http://kuler.adobe.com/#create/fromacolor.

Принцип всіх інструментів простий – слід задати певний колір і отримати доречну колірну палітру.


Поради


  • Використовуйте на сторінках максимум три-чотири кольори. Чим простіше, тим краще. Якщо на сайті присутні кольорові фотографії, то можна використати їх домінуючий колір для заголовків.

  • Кольори сайту і логотип компанії повинні доповнювати один одного і існувати в одній палітрі, зазвичай, логотип вже містить фірмові кольори організації.

  • Використовуйте для різних типів даних різні відтінки, виділяйте найбільш важливі частини сторінки - цитати, заголовки, маркери, посилання, списки, рамки, навігаційні елементи тощо. Наприклад, заголовки робіть синім кольором, попередження краще робити червоними, колір основного тексту має бути однаковим.

  • Кольори підбираються залежно від аудиторії або цільової групи сайту. При виборі кольору фону і тексту, необхідно ясно представляти, на яку аудиторію зорієнтовано дизайн.
    Якщо сайт розраховано на дитячу аудиторію, то вибирайте кольори, що виражають радість, якщо на чоловічу - не зашкодить схиляння до синього, якщо на жіночу - червоні і рожеві тони. Для проекту про природу розумно брати зелений, синій і коричневий. Молодь полюбляє яскраві кольори, темний фон, світлий текст. Якщо аудиторія складається з ділових людей, слід робити світлий сайт з темним текстом.

  • Кольори фону і основного тексту повинні бути контрастними. Чим текст контрастніше, тим він краще сприймається. Для того, щоб бути впевненим у достатній контрастності кольорів, можна зарадити наступне: створіть дублікат макету сторінки, перетворіть зображення у відтінки сірого, якщо текст є читабельним, тоді контрастність обраних кольорів є достатньою.

  • Вибираючи колірну схему для сторінки, ретельно продумайте всі дрібниці. Нехай це займе більше часу, але відвідувачі будуть задоволеними.








База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка