15. Робота щодо профілактики правопорушень та злочинів



Скачати 183.59 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір183.59 Kb.
15. Робота щодо профілактики правопорушень та злочинів

Робота з попередження правопорушень, злочинності та запобігання бездоглядності серед учнів школи в 2014/2015 навчальному році здійснювалася відповідно до Указу Президента України від 28.01.2000 №113 «Про додаткові заходи щодо запобігання дитячої бездоглядності» (із змінами, внесеними згідно з Указом Президента України від 13.11.2001 №1071/2001), Розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 № 1911-р «Про схвалення концепції Державної програми профілактики правопорушень на період до 2015 року», наказів Міністерства освіти і науки України від 30.12.2010 №1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії "Стоп - насильству!" на період до 2015 року», від 29.10.2010 №1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту» та від 25.12.2006 №844 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми», наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 19.07.2012 № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року», від 07.08.2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року», від 21.02.2013 № 176 «Про затвердження плану заходів щодо запобігання правопорушенням серед дітей, попередження жорстокого поводження з ними», листа Міністерства освіти і науки України від 13.09.2010 №1/9-623 «Щодо подолання злочинності серед неповнолітніх та організації профілактичної роботи», листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11.02.2013 №1/9-96 «Щодо профілактичної роботи з запобігання правопорушенням та злочинності серед дітей та учнівської молоді», рішення IV сесії VI скликання Харківської обласної ради від 17.02.2011 № 82-VI «Про затвердження Комплексної Програми профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки», і проводилася школою згідно з планами спільних заходів на 2014 та на 2015 роки управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради зі cлужбою у справах дітей Московського району Управління служб у справах дітей Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, відділом кримінальної міліції Московського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області, центром соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Московського району міста Харкова, Харківським міським ШВД №2, наркологічним кабінетом Московського району з попередження правопорушень, злочинності, запобігання дитячій бездоглядності, жорстокому поводженню з дітьми, здійснення правоосвітницької роботи в закладах освіти з учнями та батьківською громадськістю, роботи з пропаганди здорового способу життя, попередження наркоманії, токсикоманії та СНІДу.

Заступником директора з виховної роботи щоквартально було проаналізовано роботу щодо попередження злочинності та правопорушень серед неповнолітніх, проведену протягом 2014/2015 навчального року, про що складено відповідну документацію.

Упродовж 2014/2015 навчального року здійснювались організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед учнів, а саме: видано накази:



  • «Про організацію роботи ради профілактики» (від 29.08.2014 № 144);

  • «Про призначення громадських вихователів» (від 01.09.2014 №170);

  • «Про зміни у складі ради профілактики правопорушень» (від 01.09.2014 №171);

  • «Про зняття з обліку учнів девіантної поведінки» ( від 09.09.2014 №180);

  • «Про постановку на облік учня девіантної поведінки Мерещука Дмитра Васильовича, учня 5-а класу» (від 09.09.2014 №181);

  • «Про призначення громадського вихователя за учнем 5-А класу Мерещуком Дмитром Васильовичем» (від 09.9.2014 №182);

- «Про підсумки роботи школи у 2014 році щодо попередження злочинності та

правопорушень серед неповнолітніх та про завдання на 2015 рік» (від 05.01.2015 №9);



  • «Про постановку на внутрішньошкільний облік учня 6-А класу Надєїна Рустама Романовича» (від 19.03.2015 №50);

  • «Про призначення громадського вихователя за учнем девіантної поведінки Надєїним Рустамом Романовичем» (від 19.03.2015 №51);

  • «Про підсумки роботи з профілактики правопорушень у І півріччі 2015 року» (від 05.06.2015 №133).

З метою забезпечення всебічного висвітлення проблем держави і права, приділення уваги роз’ясненню чинного законодавства в навчальному закладі питання профілактики злочинності та правопорушень, відвідування учнями навчальних занять проведення правоосвітницької роботи розглядалися:

-на засіданнях педагогічних рад: (протокол від 29.08.2014 №1)

-нарадах при директорові (протоколи від 26.08.2014 №10, від 29.09.2014 №11, від 27.10.2014 №12;

від 24.11.2014 №13, від 29.12.2014 №14, від 26.01.2015 №1, від 23.02.2015 №2, від 30.03.2015 №3

від 27.04.2015 №4, від 25.05.2015 №5, від 15.06.2015 №6.

-на засіданнях методичних об’єднань класних керівників (протоколи від 29.08.2014 №1, від 04.11.2014 №2, від 08.01.2015 року №3, від 01.04.2015 року, №4).

-на засіданнях ШМО вчителів історії та правознавства (від 29.08.2014 №1, від 20.11.2014 №2. від 27.01.2015 №6, від 02.03.2015№7).

Слід зазначити, що в закладі працює Рада профілактики правопорушень, склад якої затверджено наказом по школі від 01.09.2014 №171, було розроблено та затверджено план роботи Ради на 2014/2015 н.р., доповнено назву ради (тепер назва «Рада профілактики правопорушень»), переглянуто Положення про раду профілактики, проведено за навчальний рік 10 засідань ( протоколи від 09.09.2014 №1, від 06.10.2014 №2, від 03.11.2014 №3, від 23.12.2014 №4, від 23.01.2015 №5, від 18.02.2015 №6, від 27.02.2015 №7, від 30.03.2015 №8, від 27.04.2015 №9, від 25.05.2015 №10.

За 2014/2015 навчальний рік на 2-х засіданнях ради профілактики був присутнім дільничний інспектор Зінков С.В.

Упродовж 2014/2015 навчального року здійснювались організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед учнів, а саме: 4 рази на рік оновлювався банк даних на учнів, що стоять на внутрішньошкільному обліку, СКМСД, ССД, проживають в родинах, які опинились у складних життєвих обставинах, проводилася взаємозвірка даних щодо учнів, які стоять на обліку у ССД, ВКМСД та наркокабінету, вівся контроль щодо виявлення поблизу навчального закладу суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольної та тютюнової продукції неповнолітнім.

Практичним психологом та соціальним педагогом проводилася корекційна робота з учнями девіантної поведінки, які стоять на внутрішньошкільному обліку, а саме:

- складені плани роботи;

- соціально-педагогічні та психолого-педагогічні характеристики учнів, які перебувають на -внутрішньошкільному обліку;

- визначені типи важко вихованості;

- проведено індивідуальні бесіди;

- індивідуальні консультації для класних керівників з питань індивідуального підходу до учнів;

- індивідуальні бесіди з профілактики агресивної поведінки, формування навичок самоконтролю - роз’яснювальні бесіди з питань формування системи цінностей та розвитку емоційної сфери підлітка.

У 2014/ 2015 навчальному році 4 рази проведено взаємозвірку даних щодо учнів закладів освіти:


  • які скоїли злочини та правопорушення;

  • які перебувають на обліку в кримінальній міліції у справах дітей;

  • які стоять обліку в службі у справах дітей.

Здійснено аналіз кількості неповнолітніх, які перебувають на профілактичному чи диспансерному обліку в медичних установах району за вживання алкогольних, психотропних та наркотичних речовин (на підставі відповідних листів обласного наркологічного диспансеру). Так, на обліку в районному наркологічному кабінеті учні нашої школи протягом року не перебували ( підстави: : лист Департаменту освіти Харківської міської ради від 21.10.2014 №2700/02-20/14 щодо учнів, які перебувають на обліку в обласному наркологічному диспансері станом на 01.10.2014 року та лист Департаменту освіти Харківської міської ради від 16.01.2015 № 78 /02-20/15 щодо учнів, які перебувають на обліку в обласному наркологічному диспансері станом на 01.01.2015 року та лист районного управління освіти від 17.01.2015 № 167/01-36/15).

Згідно з листом управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради від 04.06.2015 №2146/01-36/15 зі списками учнів, які перебувають на обліку у СКМСД Московського РВ ХМУ ГУМВС України Харківській області, актом взаємозвірки між УО АМР ХМР та СКМСД Московського РВ ХМУ ГУМВС України Харківській області від 04.06.2015 року, на обліку у районному відділі кримінальної міліції у справах дітей станом на 09.06. 2015 року учнів школи немає.

До КЗ «ХНВК №8» упродовж навчального року інформації про скоєння злочинів чи правопорушень не надходило.

Сім’ї, які опинилися в складних життєвих ситуаціях – соціально незахищені родини, що неспроможні самостійно подолати проблеми, які виникають у процесі їх життєдіяльності. Такі тенденції розвитку сучасних українських сімей обумовили потребу в їх соціальній підтримці та супроводі.

Надання соціальних послуг особам і сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, регулюються законами України "Про соціальні послуги" (від 19.06.2003 р. № 966-ІV), "Про соціальну роботу з дітьми та молоддю" (від 21.06.2001 р. № 2558-ІІІ), "Про попередження насильства в сім’ї" (від 15.11.2001 р. № 2789-ІІІ), іншими нормативно-правовими документами.

Згідно нормативних документів визначені такі основні напрями надання послуг таким сім’ям:

1. Вирішення соціально-економічних та побутових питань.

2. Роз’яснювально-інформаційна робота.

3. Психологічна допомога.

4. Соціально-педагогічна допомога.

5. Збереження та відновлення здоров’я.

6. Правова допомога.
Станом на 29.05.2015 на обліку в загальноосвітньому навчальному закладі знаходилася 1 родина, яка опинилась у складних життєвих обставинах. В них виховуються 1 дитина, яка є учнем КЗ «ХНВК №8».
Аналіз кількості сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах і які стоять на обліку в навчальному закладі

2012/2013 н.р

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р.

Кількість родин

Кількість учнів закладу

Кількість родин

Кількість учнів закладу

Кількість родин

Кількість учнів закладу

4

6

2

3

1

1

У порівнянні з 2013/2014 н.р. кількість родин зменшилася на одну родину.

На обліку в ССД протягом навчального року перебувала 1 родина, що опинилися в складних життєвих обставинах, в них виховуються 1 дитина з числа учнів нашої школи ( підстава – листи ССД від 26.08.2014 №2210, від 24.11.2014 №2440, акт взаємозвірки між РУО та ССД від 12.01.2015, від 28.05.2015 №05-42/442-15 , акт взаємозвірки між УО АМР та ССД від 28.05.2015).

Аналіз кількості родин, які опинилися в складних життєвих обставинах і які стоять на обліку в ССД

2012/2013 н.р

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р.

Кількість родин

Кількість учнів закладу

Кількість родин

Кількість учнів закладу

Кількість родин

Кількість учнів закладу

4

6

2

3

1

1

Соціальним педагогом проводиться індивідуальні бесіди з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Діти, які опинилися в складних життєвих обставинах, залучаються до гурткової роботи як у закладі освіти, так і в позашкільних установах. Так, станом на 29.05.2015 гуртковою роботою охоплено _1_ таких учнів (100%), з них позашкільною освітою - _1__ школяр (100%), а саме:

Під постійним контролем знаходяться учні, які потрапили у складні життєві обставини, та перебувають на внутрішньошкільном обліку. З учнями, які опинились у складних життєвих обставинах, та які перебувають на обліку як учні девіантної поведінки, сумісно з заступником директора з виховної роботи, практичним психологом, соціальним педагогом, класними керівниками на початку навчального року розроблені плани роботи, складені соціально-педагогічні та психолого-педагогічні характеристики. Практичним психологом надані рекомендації щодо роботи з такими дітьми.

Учні відповідних категорій беруть участь у виховних заходах, з ними проводять бесіди не тільки класні керівники, а й заступник директора з виховної роботи, практичний психолог та соціальний педагог. З учнями проведено бесіди представниками ССД, ВКМСД, ЦСССДМ, дільничним інспектором.

Забезпечується постійне виявлення підлітків, які ухиляються від занять, бродяжать, жебракують, щодня аналізується стан відвідування учнями навчального закладу.

Протягом 3-х навчальних років учнів навчального закладу, які не навчаються без поважних причин, немає.

На підставі наказів районного управління освіти від від 28.08.2014 № 93 «Про проведення в І семестрі 2014/2015 навчального року рейдів по виявленню неповнолітніх, які ухиляються від навчання, та відвідуванню неповнолітніх, які виховуються в родинах, що опинилися в складних життєвих обставинах» та від 13.01.2015 № 6 «Про проведення в ІІ семестрі 2014/2015 навчального року рейдів по виявленню неповнолітніх, які ухиляються від навчання, та відвідуванню неповнолітніх, які виховуються в родинах, що опинилися в складних життєвих обставинах» 05.09.2014 та 21.01.2015 проведено профілактичні рейди за участю представника ССД, районого управління освіти, ЦСССДМ та представників ЗНЗ №№8, 30, 19, 3, 23, ВШ№5 з метою попередження злочинності, запобігання бездоглядності, вивчення умов проживання дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах. Учнів школи, які не навчаються не виявлено. За навчальтний рік представниками закладу рейди не проводились у зв’язку з відсутністю проблеми.

Робота з попередження злочинності і правопорушень, запобігання дитячій бездоглядності тісно пов’язана з питаннями правоосвітницької роботи, в ході якої



  • учні взяли участь в обласному конкурсі «Мої права» (Гончаров Кирило, Тюріна Сніжана, 7-Б кл.), у міському етапі Всеукраїнського конкурсу шкільних малюнків «Мої права», приуроченого до Дня захисту дітей ( Гончаров Кирило, 7-Б кл., Савченко Олександра, 5-В),

  • проведено засідання „круглого столу” з попередження злочинності, роз`яснення чинного законодавства щодо правової відповідальності неповнолітніх, з пропаганди здорового способу життя ( І квартал 2015),

  • учні 8-х класів відвідали Курязьку колонію №210 ( березень 2015)

Упродовж звітного періоду в навчальному закладі проведено 9 заходів за участю фахівців ССД, 4 – за участю представників СКМСД, 8 – за участю представників інших правоохоронних органів.

Загальна кількість заходів, проведених за участю представників ССД, СКМСД, інших правоохоронних органів



2012/2013 н.р

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р

13/11/8 (32)

15/8/6 (29)

10/4/7 (21)

З метою запобігання самовільним уходам школярів з домівок, відповідальності за скоєння правопорушень та злочинів проведено роз’яснювальну роботу батьками-правоохоронцями державної кримінально-виконавчої служби України в Харківській області.

Аналізуючи нещасні випадки, які сталися у І півріччі 2015 року, було виявлено проблему, над якою колектив школи працюватиме у 2015/2016 навчальному році. Це недопущення бійок, які приводять до травмуванню дітей, та навчання школярів ненасильницьким методам вирішення конфліктів. Так, за результатами травм педагогічним колективом вже проведено 03.03.2015 та 15.05.2015 бесіди щодо травмування дітей та запобігання конфліктних ситуацій, толерантного ставлення один до одного. В межах проведення правового місячника проведено пізнавальну гру «Девіантна поведінка – причини та наслідки», бесіда «Міжнаціональні та міжконфесійні конфлікти та шляхи їх розв’язання» для 9-11-х класів, класна година «Всі ми різні, але всі ми люди» для 1-х класів, практикум з культури поведінки «Як себе поводити?» для 2-5 класів; «Умій сказати – умій змовчати» для 6-8 класів (культура мовлення як спосіб запобігання конфліктних ситуацій, бійок та дитячого травматизму) – бесіда з презентацією матеріалу та подальшим обговоренням, перегляд презентації «Конфлікт. Як його запобігти?», виклик учнів, які конфліктують, до президії школи, бесіди по класах щодо милосердя та толерантності тощо.

Також проведено інші заходи:

В ході реалізації районного проекту «Формула турботи» учні школи відвідали Харківський центр реабілітації неповнолітніх «Гармонія» до Дня Святого Миколая (грудень 2014). Діти притулку отримали канцтовари, солодощі, фрукти, брали участь у веселих змаганнях та конкурсах, які підготували волонтери.

Питання правової освіти населення, попередження злочинності серед неповнолітніх, запобігання дитячій бездоглядності, профілактики негативних проявів в учнівському середовищі розглядалися під час проведення всіх батьківських зборів «Попередження правопорушень школярів. Виконання Комплексних програм профілактики злочинності та правопорушень (1-11 кл.)» (протоколи №№1-5).

В школі працює батьківський лекторій правових знань. Так, протягом року проведено лекційної роботи за темами:

- «Виконання законодавства щодо захисту суспільної моралі, розвиток духовності та зміцнення моральних засад дітей та недопущення жорстокості, культу насильства та сексуальної розпусти. Деякі поради батькам, якщо дитина зіштовхнулася з насильством. Адміністративна та кримінальна відповідальність батьків за виховання власних дітей ( вересень 2014)

- «Ознаки вживання наркотиків підлітками. Вплив наркотиків та наркотичних речовин на кримінальну поведінку дітей» представником фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків Миславською І.Б. ( грудень 2014)

В школі організовано роботу правознавчого гуртку для школярів «Морально-правового виховання» за бюджетні кошти, який відвідують 2 учня девіантної поведінки, які перебувають на обліку, та категорії «ризику».

Серед інформаційно-просвітницьких заходів з питань профілактики ВІЛ/СНІДу, інфекцій, що передаються статевим шляхом, туберкульозу, тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму, токсикоманії треба зазначити, що до школи залучаються профільні громадські організації до участі у вирішенні питань безпеки життєдіяльності та формування в учнів прагнення до здорового та безпечного способу життя, негативного ставлення до вживання алкоголю та наркотиків, забезпечення належного виховання дітей і підлітків. Так, у звітному періоді було проведено:


місяць

Назва заходу

Хто проводив

Вересень 2014

бесіда з учнями девіантної поведінки «Профілактика правопорушень. Пропаганда здорового способу життя»;

Представник Московського РВ ХМУ ГУ МВСУ в Харківській області, ст. ДІМ, майор міліції Зінков С.В.

лекція «Все про наркотики» (9-10 кл.)

голова благодійного фонду «Персона нон грата», к.м.н., врач-нарколог вищої категорії Кіосєва О.В.

бесіда з учнями девіантної поведінки, учнями 7-8 класів «Профілактика правопорушень. Пропаганда здорового способу життя»

головний спеціаліст ССД Сидорчуком В.М.

Жовтень 2014

-диспут «Правопорушення та злочинність серед підлітків. Відповідальність батьків та дітей за скоєння правопорушень та злочинів. Насилля в школі та родинах. Наркотики, алкоголь, паління. Толерантне ставлення до людей іншої раси, національності та релігії» (8-10 кл.),

куратор СКМСД Крят І.В.

- лекція «Мораль. Правила поведінки людини в суспільстві»,

- бесіда «Мораль та правила поведінки. Вплив наркотиків на поведінку та скоєння злочинів (6-7 кл.)



представник фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків Шмаривоз А.В.

- бесіда представника з учнями девіантної поведінки «Профілактика правопорушень та злочинів. Пропаганда здорового способу життя»

Завідуючий сектором профілактики правопорушень ССД Сидорчку В.М.

Грудень 2014

-лекція «Правда про наркотики» ( 6-11 кл.)

представник Всеукраїнського фонду «Краще життя» Плосконос В.Л.

Січень 2015

-«круглий стіл» з питань попередження правопорушень та злочинів, насилля над дітьми, вживання наркотичних речовин, алкоголю та табакопаління тощо»;

представники ССД, ЦСССДМ, СКМСД, РУО, фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків центру зайнятості

Лютий 2015

-лекція «Відповідальність батьків та підлітків за скоєння правопорушень та злочинів, насилля у підлітковому середовищі, вживання наркотичних речовин, наркотиків та алкоголю»;

доцент кафедри «Кримінального процесу» ХНУВС, к.ю.н., капітан міліції О.В.Даниленко

-профілактична бесіда з підлітками девіантної поведінки щодо попередження правопорушень, жорстокого поводження та насильства над дітьми, запобігання дитячої бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей, пропаганди здорового способу життя;

завсектор профілактики правопорушень ССД Сидорчука В.М.

Березень 2015

-бесіда «Відповідальність неповнолітніх за скоєння правопорушень та злочинів, насилля над людьми, вживання наркотиків та наркотичних речовин, торгівлю людьми тощо»

представники батьківської громадськості Державної кримінально-виконавчої служби України в Харківській області Свєтлічна Н.С., Ольховська Н.П.

Квітень 2015

- лекція «Мораль. Правила поведінки людини в суспільстві»,


представник фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків Шмаривоз А.В.

Травень 2015

-профілактична робота з учнями середніх та старших класів

начальник СКМСД Московського РВ Ковтуненко І.В. та о/у СКМСД Московського РВ Боровик І.О.

Червень 2015

-лекція «Все про наркотики»

представник фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків Миславська І.Б.

-бесіда з вихованцями табору з денним перебуванням «Ластівка» «Запобігання правопорушень та злочинів. Пропаганда здорового способу життя»

завсектор правопорушень ССД Сидорчуком В.М.

Крім того, медичною сестрою проводились тематичні планові лекції щодо профілактики педикульозу, корости, дотримання розпорядку дня, профілактики ОРВІ, грипу, запобігання вживанню наркотиків та наркотичних речовин, пропаганди здорового способу життя. За участю ССД, СКМСД, ЦСССДМ та РУО проводилися 2 рейди та о/у Зінков С.В. двічі був присутнім на засідання ради профілактики правопорушень. Президент фонду спасіння дітей та підлітків України від наркотиків Миславська І.Б. виступила на батьківському лекторії з темою «Ознаки наркотичної залежності у підлітків. Вплив наркотиків та наркотичних речовин на поведінку дітей».

Школа сприяє діяльності технічних, музичних, фізкультурно-оздоровчих та інших клубів і гуртків для проведення занять та організованого дозвілля підлітків і молоді. Так, до школи завітали представники ХМПДЮТ, КЮМ, СЮТ, ДЮСШ №4 та ДЮСШ №13, стадіону «Кіровець» із запрошенням до навчання. В школі працює 4 гуртки за інтересами, які відвідують 150 учнів.

Діти девіантної поведінки та учні, які опинились у складних життєвих обставинах, перебувають під особливою увагою класних керівників, психолога, соціального педагога, заступника директора з виховної роботи. На кожну таку дитину заведена індивідуальна картка. З цими дітьми проводиться в класі діагностична робота, профілактична та просвітницька робота.

У системі роботи з учнями, які опинилися в складних життєвих обставинах та стоять на внутрішньо шкільному обліку, психологічною службою протягом всього навчального року постійно здійснюється:


  • соціальна паспортизація класів (виявлення пільгових та проблемних категорій учнів);

  • внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку соціального педагога, психолога, які інформують про це служби у справах неповнолітніх і центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (учнів з числа сімей, які опинилися в складних життєвих ситуаціях та дітей, схильних до порушень дисципліни та порядку, режимних правил поведінки; до агресивної, нетолерантної поведінки у школі, поза школою, у позаурочний час, у спілкуванні з оточенням);

  • профілактична та просвітницька роботу під час бесід, консультувань з дітьми, схильними до правопорушень, а також дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, контролюється якість навчання;

  • розповсюдження та пропаганда правових знань серед неповнолітніх із метою виховання правової культури та свідомості, законослухняності, дисциплінованості під час проведення психологічних годин на теми: «Виконуй обов’язки, поважай правопорядок і закон», «Закон і ми», «Твої права та обов’язки», «Як не стати жертвою злочину» та інші.

  • уживаються невідкладні заходи щодо активного залучення до громадської та гурткової роботи в позашкільних навчальних закладах дітей із сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах та стоять на внутрішньошкільному обліку;

  • розповсюдження в навчальному закладі соціальної реклами з питань профілактики здорового способу життя;

  • надаються методичні рекомендації класним керівникам щодо роботи з дітьми з числа сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах;

  • робота з батьками та класними керівниками над попередженням пропусків уроків без поважних причин.

Психологічною службою проведено діагностичну роботу за комплексом методик:

  • анкета на виявлення типів важковиховуваності,

- визначення особистісних рис характеру за методикою Літман-Шмішека;

Також на кожного з цих учнів було складено соціально – педагогічну та психолого – педагогічну характеристику, та розроблено індивідуальний план роботи.

При цьому слід зазначити, що психологічна служба в проведенні профілактичної та просвітницької роботи з дітьми з числа сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах та тих, які стоять на внутрішньошкільному обліку, надала рекомендації класним керівникам, що полягають у використанні:


  • активних методів роботи, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи і творчості;

  • використання методик «рівний - рівному»;

  • заохочення учнів до відповіді на запитання та висловлення своїх ідей;

  • важливим є проведення інтегрованих уроків;

  • здійснювати педагогічний супровід учнів і постійно проводити

співбесіди, консультації з психологічною службою закладу з різних проблем навчання та виховання.

Таким чином, наявний стан правопорушень серед неповнолітніх вимагає продовження цілеспрямованої системної роботи щодо профілактики негативних проявів серед учнів школи.


Пріоритетними напрямами роботи в 2015/2016 навчальному році є:

- посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;

- підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності;

- створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишились без батьківського піклування;

- зміцнення служби соціальної та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям;

- доцільне використання можливості позашкільних навчально-виховних закладів для організації позакласної та позашкільної роботи;

- проведення профілактичної роботи щодо запобігання правопорушень, злочинності

- співпраця з психологічною службою школи, працівниками ССД, правоохоронних органів, лікарями, спеціалістами ЦСССДМ;

- посилення індивідуальної роботи з учнями, які потребують особливої уваги,

- продовження роз’яснювальної, індивідуальної роботи з учнями, які проживають у сім’ях, що потрапили у складні життєві обставини та їх батьками;



- залучення учнів які потребують особливої уваги, до позакласної роботи, участі у виховних заходах, занять у шкільних, районних гуртках


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка